Weeral stroompanne...

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ze hebben weer prijs in het Scarlet-datacentrum in Vilvoorde, vandaag om 08:45. Hier om 10:20 nog steeds geen verbinding.
Door een stroompanne in het Scarlet-datacentrum in Vilvoorde zijn adsl- en sdsl-klanten in de regio's Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant en een deel van de provincies Luik, Antwerpen en Limburg, waaronder de Kempen, zonder internetverbinding gevallen.

Hierdoor was EDPnet ook niet telefonisch bereikbaar.

Klanten met een vast ip-adres in heel België kunnen eveneens moeilijkheden ondervonden hebben.

EDPnet is ontgoocheld door het recente gebrek aan betrouwbaarheid bij onze voornaamste dsl-leverancier. O.m. omwille hiervan was EDPnet al bezig met het uitbouwen van zijn eigen dsl-netwerk, waardoor we geheel onafhankelijk zullen worden van dergelijke gevallen van overmacht.
Hoe rapper, hoe liever...
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

MJ schreef:Ze hebben weer prijs in het Scarlet-datacentrum in Vilvoorde, vandaag om 08:45. Hier om 10:20 nog steeds geen verbinding.
Door een stroompanne in het Scarlet-datacentrum in Vilvoorde zijn adsl- en sdsl-klanten in de regio's Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant en een deel van de provincies Luik, Antwerpen en Limburg, waaronder de Kempen, zonder internetverbinding gevallen.

Hierdoor was EDPnet ook niet telefonisch bereikbaar.

Klanten met een vast ip-adres in heel België kunnen eveneens moeilijkheden ondervonden hebben.

EDPnet is ontgoocheld door het recente gebrek aan betrouwbaarheid bij onze voornaamste dsl-leverancier. O.m. omwille hiervan was EDPnet al bezig met het uitbouwen van zijn eigen dsl-netwerk, waardoor we geheel onafhankelijk zullen worden van dergelijke gevallen van overmacht.
Hoe rapper, hoe liever...
Scarlet.be en aanverwanten zijn niet bereikbaar.
Mijn ADSL lijn via FullADSL werkt nog wel.

Werkt de ontvangst via TV Vlaanderen nog?

Groetjes,
S.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ja, TVV werkt nog.
Ze hadden blijkbaar nog steeds de backup link staan.
ZDnet ligt er in elk geval ook uit.
Nu om 13u zijn de problemen dus nog niet opgelost daar.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

alfadude schreef:Ja, TVV werkt nog.
Ze hadden blijkbaar nog steeds de backup link staan.
ZDnet ligt er in elk geval ook uit.
Nu om 13u zijn de problemen dus nog niet opgelost daar.
TV Vlaanderen is totaal niet afhankelijk meer van dat datacenter. Sinds de vorige stroompanne hebben ze hun eigen zendwagen aangeschaft.
Afbeelding
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

18:20 en ik raak eindelijk online :roll:
Eltoro
Starter
Starter

toch ongelovelijk dat een ISP meer als 8 uur down kan zijn :eek:
f*** bende amateurs.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ja inderdaad van 8.45 tot 18.30 vind ik er toch ook serieus over eigelijk.
En het is toch net iets te frequent aan het gebeuren. Hoeveel geven ze ons terug van de betaalde prijs voor 24/7 internet?
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus

Mette schreef:ja inderdaad van 8.45 tot 18.30 vind ik er toch ook serieus over eigelijk.
En het is toch net iets te frequent aan het gebeuren. Hoeveel geven ze ons terug van de betaalde prijs voor 24/7 internet?
Die sig: 4,7 TB :eek: :banana: :lol:
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Belgacom/Scarlet doet er alles aan om zijn klanten-ISP's weg te jagen. Dat is goed, want dan krijgen we meer onafhankelijke isp's. :-D

EDPnet is al bezig. :beerchug:

Overigens, wanneer doet Belgacom het Scarletnetwerk van de hand? Dat was toch de voorwaarde bij overname van Scarlet????

Hopelijk stappen de benadeelde partijen naar de rechter en krijgen ze een gigantische schadevergoeding.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus

MJ schreef:
Dat vind ik ook zo beangstigend; dacht ik dan toch maar naar Scarlet te gaan, denk ik nu dan toch weer: :eek: :-( :? :???: :x

Ik wil geen internet meer :evil:

Gewoon, dat we weer tijd voor elkaar hebben, de krant gewoon binnenvalt met het gecensureerde nieuws, geen privatisering want ik ga gewoon naar mijn lokale - en enige - energiebedrijf en niet naar een van die 700 'concurrenten' waardoor ik maanden bezig ben met hun wazige aanbiedingen te proberen te vergelijken terwijl vroeger het lokale energiebedrijf gewoon het goedkoopst was (toen ze nog geen winst hoefden te maken...(!)), we kopen weer gewoon LP's ipv die belabberd klinkende MP3-tjes, en omdat we geen computers hebben waar we onze tijd op verspillen wordt het probleem van de vergrijzing ook vanzelf opgelost ('where were you, when the lights went out, in New York Citieeeeeeeeeeeeee, yeah, yeah).

Ah, die jaren '70 en '80, ze waren zo slecht nog niet: nog echt eten, nog geen riooltv, nog geen crap :P

I know: tijd voor bier :beerchug:

:lol:

Ik moet niet zo stom doen de hele tijd :bang:

:?

:wink:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Palingworst schreef: Ik wil geen internet meer :evil:

Gewoon, dat we weer tijd voor elkaar hebben, de krant gewoon binnenvalt met het gecensureerde nieuws, geen privatisering want ik ga gewoon naar mijn lokale - en enige - energiebedrijf en niet naar een van die 700 'concurrenten' waardoor ik maanden bezig ben met hun wazige aanbiedingen te proberen te vergelijken terwijl vroeger het lokale energiebedrijf gewoon het goedkoopst was (toen ze nog geen winst hoefden te maken...(!)), we kopen weer gewoon LP's ipv die belabberd klinkende MP3-tjes, en omdat we geen computers hebben waar we onze tijd op verspillen wordt het probleem van de vergrijzing ook vanzelf opgelost ('where were you, when the lights went out, in New York Citieeeeeeeeeeeeee, yeah, yeah).

Ah, die jaren '70 en '80, ze waren zo slecht nog niet: nog echt eten, nog geen riooltv, nog geen crap :P
off-topic: daar zit zeker waarheid in (de opkomst van alle nieuwe technologieen en trends bvb). Laten we het de grillen van de moderne goede (?) tijd noemen.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus

TomG schreef:
Palingworst schreef: Ik wil geen internet meer :evil:

off-topic: daar zit zeker waarheid in (de opkomst van alle nieuwe technologieen en trends bvb). Laten we het de grillen van de moderne goede (?) tijd noemen.
:beerchug:

(Triest, vind je niet? Niet elke vooruitgang is een verbetering, en waar we nu zijn is niet waar we hadden kunnen zijn als we in de jaren '80 de juiste afslag genomen hadden :eek: )

:wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mette schreef:ja inderdaad van 8.45 tot 18.30 vind ik er toch ook serieus over eigelijk.
staat normaal in uw SSL contract vermeld.

PS: het heeft zo lang geduurt omdat ze hebben van de situatie gebruik gemaakt om geplande werken nu uit te voeren
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Het begint wel heel triestig te worden in die centrales!

Ik zit hier serieus te twijfelen: ga ik de upgrade doen naar EDPNet Home met die promotie nu (die activatiekost heb je met de 3 maanden korting er zo uit), maar dan zit ik weer voor een jaar vast. Van de afgelopen jaren ben ik helemaal niet ontevreden, maar het laatste half jaar begin ik toch wel te twijfelen.
Ik zit nog op een 6Mbit lijn, geen probleem, houden zo denk ik, want als je upgrade, kan je weer problemen hebben met de verbinding. Maar nu gaat het weer in de centrales mis, dus wat te doen?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Chris_147 schreef:Het begint wel heel triestig te worden in die centrales!

Ik zit hier serieus te twijfelen: ga ik de upgrade doen naar EDPNet Home met die promotie nu (die activatiekost heb je met de 3 maanden korting er zo uit), maar dan zit ik weer voor een jaar vast. Van de afgelopen jaren ben ik helemaal niet ontevreden, maar het laatste half jaar begin ik toch wel te twijfelen.
Ik zit nog op een 6Mbit lijn, geen probleem, houden zo denk ik, want als je upgrade, kan je weer problemen hebben met de verbinding. Maar nu gaat het weer in de centrales mis, dus wat te doen?
tenzij je overweegt belgacom of telenet, upgraden
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

liger schreef:
staat normaal in uw SSL contract vermeld.

PS: het heeft zo lang geduurd omdat ze hebben van de situatie gebruik gemaakt om geplande werken nu uit te voeren
Ik snap ook wel dat het netwerk eens down kan zijn, en ook al was ik ontgoocheld vorige keer toen het plat lag, daar kan ik nog inkomen.
Maar dit is op een paar maand tijd 2 a 3 dagen (in uren gezien) en dat vind ik toch echt wel net iets te veel van het goede.

Ik heb bij UPC erger gehad, bij scarlet was het ook zwak en daarvoor ben ik het daar ook afgetrapt. Ik was heel tevreden van EDPnet en ook al kunnen ze hier weinig aan doen, ik heb gewoon schrik dat dit juist hetzelfde gaat zijn als bij de vorige en dat wil ik echt niet meer.

Ik heb gewoon al genoeg gezien om te weten dat het niet gaat stoppen en ik kan gewoon ook niet snappen dat dit zo vaak kan voorvallen op die korte tijd bij een ISP. Hopelijk dat deze werken het probleem toch wat oplossen, maar ik begrijp echt niet hoe een grote ISP als scarlet geen backupsysteem/beveiliging heeft tegen stroompannes.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Het valt me op dat ik een veel stabielere speedtest kan uitvoeren, vroeger ging het een beetje op en af, nu haal ik constant 12Mbit :

Afbeelding

PS : ik heb een 15359/733 Kbps profiel.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Is een lange downtime, Ik wist niet dat edpnet een eigen netwerk uitbouwde? Waar is dat dan beschikbaar (of is dit enkel backbone en geen produkt ala cityconnect) . Lijkt me meer zo'n uitleg om aan te tonen dat ze eraan 'werken' om minder afhankelijk te zijn.

@ 1 van de vorige posts, het netwerk van scarlet is verkocht, en wordt opgeleverd als alle klanten van scarlet op het netwerk van belgacom zitten
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”