Hoi,
als ik naar de scarlet homepage ga en het cpu usage bekijk dan gebruiken zowel FF als IE daar zowat 50% of meer cpu usage .. . Is dit normaal ? Scarlet gebruikt wel flash maar toch dit lijkt me wel heel erg veel .. . Is dit gewoon slecht werk van scarlet, is flash zo cpu hoggy of is er wat anders aan de hand ?
scarlet homeapge CPU usage ..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
bij mij is het 12% van de cpu maar dat hangt natuurlijk van pc tot pc af.
50% is natuurlijk wel veel en jah ze hebben wel veel flash stukjes op hun site dus het kan wel "normaal" zijn.
EDIT: ja dit is met de nieuwste FF. op een i7 aan 2.66ghz
50% is natuurlijk wel veel en jah ze hebben wel veel flash stukjes op hun site dus het kan wel "normaal" zijn.
EDIT: ja dit is met de nieuwste FF. op een i7 aan 2.66ghz
Laatst gewijzigd door coldman 24 jul 2009, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
12% ook firefox?coldman schreef:bij mij is het 12% van de cpu maar dat hangt natuurlijk van pc tot pc af.
bij mij springt het ook de hoogte in. Eerst 100% daarna snel naar 50 (Ik heb dual core, dus gewoon1 core 100%)
En ik kan ni zeggen dat ik ook last ervaar van sites vol met flash gedoe.
PS: chrome: 100%
Wow dat is niet veel .. wat voor pc heb je als ik vragen mag ?coldman schreef:bij mij is het 12% van de cpu maar dat hangt natuurlijk van pc tot pc af.
Het probleem is in elk geval wel flash related want toen ik de flash op de site via FF even uitschakelde ging het cpu gebruik naar 0 zoals bij "normale" sites.
IK heb het "probleem" wel even aan FF gemeld .. tja je weet maar nooit dat ze er wat aan doen (als het mogelijk is tenminste).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een beetje offtopic maar gelijkaardig: Firefox 3.5 geeft bij mij freezes op bepaalde paginas van een IPB AdminCP, door een cpu-core enkele seconden op 100% te duwen, dus waarschijnlijk zitten er nog altijd fouten in hun nieuwe javascript tracemonkey engine.
Bij mij doet http://Scarlet.be/ ook vieze dingen in FF (schommelt tussen 15-40% met alle 4 cores actief), en IE8 krijg ik enkel "Internet Explorer cannot display the webpage" te zien
Bij mij doet http://Scarlet.be/ ook vieze dingen in FF (schommelt tussen 15-40% met alle 4 cores actief), en IE8 krijg ik enkel "Internet Explorer cannot display the webpage" te zien
-
- Starter Plus
Dit is toch echt wel niet normaal bij die site van Scarlet.
Dat simpel flash layoutje met wat tekst op gebruikt bij mij 35-40% cpu.
Aangezien 4x 3.2ghz is dat verbruik gelijk aan 4.7 ghz.
Degene die die site heeft opgebouwd -> dikke C4 !!!
Dit schrikt klanten weg
@Kangaroo
Nie moeilijk, je link klopt nie een , tis http://www.scarlet.be/nl/
Dat simpel flash layoutje met wat tekst op gebruikt bij mij 35-40% cpu.
Aangezien 4x 3.2ghz is dat verbruik gelijk aan 4.7 ghz.
Degene die die site heeft opgebouwd -> dikke C4 !!!
Dit schrikt klanten weg
@Kangaroo
Nie moeilijk, je link klopt nie een , tis http://www.scarlet.be/nl/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Wel moeilijk, want hetzelfde domein
-
- Starter Plus
120%? Dus gij kunt boven uw capaciteit van uw cpu? Thats magic !Voyager schreef:wow, die trekt inderdaad veel te veel cpu power (99% op mijn oude pentium and zelfs 120% op mijn C2D systeem)
(ik veronderstel dat je bedoeld 100% eerste core & 20% tweede)
De meting van 120% is gedaan met met mijn mac. Die wijst elke core 100% toe en telt die dan op. (Op bepaalde systemen kan je zo tot 800% gaan )MisterGasman schreef:120%? Dus gij kunt boven uw capaciteit van uw cpu? Thats magic !Voyager schreef:wow, die trekt inderdaad veel te veel cpu power (99% op mijn oude pentium and zelfs 120% op mijn C2D systeem)
(ik veronderstel dat je bedoeld 100% eerste core & 20% tweede)
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ook even getest, als ik op de scarlet site kom meteen 100% cpu ..... Maxthon (IE engine) zonder plugins!
dus heeft niks met plugins te maken volgens mij, maar de site die niet goed gemaakt is.
dus heeft niks met plugins te maken volgens mij, maar de site die niet goed gemaakt is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
ik krijg zelfde met chromegr4vity schreef:Ik vraag mij af wat voor rare plugins jullie allemaal gebruiken. Hier met FF 3.5.1 kom ik niet eens aan 5%
dus ik betwijfel dat het aan plugins van ff ligt.
Het is WEL interessant dat je daar geen probleem ervaart. Zeker dat je geen een van de flash films blokeert?
-
- Starter Plus
Dit zijn ook mijn specs !gr4vity schreef:Heel zeker
Even een opsomming van mijn software specs:
- Windows Vista Ultimate x64
- Firefox 3.5.1
- Flash 10.0.22.87
64 bit vs flash issue?
betwijfel of het effectief aan 64bit ligt, bijvoorbeeld liger heeft 64bit en heeft het probleem wel (in beperkte maten) terwijl ik dit niet heb.
Volgende tests even gedaan:
Volgende tests even gedaan:
- MSIE 8; verhoogd maar niet dramatisch
- Chrome; verhoogd (1 core zit op 60%)
- MSIE 7 (via IETester); zelfde als met IE8
- MSIE 6 (via IETester); geen effect (maar ook geen flash enabled)