Vragen: verhuizen & wanneer is een contract 'nieuw'?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Hoi :beerchug:

Ik ga binnenkort verhuizen. Eerst dacht ik dan meteen een nieuwe provider te nemen en Dommel op te zeggen, maar nu zit ik er over te denken om Dommel toch maar door te laten lopen en pas op 't nieuwe adres een andere provider te nemen. Het schijnt namelijk dat het niet gezegd is dat die verhuizingen met tegelijkertijd een nieuw abo op tijd goed gaan, en voor je 't weet zit ik op 't nieuwe adres zonder internet - daar wordt 't madammeke boos om :lol:

Mijn eerste vraag:
Als je verhuist, zien die bij Dommel dat dan als een nieuw contract? Ik blijf gewoon in dezelfde telefoonzone. Ik vraag 't hier want op de site van Dommel is er gewoon helemaal niets over te vinden. En een ticket inleggen, daarvan weten we allemaal wat daar de respons op zal zijn (een lange, lege, stilte :angel: ). Het punt is dat ik op mijn oude adres het oude 'netconnect' heb (4MB, gewoon ADSL), en op 't nieuwe adres d'r alleen maar netconnect via ADSL2+ beschikbaar is (zie bijlagen). Gaan die een verhuis nu als een geheel nieuw contract zien, omdat ik noodgedwongen op een ander netconnect-contract gezet zou gaan worden?

Mijn tweede vraag:
Klopt het dat verhuizen met tegelijkertijd een nieuwe provider vaak problemen geeft? Het schijnt dat je je eerst bij de nieuwe provider aan moet melden en die meldt je dan bij de oude af maar die oude gaat dan moeilijk zitten doen en houdt de lijn geblokkeerd, waardoor de nieuwe er niet op kan?

Mijn derde vraag:
Wat is eigenlijk generiek de werkwijze en vooral ook de wet bij upgrades van een bestaand contract? Ik lees hier:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 57#p294857

Dat als je bij Dommel een speedpack activeert zij van Dommel vinden dat je daarmee voor een nieuw vol jaar aan een contract vastzit. In het jaarrapport van de ombudsman lees ik dat die vindt dat dat niet zo hoort te zijn (en ik ben 't met 'm eens), maar de ombudsman heeft weinig te vertellen, die kan alleen maar adviseren en rapporten. Weet iemand wat de juridische werkelijkheid is?

Groetjes,

P.
Bijlagen
Dommel2.jpg
(6.65 KiB) 48 keer gedownload
Dommel.jpg
(99 KiB) 2 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Palingworst 26 jul 2009, 16:11, in totaal 1 gewijzigd.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Hmm, dat 2e plaatje lijkt op 't scherm net bij 't eerste plaatje te horen. Ik post 'm even opnieuw.
Bijlagen
Dommel.jpg
(99 KiB) 4 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”