Stel:
- ik heb geen digitale tv, noch Internet, noch telefonie van Telenet - enkel analoge kabel-tv
- ik koop de digibox voor 49,- euro (promotie momenteel)
- ik betaal voor de activatie (50,- euro; ofwel 30,- als je dit momenteel online doet)
Klopt het dat ik dan geen extra maandelijks abonnementsgeld moet betalen om digitaal te kijken? (want die 4, 6 of 8 euro per maand is immers voor deze digibox/corder).
Digibox promotie; geen maandelijkse extra kosten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Klopt. Dat zijn hun oude (tragere) toestellen die ze de deur uit willen.CueBoy schreef:Misschien een niet ter zake doende vraag : is het juist dat de aangeboden digiboxen geen HD digiboxen zijn ?
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Klopt helemaal.Edward Valckx schreef:Stel:
- ik heb geen digitale tv, noch Internet, noch telefonie van Telenet - enkel analoge kabel-tv
- ik koop de digibox voor 49,- euro (promotie momenteel)
- ik betaal voor de activatie (50,- euro; ofwel 30,- als je dit momenteel online doet)
Klopt het dat ik dan geen extra maandelijks abonnementsgeld moet betalen om digitaal te kijken? (want die 4, 6 of 8 euro per maand is immers voor deze digibox/corder).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja, je krijgt zelfs geld terug ... want digitale televisie heeft een lagere BTW tarief.Edward Valckx schreef: Klopt het dat ik dan geen extra maandelijks abonnementsgeld moet betalen om digitaal te kijken? (want die 4, 6 of 8 euro per maand is immers voor deze digibox/corder).
- Ze betalen eerst je analoge kabeltelevisie terug (pro rata) vanaf de dag van activatie tot de volgende vervaldag.
- Ze faktureren dan je digitale tv met de verlaagde BTW (maandelijks).
Natuurlijk .... zolang je geen bijkomende paketten wil (alleen het "basis aanbod")
PS. Er zijn nog winkels waar ze de digicorder nog hebben (de "OP=OP" reklame) voor 99 euro + aktivatie.
Misschien toch de meerprijs waard ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
klopt maarEdward Valckx schreef: Klopt het dat ik dan geen extra maandelijks abonnementsgeld moet betalen om digitaal te kijken? (want die 4, 6 of 8 euro per maand is immers voor deze digibox/corder).
50/4 = minimum een jaar om uw kosten eruit te krijgen. dit is oud materiaal en hou er rekening mee dat er een risico bestaat dat die bakskes binnen een half of driekwart jaar niet meer marcheren waarna ze u verplichten een nieuw te kopen/huren om digitaal te kunnen kijken. klassieke monopolistentruk aangezien de klant dan toch met de rug tegen de muur staat
Ex indi klanten weten hier alles van
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Ver wegblijven van die koopdinges, als er iets aan de hand is na 2 jaar sta je met je broek af. Geen garantie noppes nada. Beter is toch wel te huren hoor, als er iets aan is kan je de box laten vervangen en krijg je een nieuwe mee naar huis.philippe.deleye schreef:
PS. Er zijn nog winkels waar ze de digicorder nog hebben (de "OP=OP" reklame) voor 99 euro + aktivatie.
Philippe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
na 2 jaar heb je meer aan huur uitgegevenMuziekbos schreef:Ver wegblijven van die koopdinges, als er iets aan de hand is na 2 jaar sta je met je broek af. Geen garantie noppes nada. Beter is toch wel te huren hoor, als er iets aan is kan je de box laten vervangen en krijg je een nieuwe mee naar huis.philippe.deleye schreef:
Philippe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Je hebt 2 jaar garantie (Europese regels).Muziekbos schreef:Ver wegblijven van die koopdinges, als er iets aan de hand is na 2 jaar sta je met je broek af. Geen garantie noppes nada. Beter is toch wel te huren hoor, als er iets aan is kan je de box laten vervangen en krijg je een nieuwe mee naar huis.
En op die tijd heb je meer uitgegeven aan huur.
Kopen is een betere zaak dus.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Na aankoop van een digcorder zit ik nu nog altijd op een maandelijks gmiddelde van 8,79 euro. Wetende dat het toestel de voorbije maanden zijn kuren heeft getoond (zit reeds buiten de wettelijke 2 jaar garantie periode) en voorlopig terug werkt zoals het hoort, maar voor hoelang? Na al die jaren komt een HD digicorder goedkoper uit dan het verouderde product dat ik nu staan heb.boulder schreef:Je hebt 2 jaar garantie (Europese regels).Muziekbos schreef:Ver wegblijven van die koopdinges, als er iets aan de hand is na 2 jaar sta je met je broek af. Geen garantie noppes nada. Beter is toch wel te huren hoor, als er iets aan is kan je de box laten vervangen en krijg je een nieuwe mee naar huis.
Als je huurt en er scheelt iets aan, dan breng je het binnen en je krijgt een nieuwe.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
.Muziekbos schreef:Na aankoop van een digcorder zit ik nu nog altijd op een maandelijks gmiddelde van 8,79 euro. Wetende dat het toestel de voorbije maanden zijn kuren heeft getoond (zit reeds buiten de wettelijke 2 jaar garantie periode) en voorlopig terug werkt zoals het hoort, maar voor hoelang? Na al die jaren komt een HD digicorder goedkoper uit dan het verouderde product dat ik nu staan heb.boulder schreef:Je hebt 2 jaar garantie (Europese regels).Muziekbos schreef:Ver wegblijven van die koopdinges, als er iets aan de hand is na 2 jaar sta je met je broek af. Geen garantie noppes nada. Beter is toch wel te huren hoor, als er iets aan is kan je de box laten vervangen en krijg je een nieuwe mee naar huis.
Als je huurt en er scheelt iets aan, dan breng je het binnen en je krijgt een nieuwe.
Voor 50 euro (of 100 euro) aankoopkost kun je toch niet sukkelen. Je hebt het er al na een jaar uit. Theoretisch gezien, kan je dan ook een nieuwe model kunnen kopen. Of zelfs uw digi-br*l verkopen en nog een groot deel van uw geld eruit halen. (ik heb zelf een tweedehandse corder voor 50 euro gekocht)
Uit de vraag van de TS leid ik af dat hij niet dadelijk behoefte heeft aan rip-off HD. Het "probleem" om met verouderde producten te zitten is dus zeer relatief.