Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

De Belgische isp Scarlet ontkent dat het de snelheid van adsl-verbindingen die onder het No Limit-abonnement vallen, zou afknijpen tot 12Mbps. De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft hierover diverse klachten binnengekregen.

Een ontevreden Scarlet-abonnee stelt op het GoT-forum dat de door Belgacom overgenomen provider misleidende reclame maakt voor het No Limit-abonnement. Scarlet belooft in zijn reclame-uitingen een maximumsnelheid van 20Mbps, maar in de praktijk zou de provider de adsl-lijn structureel op 12Mbps activeren. Sales- en marketingdirecteur Marnix Kuypers van Scarlet ontkent tegenover Tweakers.net dat zijn bedrijf adsl-verbindingen structureel afknijpt op 12Mbps en daarmee misleidende reclame zou maken. Volgens Kuypers spelen er veel factoren mee die de maximaal haalbare snelheid bepalen en zou de isp mogelijk in enkele individuele gevallen begrenzingen opleggen om een stabiele verbinding te kunnen garanderen. Wel zegt de isp toe dat het contact wil opnemen met ontevreden klanten om tot een oplossing te komen.

Inmiddels heeft een onbekend aantal Scarlet-abonnees klachten over de zaak ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, zo bevestigt Ombudsman Luc Tuerlinckx. De dienst heeft een bemiddelende functie en speelt alle klachten op individuele basis door naar Scarlet, in de hoop dat de twee partijen tot een schikking kunnen komen. Volgens Tuerlinckx zouden een aantal Scarlet-abonnees hun contract zonder schadevergoeding willen laten ontbinden, omdat de isp de beloofde snelheden niet levert. Indien de partijen er niet uitkomen, stelt de Ombudsman een niet bindend advies op. Mocht het conflict dan alsnog blijven bestaan, dan zal de klager genoodzaakt zijn om de juridische weg te bewandelen.

Bron : http://tweakers.net/nieuws/60822/scarlet-ontkent-afknijpen-adsl-verbindingen.html
Dr. Strangelove
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:33

Ik weet niet of het mensen al opgevallen is, maar Scarlet heeft de technische data van hun abbonement gewijzigd:

Zo zijn de vergelijkingstabellen en tabbladen met snelheidsinformatie reeds gewijzigd.

De taal-selectiepagina dient echter nog geupdate te worden; daar noemt het product nog steeds ADSL20 No Limit. Op de homepage wordt het product ook nog altijd aangeprezen tegen 20Mbps (flashfilmpje). Raar genoeg is dat filmpje op de productpagina van "Scarlet No Limit" wel al gewijzigd. Al is op het tabblad "Snelheid" de maximumsnelheid reeds gewijzigd, de bijhorende afbeelding hebben ze blijkbaar nog niet kunnen veranderen...

Toch opvallend hoe Scarlet beweert dat er niets aan de hand is terwijl ze toch deze wijzigingen doorvoeren...

Hopelijk raakt de situatie snel uitgeklaard...

PS: voor wie de oude versie van de site wil bekijken of bekijiken. (Google Cache).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Enkele jaren terug had Scarlet de naam van nogal snel een connectie-profiel te vertragen indien de lijnwaarden niet optimaal waren - telkens in vergelijking met EDPnet (Scarlet reseller) die meer uit eenzelfde lijn scheen te halen.

Een speedtest met historiek zou duidelijk kunnen aantonen of Scarlet dit nu systematisch doet :twisted: :wink:
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Heeft dit ook niet te maken met dat de mensen worden overgezet op het Belgacomnetwerk? Waar 12 Mbps wordt gebruikt voor adsl2+.

Omdat het Scarletnetwerk moet verkocht worden.
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

Uzzi schreef:De Belgische isp Scarlet ontkent dat het de snelheid van adsl-verbindingen die onder het No Limit-abonnement vallen, zou afknijpen tot 12Mbps. De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft hierover diverse klachten binnengekregen.

Een ontevreden Scarlet-abonnee stelt op het GoT-forum dat de door Belgacom overgenomen provider misleidende reclame maakt voor het No Limit-abonnement. Scarlet belooft in zijn reclame-uitingen een maximumsnelheid van 20Mbps, maar in de praktijk zou de provider de adsl-lijn structureel op 12Mbps activeren. Sales- en marketingdirecteur Marnix Kuypers van Scarlet ontkent tegenover Tweakers.net dat zijn bedrijf adsl-verbindingen structureel afknijpt op 12Mbps en daarmee misleidende reclame zou maken. Volgens Kuypers spelen er veel factoren mee die de maximaal haalbare snelheid bepalen en zou de isp mogelijk in enkele individuele gevallen begrenzingen opleggen om een stabiele verbinding te kunnen garanderen. Wel zegt de isp toe dat het contact wil opnemen met ontevreden klanten om tot een oplossing te komen.

Inmiddels heeft een onbekend aantal Scarlet-abonnees klachten over de zaak ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, zo bevestigt Ombudsman Luc Tuerlinckx. De dienst heeft een bemiddelende functie en speelt alle klachten op individuele basis door naar Scarlet, in de hoop dat de twee partijen tot een schikking kunnen komen. Volgens Tuerlinckx zouden een aantal Scarlet-abonnees hun contract zonder schadevergoeding willen laten ontbinden, omdat de isp de beloofde snelheden niet levert. Indien de partijen er niet uitkomen, stelt de Ombudsman een niet bindend advies op. Mocht het conflict dan alsnog blijven bestaan, dan zal de klager genoodzaakt zijn om de juridische weg te bewandelen.

Bron : http://tweakers.net/nieuws/60822/scarle ... ingen.html

Dit heb ik een tijdje terug ervaren bij dommel (cityconnect plus) !! Inneens daalde mijn upload snelheid met 1,5 MBit (letterlijk) naar net onder 1 Mbit !! Ik ben gestart op 2,75 MBit upsnelheid bij cityconnect alstublieft ! Als ik dommel confronteer met die waardes, wisten men niet hoe dit mogelijk was aan de éne kant en ontkennen ze tegelijkertijd dat ze mijn lijn hebben gecapped. Maar aan de andere kant lieten ze wel vallen dat ze mij maar maximum 1 Mbit (bij benadering) kon leveren !!? Wat toch wel wil zeggen dat ze iets met mijn profiel hebben geflikflooid hebben , terwijl ze toch maar blijven ontkennen van niet !!? Hier onsite Userbase hoor ik dan dat mijn modem mogelijk "kreupel" is geworden!! Gek genoeg, levert mijn 'kreupele modem" net die snelheid nog die dommel mij maximaal kon leveren !!?? Dat spoort toch helemaal niet meer, kom nu zeg !!?
Afbeelding
ophidian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mei 2009, 19:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al zeker 2 maand toch aan dezelfde snelheden surf. Misschien ben ik nog niet lang genoeg klant dan? :p
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het lijt toch simpel,als men op de scarlet site kijkt ziet men nu dat de max aangeboden snelheid niet meer is dan 12mbps,dat staat nu zo vermeld,vroeger stond er 24 mbps.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Het Scarlet netwerk is verkocht en BGC biedt max 12 Mbps aan, toch?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij de verkoop van Scarlet aan Belgacom is toch duidelijk gesteld dat Belgacom in een periode van drie jaar,niets mochten veranderen aan de (toen bestaande)Scarlet produkten??
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Maar is Scarlet No Limit geen product van NA de verkoop, een nieuw produkt dus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De snelheid van Scarlet one blijkt ook gewijzigd,kijk maar eens op de site,en dit abbo bestaad al van voor de overname.
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 maa 2006, 01:48

FYI, de snelheid van mijn ADSL20 abonnement lijkt (voorlopig) ongewijzigd te zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Edit: maar mijn 'Mijn Scarlet' pagina vermeld inderdaad 12 Mbps als maximale snelheid. http://www.scarlet.be/nl/adsl20/ (niet meer gelinked via de Scarlet hoofdpagina) bevestigt dat de snelheid voor ADSL20 20 Mbps is.

Edit 2: Een kennis heeft contact gehad met Scarlet en werd verteld dat alle bestaande abbo's zullen op termijn naar 12 Mbps gaan.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Woiiftm schreef: Edit 2: Een kennis heeft contact gehad met Scarlet en werd verteld dat alle bestaande abbo's zullen op termijn naar 12 Mbps gaan.
Ik snap iets niet (da's ook niet voor 't eerst :lol: ).

1. Scarlet was de 'challenger' van BGC en Telenet;
2. BGC denkt 'killen die hap' en neemt Scarlet over.
3. BGC moest het Scarlet-netwerk afstoten; er blijft dus een 'front end' over, Scarlet wordt gewoon een 'merk' van BGC, mogelijk een soort van 'budgetmerk', vandaar wellicht ook het cappen van de verbindingssnelheid.

Maar: wie gaat er dan nu over het afgesplitste Scarlet-netwerk lopen? Dat netwerk is nu naar ik meen van de NMBS, maar die zal het dan toch aan providers aanbieden, en die kunnen dan toch wel opnieuw BGC challengen door over dat ex-Scarlet-netwerk/nu NMBS-netwerk wel gewoon 20 ipv 12 aan te bieden?
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Woiiftm schreef:FYI, de snelheid van mijn ADSL20 abonnement lijkt (voorlopig) ongewijzigd te zijn.

Afbeelding
Afbeelding
En ik snap nog iets niet aan jouw twee plaatjes :lol:

Je eerste plaatje is Scarlet, maar je 2e is Schedom = Dommel :eek:

Scarlet gaat toch niet over het Dommel-netwerk?

Volgens mij is het tijd voor bier voor mij :beerchug:

:lol:
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 maa 2006, 01:48

Palingworst schreef:
Je eerste plaatje is Scarlet, maar je 2e is Schedom = Dommel :eek:
Beide plaatje zijn van Scarlet, in het eerste staat ISP (internet service provider) = Scarlet, in het tweede staat provider = Scarlet.
Maar ik zie nergens Dommel vermeld staan. Teveel :beerchug: ? :lol:
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Woiiftm schreef:
Palingworst schreef:
Je eerste plaatje is Scarlet, maar je 2e is Schedom = Dommel :eek:
Beide plaatje zijn van Scarlet, in het eerste staat ISP (internet service provider) = Scarlet, in het tweede staat provider = Scarlet.
Maar ik zie nergens Dommel vermeld staan. Teveel :beerchug: ? :lol:
Dat plaatje print de ISP af van diegene die het plaatje bekijkt. Anders gezegd: bij het laden van deze pagina wordt het plaatje aangemaakt met de naam van jouw ISP erop. Erg lomp aangezien het een snelheidstest is van iemand anders.
Afbeelding
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 maa 2006, 01:48

Dat verklaart natuurlijk alles. Bedankt.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Kenw00t schreef:
Woiiftm schreef:
Palingworst schreef:
Je eerste plaatje is Scarlet, maar je 2e is Schedom = Dommel :eek:
Beide plaatje zijn van Scarlet, in het eerste staat ISP (internet service provider) = Scarlet, in het tweede staat provider = Scarlet.
Maar ik zie nergens Dommel vermeld staan. Teveel :beerchug: ? :lol:
Dat plaatje print de ISP af van diegene die het plaatje bekijkt. Anders gezegd: bij het laden van deze pagina wordt het plaatje aangemaakt met de naam van jouw ISP erop. Erg lomp aangezien het een snelheidstest is van iemand anders.
Ah, sjuust :beerchug:
stebo
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2009, 10:24

Uzzi schreef:Inmiddels heeft een onbekend aantal Scarlet-abonnees klachten over de zaak ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, zo bevestigt Ombudsman Luc Tuerlinckx. De dienst heeft een bemiddelende functie en speelt alle klachten op individuele basis door naar Scarlet, in de hoop dat de twee partijen tot een schikking kunnen komen. Volgens Tuerlinckx zouden een aantal Scarlet-abonnees hun contract zonder schadevergoeding willen laten ontbinden, omdat de isp de beloofde snelheden niet levert. Indien de partijen er niet uitkomen, stelt de Ombudsman een niet bindend advies op. Mocht het conflict dan alsnog blijven bestaan, dan zal de klager genoodzaakt zijn om de juridische weg te bewandelen.

Bron : http://tweakers.net/nieuws/60822/scarle ... ingen.html
Is het mogelijk om zich bij deze klachten aan te sluiten?
Woiiftm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 maa 2006, 01:48

stebo schreef: Is het mogelijk om zich bij deze klachten aan te sluiten?
Ik denk dat klagen enkel kan/zinvol is als je nog onder contract ligt bij Scarlet (minder dan 12 maanden sinds het aangaan van een nieuw contract) omdat je inderdaad niet krijgt wat er beloofd is. Wat mogelijk is buiten contract (meer dan 12 maanden sinds het aangaan van een nieuw contract) is mij niet duidelijk. Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden van het ADSL20 contract kleine lettertje die verplichtingen van Scarlet naar de klanten te minimaliseerd.
Croke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2007, 19:13
Locatie: Meerhout

Uzzi schreef: Inmiddels heeft een onbekend aantal Scarlet-abonnees klachten over de zaak ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, zo bevestigt Ombudsman Luc Tuerlinckx. De dienst heeft een bemiddelende functie en speelt alle klachten op individuele basis door naar Scarlet, in de hoop dat de twee partijen tot een schikking kunnen komen. Volgens Tuerlinckx zouden een aantal Scarlet-abonnees hun contract zonder schadevergoeding willen laten ontbinden, omdat de isp de beloofde snelheden niet levert. Indien de partijen er niet uitkomen, stelt de Ombudsman een niet bindend advies op. Mocht het conflict dan alsnog blijven bestaan, dan zal de klager genoodzaakt zijn om de juridische weg te bewandelen.

Weet iemand hier al iets meer over? Zijn er mensen die al een oplossing gevonden hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”