Hulp bij overstappen op VOIP

Plaats reactie
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Wie helpt mij verder?

Ik had voorheen Netconnect van Dommel met daarbij telefonie van dommel (via fritzbox).
Nu ben ik overgestapt op Speedconnect, en nu is telefonie via dommel niet meer mogelijk.
Omdat ik alleen een discovery line van Belgacom heb (wat veel te duur is voor te bellen), wil ik graag zelf VOIP gaan gebruiken.
Ik heb nu een Sagem router van dommel gekregen voor VDSL2+.

Ik had zelf het idee om via http://www.voipbuster.com/nl/index.html een account te nemen. Mijn telefoon op de Sagem router aan te sluiten en dan de VOIP-gegevens in de web-interface in te vullen.
Via http://www.budgetphone.nl/shop/product_info.php?products_id=62 kan ik een Nederlands vast nummer kopen voor 10 euro per jaar. Deze zou ik willen koppelen aan mijn VOIP account. Zodat familie vanuit NL mij heel goedkoop kunnen bellen.

Vraag: Zou dit zo kunnen gaan werken?
Zo nee, waarom niet, en wat zijn alternatieven?

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

Rob
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

In NL zijn eens alle VoIPers hun DID kwijtgespeeld omdat niet te controlleren viel of de aanvrager ook wel in de juiste telefoonzone woonde. Ik weet niet of er nu ook nog zo nauw gekeken wordt. Maar indien het dus niet mogelijk is om een NL DID te krijgen als BE, dan rest je weinig dan een BE DID te vragen bij bvb Weepee en uit te bellen via een goedkope Betamax account. Zitten je NL familieleden ook met VoIP waarvan de provider inum doorlaat, dan kan je iedereen een inumDID laten nemen bij bvb www.huizenwireless.nl, dan bel je gratis naar mekaar.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fdgroote schreef:In NL zijn eens alle VoIPers hun DID kwijtgespeeld omdat niet te controlleren viel of de aanvrager ook wel in de juiste telefoonzone woonde. Ik weet niet of er nu ook nog zo nauw gekeken wordt.

Ik heb een Budgetphone nummer in Rottredam (010) en in Den Haag (070). Het enige wat ze "kontroleren" is het opgegevan adres een korrect adres is (NL postcode met de 4 cijfers + 2 letters). Als jij familie hebt in Nederland kan je hun adres opgegeven, en een nummer kiezen in hun eigen telefoonzone.

Dus in jouw geval zou ik inderaad:
a) een Budgetphone nummer nemen @ 10 EUR/jaar
b) een Betamax account nemen voor uitgaande gesprekken (kies de Betamaxcloon die het best met je belpatroon overeenkomt, vb poivy.com)
c) een WeePee account nemen als je een inkomend belgisch nummer wilt.

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

ik heb nu voor 10 euro credits gekocht bij poivy.com.
Moet ik nu in mijn sagem router de instellingen van poivy.com overnemen? Dus deze:

Code: Selecteer alles

SIP port : 5060
Registrar : sip.poivy.com
Proxy server : sip.poivy.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your PoivY username
Password : your PoivY password
Display name/number : your PoivY username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.poivy.com


Als ik dan mijn telefoon in mijn router prik, zou ik als ik het goed begrijp dus kunnen bellen via poivy.com met mijn gewone telefoon :???:
Als dat zo werkt wil ik ook nog bij budgetphone een NL nummer kopen voor 10euro per jaar zodat ik met mijn iPhone "gratis" (uit abbonnement) naar huis kan bellen (naar belgië)
Is dit zo in te stellen in de SIP router?
Dus uitbellen via voipy.com, en inkomende gesprekken ontvangen zowel van ons oude belgacom telefoonnummer (011 73 ** **) + een NL nummer van budgetpone.

(Ik hoop dat ik duidelijk ben met wat ik wil..., ben nieuw met het hele VOIP gebeuren..)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

blork schreef:Moet ik nu in mijn sagem router de instellingen van poivy.com overnemen? Dus deze:
SIP port : 5060 enz ...

Als ik dan mijn telefoon in mijn router prik, zou ik als ik het goed begrijp dus kunnen bellen via poivy.com met mijn gewone telefoon :???:
Als dat zo werkt wil ik ook nog bij budgetphone een NL nummer kopen voor 10euro per jaar zodat ik met mijn iPhone "gratis" (uit abbonnement) naar huis kan bellen (naar belgië)
Is dit zo in te stellen in de SIP router?

Persoonlijk ken ik die Sagem router niet van Dommel ... of deze VOIP ondersteunt, hoeveel SIP providers je kan instellen enz ...
Maar in je originele post vertelde je dat je een FritzBox hebt.
Hier is het perfect mogelijk wat je wil:
* binnenkomende vaste lijn (of geporteerd nr naar een SIP account)
* binnenkomende SIP account (NL)
* uitgaande SIP account (poivy)
Groeten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Die fritzbox kan ik niet gebruiken, die is door dommel "beveiligd", en die moet ik nog terugsturen naar ze.
Dus ik zou het met de sagem router moeten doen. (Heeft dezelfde interface als de B-Box 2 van belgacom b.t.w)
Als dat niet mogelijk is wil ik eventueel wel een extra stukje hardware kopen waarmee ik hetvolgende kan:

* binnenkomende vaste lijn (BE) (het liefst mijn huidige belgacom nummer)
* binnenkomende SIP account (NL) (via budgetphone)
* uitgaande SIP account (poivy)

Dit alles zou dan moeten werken met mijn huidige telefoon.
Ik kom er maar niet uit hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Ik heb alle instellingen van poivy.com in de web-interface ingevuld en de telefoon in de modem geprikt, maar ik kan nog niet bellen via poivy.
In de web-interface geeft ie aan:

Code: Selecteer alles

Line Status
Registration status :    Up   
Call status :    Idle
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Welk type is die Sagem ?
Kan je hier een link plaatsen naar de handleiding ervan ?
Kan hij wel met meerdere voip-providers werken ? Kunnen we dan eventueel opzoeken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Het is de sagem F@st 3464. Handleiding kan ik op internet nergens vinden. Alleen deze pdf met wat specificaties:
http://www.sagem-communications.com/fileadmin/pdf/produits/reseaux-adsl/Doc_Fast_3464_0908_GB.pdf
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Inderdaad , de handleiding is niet te vinden.
Ik zie in een vorige post dat de registratie wel gelukt is bij Poivy e.d. Het zou dan moeten gaan.

Heb je een kiestoon op die telefoon? Wordt het gedetecteerd op je modem als je de hoorn van de haak neemt ?
Heb je het nummer internationaal gevormd (0032...) ?

Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Nomado
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:21

Ik zit bij http://www.<knip>.eu daar heb je alles, VOIP in en outbound met behoud van nummer.
Bovendien niet duur.
Ik heb al die betamax clonen ook gehad, maar niks komt in de buurt van nomado...EINDELIJK :banana:

Mod edit (Goz): gelieve geen sluikreclame te maken.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Ha mijn oude account doet het toch nog....kon het niet terug vinden :-D
(Sorry voor het aanmaken van Nomado)
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Nomado schreef:Ik heb al die betamax clonen ook gehad, maar niks komt in de buurt van nomado...EINDELIJK


Kan je ons eens zeggen wat er slecht is aan die Betamaxclonen ? Wij bellen dagelijks met Justvoip, zonder enig probleem...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

MarkDM schreef:
Nomado schreef:Ik heb al die betamax clonen ook gehad, maar niks komt in de buurt van nomado...EINDELIJK


Kan je ons eens zeggen wat er slecht is aan die Betamaxclonen ? Wij bellen dagelijks met Justvoip, zonder enig probleem...


Je moet Belgacom/Telenet blijven betalen voor je inbound.
Het is geen volwaardige Voip, want je doet enkel outbound.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

MarkDM schreef:
Nomado schreef:Ik heb al die betamax clonen ook gehad, maar niks komt in de buurt van nomado...EINDELIJK


Kan je ons eens zeggen wat er slecht is aan die Betamaxclonen ? Wij bellen dagelijks met Justvoip, zonder enig probleem...



Kan ik alleen maar bevestigen, laatste maanden perfecte verbindingen ( VOIPcheap ) voor net niet gratis.
Installatie: PAP2 telefoonadapter en eenvoudige siemens dect telefoon.
Enkel niet aanbieden van DID nummer is jammer bij Betamax
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Voipcheap etc is zelker niet slecht, maar geen inbound met behoud van je vaste nummer.
Er zijn er ook die je een DID kunnen aanbieden.
Echter tot hiertoe was het, bij mijn weten, niet mogelijk om je Belgacom nummer mee te nemen naar VOIP tenzij je Belgacom Voip nam.
Wel, bij Nomado kan dit wel, geen idee over anderen, eindelijk kan ik me verplaatsen en mijn nummer behouden waar ik ook ben zonder truken te moeten uithalen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

je kunt je nummer overzetten naar 3starsnet (jaarlijks 20 euro ongeveer) of Weepee (eenmalig 9 euro).
Ze bieden allebei callerid en voicemail2email;
weepee biedt gratis daarbovenop nog Naam van de callerid en Fax2email. Bij 3stars is dit laatste 60euro/jaar denk ik
je kunt bij weepee ook hylafax services nemen; zodat je naar faxen kunt "printen"...
Weepee biedt ook uitbellen van/naar Skype naar je sip device... om uit te bellen kun je shortcodes maken van je belangrijkste skype-klanten
uitbellen kun je blijven doen met betamax...

ze bieden beiden een lijst aan van incoming/outgoing calls & duur & kostprijs

bij telenet moet je geloof ik zowiezo "analoge kabel" betalen dacht ik (14euro/maand; opgehoest 1x per jaar; tenzij je digitale tv hebt genomen)
bij belgacom moet je raw copper (eerste jaar goedkoop (6euro?); nadien duurder(13euro?) dan Discovery lijn 9,99euro)...Discovery kan wel gebruikt worden om bijv als lifeline te gebruiken of om de 100 te bellen of om smsjes te ontvangen/versturen... voorlopig bieden VOIPdiensten dit alleen per "web"service aan en niet via je sip telefoon...
bij mobiele operatoren kun je bijvoorbeeld Mobile Vikings nemen voor 15 euro/maand kun je dan tot 1gigabyte "voip" verkeer doen... leuk is dat je dan bovenop je mobiel (base) nummer ook een "vast" nummer kunt hebben... kunnen mensen je gratis opbellen tijdens happy hour/time :-)
en (gprs) Edge is nog steeds sneller als "isdn"(64kbit) dacht ik ...wat in de duurdere voicelijnen wordt gebruikt

Mvg,
Steven
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

voorlopig bieden VOIPdiensten dit alleen per "web"service aan en niet via je sip telefoon


Huh? Ik gebruik anders gewoon mijn Fritz!box voor SIP.
Ook kan je gewoon SIP telefoonsgebruiken alsook een GSM met dataverkeer en een SIP client erop.
Ze bieden echte SIP, of mis ik iets?

Weepee is niet intressant voor outbound, ze rekenen bv 7 cent naar Telenet en dat is veel te duur.
Ze moeten ergens de DID kost vandaan halen en dat doen ze door redelijk dure tarieven.

Disco wou ik juist niet meer, Belgacom loopt telkens te rotzooien met die prijs ervan, Raw-copper ligt vast en heb ik niets meer met ze te maken, aangezien de RC van Evonet is in mijn geval.
Bovendien is door het verwijderen van de hele splitter bende mijn snelheid en stabiliteit toegenomen :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

BasMSI schreef:
voorlopig bieden VOIPdiensten dit alleen per "web"service aan en niet via je sip telefoon


Huh? Ik gebruik anders gewoon mijn Fritz!box voor SIP.

ik had het hier over "sms"
Weepee is niet intressant voor outbound, ze rekenen bv 7 cent naar Telenet en dat is veel te duur.
Ze moeten ergens de DID kost vandaan halen en dat doen ze door redelijk dure tarieven.


Die halen ze vnl uit de interconnectietarieven... tot voor kort werkte die happytime/happyhour alleen maar naar het eigen netwerk...dat is dan onder concurrentiestrijd dan ook verlegd naar "telenet, tele2 en andere telefonie netwerken"...
Bijvoorbeeld uitbellen met 3starsnet valt nog "redelijk" mee...
niets houdt je tegen om op je "fritz" of "siemens" of "sipura" meerdere voip providers in te stellen...waarbij weepee voor incoming dient en voipcheap voor outgoing

Disco wou ik juist niet meer, Belgacom loopt telkens te rotzooien met die prijs ervan, Raw-copper ligt vast en heb ik niets meer met ze te maken, aangezien de RC van Evonet is in mijn geval.
Bovendien is door het verwijderen van de hele splitter bende mijn snelheid en stabiliteit toegenomen :banana:

belgacom heeft nog maar 1x sinds het die discovery startte de prijs van 6,x euro naar 9,99euro doen stijgen... dit nadat je er jaren profijt van had.
Ook telenet heeft zijn shakes al beetje herschikt omdat iedereen opeens van een Express naar een Shake Comfort Plus ging... nu proberen ze de mensen toch enkele euro extra te vragen voor ietsje meer snelheid (merk jij het verschil tussen 12 en 15 megabit?)

splitter bende

Bwa... tzou niet mogen...
bij Dommel haalde ik maar stabiel 3.3mbit en had ik nog geen raw copper
bij Tele2 haal ik de volle 4mbit stabiel (wel trekt hun tele2 modem op niets) en zit ik op raw copper idd :-)
de afstand is 3km van telefooncentrale...
binnen een maand ga ik eens proberen om vdsl & internet generatie aan te spreken...
spijtig dat tele2 gene "meter" meer heeft dus ik weet niet wat ik zoal verbruik per maand :-)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

SMS via sip gaat wel bij Nomado volgens mij, ben niet 100% zeker, maarja ik gebruik dat dan ook amper.

Bij mij is de snelheid netjes 4,640 Mbit, met splitters lag het op 4,4 Mbit. (3300 meter als ik me niet vergis)
Niet dat je het merkt maar alle beetjes helpen :-D

In Fritz kan je inderdaat Betamax instellen, maar zoals ik al zei, ik vind hun bel-kwaliteit ondermaats.
Te vaak zijn er echos of haperingen, en die heb ik met Nomado niet.
Ook is het niet handig een SIP telefoon mee te nemen en die op meerdere providers in te stellen, want ik ga zo'n dingkopen zodat ik overal telefoon bij me heb als er internet is.
Als de verbinding weg is laat ik mijn GSM bellen, maar da's enkel voor uiterste gevallen.

Ieder zijn ding, net wat het beste bevalt, ik heb nu 6 maanden nomado en ben er zeer tevreden van (sinds een paar weken dus ook de inbound).

Mijn probleem is dat ik mijn nummer ook zakelijk nodig heb, en Betamax is niet voldoende stabiel in kwaliteit bovendien kreeg ik Caller-ID niet meegezonden, wat met Nomado wel gaat.
Betamax is mooi voor thuis gebruik, maar zakelijk is het niet geschikt vanwege de wisselende kwaliteit.

En van Disco profiteren wil ik het niet noemen, eerder Belgacom-tax, want bij Belgacom krijg je nog altijd RC gratis!
Terwijl andere providers moeten betalen.
Maar dat beetje heb ik wel voor over om Belgacom buitengeschot te houden :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

BasMSI schreef:En van Disco profiteren wil ik het niet noemen, eerder Belgacom-tax, want bij Belgacom krijg je nog altijd RC gratis!
Terwijl andere providers moeten betalen.
Maar dat beetje heb ik wel voor over om Belgacom buitengeschot te houden :banana:

in de kleine lettertjes bij Belgacom bij hun raw copper lees ik toch wel :
Dit aanbod geeft recht op € 5 korting per maand gedurende 12 maanden, in totaal dus € 60 (12 x € 5). Daarna betaal je € 34 per maand.
en dat is wat ik bij tele2 en dommel ook lees...
dus het eerste jaar komt raw copper goedkoper uit...nadien komt ie 4 euro duurder uit ongeveer....
voor eventueel idd een snelheids winst...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Discovery kost 26,94 per twee maanden, da's Disco + Nummerweergave.
RC kost 13,90 per maand bij Evonet, dus kost RC mij vergelijking met Disco 27,80 per twee maanden, wel die 86 cent extra heb ik er graag voor over om geen Belgacom fakturen meer te ontvangen.

Tuurlijk Nomado kost ook wel iets, maar in totaal veel en veel minder dan Belgacom Classic + telefoonkosten.
Dus ben ik nu veel goedkoper uit en exit Belgacom.

Waarom ik zo gebrand ben om Belgacom buiten te krijgen zeg je?
Wel ze hebben me zoveel ellende bezorgd dat ze nooit meer binnenkomen, wat ze ook bieden.

Toen ze nog RTT waren wilden ze geen telefoon in mijn zaak aansluiten omdat er geen nummers waren....onzin maar ze wilden niet solderen, want een straat verder kreeg iemand die er net kwam wonen meteen telefoon.
Moest ik 9 maanden via telefooncel en mobile-telefoon bellen, je kent ze wel die enorme dure Philips bakken.
Daarna bleven ze ADSL folders in de bus gooien, maanden lang, maar wilden niet aansluiten omdat Telenet er nog niet lag! Hoppa telefoontikken voor Inet.
En toen ik het eenmaal had wilden ze niet weten van een klacht bij hun over uitblijvende email en maakte ze me voor leugenaar uit, terwijl iedereen die ik kende er problemen mee had.

Neen, alles om Belgacom buiten te houden, en Telenet moet ik ook niet die zijn net zo erg.
Dommel heb ik overwogen doen ze zeiden dat Limburg als eerste ADSL2+ zou krijgen, we wachten nog steeds, dus ik blijf waar ik zit en het heet geen Belgacom :banana:

En Belgacom geeft bij hun Internet abbos RC gratis, want je kan je aansluiten MET of Zonder telefoon...en prijs is gelijk.
Maar ze hebben gister weeral bewezen hoe goed ze zijn :beerchug:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

BasMSI schreef:Discovery kost 26,94 per twee maanden, da's Disco + Nummerweergave.

maar ik wil geen nummerweergave op die disco...
dat kun je desnoods nog als fax gebruiken... of als backupnummer mocht je sip toestel zijn uitgevallen (de meeste voip leveranciers kunnen zo'n fallback wel aan...natuurlijk betaal je dan wel een vast naar vast forwarding); en om uit te bellen als uw internet uit licht .. .(max 60minuten per maand)
Ik zou liever vdsl willen dan adsl/raw copper trouwens...
ik vind de "gratis" callerid bij 3stars,weepee wel leuk!

bon Nomado... dus 600 minuten beltijd per maand naar 60 bestemmingen (lijst?) gedurende 12 maand... voor 60 euro ... (btw incl)...
bon de lijst heb ik gevonden...geen gsms... is het vergelijkbaar met voipbuster...hmm 2000min per week gedurende 3 maand voor 12 euro ofzoiets was het geloof ik (90 dagen)... eigelijk dus best een mooie concurrent... als je toekomst met die 600 belminuten... t'is wel een limitatie...maar persoonlijk ben ik geen grote beller die 90 dagen zijn er sneller door.... maar na die 90 dagen begint die 10 van de 12 euro er dan ook door te gaan... en kan ik toch nog langer bellen... bon blijft nog kwaliteit over... mja misschien... Bij 3stars ben je voor 60 euro slechts 55 landen...en slechts 150 belminuten...
ik zou dus zeggen dat Nomado & 3stars met elkaar aan't concurreren zijn...3stars lijkt te verliezen ... hun website is in 2009 niet meer geupdate...op support emails wordt praktisch niet meer gereageerd...

ik vermoed dat het geen gsm nr's zijn in die bestemmingen die liggen tussen de 10 en de 17 cent excl btw(!)
dus eigenlijk al even duur als telefoneren met je gsm prepaid...
dat vind ik zie zo leuk aan voipbuster...slechts 1 tarief naar belgium mobiel en geen setupkosten...lekker transparant
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Voipbuster heb ik juist bekeken, dan kan je beter via Belgacom of Telenet gaan bellen die zijn even duur.
Voipbuster rekent (NIET SCHRIKKEN!) 20ct/min en 5ct setup voor Belgium -> Belgium mobile :troosten:
En Belgium mobile -> Belgium mobile mag je zelf bekijken....maar neem eerst even een kalmeringsmiddel voor je het bekijkt.

Ik neem toch aan dat we het over deze hebben, niet? http://www.voipbuster.com/nl/index.html

Wat aangaande dat Nomado free-bellen, ik heb dat nog niet genomen, want ik wil eerst eens zien wat het me per maand gaat kosten.
Vanwege een setup foutje van hun kreeg is 25 euri gratis beltegoed, en dus ga ik rustig kijken of dat interessant is voor me of niet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

BasMSI schreef:Voipbuster heb ik juist bekeken, dan kan je beter via Belgacom of Telenet gaan bellen die zijn even duur.
Voipbuster rekent (NIET SCHRIKKEN!) 20ct/min en 5ct setup voor Belgium -> Belgium mobile :troosten:
En Belgium mobile -> Belgium mobile mag je zelf bekijken....maar neem eerst even een kalmeringsmiddel voor je het bekijkt.

Ik neem toch aan dat we het over deze hebben, niet? http://www.voipbuster.com/nl/index.html

Wat aangaande dat Nomado free-bellen, ik heb dat nog niet genomen, want ik wil eerst eens zien wat het me per maand gaat kosten.
Vanwege een setup foutje van hun kreeg is 25 euri gratis beltegoed, en dus ga ik rustig kijken of dat interessant is voor me of niet.


"voipbuster" was de eerste van de betamax produkten...nadien gevolgd door 80 andere merken...elke dag kwam er wel eentje bij...
ik hanteer het nog hooguit om m'n sms mee op te bellen :-)
ik kijk meestal naar het voipcheap.com produkt
Belgium (Landline) SuperDeal! FREE* FREE*
Belgium (Mobile) 0.120 0.129

dus 12cent/minuut is redelijk goedkoop naar Mobistar/proximus/base
eer je dat terugverdient hebt met een simbox/abbo formule...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

http://backsla.sh/betamax

Hier kan je de verschillende Betamax klonen met elkaar vergelijken. Voor mijn specifieke geval is Justvoip al hééél lang de goedkoopste. Het is ook al heel lang geleden dat ze (i.e. Justvoip) hun tarieven (ten minste die voor de landen waarnaar ik bel) hebben aangepast. Zeggen dat Betamax-klonen dus vaker hun tarieven veranderen dan dat jij van ondergoed wisselt is misschien overdreven (of misschien net niet ;-) ).

En, btw, het is euro('s). Niet euri.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

skynetbbs schreef:"voipbuster" was de eerste van de betamax produkten...nadien gevolgd door 80 andere merken...elke dag kwam er wel eentje bij...
ik hanteer het nog hooguit om m'n sms mee op te bellen :-)
ik kijk meestal naar het voipcheap.com produkt
Belgium (Landline) SuperDeal! FREE* FREE*
Belgium (Mobile) 0.120 0.129

dus 12cent/minuut is redelijk goedkoop naar Mobistar/proximus/base
eer je dat terugverdient hebt met een simbox/abbo formule...

Euh... 't kan tegenwoordig al goedkoper. Als je http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html erop na leest, dan blijkt Rynga de goedkoopste te zijn (die SIP ondersteunt).
Computer(k)nul
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Sinna, heb je dit gezien onderaan de pagina bij Rynga?

Rates are charged in Eurocents per minute and calls are rounded up to next minute. All rights reserved. Rates are subjected to change without notice.


Ze rekenen dus altijd per minuut en niet per seconde.
Dus als je naar GSM belt en je hebt maar 1 sec van de nieuwe minuut gedaan ben je een volle minuut kwijt.
Bij Betamax zit er altijd een addertje onder het gras, je moet altijd even kijken wat ze bedoelen, want als je vaak kort belt ben je met die helemaal niet goedkoop uit.

Nomado rekent per seconde en als je van Namoado naar Nomado belt zelfs helemaal niets.
Minuten rekenen is niet erg, maar als je altijd bv 30 seconden naar een GSM belt dan betaal je dubbel zo veel, wel iets om rekening mee te houden.
Naar Landlijn is het daar gratis, wel zolang je maar blijft betalen elke 3 a 4 maanden.
Je kan niet zomaar stellen dat Betamax goedkoper is, want dat hoeft helemaal niet, en dat weten ze daar ook, bovendien moet je ze in de gaten houden want tarieven veranderen daar zomaar ineens, en ze rekenen erop dat mensen dat niet door hebben.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

BasMSI schreef:Mijn probleem is dat ik mijn nummer ook zakelijk nodig heb, en Betamax is niet voldoende stabiel in kwaliteit bovendien kreeg ik Caller-ID niet meegezonden, wat met Nomado wel gaat.


Gaat perfect met de Betamax klonen ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BasMSI schreef: Bij Betamax zit er altijd een addertje onder het gras, je moet altijd even kijken wat ze bedoelen, want als je vaak kort belt ben je met die helemaal niet goedkoop uit.
Nomado rekent per seconde en als je van Namoado naar Nomado belt zelfs helemaal niets.
Minuten rekenen is niet erg, maar als je altijd bv 30 seconden naar een GSM belt dan betaal je dubbel zo veel, wel iets om rekening mee te houden...
Naar Landlijn is het daar gratis, wel zolang je maar blijft betalen elke 3 a 4 maanden.
Je kan niet zomaar stellen dat Betamax goedkoper is, want dat hoeft helemaal niet, en dat weten ze daar ook, bovendien moet je ze in de gaten houden want tarieven veranderen daar zomaar ineens, en ze rekenen erop dat mensen dat niet door hebben.

BasMi (aka Nomado) ...
We kunnen blijven argumenteren of Nomado nu beter is dan Betamax. Voor velen is Betamax beter (zelfs rekening houdend met de nadelen die jij opsomde), voor jou is Nomado de super top, voor mij geeft geeft de combinatie WeePee/Betamax wat ik nodig heb ...
De bedoeling van dit Forum is dat gebruikers met elkaar ervaringen uitwisselen ... en dat heb jij uitvoerig gedaan (waaroor dank). Maar ik denk dat we deze zinloze welles-nietes discussie tussen Noamado en Betamax hierbij kunnen afsluiten ??
PS - Het heeft ook niet veel zin om dezelfde discussie paralell te voeren in 2 aparte topics ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Enkele vragen over VoIP (opmerkingen over fouten in termen etc. wil ik graag horen want daar kan ik nog veel van leren :wink: ):

- we hebben een interne centrale (huisbel, binnenhuistelefoon etc.). Vanuit de centrale vertrekt op dit moment de telenet-telefoonlijn met 2 nummers. Kan de centrale zonder probleem gekoppeld worden aan de VoIP-modem (slechts nodig voor 1 nummer want 2de nummer wordt wellicht geschrapt)?
- welke modem is goed en ondersteunt VDSL2 en VoIP? Ik vind er slechts enkele (THOMSON TG787v Business of Siemens Gigaset SE267 VDSL2) maar wellicht zijn er nog wel en vind ik ze niet.
- kunnen de noodnummers gebeld worden over VoIP?
- worden er extra kosten aangerekend voor het doorschakelen of zijn dit slechts de gesprekskosten zoals die normaal zouden aangerekend worden voor een gesprek naar het doorgeschakelde nummer?
- wat denken jullie van 3starsnet? En van het alternatief WeePee? (gesprekskwaliteit, ooit offline?, service, kosten, etc. ) Graag onderbouwen want anders heb ik er nog weinig aan.

Bedankt!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Razornord schreef:wat denken jullie van 3starsnet?

Gebruik al bijna een jaar 3starsnet...
* gesprekskwaliteit : zeer goed
* ooit offline : één keer dat ik zelf gezien heb (maximaal een kwartier)
* service: simpele vragen worden vaak onmiddellijk beantwoord, de iets technische worden door "echte" techniekers beantwoord
* kosten: niet de goedkoopste (http://www.3starsnet.com/data/File/pricelist%202009%2011%2003%20Endusers.pdf)
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Astralon schreef:Gebruik al bijna een jaar 3starsnet...
* gesprekskwaliteit : zeer goed
* ooit offline : één keer dat ik zelf gezien heb (maximaal een kwartier)
* service: simpele vragen worden vaak onmiddellijk beantwoord, de iets technische worden door "echte" techniekers beantwoord
* kosten: niet de goedkoopste (http://www.3starsnet.com/data/File/pricelist%202009%2011%2003%20Endusers.pdf)


Het is niet nodig om de goedkoopste te zijn onder de VoIP-providers. Ze zijn in ons geval 50% goedkoper dan de telenet-telefoonlijn dus dat is meer dan voldoende rendement :beerchug: . Ik draag service en kwaliteit ook hoog in het vaandel. Het belangrijkste voor mij is echter de vraag over de centrale en de modem. Iemand?
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Fritz!box 7270 + Nomado = alles opgelost :banana:
Enkel als je VDSL hebt moet je de nieuwere Fritz!box hebben.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zou een PAP2T willen kopen en een voipcheap abonnement aanschaffen.
Op de site staat dat voor BE en NL een "superdeal" is, met name gratis. Is dit constant gratis, of is dat maar een tijdelijke actie ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

jollito schreef:Ik zou een PAP2T willen kopen en een voipcheap abonnement aanschaffen.
Op de site staat dat voor BE en NL een "superdeal" is, met name gratis. Is dit constant gratis, of is dat maar een tijdelijke actie ?

Gratis naar vaste lijnen zolang je krediet hebt, en zover ik meegemaakt heb, wat eens graitis is blijft gratis.
Er zijn meer broertjes van voipcheap behorend bij de Betamax groep, zie bv: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Let wel, sommige rekenen startkosten naar niet gratis nummers.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Limburg schreef:
jollito schreef:Ik zou een PAP2T willen kopen en een voipcheap abonnement aanschaffen.
Op de site staat dat voor BE en NL een "superdeal" is, met name gratis. Is dit constant gratis, of is dat maar een tijdelijke actie ?

Gratis naar vaste lijnen zolang je krediet hebt, en zover ik meegemaakt heb, wat eens graitis is blijft gratis.
Er zijn meer broertjes van voipcheap behorend bij de Betamax groep, zie bv: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Let wel, sommige rekenen startkosten naar niet gratis nummers.


OK bedankt voor het snelle antwoord.
Nog één vraagje : is dit dan ook gratis van BE naar NL of Lux (of alleen binnen BE) ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Gratis naar alle gratis landen, dus ook naar Verenigde Staten enz..
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

jollito schreef:Ik zou een PAP2T willen kopen en een voipcheap abonnement aanschaffen.
Op de site staat dat voor BE en NL een "superdeal" is, met name gratis. Is dit constant gratis, of is dat maar een tijdelijke actie ?



IK gebruik een PAP2 ATA + Siemens draadloos DECT tel met linsys router / modem.
Dit werkt perfect met VOIPCHEAP
Om alle misverstanden te vermijden, het is niet gratis !! ( bijna gratis ) naar alle landlijnen.
Ik werk nu thuis ( via vpn met server ) en heb net mijn collega's gebeld in Duitsland , Nederland en GRATIS
Ik betaal mijn beltegoed via mijn GSM,

Time Amount Description
20:47:14 € 1.95 SMS-TopUp

en krijg hiervoor 60 dagen gratis beltegoed,
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Die zogenaamde "freedays" zijn meestal ook beperkt in de tijd. Dus je moet herladen om de x maanden om je freedays te behouden/verlengen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”