Miljaar! Ik herhaal: miljaar!
Blijkbaar zijn ze bij Scarlet/BGC al bezig met de overschakelingen van de Scarlet ADSL verbindingen naar het Belgacom netwerk, of althans dezelfde technieken daarop toe te passen.
Mijn ouders hebben ook Scarlet, en sinds een paar dagen is het klokvast om de 36 uur dat ik er bericht van krijg dat de verbinding verbroken is.
Ikzelf heb ook Scarlet thuis, en die 36h disconnect dink wil ik ab-so-luut niet. Als ik straks zo'n achterlijke disconnect aan m'n been heb is dan ben ik zéker weg bij Scarlet! En dan is het zeker gedaan met Scarlet aan te raden bij kenissen en klanten...
Nu heb ik het contract en de gebruiksvoorwaarden er eens bijgenomen, maar ik vind er niets over terug ... Kan ik dit dan wel gebruiken om onder het abbonement uit te geraken? (eenzijdige aanpassing van de productspecificaties - voor mij is dat serieus minderwaardig)
Of valt dit onder de noemer "gedurende 3 jaar zullen de productspecificaties niet veranderen"? (dat waren de voorwaarden van de raad van mededinging!) Dit is toch wel een grove met-de-voeten-treden van die voorwaarden...
Anyway, bij wie kan ik daarvoor terecht, ombudsdienst of bij iemand anders?
36h disconnect bij Scarlet
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik zou eerst bij scarlet proberen. Zien wat hun standpunt is. Gaat je ook helpen als je naar ombudsman gaat stappen
Wat is eigenlijk alternatief op adsl vlak? Als iedereen op belgacom netwerk gaat zitten
Wat is eigenlijk alternatief op adsl vlak? Als iedereen op belgacom netwerk gaat zitten
Ik zit sinds een 2-tal weken bij Scarlet en kan nog verbinding maken met mijn oude Dommel login, dus zitten ze idd al op het Turboline netwerk. De 36 uur disconnects heb ik ook, maar ben ik ondertussen al gewoon van bij Dommel.
Kan je in de modem/router van je ouders niet instellen dat er om de 24 uur moet worden gereconnect, bv tussen 4 en 5u 's nachts, dan zullen ze het amper merken.
Kan je in de modem/router van je ouders niet instellen dat er om de 24 uur moet worden gereconnect, bv tussen 4 en 5u 's nachts, dan zullen ze het amper merken.
- selder
- Moderator
Die 24h restart van de modem zal wel bij m'n ouders werken, maar als het binnenkort aan mij is ben ik er minder blij mee ...Wat als ik aan het gamen ben als m'n modem automagisch disconnecteert? Of aan het skypen ben? Of aan het VPNnen naar m'n werk?
Maar mij gaat het er over dat Belgacom opgelegd geweest is om drie jaar lang géén wijzigingen aan het product door te voeren, en dat ze het nu tóch doen... Ze doen het tóch! Dat kan toch zomaar niet?
Maar mij gaat het er over dat Belgacom opgelegd geweest is om drie jaar lang géén wijzigingen aan het product door te voeren, en dat ze het nu tóch doen... Ze doen het tóch! Dat kan toch zomaar niet?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Ik draai ook verschillend applicaties die geen onderbreking mogen hebben.
Het 36h disconnect probleem heb ik opgelost door de router de verbinding te laten vallen als er een half uur geen activiteit is. Normaal gebeurt dit wel ergens gedurende de nacht (tenzij je iets als msn 24/24 laat draaien). Elke morgen start dus een verse 36h sessie en ik heb geen enkel probleem meer met disconnects.
Het 36h disconnect probleem heb ik opgelost door de router de verbinding te laten vallen als er een half uur geen activiteit is. Normaal gebeurt dit wel ergens gedurende de nacht (tenzij je iets als msn 24/24 laat draaien). Elke morgen start dus een verse 36h sessie en ik heb geen enkel probleem meer met disconnects.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Same here, bij mij gebeurt er een herstart van de router elke dag om 5u30 ... ik ben dan zeker niet meer bezig op de PC en waarschijnlijk nog niet wakker ook niet Heb geen last van een 36h disconnect ...Voyager schreef:Ik draai ook verschillend applicaties die geen onderbreking mogen hebben.
Grtz,
Sasuke
- selder
- Moderator
1) het gaat me inderdaad over de 36h disconnect die ik niet wil hebben. Die crap van een rebranded allied data copperjet router kunt ge niet eens automagisch laten herstarten! Moet ik dat dan elke morgen zelf doen?
En ja, ik heb Scarlet One, dus ik zit vast aan die modem, ik kan geen andere gebruiken.
2) het gaat me ook over het feit dat belgacom de specificaties van het product wijzigt!!! Ze zijn opgelegd om dat drie jaar lang niet te doen, en toch doen ze het!!! Ik snap niet dat iedereen daar zo los overgaat
En ja, ik heb Scarlet One, dus ik zit vast aan die modem, ik kan geen andere gebruiken.
2) het gaat me ook over het feit dat belgacom de specificaties van het product wijzigt!!! Ze zijn opgelegd om dat drie jaar lang niet te doen, en toch doen ze het!!! Ik snap niet dat iedereen daar zo los overgaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik vraag me af of dat onder "specificaties" valt of niet. Ik heb bij bestelling bv nooit ni gezien "geen 36u disc"
bovendien kunnen ze niet achter "connectie wordt niet gegarandeert, daar SSL voor" schuilen?
bovendien kunnen ze niet achter "connectie wordt niet gegarandeert, daar SSL voor" schuilen?
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Omdat dat voor de meeste mensen echt geen ene ruk uitmaakt.selder schreef:1) het gaat me inderdaad over de 36h disconnect die ik niet wil hebben. Die crap van een rebranded allied data copperjet router kunt ge niet eens automagisch laten herstarten! Moet ik dat dan elke morgen zelf doen?
Die copperjets gon er uit trouwens, das mss al goed nieuws
- selder
- Moderator
Jaja, het is zover ... SSH sessies worden onderbroken, m'n IM client disconnect ... zucht. Wat een rottig systeem. Bah gewoon.