EU wil illegale downloaders toegang tot internet ontzeggen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/991/Multim ... ggen.dhtml

Afbeelding

Het Europees Parlement stemt morgen over een aantal voorstellen waarmee internetgebruikers die illegale films, muziek of games downloaden van het internet kunnen worden afgesloten.

Auteursrechten waarborgen
De maatregel is bedoeld om het aantal illegale bestanden op het internet terug te dringen om zo de auteursrechten te waarborgen. Wie zich drie keer schuldig maakt aan het verspreiden of downloaden van illegale bestanden, zou de toegang tot het wereldwijde web kunnen worden ontzegd. Providers kunnen hiertoe worden verplicht.

Het Europees Parlement verzette zich vorig jaar nog tegen het voorstel. De parlementariërs hebben geen bezwaar tegen het afsluiten van illegale downloaders, maar dat mag alleen als een rechter dat heeft goedgekeurd.

Compromisvoorstel
De regeringsleiders van de EU-lidstaten hielden echter voet bij stuk. In het compromisvoorstel dat nu op tafel ligt, is deze rechterlijke toetsing volgens het Nederlandse europarlementslid Sophie In 't Veld onvoldoende gewaarborgd. Zij vindt het 'onaanvaardbaar' dat internetgebruikers zonder tussenkomst van de rechter van het internet kunnen worden afgesloten. De lidstaten proberen met deze maatregelen de rechtsbescherming van burgers uit te hollen, meent de politica.

Het pakket aan nieuwe regels voor de telecomsector bevat volgens In 't Veld ook een aantal goede punten, zoals meer rechten voor de consument en investeringen in een nieuwe generatie draadloze netwerken. Maar zij ziet zich genoodzaakt tegen het hele pakket te stemmen, mocht de 'three-strikes-you're-out'-clausule niet wordt geschrapt. De politica verwacht overigens dat een meerderheid van het parlement nu wel zal instemmen met de voorstellen. (novum/sps)
05/05/09 18u04
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat ze dan eerst de prijzen verlagen en 3 baremas opzetten voor films en ook muziek en games.
Nieuwe en goeie films: max 10 EUR / media
Low-budget en films ouder dan 1 jaar: 5 EUR / media
Alles ouder dan 2 jaar: 2 EUR / media

Ongeacht de media, dus ook BluRay, HDDVD, DVD, legale download.

Dan zou ik zeker geneigd zijn om die zakkenvullers en artiesten te betalen en dan zou die 'illegaliteit' zeker zakken.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik ben inderdaad ook enkel voorstander als dit via een gerechtelijke instantie gaat wat is dat nu voor zever, .. straks gaan ze maar lukraak mensen van het net smijten !
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Dan denk ik persoonlijk dat gij na nen tijd allemaal bought films mag zien :) aangezien er gene ene zot nog veel geld gaat steken in een fancy film te produceren.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Zal weer eens iets van de president van frankrijk zijn zeker die zijn willeke op een andere manier wil doordrijven?
sospiet
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... soverzicht

het gaat al niet door ik denk dat het Europees parlement het niet gouw zou toelaten.

Je kunt het ook zo zien

hoe zou je het vinden als er een soort zwarte doos in je auto plaatsen waarme ze kunnen vastellen waar en waneer je te rap gereden hebt of ergens waar je niet mag kopen ik vind het gewoonweg schending van de privacy
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ja en nee, een zwarte doos zou nog accurate data verschaffen bij dit systeem zou in principe bv auteursrechten organisatie een valse torrent maken, en alle ip's die erop komen, doorgeven aan isp die de ip's op hun beurt zouden moeten bannen. Zonder enig bewijs !

Niet dat ik die zwarte doos zou zien zitten, maar even aangeven wat het precies inhoud en aangezien dit een burgelijke partij is vind ik dit zeer ver gaan, ..
sospiet
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ofloo schreef:Ja en nee, een zwarte doos zou nog accurate data verschaffen bij dit systeem zou in principe bv auteursrechten organisatie een valse torrent maken, en alle ip's die erop komen, doorgeven aan isp die de ip's op hun beurt zouden moeten bannen. Zonder enig bewijs !

Niet dat ik die zwarte doos zou zien zitten, maar even aangeven wat het precies inhoud en aangezien dit een burgelijke partij is vind ik dit zeer ver gaan, ..
da zou ook ronduit vuil van de film matschapijen stel dat je een torrentje dowload als je je schijfke "kwijtbent " ok is een lame exscuus en ik zou het persoonlijk niet gebruiken maar ik denk wel dat er best wel mensen zijn dit dit doen
enige waar ik nog mee zou kunnen leven is als bv een iligale host wordt opgedoekt er een onderzoek zou komen naar iedereen die het gedowload heeft was het rechtmatig of niet. --> zou veel te veel geld kosten om die miljoenen dowloaders over de hele wereld te zoeken en na te gaan of ze het legaal deelden en wat ga je dan doen met proxy's en zaken als ssl ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ofloo schreef:Zal weer eens iets van de president van frankrijk zijn zeker die zijn willeke op een andere manier wil doordrijven?
Gelukkig zijn de meerdere deel van die mensen daar momenteel tegen die clown nu, maja vrees dat die stemming gaat tegenvallen en goedgekeurd wordt en wordt het het SSL'en all the way
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kostprijs op zich maakt mij niet veel uit.. maar veel van mijn 'oude' cd's 1995-1999 zijn beschadigd.. moet ik die opnieuw zoeken/kopen?

Online kopen die ik dan slechts X aantal keer kan beluisteren tot ze onbruikbaar worden? Of die ik na een format opnieuw moet kopen? Die ik enkel op die ene pc kan beluisteren?

Dat de platenmaffia eens een database maakt waar jij je aangekochte cd kan gaan registreren en je de toestemming hebt om de nummers die eropstaan in welke vorm en op welke drager dan ook in bezit te hebben... dat zou pas eerlijk zijn tegenover de consument!!!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heronic schreef:Kostprijs op zich maakt mij niet veel uit.. maar veel van mijn 'oude' cd's 1995-1999 zijn beschadigd.. moet ik die opnieuw zoeken/kopen?

Online kopen die ik dan slechts X aantal keer kan beluisteren tot ze onbruikbaar worden? Of die ik na een format opnieuw moet kopen? Die ik enkel op die ene pc kan beluisteren?

Dat de platenmaffia eens een database maakt waar jij je aangekochte cd kan gaan registreren en je de toestemming hebt om de nummers die eropstaan in welke vorm en op welke drager dan ook in bezit te hebben... dat zou pas eerlijk zijn tegenover de consument!!!
je vindt het toch ook normaal dat een auto "oud" wordt? Zelfde met cd's
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

liger schreef:je vindt het toch ook normaal dat een auto "oud" wordt? Zelfde met cd's
Die auto wel, ja. Maar als je een nieuwe auto koopt, kan je het resterende deel van de verzekering zonder meer op de nieuwe overzetten. En je hoeft toch ook geen nieuw rijbewijs aan te vragen telkens je een nieuwe auto koopt ?
Dus bij een versleten cd, moet het ook mogelijk zijn de drager te veranderen (en te betalen), zonder daarvoor opnieuw productierechten en auteursrechten te moeten betalen.
liger
Elite Poster
Elite Poster

rolandvc schreef:
liger schreef:je vindt het toch ook normaal dat een auto "oud" wordt? Zelfde met cd's
Die auto wel, ja. Maar als je een nieuwe auto koopt, kan je het resterende deel van de verzekering zonder meer op de nieuwe overzetten. En je hoeft toch ook geen nieuw rijbewijs aan te vragen telkens je een nieuwe auto koopt ?
Dus bij een versleten cd, moet het ook mogelijk zijn de drager te veranderen (en te betalen), zonder daarvoor opnieuw productierechten en auteursrechten te moeten betalen.
djeez. Al die extra services hebben niks met auto aankoop te maken. Je koopt ene auto, punt.
Ik zal dan geen auto als vb gebruiken :roll:

Je verwacht toch ook dat je VORK na een tijdje "ouder" wordt?
m.a.w. fysische voorwerpen zijn onderworpen aan slijtage zoals monitor. Verwacht je dan telkens nieuwe monitor als die van uw kapot is?
Dit is een toepasselijke vb omdat je niet muziek koopt maar licentie om het te beluisteren op die formaat (hier CD)

Discussie of het al dan niet een goeie verkoop methode is iets anders.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

liger schreef:Je verwacht toch ook dat je VORK na een tijdje "ouder" wordt?
m.a.w. fysische voorwerpen zijn onderworpen aan slijtage zoals monitor. Verwacht je dan telkens nieuwe monitor als die van uw kapot is?
Dit is een toepasselijke vb omdat je niet muziek koopt maar licentie om het te beluisteren op die formaat (hier CD)
Ik ben niet akkoord met uw vergelijking.

De poster verlangt geen nieuwe fysieke cd, maar het recht om het liedje opnieuw te downloaden en verder te beluisteren. Hierdoor hoeft de platenmaatschappij zelfs nog geen eigen servers of bandbreedte te verschaffen. Het kost ze dus niets. Dat men opnieuw zou moeten betalen voor iets waarvoor je uw bijdrage reeds hebt betaald is een kromme redenering.
liger
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:

De poster verlangt geen nieuwe fysieke cd, maar het recht om het liedje opnieuw te downloaden en verder te beluisteren.
ja maar hij heeft nooit voor deze recht betaald.
Hierdoor hoeft de platenmaatschappij zelfs nog geen eigen servers of bandbreedte te verschaffen. Het kost ze dus niets.
waar ga je het halen? Ik kan me moeilijk een regel voorstellen die zegt dat afhalen uit illegale bronnen is ok als je een cd hebt.
Trouwens dit brengt me terug naar licentie verhaal. Als je wil het in digitale vorm hebben moet je die recht aankopen en niet de fysieke.
Dat men opnieuw zou moeten betalen voor iets waarvoor je uw bijdrage reeds hebt betaald is een kromme redenering.
je hebt betaald voor een fysieke drager, die heb je gekregen. Einde transactie.
Hoe je het bewaart en al dan niet backups maakt is de zorg van de eigenaar.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
Dfrog schreef:

De poster verlangt geen nieuwe fysieke cd, maar het recht om het liedje opnieuw te downloaden en verder te beluisteren.
ja maar hij heeft nooit voor deze recht betaald.

Als ik toch niet voor het recht van het luisteren naar de muziek betaal.. wat is dan in feite nog het probleem met autheursrechten?

Hierdoor hoeft de platenmaatschappij zelfs nog geen eigen servers of bandbreedte te verschaffen. Het kost ze dus niets.
waar ga je het halen? Ik kan me moeilijk een regel voorstellen die zegt dat afhalen uit illegale bronnen is ok als je een cd hebt.
Trouwens dit brengt me terug naar licentie verhaal. Als je wil het in digitale vorm hebben moet je die recht aankopen en niet de fysieke.

Klopt ook niet helemaal... ik kan perfect het 'digitale recht' kopen en alsnog bestraft worden wanneer ik deze dan zogezegd illegaal(p2p) zou binnen halen terwijl het evengoed om hetzelfde liedje kan gaan. Daar sloeg mijn antwoord op, zorg voor een online database waar gebruikers hun 'rechten' kunnen registreren, waarna zij deze liedjes op p2p mogen zetten, downloaden. Ik ben ervan overtuigd dat dit veel mensen kan overtuigen om niet ilegaal te gaan, dit en een schappelijke prijs tov lage kost(geautomatiseerd systeem) zou eindelijk eens fair zijn tov de consument en ook zeker nie slecht voor de platenbonzen.

Hoe ga je dat controleren? eh? Zoals het gecontroleerd word? Wie 'gemonitored' werd voor de vastgestelde up/downloads de gegevens verifieren met de database.

Dat men opnieuw zou moeten betalen voor iets waarvoor je uw bijdrage reeds hebt betaald is een kromme redenering.
je hebt betaald voor een fysieke drager, die heb je gekregen. Einde transactie.
Hoe je het bewaart en al dan niet backups maakt is de zorg van de eigenaar.
Als ik toch niet voor het recht van het luisteren naar de muziek betaal.. wat is dan in feite nog het probleem met autheursrechten?

De vergelijking met de auto, vork, whatever die ouder worden is ook niet juist.. das appels met peren vergelijken..
De hele zooi draait rond de autheursrechten, die betaal je... zoniet kan het niet strafbaar zijn..

Als een winkel jaarlijks netjes de autheursrechten aan sabam betaald en de radio gaat kapot omdat hij 'oud en versleten' is... dan hoeven zij toch ook niet opnieuw autheursrechten aan sabam te betalen bij aanschaf nieuwe radio?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Dat ze dan eerst de prijzen verlagen en 3 baremas opzetten voor films en ook muziek en games.
Nieuwe en goeie films: max 10 EUR / media
Low-budget en films ouder dan 1 jaar: 5 EUR / media
Alles ouder dan 2 jaar: 2 EUR / media

Ongeacht de media, dus ook BluRay, HDDVD, DVD, legale download.

Dan zou ik zeker geneigd zijn om die zakkenvullers en artiesten te betalen en dan zou die 'illegaliteit' zeker zakken.

inderdaad ik ben gisteren nog eens naar de cinema geweest, vroeger zag ik soms 5 films op 1 dag, nu met zijn 2 met cola en wat popcorn was ik 30 euro kwijt schandalig..
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

In de bioscoop betaal je natuurlijk ook voor de omgeving. Als je een DVD koopt, moet je nog zien dat je de nodige hardware hebt om dat allemaal af te spelen. 15 € voor één film van nog geen 2 uren is dan echt wel aan de hoge kant. De meeste mensen bekijken een film hoogstens 2 keer.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Wat een betonnen muur ? Wazig beeld, .. eerlijk gezegd ofwel ligt het aan mij en anders is de kwaliteit van het beeld er erg op achteruit gegaan, het is schandalig wat ze tegenwoordig kwaliteit noemen, .. en anders is het om dat de film me niet interesseerde (dochter wou hem zien) maar al dat digitaal speciaal effect zever .. sorry .. het geluid is er op vooruit gegaan maar het beeld zeker niet. Alhoewel vroeger (jaren 90) hadden ze dat geluid ook al en dan kon ik voor dat geld heel wat meer films zien. Het is misschien die oncomfortabele stoel of het luisteren naar andere die popcorn eten. Daar moet je zeker voor betalen, ik begrijp niet waarom het nog steeds is toegelaten om zaken te eten tijdens een film, je mag toch ook niet bellen, iemand die het laatste van zijn cola op slurpt is voor mij net hetzelfde.

Release DVD eens op de zelfde dag als de bios 'k ben zeker dat er niet veel nog zullen gaan.

15 euro is wel 600bef vroeger kost je voor zo'n 200bef ~ 250bef gaan zien.. en dat is nog geen 10 jaar geleden !!!
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Wat een betonnen muur ? Wazig beeld, .. eerlijk gezegd ofwel ligt het aan mij en anders is de kwaliteit van het beeld er erg op achteruit gegaan, het is schandalig wat ze tegenwoordig kwaliteit noemen, .. en anders is het om dat de film me niet interesseerde (dochter wou hem zien) maar al dat digitaal speciaal effect zever .. sorry .. het geluid is er op vooruit gegaan maar het beeld zeker niet. Alhoewel vroeger (jaren 90) hadden ze dat geluid ook al en dan kon ik voor dat geld heel wat meer films zien. Het is misschien die oncomfortabele stoel of het luisteren naar andere die popcorn eten. Daar moet je zeker voor betalen, ik begrijp niet waarom het nog steeds is toegelaten om zaken te eten tijdens een film, je mag toch ook niet bellen, iemand die het laatste van zijn cola op slurpt is voor mij net hetzelfde.

Release DVD eens op de zelfde dag als de bios 'k ben zeker dat er niet veel nog zullen gaan.

15 euro is wel 600bef vroeger kost je voor zo'n 200bef ~ 250bef gaan zien.. en dat is nog geen 10 jaar geleden !!!
Aan dat bellen verdienen ze niet, aan die pop corn, chips en cola wel..
Ben al jaren geen cinema meer binnengeweest.
Volgens mij draaien ze daar slechte divx'kes :wink:

Home cinema FTW
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:15 euro is wel 600bef vroeger kost je voor zo'n 200bef ~ 250bef gaan zien.. en dat is nog geen 10 jaar geleden !!!
Ik herinner mij nog 120 frank voor een film in de lokale bioscoop. Ok, das wel 12-15 jaar geleden, maar qua prijsstijging kan dat wel tellen. Als ik nog naar de film ga zijn het films die je echt in de cinema moet gezien hebben zoals overlaatst Transformers 2 en zo zal ik de nieuwe Harry Potter ook wel gaan zien. De rest bekijk ik thuis wel :)
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Mja, ik ging vroeger vaak naar de bioscoop: was de enige plaats waar ik op mijn gemak en in het warm zat met de vriendin toen :P. Voor 5 € was dat nog te doen. Nu interesseert het ons niet meer zo: je moet al je metroticket betalen, plaatsen kosten toch al gauw 9 €, drankje 3 € tenzij je het zelf meedoet, ... En de meeste films zijn het echt niet waard :(.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:plaatsen kosten toch al gauw 9 €
Het ergste is nog dat je extra moet betalen als je zelf het werk van de kassierster doet via zo'n self service terminal !
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

r2504 schreef:
Goztow schreef:plaatsen kosten toch al gauw 9 €
Het ergste is nog dat je extra moet betalen als je zelf het werk van de kassierster doet via zo'n self service terminal !
Haha, is dat nog altijd zo? :D Te gek voor woorden! Nu, het moet zijn dat het wel werkt :P.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vind de cinema prijzen wel veroorloofd. Enig idee wat zo een film voorstelling kost :) ? En niet elke voorstelling is gevuld. Anders dan erkende "culturele" activiteiten krijgen de cinema uitbaters totaal geen subsidie, maar net een hele dikke belasting.

Met die belasting (waar jij als bezoeker natuurlijk voor betaald) worden dan goede en waardevolle culturele projecten gelanceerd als: het inpakken van de zuilen van de universitaire aula van Gent met ham, het plaatsen van een namaak aangespoelde potvis op het strand van Sint Anna in Antwerpen, het openhouden van zeer waardevolle musea, het financieren van de promotietoer van artiesten met internationaal respect, enzoverder.

Lang leven ons mooi politiek landschap ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Mja, ik ging vroeger vaak naar de bioscoop: was de enige plaats waar ik op mijn gemak en in het warm zat met de vriendin toen :P. Voor 5 € was dat nog te doen. Nu interesseert het ons niet meer zo: je moet al je metroticket betalen, plaatsen kosten toch al gauw 9 €, drankje 3 € tenzij je het zelf meedoet, ... En de meeste films zijn het echt niet waard :(.
9euro?

in mechelen 5, in brussel 7.
5euro = 200 fr.

Als het vroeger 120 was zoals Sub Zero schreef dan is dat ongeveer met 4% elk jaar bijgekomen, wat niet echt veel is.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Metropolis (Antwerpen) = 9€
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zolang ze die vorte nachos en chips niet verbieden, zet ik geen voet in een cinema!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

liger schreef:
Goztow schreef:Mja, ik ging vroeger vaak naar de bioscoop: was de enige plaats waar ik op mijn gemak en in het warm zat met de vriendin toen :P. Voor 5 € was dat nog te doen. Nu interesseert het ons niet meer zo: je moet al je metroticket betalen, plaatsen kosten toch al gauw 9 €, drankje 3 € tenzij je het zelf meedoet, ... En de meeste films zijn het echt niet waard :(.
9euro?

in mechelen 5, in brussel 7.
5euro = 200 fr.

Als het vroeger 120 was zoals Sub Zero schreef dan is dat ongeveer met 4% elk jaar bijgekomen, wat niet echt veel is.
Kinepolis Brussel: 9 € normaal tarief, 11 € in 3D. http://www.kinepolis.com/be-nl/index.cf ... 4&cid=KBRU
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dat het dat kost maakt het niet normaal, dat jij dit aanvaard hebt wel. Althans het is normaal voor u. Normaal is relatief.

Er zou een wet moeten komen met maximum winst marge, 2,50euro voor een kleine cola !? Leg mij eens uit hoe je aan die prijs komt? Dat het normaal kan geacht worden !?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ofloo schreef:Er zou een wet moeten komen met maximum winst marge, 2,50euro voor een kleine cola !? Leg mij eens uit hoe je aan die prijs komt? Dat het normaal kan geacht worden !?
Zolang er mensen zijn die dat betalen zal de prijs zo hoog blijven. Mij zal je nooit drank of eten zien kopen in de bioscoop. Ik verdorst nog liever...
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Er zou een wet moeten komen met maximum winst marge, 2,50euro voor een kleine cola !? Leg mij eens uit hoe je aan die prijs komt? Dat het normaal kan geacht worden !?
Tja... Coca Cola heeft dit jaar dan ook een winst van 2.04 miljard dollar !

Niet verwonderlijk als de prijs van 6x1.5L op een kleinde drie jaar van 6.5 naar 9.2 euro is gestegen !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik vind dat alles duur is denk maar aan brood dat tegenwoordig een 80bef kost !?? De euro heeft misschien niet alles duurder gemaakt maar het heeft zeker en vast ons bewust zijn verandert, .. nu is het aanvaardbaar ... eigenlijk is melk vrij stabiel gebleven varkens vlees ook, gemengd gehakt kost ongeveer 5 euro 200bef dat is nog altijd zowat het zelfde als vroeger, .. melkvee houders klagen om deze reden misschien moeten wij eens klagen dat alles omhoog gegaan is zonder dat hiervoor echt rede voor is. Tenslotte als melk en varkensvlees stabiel in prijs kunnen zijn waarom dan andere zaken niet !?

Nu even on topic EU ? Frankrijk zeker sinds wanneer is EU Frankrijk? En als de prijs van cinema en dergelijke niet zo hoog zou zijn zou er misschien meer geld over zijn voor eens een CD / DVD te kopen. Dan zouden zoveel mensen dit niet moeten downloaden, tegenwoordig kan men home cinema systemen kopen iedereen wil het men gaat tot het uiterste grote tv schermen enz, .. maar als men geen films heeft of kan betalen beter gezegd .. men creëert iets en dan is men verbaast dat deze mensen uiteindelijk zaken illegaal gaan zoeken omdat ze gewoonweg te duur zijn in aankoop.

Ik vind het eigenlijk erg TV als je iets of wat tv zenders kijkt .. betaal je al gauw 12 euro boven op het "normale" abonnement, .. en dan is er nog niks op tv, wat uiteindelijk neerkomt op een 20 euro per maand telefoon al hetzelfde, maar tegenwoordig heeft men niet alleen een vast toestel nee men heeft ook ieders een GSM, .. wat ook al een maandelijkse kost is van minstens 10 euro, .. dan is telefoon ook al wat omhoog gegaan, .. en dan is er nog het internet .. 30 euro gemiddeld?

Dan als men een dagje uit het huis gaat is men nog eens minstens 50~100 euro kwijt benzine is ook omhoog gegaan, .. nu dan is men verbaasd dat men soms eens een filmpje download !?

Thans ons loon is er niet speciaal op vooruit gegaan, op zich zijn dit geen gigantische bedragen .. maar hou wel in het achterhoofd dat als je alles samen telt dit een aardig bedrag wordt en een grote maandelijkse kost wordt, .. nu daarbovenop is alles praktisch duurder geworden, energie, voeding, luxe, ..
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:... of het luisteren naar andere die popcorn eten. Daar moet je zeker voor betalen, ik begrijp niet waarom het nog steeds is toegelaten om zaken te eten tijdens een film, je mag toch ook niet bellen, iemand die het laatste van zijn cola op slurpt is voor mij net hetzelfde.
Een mogelijke oplossing voor uw probleem. Alleen... ga je er weer extra voor mogen dokken :lol:
Ook die krakende chips en lawaaierige kids beu? Dan is er goed nieuws, want misschien introduceert Kinepolis een stille zaal. Enkel 30-plussers worden toegelaten... en die service kost wel een paar euro's meer.

"De seniorennamiddagen die we nu al organiseren, zijn een goeie testcase voor zulke rustige voorstellingen", zegt Didier Lombaert namens Kinepolis.

"Bij ons is er voor alle duidelijkheid nog niks concreet, maar we bestuderen de mogelijkheden. In Londen en Berlijn zijn ze al jaren bezig met voorstellingen waar ook bediening bij komt kijken. Geen chips en cola, maar schuimwijn en sushi." (belga/edp)
Bron
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:ik vind dat alles duur is denk maar aan brood dat tegenwoordig een 80bef kost !?? De euro heeft misschien niet alles duurder gemaakt maar het heeft zeker en vast ons bewust zijn verandert, .. nu is het aanvaardbaar ... eigenlijk is melk vrij stabiel gebleven varkens vlees ook, gemengd gehakt kost ongeveer 5 euro 200bef dat is nog altijd zowat het zelfde als vroeger, .. melkvee houders klagen om deze reden misschien moeten wij eens klagen dat alles omhoog gegaan is zonder dat hiervoor echt rede voor is. Tenslotte als melk en varkensvlees stabiel in prijs kunnen zijn waarom dan andere zaken niet !?
FF zwaar Off Topic. Je geeft het antwoord feitelijk zelf. Het probleem van de melkvee- en veehouders is dat ze niet een waardige (lees: geïndexeerde) prijs krijgen voor hun producten.

Wie verdient er het meeste aan de indexatie? Mijn werkgever betaalt sinds januari 105 euro extra, waarvan ik er slechts 40 zie. De Staat verdient sinds januari dus 65 euro extra per maand in mijn geval.

edit: correctie rekenfoutje
Laatst gewijzigd door Dfrog 24 jul 2009, 16:58, in totaal 1 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:
Ofloo schreef:ik vind dat alles duur is denk maar aan brood dat tegenwoordig een 80bef kost !?? De euro heeft misschien niet alles duurder gemaakt maar het heeft zeker en vast ons bewust zijn verandert, .. nu is het aanvaardbaar ... eigenlijk is melk vrij stabiel gebleven varkens vlees ook, gemengd gehakt kost ongeveer 5 euro 200bef dat is nog altijd zowat het zelfde als vroeger, .. melkvee houders klagen om deze reden misschien moeten wij eens klagen dat alles omhoog gegaan is zonder dat hiervoor echt rede voor is. Tenslotte als melk en varkensvlees stabiel in prijs kunnen zijn waarom dan andere zaken niet !?
FF zwaar Off Topic. Je geeft het antwoord feitelijk zelf. Het probleem van de melkvee- en veehouders is dat ze niet een waardige (lees: geïndexeerde) prijs krijgen voor hun producten.

Wie verdient er het meeste aan de indexatie? Mijn werkgever betaalt sinds januari 105 euro extra, waarvan ik er slechts 40 zie. De Staat verdient sinds januari dus 55 euro extra per maand in mijn geval.
Het is offtopic en toch niet mijn punt was eigenlijk als je alles bij elkaar neemt is er dan nog wel iets over om een cd te kopen we worden al zo uitgeknepen, .. is het dan niet normaal dat mensen zaken illegaal gaan downloaden?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:.. is het dan niet normaal dat mensen zaken illegaal gaan downloaden?
Sta me toe uw zin te herformuleren.

".. is het dan niet verwonderlijk dat mensen zaken, die dan toch eenvoudig en snel beschikbaar zijn, gratis gaan downloaden? Niet dat het de eenvoudigheid, kosteloosheid of levensduurte dit enigszins goedkeuren. "

Enne we zijn akkoord ;)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Dfrog schreef:Wie verdient er het meeste aan de indexatie? Mijn werkgever betaalt sinds januari 105 euro extra, waarvan ik er slechts 40 zie. De Staat verdient sinds januari dus 55 euro extra per maand in mijn geval.
Waar is die resterende 10 euro dan naartoe?
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:
Ofloo schreef:.. is het dan niet normaal dat mensen zaken illegaal gaan downloaden?
Sta me toe uw zin te herformuleren.

".. is het dan niet verwonderlijk dat mensen zaken, die dan toch eenvoudig en snel beschikbaar zijn, gratis gaan downloaden? Niet dat het de eenvoudigheid, kosteloosheid of levensduurte dit enigszins goedkeuren. "

Enne we zijn akkoord ;)
Awel daar wou ik ik op komen .. en met die conclusie vind ik het een beetje triest dat men de oorzaak van het probleem niet aan pakt maar iets doet om het probleem uit te stellen, .. verschuift ..
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:
Dfrog schreef:Wie verdient er het meeste aan de indexatie? Mijn werkgever betaalt sinds januari 105 euro extra, waarvan ik er slechts 40 zie. De Staat verdient sinds januari dus 55 euro extra per maand in mijn geval.
Waar is die resterende 10 euro dan naartoe?
telfoutje :oops:

Dus 65 euro in mijn geval :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”