Ik ben momenteel op zoek naar een 8 poort gigabit switch voor thuis gebruik en ben momenteel aan het twijfelen tussen een Linksys SLM2008 en een DLINK DGS-1008D.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze modellen?
Weet iemand hoeveel de linksys verbruikt?
Gigabit switch gezocht
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben heel tevreden van deze: http://www.netgear.com/Products/Switche ... GS108.aspx
Ik heb ook zo een dlink en ik zou hem absoluut niet aanraden.
De linksys lijkt mij overkill voor thuis gebruik en ik twijfel ook een beetje aan de kwaliteit.
Ik heb ook zo een dlink en ik zou hem absoluut niet aanraden.
De linksys lijkt mij overkill voor thuis gebruik en ik twijfel ook een beetje aan de kwaliteit.
-
- Pro Member
Kan je me wat meer info geven waarom je de dlink niet zou aanraden?
Waarom twijfel je aan de kwaliteit van de linksys? (ik heb een tijdje geleden een linksys gehad en ben er redelijk tevreden over, vandaar mijn vraag)
Bedankt
Waarom twijfel je aan de kwaliteit van de linksys? (ik heb een tijdje geleden een linksys gehad en ben er redelijk tevreden over, vandaar mijn vraag)
Bedankt
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
TP-Link is ook goed genoeg. TP-Link is naar mijn weten de fabrikant van D-Link. Alleen plak D-Link er hun label op en verkopen ze het duurder xD
Verkrijgbaar bij iedere gerespecteerde pc dealer, (meestal wel op bestelling).
Verkrijgbaar bij iedere gerespecteerde pc dealer, (meestal wel op bestelling).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik ben ook tevreden van TP-link, heb er een 24ports gigabit switch en een adsl-2 modem van (en wat netwerkkaartjes) en de kwaliteit is zeker niet ondermaats.
Ze zijn goedkoper en even goed...
Ze zijn goedkoper en even goed...
-
- Pro Member
Die TP-link ziet er idd heel erg goed uit, ik ga er waarschijnlijk voor gaan.
Bedankt
Bedankt
De d-link is mij iets te plastiekerig en het is net of de behuizing gewoon leeg is. Ze zijn trouwens ook niet zo makkelijk om op te hangen en 1 van de contacten is reeds kapot.
De linksys lijkt mij teveel gepushed op fictionaliteit, als ik de prijs bekijk lijkt mij bespaart te zijn op de kwaliteit. Welk voordeel heb je trouwens aan die managment console?
De linksys lijkt mij teveel gepushed op fictionaliteit, als ik de prijs bekijk lijkt mij bespaart te zijn op de kwaliteit. Welk voordeel heb je trouwens aan die managment console?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb ook die D-Link DGS-1008D. Ben daar wel tevreden over, ding doet z'n ding perfect, niks aan op te merken, wordt ook niet warm (en wilde destijds ook per sé een passief gekoelde), dus dat valt wel mee.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Ik heb een simpele 3com.
http://www.3com.com/prod/nl_BE_EMEA/det ... u=3CGSU08A
Geen fan dat was het belangrijkste, is stil en ik haal perfect de snelheid (ik heb de eerste revisie zonder A), ondertussen zijn de voedingen nog energie efficienter geworden dacht ik.
http://www.3com.com/prod/nl_BE_EMEA/det ... u=3CGSU08A
Geen fan dat was het belangrijkste, is stil en ik haal perfect de snelheid (ik heb de eerste revisie zonder A), ondertussen zijn de voedingen nog energie efficienter geworden dacht ik.
-
- Pro Member
Misschien heeft er hier iemand geld teveel? 

- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Of het al dan niet een SAN is heeft eigenlijk weinig te maken met de aansluitingen of het medium. Je zou perfect moeten kunnen connecteren met een SAN over token ring. Geen kat die het zal doen omwille van de throughput en latency, maar je snapt het punt welmeon schreef:Een SAN? Of een NAS? SAN's hangen meestal op glasvezel en volgens mij heeft m'n D-linkje geen glasvezelmodule

Een SAN biedt blockbased volumes aan. Een NAS biedt filebased dingen aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
correctie NAS op gigabitgr4vity schreef:Dan is er nog steeds de vraag, waarom een SAN als je maar 2 computers hebt

op't werk spelen we idd met een netapp op fiber... is ook maar aangesloten aan 4tal nodes; waaronder een failover cluster