donderdag 02 jul 2009
Downloadwebsite The Pirate Bay komt in handen van het Zweedse softwarebedrijf Global Gaming Factory X. De vier Zweedse eigenaren van de illegale site werden in april veroordeeld tot een gevangenisstraf van 1 jaar en een boete van 2,7 miljoen euro wegens het schenden van auteursrechten.
The Pirate Bay, een website waarop gebruikers onder meer films, muziek, computerspellen en software kunnen uitwisselen, wordt gekocht voor 5,5 miljoen euro. Global Gaming Factory X wil de website omvormen tot een vergelijkbaar concept dat in tegenstelling tot de oude site wél de rechten van de film- en muziekindustrie respecteert.
De veroordeelde eigenaren van The Pirate Bay zeggen hun geesteskind te verkopen, omdat er `de afgelopen twee à drie jaar niets aan is veranderd`. `Dingen die op internet niet evolueren, sterven uit. En dat willen we niet laten gebeuren.` Tegelijk laten de vier op hun website weten dat bezoekers waarschijnlijk zullen wegblijven als Global Gaming Factory X het (illegale) concept te veel veranderd.
Bron: http://www.express.be/business/?action= ... _campaign=
The Pirate Bay wordt legale downloadsite
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Als het goed is moet je het toch niet veranderen... wat een onzinde afgelopen twee à drie jaar niets aan is veranderd`. `Dingen die op internet niet evolueren, sterven uit
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Goed gek...satsurfer schreef:wordt gekocht voor 5,5 miljoen euro
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
= 2.8 Miljoen euro in de pocket aangezien ze met 4 zijn zo'n 700000€ de man daar wil ik ook wel een jaartje, met vervroegd vrijkomen enzo dus amper een paar maand in de bak gaan zitten.. huisje afbetaald mooi spaarpotje.....boete van 2,7 miljoen euro ... gekocht voor 5,5 miljoen euro.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Sommigen onder jullie zullen misschien OiNK.cd nog kennen (private muziek tracker die in 2007 gesloten werd), nog geen week later waren er al 2 alternatieven (waffles.fm & what.cd)... die beiden zijn gegroeid tot grote communities en duizenden trackers hosten.
De sluiting (ja sluiting; niemand zal the pirate bay nog gebruiken voor wat ze ontworpen was) van the pirate bay heeft mss niet dezelfde reden als oink, maar wel hetzelfde effect.
Net zoals toen zien we een hydra-effect; verschillende sites zoals de pirate bay (http://openbittorrent.com/, http://publicbt.com/) schieten als paddestoelen uit de grond...
Niet te vergeten er zijn nog steeds massa's alternatieven (mininova, demonoid etc) en deze zullen blijven of vervangen worden.
Keep the internets free!
De sluiting (ja sluiting; niemand zal the pirate bay nog gebruiken voor wat ze ontworpen was) van the pirate bay heeft mss niet dezelfde reden als oink, maar wel hetzelfde effect.
Net zoals toen zien we een hydra-effect; verschillende sites zoals de pirate bay (http://openbittorrent.com/, http://publicbt.com/) schieten als paddestoelen uit de grond...
Niet te vergeten er zijn nog steeds massa's alternatieven (mininova, demonoid etc) en deze zullen blijven of vervangen worden.
Keep the internets free!
Reality is for those that can't handle drugs.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Stel dat het niet anders zou kunnen, wat zouden jullie willen betalen voor?
muziek:
een liedje in mp3: (ikzelf 50 cent als ik het liedje meer dan eens wens te beluisteren)
een liedje in goede kwaliteit: (nada, dan koop ik wel cd)
film:
een film in divx: (ikzelf 1 euro)
een film in goede kwaliteit/hd: (nada, videotheek/telenet)
muziek:
een liedje in mp3: (ikzelf 50 cent als ik het liedje meer dan eens wens te beluisteren)
een liedje in goede kwaliteit: (nada, dan koop ik wel cd)
film:
een film in divx: (ikzelf 1 euro)
een film in goede kwaliteit/hd: (nada, videotheek/telenet)
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Liedjes zouden eigenlijk moeten betaald worden o.b.v. het aantal keer dat je ze beluistert. Neem nu rond een halve cent per keer dat je het liedje beluistert. Dat is uiteraard veel eerlijker.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
kom ik op +- 110 euro per jaar voor dagelijks 4 uur 4min liedjes te luisteren. Dat zou nogal een inzinking betekenen denk ikGoztow schreef:Liedjes zouden eigenlijk moeten betaald worden o.b.v. het aantal keer dat je ze beluistert. Neem nu rond een halve cent per keer dat je het liedje beluistert. Dat is uiteraard veel eerlijker.
BV: all you can eat formule = 15dollar / maand
10euo/cd
10euro/0.005 = 2000 keer beluisteren o_O
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Als je nu al dagelijks 4 uur 4 min liedjes wil beluisteren en wil dat er wat variatie in zit, dan moet je toch al +/- alle maanden een 50-tal liedjes kopen, wat aan 1 € per stuk nog een stuk duurder is, hoor! Of luister jij elke dag naar dezelfde liedjes gedurende één jaar?liger schreef:kom ik op +- 110 euro per jaar voor dagelijks 4 uur 4min liedjes te luisteren. Dat zou nogal een inzinking betekenen denk ikGoztow schreef:Liedjes zouden eigenlijk moeten betaald worden o.b.v. het aantal keer dat je ze beluistert. Neem nu rond een halve cent per keer dat je het liedje beluistert. Dat is uiteraard veel eerlijker.
10euo/cd
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zot! 50 liedjes per maand o_OGoztow schreef:Als je nu al dagelijks 4 uur 4 min liedjes wil beluisteren en wil dat er wat variatie in zit, dan moet je toch al +/- alle maanden een 50-tal liedjes kopen, wat aan 1 € per stuk nog een stuk duurder is, hoor! Of luister jij elke dag naar dezelfde liedjes gedurende één jaar?liger schreef:kom ik op +- 110 euro per jaar voor dagelijks 4 uur 4min liedjes te luisteren. Dat zou nogal een inzinking betekenen denk ikGoztow schreef:Liedjes zouden eigenlijk moeten betaald worden o.b.v. het aantal keer dat je ze beluistert. Neem nu rond een halve cent per keer dat je het liedje beluistert. Dat is uiteraard veel eerlijker.
10euo/cd
Ik zeg juist dat uw voorstel goedkoop uitkomt. TE goedkoop. Dat zouden plaatmaatschappeijen nooit invoeren.
Als vgl gaf ik
all you can eat, die 15 euro/maand kost => 180/jaar tov 110euro/jaar die je voorstelt
maar meesten luisteren niet zo veel dus gaat music industry met uw voorstel eerste grote verliezen moeten incasseren -> not happening