Beveiligen D-link Airplus Gtm 2.4GHz

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Dag

Vanavond eens een goed werk gaan doen en een draadloos netwerk beveiligen.
t' Gaat over een D-link Airplus Gtm 2.4GHz router/accesspoint.
Handleiding is verdwenen...
Wie kan mij uitleggen hoe best te werk te gaan? :worship:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Al eens op http://www.dlink.be of ftp://ftp.dlink.se/ gezocht naar een manual via je productnummer ofzo?
Het lijkt mij dat dit redelijk straight forward is, en de procedure zal wel vergelijkbaar zijn met alle andere routers/xs-points, niet?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Geen ID wat je allemaal kan instellen maar,

Vermijd het gebruik van WEP , gebruik WPA.
Zet BSSID Broadcast uit.
Stel mac filter in (voor clients).
Verander mac adress van uw modem.
Wanneer het geen moeite kost zet je modem dan ook altijd uit wanneer je hem niet gebruikt.

Dat helpt al een heel stuk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:Geen ID wat je allemaal kan instellen maar,

Vermijd het gebruik van WEP , gebruik WPA.
Zet BSSID Broadcast uit.
Stel mac filter in (voor clients).
Verander mac adress van uw modem.
Wanneer het geen moeite kost zet je modem dan ook altijd uit wanneer je hem niet gebruikt.
Het enigste wat zinvol is is het gebruik van WPA2... al de rest haalt niets uit (en is soms zelfs contraproductief).

Broadcasts uitzetten heeft namelijk als nadeel dat je gebuur niet kan zien welke kanalen reeds in gebruik zijn zodat je misschien beide hetzelfde gebruikt. MAC filtering haalt niets uit als je WPA2 stand houdt (en tot op heden is die nog steeds niet gekraakt), en als hij toch gekraakt wordt dan heeft hij ook geen zin voor zelfs de kleinste amateur hacker. Wat voor zin het MAC adres van je modem veranderen heeft ontgaat me al helemaal (niemand kan dit namelijk zien, behalve je provider zelf) ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

en als je die broadcasts op je AP uitschakelt dan zal je laptop beginnen broadcasten...samen met zijn mac adres...
en dan heb je 2 vliegen in 1 klap :-)
het ssid & mac adres om te spoofen :-)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Het enigste wat zinvol is is het gebruik van WPA2... al de rest haalt niets uit (en is soms zelfs contraproductief).

Broadcasts uitzetten heeft namelijk als nadeel dat je gebuur niet kan zien welke kanalen reeds in gebruik zijn zodat je misschien beide hetzelfde gebruikt. MAC filtering haalt niets uit als je WPA2 stand houdt (en tot op heden is die nog steeds niet gekraakt), en als hij toch gekraakt wordt dan heeft hij ook geen zin voor zelfs de kleinste amateur hacker. Wat voor zin het MAC adres van je modem veranderen heeft ontgaat me al helemaal (niemand kan dit namelijk zien, behalve je provider zelf) ?

Hier in de buurt zijn verschillende wifi's ik ken de kanalen en er zit ook een dubbele bij, ze klagen niet. Akkoord over de wpa daar draait alles rond tja over die mc kan je je gedacht hebben natuurlijk he.. eens het slot van je wagen geforceerd maakt het ook niet meer uit of de ramen dicht zijn he. Iedereen kan de mac adressen zien, en ze geven informatie over de router.
skynetbbs schreef:en als je die broadcasts op je AP uitschakelt dan zal je laptop beginnen broadcasten...samen met zijn mac adres...
en dan heb je 2 vliegen in 1 klap :-)
het ssid & mac adres om te spoofen :-)
Eh normaal gezien wanneer je laptop aanstaat kan ik ervan uitgaan dat die 'verbonden' is en je alle vliegen in 1 klap hebt... als je pc's aanstaan vervalt inderdaad het nut ervan.. het is gewoon om hem zichzelf niet op de kaart te laten zetten wanneer jij bv slaapt, werken bent enzv.. zodat er ongetwijfeld wel een ander doelwit in de buurt is. Zijn dit wondermiddelen? Nee wpa is de kern de rest zijn hulpmiddeltjes. Vooral tegen opportunistische passanten (in't stad) iemand die je netwerk echt op wil zal het toch proberen..
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:Hier in de buurt zijn verschillende wifi's ik ken de kanalen en er zit ook een dubbele bij, ze klagen niet.
Klagen zal men niet meteen doen, maar het is en blijft een shared medium... de bandbreedte moet je dus delen met iedereen. Als je dus de luxe hebt (ik heb hier 6 wireless AP's in de buurt) van op een ander kanaal (en er zijn er maar drie, met name 1, 6 en 11) te gaan zitten dan doe je dat ook best.
Heronic schreef:Nee wpa is de kern de rest zijn hulpmiddeltjes. Vooral tegen opportunistische passanten (in't stad) iemand die je netwerk echt op wil zal het toch proberen..
Laat die opportunisten maar gewoon doen... met WPA2 komen ze er toch niet in.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”