Voip met gsm (HTC touch Diamond)
Die reden was niet onverklaarbaar, er is gewaarschuwd.
- Respecteer iedereen (de andere gebruikers, Provider medewerkers, moderators, administrators)
Wat? Ik waarschuw die kerel dat die daarvoor een waarschuwing ging krijgen... Welke die wellicht niet eens gehad heeft...
En dat searchen had ik reeds gedaan, dank u.
En blijkbaar had dat meer effect om geholpen te worden.
Maar goed, ontopic
En dat searchen had ik reeds gedaan, dank u.
En blijkbaar had dat meer effect om geholpen te worden.
Maar goed, ontopic
kozzmic,
De waarschuwing was wel degelijk op jou gericht (zoals je zelf ook kan zien in je gebruikerspaneel). Gelieve je hier dan ook naar te schikken.
De reactie van liger (en opus trouwens ook) is een logisch gevolg van jou "LOSERS" post, wat je zaait zal je ook oogsten.
Het gene jij wil doen staat wel degelijk beschreven op het forum (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 36#p275336), zoals reeds aangegeven was dit eenvoudig te vinden via de search functie. Als het volgens deze beschrijving niet lukt kan je nog steeds uitleggen wat er niet lukt en welke errors je krijgt, dan zullen er zeker en vast users zijn die je verder helpen.
De waarschuwing was wel degelijk op jou gericht (zoals je zelf ook kan zien in je gebruikerspaneel). Gelieve je hier dan ook naar te schikken.
De reactie van liger (en opus trouwens ook) is een logisch gevolg van jou "LOSERS" post, wat je zaait zal je ook oogsten.
Het gene jij wil doen staat wel degelijk beschreven op het forum (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 36#p275336), zoals reeds aangegeven was dit eenvoudig te vinden via de search functie. Als het volgens deze beschrijving niet lukt kan je nog steeds uitleggen wat er niet lukt en welke errors je krijgt, dan zullen er zeker en vast users zijn die je verder helpen.
Dat werkt prima - ik zal er voor alle zekerheid maar bijzeggen dat ik niet Dommel als VOIP provider gebruik, alhoewel dat geen verschil mag maken.
staat erbij, ik heb dat geprobeerd. Dus zou ni weten wat ik nog zou kunnen proberen, vandaar de thread.
staat erbij, ik heb dat geprobeerd. Dus zou ni weten wat ik nog zou kunnen proberen, vandaar de thread.
Ik heb op mijn HTC Touch Diamond VOIP ingesteld.
Is mogelijk door o.a. fring die ik er heb opgezet. Daar kan je een SIP provider instellen. Mijn VOIP Provider is weepee waar je alle gegevens onmiddelijk na inschrijving krijgt.
Dus mijn vaste lijn nummer wordt nu lekker doorgeschakeld naar mijn gsm.
Nog een kantopmerking, neem een GSM provider met groot data verbruik als je denk te veel te bellen tenzij je enkel met WIFI werkt. Ik laat deze dus ook binnenkomen zonder WIFI. Met een 'onbeperkt' dataverbruik geeft dat geen probleem.
Ik moet alleen nog es deftig aan het testen gaan met fring en SIP, daar was nog geen tijd voor. (kwestie van kwaliteit over edge, 3g te testen)
Doc
Is mogelijk door o.a. fring die ik er heb opgezet. Daar kan je een SIP provider instellen. Mijn VOIP Provider is weepee waar je alle gegevens onmiddelijk na inschrijving krijgt.
Dus mijn vaste lijn nummer wordt nu lekker doorgeschakeld naar mijn gsm.
Nog een kantopmerking, neem een GSM provider met groot data verbruik als je denk te veel te bellen tenzij je enkel met WIFI werkt. Ik laat deze dus ook binnenkomen zonder WIFI. Met een 'onbeperkt' dataverbruik geeft dat geen probleem.
Ik moet alleen nog es deftig aan het testen gaan met fring en SIP, daar was nog geen tijd voor. (kwestie van kwaliteit over edge, 3g te testen)
Doc
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op m'n Nokia 5800 via WIFI geeft Fring enorme delays dat het niet echt aangenaam is.FlyingDoc schreef:Ik moet alleen nog es deftig aan het testen gaan met fring en SIP, daar was nog geen tijd voor. (kwestie van kwaliteit over edge, 3g te testen)
Naar het schijnt (geen idee of iemand dat kan bevestigen) zou Fring echter VoIP verkeer via z'n eigen servers laten rondgaan wat hiervoor niet echt bevorderlijk is.
Ideaal is dat je een native VoIP client hebt op je GSM (sommige Nokia's hebben dit wel) die wel rechtstreeks naar je eigen VoIP provider connecteerd.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Zoals ik al eens eerder had opgemerkt werkt de gratis "sjphone" client perfect op de HTC Touch Diamond ...
grtz,
Sasuke
PS: Deze client werd gebruikt op m'n vorig werk daar Fring inderdaad de VOIP via hun servers laat gaan (een interne SIP server op je eigen LAN is dan niet mogelijk)
grtz,
Sasuke
PS: Deze client werd gebruikt op m'n vorig werk daar Fring inderdaad de VOIP via hun servers laat gaan (een interne SIP server op je eigen LAN is dan niet mogelijk)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Mijn ervaringen met een Nokia E51:
- De ingebouwde VOIP-oplossing werkt enkel via Wifi. Geen beperking dan op de SIP-servers. Sinds enkele dagen gebruik ik mijn Fritzbox als sip-proxy, zodat de ingestelde dialing-rules op mijn Fritzbox ook toegepast worden als ik met mijn gsm bel.
- Via Edge (provider = Base) werkt het via Fring. Zolang je niet aan het rijden bent, is de kwaliteit OK voor gesprekken met vrienden. Voor zakelijke gesprekken zou ik het niet gebruiken.
- De ingebouwde VOIP-oplossing werkt enkel via Wifi. Geen beperking dan op de SIP-servers. Sinds enkele dagen gebruik ik mijn Fritzbox als sip-proxy, zodat de ingestelde dialing-rules op mijn Fritzbox ook toegepast worden als ik met mijn gsm bel.
- Via Edge (provider = Base) werkt het via Fring. Zolang je niet aan het rijden bent, is de kwaliteit OK voor gesprekken met vrienden. Voor zakelijke gesprekken zou ik het niet gebruiken.