Dit heb ik dus nog nooit meegemaakt. Wij hebben thuis 4 actieve computers. Deze zijn allemaal verbonden met internet (Dommel). Sinds een week of zo geleden heb ik een vervangmodem moeten kopen omdat die gigaset de geest gaf, enzovoort. Dus hebben we nu een Hercules modem router ADSL2 / 2+ ('t was een goedkoper modelleke.. nuja, 80 euro.)
Maar om nu tot het probleem te komen. Wanneer ik naar http://www.fortisbanking.be of http://www.fortis.be wil gaan, is dat geen probleem met mijn acer aspire one.
Met de andere daarentegen, kan ik er maar niet op geraken. De eerste vaste pc geeft een 'pagina kan niet worden weergegeven' bij beide sites. De tweede vaste pc laadt de laatste site wel, maar heel t..r..a..a..g.. . Het duurt wel anderhalve minuut per pagina.. -_-
de andere laptop is uitgerust met Windows 7 RC1 build 7100 en de netwerkprobleemoplosser geeft geen oplossing, noch een reden waarom het gebeurt.
Wanneer ik ping naar de beide websites, geeft die een time-out. Hoe kan het dan dat ik met mijn aspire one laptopje er WEL op kan? Waar ligt dan het probleem?
Ohja, de laptops zijn beide zoals logisch draadloos verbonden. De vaste PC's zijn beide bekabeld aangesloten. En OpenDNS gebruiken helpt ook niet. (dat stom hercules bakje kan btw nog niet eens handmatig een DNS-server aannemen.. alleen DDNS. -_-)
Dankuwel op voorhand voor wie even de tijd neemt om te lezen en antwoorden.
P.S: Ik hoop dat dit het juiste subforum is? Ik zou anders niet weten waar ik het zou moeten plaatsen.
Fortisbanking.be, fortis.be .. raar probleem.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Pingen staat volledig los van een website kunnen bezoeken. Pingen is een apart protocol wat men kan blokkeren op de firewall (en vaak ook doet), en absoluut niet noodzakelijk is voor perfect HTTP verkeer.Fireblade schreef:Wanneer ik ping naar de beide websites, geeft die een time-out. Hoe kan het dan dat ik met mijn aspire one laptopje er WEL op kan? Waar ligt dan het probleem?
Resolved je PC trouwens meteen www.fortisbanking.be, maw. krijg je bij het ingeven van de ping meteen "Pinging www.fortisbanking.be [193.58.4.3] with 32 bytes of data:" te zien (het IP-adres dus zichtbaar), of neemt dat ook enige tijd in beslag ?
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
hmm.. juist.. ping is maar een tool. even vergeten dat allemaal dat soort dingen los van elkaar staan. verstrooidheid zeker?
euhm, pingen naar http://www.fortisbanking etc.. verschijnt inderdaad meteen. dus de site is in ieder geval bereikbaar. ik zit nu bij familie en ook hier is er geen connectieprobleem.
Oja.. wat ik nog vergat te zeggen: in de modem zijn nog geen speciale wijzigingen gebeurd. enkel een paar port forwards voor P2P en wireless security ingesteld. firewall schakelen verandert niks aan de situatie.
edit: het lijkt erop dat ook speedtest.telenet.be niet meer bereikbaar is.. zelfde situatie, geen enkele pc behalve mijn acer aspire one laptop alweer. En ook geen pings (ook al heeft het geen verband, maar ik meld het maar). 'Wachten op speedtest.telenet.be' .. en 't is het enige dat verschijnt.
EDIT 2: Hopla. Windows live online diensten (vb skydrive) gaan ook al niet op dezelfde pc's. Hotmail daarentegen wel. wat kan dit nu toch in godsnaam zijn..
EDIT 3: en we voegen er nog maar een pagina aan toe: http://www.websitemaken.be .
EDIT 4: aan het lijstje toegevoegd: The Pirate Bay.
euhm, pingen naar http://www.fortisbanking etc.. verschijnt inderdaad meteen. dus de site is in ieder geval bereikbaar. ik zit nu bij familie en ook hier is er geen connectieprobleem.
Oja.. wat ik nog vergat te zeggen: in de modem zijn nog geen speciale wijzigingen gebeurd. enkel een paar port forwards voor P2P en wireless security ingesteld. firewall schakelen verandert niks aan de situatie.
edit: het lijkt erop dat ook speedtest.telenet.be niet meer bereikbaar is.. zelfde situatie, geen enkele pc behalve mijn acer aspire one laptop alweer. En ook geen pings (ook al heeft het geen verband, maar ik meld het maar). 'Wachten op speedtest.telenet.be' .. en 't is het enige dat verschijnt.
EDIT 2: Hopla. Windows live online diensten (vb skydrive) gaan ook al niet op dezelfde pc's. Hotmail daarentegen wel. wat kan dit nu toch in godsnaam zijn..
EDIT 3: en we voegen er nog maar een pagina aan toe: http://www.websitemaken.be .
EDIT 4: aan het lijstje toegevoegd: The Pirate Bay.
Laatst gewijzigd door Fireblade 18 jul 2009, 21:26, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Niet dat ik een oplossing heb, maar het komt me bekend voor. Belgacom Skynet hier, een Philips modem en wireless kon ik geen enkele site van de VMMA bezoeken (vtm.be, q-music, enz). Bedraad wél. Het bleef overal hangen op een of ander flash-detectiescript, ongeacht welke laptop/pda ik gebruikte. Bedraad ging het wél vlot.
Ik heb dat probleem niet meer, maar heb geen idee wat het verschil nu is met de situatie toen.
Ik heb dat probleem niet meer, maar heb geen idee wat het verschil nu is met de situatie toen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik ken iemand die ook hetzelfde met zn hercules modem voorhad en een andere modem loste het probleem op...
Wel raar/toeval dat de modem "kapot" ging als ze aan de adsl lijn aan het werken waren die dag... ie had 'm al een jaar ofzo.
terzijde maar ook ff laten weten: iemand anders ik ken zei gisteren dat fortis al een week ofzo heel traag is bij hem
Wel raar/toeval dat de modem "kapot" ging als ze aan de adsl lijn aan het werken waren die dag... ie had 'm al een jaar ofzo.
terzijde maar ook ff laten weten: iemand anders ik ken zei gisteren dat fortis al een week ofzo heel traag is bij hem
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Hier geen enkel probleem, open bijna iedere dag die site voor pc banking en binnen de seconde is de site geladenSplinterByte schreef:terzijde maar ook ff laten weten: iemand anders ik ken zei gisteren dat fortis al een week ofzo heel traag is bij hem
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
Het zal dan wel aan de modem liggen, zeker? godverdomse bucht ook altijd
zou het misschien kunnen helpen als ik ALLE poorten zou forwarden?
Of is het misschien een verband met IP-reservaties ofzo? het enige tot nu toe gereserveerde IP is dat van mijn aspire one, maar die van de vaste pc heeft ook al 's gereserveerd geweest (voor factory reset).
DHCP-server is ingeschakeld, geen DHCP-relay..
Nog raar:
Downloadsnelheid: 9018 kbps
Uploadsnelheid: 511 kbps
Downloadmarge: 12
Uploadmarge: -22
Downloaddemping: 27 dB
Uploaddemping: 12 dB
in een vorige reactie van me (hierboven in het topic) heb ik een aantal sites opgenoemd die niet werken. Ik heb ze allemaal gepingd, en slechts 1 ping komt aan: websitemaken.be (gewoon maar ter informatie). maar die gaf eerst ook nog een rare fout:
Pingen naar http://www.websitemaken.be [195.207.48.19] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 193.121.134.14: Het doelnetwerk is niet bereikbaar.
Antwoord van 195.207.48.19: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
zou het misschien kunnen helpen als ik ALLE poorten zou forwarden?
Of is het misschien een verband met IP-reservaties ofzo? het enige tot nu toe gereserveerde IP is dat van mijn aspire one, maar die van de vaste pc heeft ook al 's gereserveerd geweest (voor factory reset).
DHCP-server is ingeschakeld, geen DHCP-relay..
Nog raar:
Downloadsnelheid: 9018 kbps
Uploadsnelheid: 511 kbps
Downloadmarge: 12
Uploadmarge: -22
Downloaddemping: 27 dB
Uploaddemping: 12 dB
in een vorige reactie van me (hierboven in het topic) heb ik een aantal sites opgenoemd die niet werken. Ik heb ze allemaal gepingd, en slechts 1 ping komt aan: websitemaken.be (gewoon maar ter informatie). maar die gaf eerst ook nog een rare fout:
Pingen naar http://www.websitemaken.be [195.207.48.19] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 195.207.48.19: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lijkt me raar als het voor de andere PC's wel werkt, dat het de modem zou zijn.Fireblade schreef:Het zal dan wel aan de modem liggen, zeker? godverdomse bucht ook altijd
Voor normaal te surfen hoef je niets te forwarden.Fireblade schreef:zou het misschien kunnen helpen als ik ALLE poorten zou forwarden?
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Ik denk aan een paar dingen:
-mtu. Kan je ergens mtu instellen op de dsl wan interface van die Hercules?
-window scaling auto tuning. zet die misschien eens uit? http://support.microsoft.com/kb/934430
Ik neem aan dat je de laatste firmware hebt geladen op die Hercules?
-mtu. Kan je ergens mtu instellen op de dsl wan interface van die Hercules?
-window scaling auto tuning. zet die misschien eens uit? http://support.microsoft.com/kb/934430
Ik neem aan dat je de laatste firmware hebt geladen op die Hercules?
-
- Premium Member
Siglo: de MTU kan inderdaad apart ingesteld worden, en die staat nu op 1492 bytes (maximum voor DSL dacht ik, of heb ik het mis?)
Firmware is OK. er is trouwens op de Hercules website niet direct een nieuwe versie te vinden.
Window scaling auto tuning is een windows vista probleem? de twee vaste pc's draaien op XP.
Firmware is OK. er is trouwens op de Hercules website niet direct een nieuwe versie te vinden.
Window scaling auto tuning is een windows vista probleem? de twee vaste pc's draaien op XP.
-
- Premium Member
Ik vind het gewoon erg eigenaardig dat het op 1 van de 4 pc's wél werkt.. als nu geen enkele pc zou kunnen verbinden, zou ik tenminste zeker zijn dat het aan de modem ligt.. maar ik kan nu ook moeilijk inbeelden dat ineens alle 3 de andere pc's hetzelfde probleem hebben. Daarbij komt ook nog dat het zowel op XP als Win7 als Ubuntu voorkomt, zowel draadloos als wired.. het maakt het allemaal wat verwarrend.r2504 schreef:Lijkt me raar als het voor de andere PC's wel werkt, dat het de modem zou zijn.Fireblade schreef:Het zal dan wel aan de modem liggen, zeker? godverdomse bucht ook altijd
Voor normaal te surfen hoef je niets te forwarden.Fireblade schreef:zou het misschien kunnen helpen als ik ALLE poorten zou forwarden?
-
- Premium Member
Probleem is opgelost.. wat een domme fout. Had PPPoA geactiveerd ipv PPPoE. jezus christus. topic mag dicht.