Ontevreden over taxipost

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Deze week moesten we drie pakketjes ontvangen via taxipost. Het gaat om kleine pakjes maar die niet altijd in de brievenbus passen. We zijn de ganse week thuis geweest, op verlof.

Slechts één van de drie is direct toegekomen: hetgeen in de bus paste. De andere twee kregen onmiddellijk een "bewoner niet aanwezig" notificatie, terwijl we wel degelijk thuis zijn! De postbode heeft gewoonweg niet aangebeld. Het laatste pakje was vandaag, we mogen het pas afhalen op woensdag de 22e, wegens de brug met de 21e.

We hebben dan gebeld naar het nummer dat op de fiche stond, om ons beklag te doen, waar men ons doodleuk wist te vertellen dat de postbode vaak gewoonweg niet meer aanbelt, om tijd te winnen. Ik ben daar persoonlijk heel ontevreden over: dat is niet meer en niet minder dan een heel gebrekkige dienstverlening.

Ik weet dat dit hier geen verschil gaat maken, maar ik wou toch even mijn beklag doen en horen of anderen gelijkaardige ervaringen hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hier juist hetzelfde aan de hand. Als het niet in de brievenbus past ligt er een notificatie in van afwezigheid. Je betaalt toch genoeg aan taxipost (6 euro ofzo) voor een deftige afhandeling vind ik. Het komt ook niet altijd via de taxipost auto, soms wordt het via de postbode meegegeven die pas in de late namiddag komt opdagen, en dan dikwijls ook nog eens een notificatie achterlaat.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

omwille van nog tal van nadere problemen en rariteiten verzend ik gewoon niets meer met taxi of pakketpost van de post

nog liever een privécourier of kiala (als er geen haast achter zit)
The eternal and true pessimist :D
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb hetzelfde probleem met aangetekende brieven. Ze steken liever een papiertje in de bus dan de trap op te komen om een handtekening te vragen.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Als het belangrijk genoeg is stuur ik het op of laat ik het ophalen met UPS Saver.
Kost wel ongeveer 24 euro maar dan ben je tenminste zeker.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Mwa, tzijn gewoon grote foto's, besteld bij extrafilm of ebay pakketjes. Allemaal minder dan 30 euro waarde. Volgende keer ik wsl Kiala indien mogelijk.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Same here, maar er is 100m verder een postpunt, dus mij stoort het niet zolang ik het pakket/zending wel degelijk ontvang in m'n eigen handen :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

belachelijk, hier zetten couriers de pakjes gewoon voor de deur (ook met een pakje van 450€).
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

silencer schreef:belachelijk, hier zetten couriers de pakjes gewoon voor de deur (ook met een pakje van 450€).
Zonder ervoor getekend te hebben?
Ik heb niks ontvangen... :banana:
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik laat al mijn persoonljke pakjes op het werk toekomen, en als ik er niet ben ontvangt een collega wel voor mij. Vroeger liet ik ook alles thuiskomen maar das meer gezever dan iets anders, soms inderdaad pakjes met dure spullen gewoon voor de deur laten staan... één keer was de postbode zo vriendelijk om het pakje in mijn garage te zetten, maar ik had dat totaal niet opgemerkt en zodoende was mijn zending daar 1 week blijven liggen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ook al hopen onzin met taxipost gehad. Vooral het "u was niet thuis ...." briefje terwijl ze dan nog zelfs te mottig bleken om aan de deur te bellen en ik meerdere instanties nog mooi de achterkant van hun autootjes heb mogen bewonderen die de straat uitscheurden.

Geen taxipost meer voor mij. Met de jongens van DHL of UPS heb ik feitelijk nooit gezeik : altijd vriendelijk en correct, en zelfs flexibel genoeg om dezelfde dag op afgesproken plaats een 2 poging te ondernemen als ze nog in de buurt zijn. Kiala loop ook altijd probleemloos.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Van DPD ook best tevreden.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

GLS is nog erger.. die gebruiken stafkaarten uit de tweede wereldoorlog.. als de straat waarin ge woont niet ouder id dan 4-5 jaar kennen ze het niet en mag je bellen en uitleggen waar je precies woont ^^

Maar inderdaad als ze de moeite doen om da briefke te steken waarom dan nie aanbellen? Ze kunnen toch aanbellen en terug naar de wagen gaan ervanuitgaan dat je inderdaad niet thuis bent maar ondertussen wel gewoon hun werk doen zonder onnodig tijd te verliezen..
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Vandaag mijn pakje van Kiala gekregen: verzonden op 30 september. Dat is dus nog een stuk slechter :-S.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Alleen van DPD kan ik zeggen dat ik echt tevreden ben. Taxipost zie hierboven, UPS paar keer telaat gekomen, DHL komt altijd via 'iemand anders', GLS komt gewoon niet eens en TNT komt om 10 uur 's avonds via ne peuter (met zen pa in de auto) :lol:
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Mijn laptop ging voor reparatie naar Nederland en werd terug thuis bezorgd met de Nederlandse Post (TNT).

Ik was niet thuis, dus hebben ze het afgegeven aan de werkmannen, die het huis naast ons aan het werken waren, maar eigenlijk half voor die hun deur gezet. Daar woont momenteel niemand.

Gelukkig waren die heel eerlijk en is mijn laptop uiteindelijk toch bij mij terecht gekomen. Maar voor een laptop ter waarde van €1400 vind ik dit toch zeer onprofessioneel.

Voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met ontvangen van pakjes, altijd redelijk snel en er wordt steeds aangebeld!

Heb wel een zeer vriendelijke postbode.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Bij DPD laten ze je trouwens een formulier invullen wat er moet gebeuren als niemand thuis is. Zo kan je opgeven dat ze bij de buren moeten proberen, op een ander adres aanbieden, opnieuw langskomen, in je brievenbus steken of ergens achteraan je huis dumpen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Teebee schreef:
silencer schreef:belachelijk, hier zetten couriers de pakjes gewoon voor de deur (ook met een pakje van 450€).
Zonder ervoor getekend te hebben?
Ik heb niks ontvangen... :banana:
ja bij mij ook ! het staat gewoon 's morgens voor de deur of ze lopen achter om doen de keuken deur open en smijten het binnen, ..
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

dpd: geen probleem (geven wel af aan overburen, maar geen probleem voor mij)

dhl (tot vorige week geen probleem): krijg 2 dagen na elkaar een briefje in de bus voor afwezigheid.(2de dag brief op mijn deur dat ze aan overburen mochten afgeven, maar afgeregend)...
afzender rose (had daar 3 weken geleden iets besteld, en al ontvangen, dus wist niet wat dit betekende)
gebeld naar dhl, ja....ophalen in ieper (67 km.)

doorsturen naar Roeselare ging niet (ook depot van dhl...'ze kunnen daar niet stockeren en scannen')
toen ik aanbracht dat je toch in shell station kunt ophalen (daar hadden ze ook geen contract mee) => reeds in het verleden met dhl gedaan.....

tja, ga geen 130 km. rijden voor iets wat ik niet besteld heb, misschien wintercatalogus?

UPS: géén probleem

gls-europe: ontvangen schotelantenne visiosat big bisat......toegetaped toegekomen....ontbrekende stukken......barsten en krassen.....vrouw had afgetekend......verzender zei: 'U heeft U akkoord verklaard met ontvangst', met in bijlage fax met handtekening.......toen ik repliceerde dat ze 'OVV' getekend had, een heel andere taal plots! toen heb ik na maanden mailen/bellen 30% schadevergoeding ontvangen.

verzenden is gls de goedkoopste (20 € voor pakket naar Italië incl. verzekering)

2 X met Kiala (via pixmania), maar daar ben ik echt niet tevreden van.....bij pixmania staat, pakket in handen van kiala, maar daar weten ze van niets......ge kunt er echt niet op rekenen.....
tankstation waar ik vroeger afhaalde is er ook mee gestopt zelfs, dat zegt genoeg.
320i
Elite Poster
Elite Poster

Ik werk het meest met GLS en DPD (pakjes uit duitsland) en beiden kennen het al redelijk bij ons. Waardoor ze ook weten waar ze het kunnen afzetten (heb meerdere plekken waar het gezet kan worden aan huis). Laatste keer dat GLS langs kwam met levering kwam die kerel het nog eens extra vragen (vroeg eerst of ik frans sprak) of hij het nog altijd mocht zetten waar hij altijd alles plaatste (tof!).
gewaarborgde zendingen die ik vanuit de States laat komen (ja ik betaal mijn douane kosten etc) laat ik via Fedex gaan, laat ik afhankelijk van of ik aan't werk ga zijn of niet op mijn werk afleveren of thuis. Door hun live systeem weet je ook perfect wanneer en rond hoe laat het gaat geleverd worden. Vandaag bestellen en betalen, 2 dagen later thuis van uit de States en kost eigelijk niet veel voor de verzending (als het niet te groot is).
Taxipost en post in 't algemeen ben ik heel ontevreden van. Op mijn vorig adres had je nog een 2de straat met bijna gelijke naam maar zonder dat huisnr, dus stuurden ze terug (nochthans adres op pakje was juist en duidelijk) of flikten ze het me van briefje te komen insteken dag NA de laatste dag waarop ik het mocht gaan afhalen (ja heb de facteur dat zien doen). Toen heb ik wel contact gehad met Johnny Thijs, waardoor de dubbele verzendingskosten terug betaald werden. Verder droppen ze het gewoon in de gutsende regen voor uw deur af (nochthans klein beetje kijken leert dat bij ons een pakje heel makkelijk droog en veilig gezet kan worden).
TNT en UPS heb ik niet echt ervaring mee. UPS enkele keren op mijn vorig werk, maar dat was dan de call en collect dienst, dus niet van iets af te leveren.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”