opzeggen Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Heeft er iemand toevallig zijn opzegbrief voor Dommel internet nog? En daarnaast zijn opzegbrief voor Belgacom Discovery-line?
Heeft iemand ervaring met het terugsturen van de fritzbox waar ik 150 euro (wifi) voor heb betaald (waarborg), ik zou die dan ook graag terugkrijgen.

alvast bedankt
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik kan je niet de exacte info geven, maar je kan altijd in de rapte bellen naar 011 920 000 voor de juiste info betreffende de fritzbox, maar mijn vermoeden is dat het zo zal gaan:

1) de inhoud van je opzegbrief:
- Je klantennummer (best ook je naam en adres gegevens)
- Datum (jegemeente, xx maand 20xx)
- Een stukje tekst om te zeggen dat je er weg bent en welke diensten je opzegt en je handtekening..
- Hou in gedachte dat je meestal 30 dagen opzeg moet doen en om het makkelijk t emaken kijk je naar je laatste afrekening en laat je je opzeg beginnen wanneer de volgende factuur komt. Is normaal gezien altijd dezelfde dag.
- Je verstuurt de brief samen met je fritzbox aangetekend terug

2) Maak even een ticket aan om dit te melden. Kan de terug betaling bevorderen.

Je kan ook hier een voorbeeldbrief vinden: http://www.hetnet.nl/Overstaphulp/Voorbeeldbrieven.htm of http://www.overstappen.be/overstapinfo/ ... ovider.php
Laatst gewijzigd door PumbaaH 14 jul 2009, 23:40, in totaal 1 gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Mijn opzegging was de volgende brief, aangetekend verstuurd:
Beste,

Bij deze wens ik uw dienst op te zeggen, dit vanaf 27/07/2009, overeenstemmende met de opzegmaand.

Met vriendelijke groeten,

<mijn naam>
Wel, het kan hier en daar een woord verschillen. M'n naam + adres stonden op de achterkant van de enveloppe. Geen ticket voor aangemaakt (dat lezen ze toch niet) of niks. Ze hebben het toch uitgevoerd, blijkbaar, want, ook al is m'n opzegmaand nog niet uit, hebben ze mij op 'terminated' gezet.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Ik heb ze ruim op tijd een aangetekende brief gestuurd, met daarin mijn naam, adres, klantnummer, abonnementstype en de datum waarop ik wou worden afgesloten. Ook heb ik nog een ticket aangemaakt, waarop ze hebben gereageerd.

Het resultaat is dat mijn account nog steeds actief is en ze facturen blijven sturen.


Blijkbaar kan je beter zoals de poster hierboven doen en het simpel houden, dan zoeken ze het zelf wel uit.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Je bent je handtekening toch niet vergeten, he peterke?

Normaal hebben ze genoeg aan je klantennummer, adresgegevens, korte melding dat je je abo of bepaalde diensten wilt opzeggen en de datum vanaf wanneer de opzeg dient in te gaan met onderaan de brief een handtekeing dewelke aangetekend is verstuurt voldoende. Maar als je de puntjes op de i wilt kan je 1 van de voorbeeld opzegbrieven gebruiken.

Wat heeft domml eigenlijk geantwoord op dat ticket dat je aanmaakte? Heb je hun ook gecontacteerd via hun helpdesk op 011 920 000?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Ik veronderstel dat ge met "peterke" mij bedoelt, hoewel ik zo niet heet.
Natuurlijk heb ik die brief ondertekend.

Hierna volgt het volledige ticket:

original message / oorspronkelijk bericht (vrijdag, 5 jun 2009)
Bij deze wil ik meedelen dat ik het homeconnect abonnement met id:xxxxx op 12 Juli wil stopzetten.
Een aangetekende brief hierover werd gisteren verstuurd.


ticket follow ups / ticket opvolging
1 - anwer by dommel.com / antwoord van dommel.com - monday/maandag, 8 jun 2009
Geachte,

wij wachten uw aangetekend schrijven af en brengen u per mail op de hoogte als uw opzeg genoteerd is.

2 - your reply / uw antwoord - sunday/zondag, 14 jun 2009
De aangetekende brief werd verstuurd op 4 juni 2009, ruim op tijd dus.
Ik heb nog steeds geen bevestiging gekregen ivm de opzeg en vandaag kreeg ik een proforma-invoice aan voor de volgende maand.

Die proforma-invoice (xxxxxx) is dus onterecht, gelieve ze verwijderen uit jullie systeem en me niet af te sluiten vóór 12 juli 2009.
Gelieve ook een proforma invoice aan te maken voor de telefoonkosten, die zal ik wel betalen.

3 - anwer by dommel.com / antwoord van dommel.com - tuesday/dinsdag, 16 jun 2009
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.
Uw factuur werd aangepast waardoor enkel de telefoonkosten nog aangerekend worden.

4 - your reply / uw antwoord - tuesday/dinsdag, 16 jun 2009
Bedankt voor het rechtzetten van factuur xxxxxx, maar nu is er een nieuwe proforma invoice xxxxxx verschenen met daarin de kosten voor het abo van 12/07 tot 12/08.
Gelieve die laatste factuur te annuleren en in jullie systeem in te geven dat mijn account moet worden beëindigd vanaf 12/07 en ik dus geen abo meer hoef te betalen.

Ik heb het abo reeds op 4 juni aangetekend opgezegd, volgens de voorwaarden in mijn contract (xxxxx).

5 - anwer by dommel.com / antwoord van dommel.com - wednesday/woensdag, 17 jun 2009
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.
Deze factuur mag u gewoon negeren. Zolang een account actief is, blijven er verlengingsfacturen en reminders aangemaakt worden. Deze kunnen we jammer genoeg niet tegenhouden.

Ticket closed & locked


Ik heb ze dus meerdere keren gevraagd om mijn abo op "terminated" te zetten, zij doen dat gewoon niet.
De helpdesk bellen, maakt niets uit, ofwel weten ze van niets, ofwel krijg ik degene aan de lijn die het ticket heeft beantwoord en zegt dat het antwoord duidelijk in dat ticket stond.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Sorry dat ik je naam verkeerd schreef perkele :s

Terminated hoeft er niet direct te staan. normaal staat erbij mijn paketten no prolongation wat evenveel wil zeggen als geen verlenging en is er geen verlenging kunnen ze ook niets aanrekenen :). Als je al je facturen betaalt hebt die je moest betalen hoef je je inderdaad niets aan te trekken van die allerlaatste proforma. Het zou wel beter zijn dat ze dan je hele account uit het systeem haalden, maar wie ben ik dan weer :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Wat is het probleem eigenlijk? Ze hebben je opzeg vanaf 12 juli gekregen. Ze kunnen echter, door hun pruts-administratief systeem, die proforma facturen niet tegenhouden. Negeer die dan toch gewoon? Jij hebt betaald wat je moest betalen. Doen ze lastig, dan verwijs je naar je ticket en laat je ze rustig verder sudderen in hun eigen vet.

Bij mij heeft mijn abonnement nog maanden op 'active' gestaan nadat ik daar weg was.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Het probleem is dat Belgacom een nieuwe lijn heeft moeten aansluiten, omdat Dommel hun raw-copper niet had opgezegd. Gelukkig was die aansluiting gratis, maar ik heb er wel een dag verlof voor kunnen opnemen.

Als ze de account actief laten staan, maakt me niet zoveel uit (usenet werkt nog), enkel die herinneringsfacturen zijn vervelend.

edit: blijkbaar lezen ze hier mee, want opeens staat de account op termnated en zijn de 2 openstaande facturen verwijderd.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Perkele schreef:Ik veronderstel dat ge met "peterke" mij bedoelt, hoewel ik zo niet heet.
Natuurlijk heb ik die brief ondertekend.

Hierna volgt het volledige ticket:

original message / oorspronkelijk bericht (vrijdag, 5 jun 2009)
Bij deze wil ik meedelen dat ik het homeconnect abonnement met id:xxxxx op 12 Juli wil stopzetten.
Een aangetekende brief hierover werd gisteren verstuurd.


ticket follow ups / ticket opvolging
1 - anwer by dommel.com / antwoord van dommel.com - monday/maandag, 8 jun 2009
Geachte,

wij wachten uw aangetekend schrijven af en brengen u per mail op de hoogte als uw opzeg genoteerd is.

2 - your reply / uw antwoord - sunday/zondag, 14 jun 2009
De aangetekende brief werd verstuurd op 4 juni 2009, ruim op tijd dus.
Ik heb nog steeds geen bevestiging gekregen ivm de opzeg en vandaag kreeg ik een proforma-invoice aan voor de volgende maand.

Die proforma-invoice (xxxxxx) is dus onterecht, gelieve ze verwijderen uit jullie systeem en me niet af te sluiten vóór 12 juli 2009.
Gelieve ook een proforma invoice aan te maken voor de telefoonkosten, die zal ik wel betalen.

3 - anwer by dommel.com / antwoord van dommel.com - tuesday/dinsdag, 16 jun 2009
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.
Uw factuur werd aangepast waardoor enkel de telefoonkosten nog aangerekend worden.

4 - your reply / uw antwoord - tuesday/dinsdag, 16 jun 2009
Bedankt voor het rechtzetten van factuur xxxxxx, maar nu is er een nieuwe proforma invoice xxxxxx verschenen met daarin de kosten voor het abo van 12/07 tot 12/08.
Gelieve die laatste factuur te annuleren en in jullie systeem in te geven dat mijn account moet worden beëindigd vanaf 12/07 en ik dus geen abo meer hoef te betalen.

Ik heb het abo reeds op 4 juni aangetekend opgezegd, volgens de voorwaarden in mijn contract (xxxxx).

5 - anwer by dommel.com / antwoord van dommel.com - wednesday/woensdag, 17 jun 2009
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.
Deze factuur mag u gewoon negeren. Zolang een account actief is, blijven er verlengingsfacturen en reminders aangemaakt worden. Deze kunnen we jammer genoeg niet tegenhouden.

Ticket closed & locked


Ik heb ze dus meerdere keren gevraagd om mijn abo op "terminated" te zetten, zij doen dat gewoon niet.
De helpdesk bellen, maakt niets uit, ofwel weten ze van niets, ofwel krijg ik degene aan de lijn die het ticket heeft beantwoord en zegt dat het antwoord duidelijk in dat ticket stond.
Nu degene,die last hadden met Dommel en waardoor Dommel last had met hen,
er langzaam aan hun biezen pakken of al gepakt hebben,
krijgen ze daar precies wat meer tijd om de weinige klachten die binnenkomen,wat beter te behandelen
Zij gaan er op vooruit,maar 1 week wachten op een tamelijk bevredigend antwoord,
wat hoop kan geven aan de overblijvende abonnees. :wink:
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Weet iemand het adres van dommel voor opzeggingen? Op de factuur staat een ander adres dan op het contact onderdeel van de website.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Het kantoor bevind zich op de steenweeg in diepenbeek en daar is ook waar je brief naartoe moet.

*edit* Mijn contract zegt dat het naar landen moet aangezien het adres in landen in het contract staat. Mogelijk maakt het niet uit, maar toch.....
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Bij mij was het ook gokken welk adres, want ze hebben er inderdaad toch een aantal. Ik geloof dat ik dat in Diepenbeek gebruikt heb, en dat is toegekomen. Nu, stuur het gewoon naar een van de adressen. Als het niet aankomt, is het hun fout, niet de uwe. Da's natuurlijk wel vervelend om de puinhoop die dat nalaat, op te ruimen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”