BBox2: port forwarding voor NAS box

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Freeco
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 15:28
Locatie: Deinze
Contacteer:

Ik ben onlangs verhuisd, en nam nu ook BgcTV. Daarom werd mijn oudere Philips ADSL (zwarte met 2 antennetjes) vervangen door een BBox2.

Op de Philips had ik al snel door hoe ik een paar poortjes moest openzetten in de firewall, en hoe port forwarding op te zetten. Het menu was vrij eenvoudig.
Ik heb namelijk een NAS box op het interne netwerk, en daar wil ik via internet ook toegang toe hebben: webserver, file sharing via browser, ssh, ftp, enz. Het variabel IP kan opgelost worden door een domeinnaam te koppelen aan de DNSen van zoneedit.com.

Maar in het menu van die BBox2 loop ik wat verloren... Handig zonder handleiding hoor :?
Weet iemand raad??
Freeco
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 15:28
Locatie: Deinze
Contacteer:

Gevonden ondertussen, of toch voor een deel: ik weet nog niet hoe ik vb poort 8022 naar de 22 (standaard SSH) zou kunnen doorsluizen. Momenteel komt het dus nog op mijn NAS aan als 8022, en daar komt dus geen reactie op.
Weet niet of deze router dat kan of niet...

Servername: geef gewoon een beschrijving in, maakt niet uit
Access activate: yes
Public port: vb 8022
Protocol: TCP
LAN port: 0
Local IP address: intern IP van de target
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

LAN port: 0 wijzigen naar 22 éh...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Freeco
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 15:28
Locatie: Deinze
Contacteer:

pff, verdorie, dat ik daar niet op gekomen ben :roll:
zat zó te denken dat LAN port de fysieke netwerkpoort op de router was... :oops:

werkt inderdaad! :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”