Na lang googelen ben ik er nog niet uit geraakt, dus heb ik besloten zelf even een topic te openen.
Situatie: Ik zit op een Mac met OSX en ik gebruik de Mail applicatie. Het internet hier is van Belgacom (VDSL) en ik heb dus zo'n b-box.
Omdat ik vaak van locatie verander en dus bij verschillende providers zit heb ik nood aan 1 SMTP server die ik op alle locaties kan gebruiken. Op mijn laptop met vista lukt dit perfect: Ik kan van overal verzenden via smtp.skynet.be met SSL ingeschakeld op poort 587 met inlog gegevens. Via mijn mac wil dit echter niet lukken. Zelfs rechtstreeks via smtp.skynet.be op poort 25 zonder authentication kan ik geen mail versturen want dan krijg ik "The sender address ... was rejected by the server relay.skynet.be."
Als ik ga kijken naar de logs van mijn b-box zie ik dit staan:
(Dit is met relay.skynet.be:25 zonder auth, maar met auth is het eigenlijk knal hetzelfde)Jul 14 16:01:07 2009 Outbound Traffic Blocked - Packet invalid in connection tcp reset attack is suspected: TCP 91.180.200.176:56415->195.238.5.128:587 on ppp0
Jul 14 16:00:48 2009 Outbound Traffic Blocked - Packet invalid in connection tcp reset attack is suspected: TCP 91.180.200.176:56412->195.238.5.128:587 on ppp0
Als ik auth gebruik dan laat Mail me wel weten dat het paswoord dat ik ingevuld zou hebben verkeerd is, maar ik heb al elke mogelijke combinatie gebruikt (AA999999, AA9999999@skynet en [email protected]) maar hij blijft hetzelfde zeggen. (Ook stopt mijn router de call blijkbaar al, dus klopt in mijn ogen de foutmelding van Mail niet echt?)
Hoe kan ik dus mail versturen via de relay van skynet met authentication ?
Alvast bedankt!

Modedit : Wildgroei aan tags staan we niet toe , enkel de toegelaten tags in de toegestane fora (momenteel enkel nog maar in buy/sell)