nieuw ROP_VDSL2: wat betekent dit voor mijn profiel?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Onze gemeente is eindelijk aan FTTC toe. Zo heeft BC nu ook een ROPkast geplaatst naast de verdeelkast in de aanpalende straat.
Opent dit nu nieuwe mogelijkheden voor mij met mijn huidig 6 Mbit ADSL1 profiel bij EDPnet?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Voorlopig? Neen. Dat hangt allemaal af van EDPnet, of zij ook VDSL2 zullen aanbieden of ADSL verder zullen gebruiken. Voor de moment kun je enkel bij Belgacom en Dommel terecht voor VDSL2.
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Hartelijk dank.
Toch even checken of ik het goed begrepen heb:
1 omdat er nu glasvezel ipv koperdraad van de centrale naar de verdeelkast gaat wordt deze verbinding beter = hogere snelheid mogelijk mits de afstand niet al te groot is
2 maar voor mij zit er geen verbetering in omdat ik toch het maximum profiel heb met ADSL1 (6 Mbit)
3 juist?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

riji schreef:Hartelijk dank.
Toch even checken of ik het goed begrepen heb:
1 omdat er nu glasvezel ipv koperdraad van de centrale naar de verdeelkast gaat wordt deze verbinding beter = hogere snelheid mogelijk mits de afstand niet al te groot is
2 maar voor mij zit er geen verbetering in omdat ik toch het maximum profiel heb met ADSL1 (6 Mbit)
3 juist?
1&2. Ja, moest je aangesloten zijn op de ROP (die kast waar glasvezel is aangesloten)
2. Ik weet niet wat je lijnwaarden zijn of hoe ver je woont van de centrale. Indien jouw lijnwaarden te slecht zijn om een upgrade te krijgen naar een hoger profiel, dan zal het momenteel niet verbeteren (indien je het geschikte abonnement hebt).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”