Mobistar blokkeert internet SMS

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier en daar op dit forum kan je berichten lezen over het feit dat sms berichten, via internet verstuurd, niet aankomen op een Mobistar nummer. Er is al heel wat over gespeculeerd, maar nu heb ik dan toch wat meer bewijzen gevonden waaruit blijkt dat Mobistar deze berichten (en telefonische oproepen) bewust blokkeert als ze via internet gepleegd worden. Reden zou de interconnectiekost zijn waar ze niks aan verdienen. Ik zet hier ook een url bij waar meer over te lezen valt. Mocht een moderator deze link ongepast vinden, dan moet hij hem maar verwijderen. Wie meer wil weten kan nog steeds via google en de sleutelwoorden "Mobistar blokkeert sms" het juiste forum achterhalen. Zelf heb ik bij de ombudsman voor telecom een klacht ingediend tegen deze (wan) praktijk met als voornaamste reden dat Mobistar elke abonnee van mobiele telefonie (of het nu Proximus, Base, Mobistar of een andere is) verplicht om via zijn GSM toestel te bellen of een bericht te versturen naar een van haar abonnees. Terwijl het via internet even goed maar wel een pak goedkoper kan.

http://www.vergelijking.be/forum/viewto ... =3&t=12159
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik maak wel een opmerking omtrent sms'en via internet:
Via internet en programma's zoals voip buster ea of zelfs via de site van mobistar of proximus sms'en versturen is een optie... Toch waarschuwen de meeste sites vanwaar een sms verstuurt word (gratis of betalend) dat zij in geen geval kunnen garanderen dat de sms'en ook daadwerkelijk op de ontvanger zijn of haar gsm aankomen. Doen de providers zelf ook rond nieuwjaar als de sms ziekte uitbreekt terwijl ze zorgen voor extra sms capaciteit

Als mobistar (net zoals andere providers) bepaalde sms sites al dan niet tijdelijk zou blokkeren is het hun goed recht want er zijn digioten genoeg die doodleuk irritante sms'en versturen op die manier en als ze niks zouden doen terwijl iemand jou irriteert met sms'en zou het ook niet goed zijn... maar om het in bart simspon's woorden te zeggen: you're damned if you do and you're damned if you don't.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bij de sites van de Betamax clonen krijg ik de melding dat een sms verstuurd is. Ik krijg niet de melding dat de sms ook werd afgeleverd. Ik zou de voorwaarden van die sites eens moeten bekijken, maar ik heb nog niks gelezen in verband met het wel of niet afleveren van berichten. Als je dan ook even het forum bekijkt dat ik aangehaald heb, kan je lezen dat een medewerker van Mobistar zelf heeft toegegeven dat Mobistar doelbewust deze afzenders blokkeert. Ik heb tot op heden dan ook nog nooit problemen ondervonden met Proximus of Base. Die berichten komen wel aan. Ik kan echter niemand bereiken via het internet die een Mobistar nummer heeft. Dus heeft dit totaal niks meer te maken met de afzender van de berichten maar louter en alleen met de ontvangende partij die deze berichten filtert. En dat kan niet door de beugel. Ik wil niet verplicht worden om dure berichten te gaan versturen terwijl het voor de helft van de prijs kan. Stel je voor dat je in het buitenland een televisietoestel wil kopen of iets anders wat daar een pak goedkoper is dan in België en dat de verkoper doodleuk zegt: Het spijt ons, maar u kunt bij ons niet kopen omdat u uit het buitenland afkomstig bent. Op dat ogenblik zou het kot te klein zijn. Misschien niet de juiste vergelijking, maar daar komt het wel op neer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef: ... Als je dan ook even het forum bekijkt dat ik aangehaald heb, kan je lezen dat een medewerker van Mobistar zelf heeft toegegeven dat Mobistar doelbewust deze afzenders blokkeert. Ik heb tot op heden dan ook nog nooit problemen ondervonden met Proximus of Base. Die berichten komen wel aan. Ik kan echter niemand bereiken via het internet die een Mobistar nummer heeft. Dus heeft dit totaal niks meer te maken met de afzender van de berichten maar louter en alleen met de ontvangende partij die deze berichten filtert. En dat kan niet door de beugel. Ik wil niet verplicht worden om dure berichten te gaan versturen terwijl het voor de helft van de prijs kan.
Jack ...
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden sinds een tijdje ... en jouw bericht bevestigt inderdaad de oorzaak: het doelbewust blokkeren van deze berichten.
Ik vind het ook ambettant ... maar heb wel begrip voor Mobistar. Heel waarschijnlijkt injecteert Betamax al deze berichten (massaal) op de netwerken van de providers, zonder daarvoor maar 1 cent af te dragen. Zo is het niet moeilijk om SMS aan te bieden aan de helft van de prijs: Betamax ontvangt het geld, moet hiervoor niks doen, en het "vuile werk" (het gedeelte wat werkelijk geld kost, namelijk de SMS versturen) moet Mobistar dan maar doen.

Eigenlijk vind ik het wel raar dat het zelfs mogelijk is om via het internet (of buitenlandse sites) telefoongesprekken op te zetten, of smsen te versturen, met je eigen nummer als afzender. Ik vind het wel leuk dat dit bestaat - ik maak hier ok gebruik van - maar eigenlijk zou dit niet mogen kunnnen.
Betamax kontroleert dan wel of jij de "eigenaar" van het nummer bent, maar deze kontrole is niet 100% waterdicht (Als je bijvoorbeeld je Belgacom lijn opgezt, kan je nog altijd telefoneren met je oude Belgacomnummers als afzender)
En als dit technisch mogelijk is, dan kunnen ook malafiede personen/organisaties hiervan gebruik maken. Je hebt dus nooit meer de zekerheid, dat het nummer wat je ziet als afzender, daadwerkelijk de afzender was van het bericht). Ik denk dat dit toch niet blijft duren ...

PS - Je kan nog altijd SMS sen versturen naar het Mobistar netwerk, zolang de afzender geen "+32" is...

Groeten,
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

En het blijkt ook te kunnen als je als afzender je naam mee stuurt. Nadeel is dan dat de ontvanger geen reply kan doen omdat er geen nummer bij staat. Dat van die +32 weglaten wist ik trouwens ook niet; goeie tip
philippe_d
Moderator
Moderator

Jack Daniels schreef:En het blijkt ook te kunnen als je als afzender je naam mee stuurt. Nadeel is dan dat de ontvanger geen reply kan doen omdat er geen nummer bij staat.
De voorlopige oplossing van het probleem is dus niet jouw +32 mee te sturen, maar je naam (eigenlijk is het niet je naam, maar je Betamax user-id).
En er een gewoonte van maken om je afzender nummer in de text te vermelden ...
Jack Daniels schreef:Dat van die +32 weglaten wist ik trouwens ook niet; goeie tip
Sorry, ik had het niet over die +32 weglaten... Wat ik wilde zeggen is dat een Betamax SMS die met +32 begint niet doorkomt (vandaar dat het wel werkt met de naam als afzender). SMS die vb +49 als afzender heeft, komen wel door. Mobistar blokkeert gewoon SMSsen die een belgisch nummer "faken" maar vanuit een niet-belgische SMS centrale verstuurd werden.
Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 jul 2009, 14:00, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb vandaag de proef op de som genomen en naar 9 verschillende nummers (3 proximus, 3 base en 3 mobistar) elk 5 sms'en gestuurd via poivy (zelfde als voipbuster, voipstunt etc) om 13:35 uur vanmiddag. er zijn slechts 5 sms'en niet aangekomen waarvan 2 bij base en 1 bij proximus en nog 2 bij mobistar. Zelfs met nieuwjaar zijn al m'n berichten die ik automatisch verstuurde via poivy aangekomen en dat waren er dacht ik 40 of 50.

Ga straks nog proberen om een extra account aan te maken met een base en nog eentje met een proximus nummer om de proef op de som te nemen, maar het is en blijft zo dat mobistar dat verkeer kan en mag weren van zijn netwerk als zij het nodig achten. Ik ontken niet dat mobistar dit effectief doet of niet doet, ik probeer je er enkel op te wijzen dat dit eveneens een probleem kan zijn bij zowel proximus als base als het al opzettelijk is dat ze zulk verkeer blokkeren (wat ik serieus betwijfel).

*edit* Ik verstuur ze inderdaad op m'n accountnaam en niet via een nummer.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

zie ook mijn posting in topic "Klachten Mobistar". SMS naar Mobistar verstuurd via internet met mijn nummer (beginnende met +32) als afzender: bericht komt NIET aan bij Mobistar. Identiek zelfde bericht verstuurd via internet naar zelfde Mobistar nummer met mijn poivy ID als afzender: bericht komt WEL aan op Mobistar nummer. Voortaan dan maar op deze manier de Mobistar praktijken omzeilen.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En ik zeg je dat dit geen mobistar praktijk is. Zoals op de andere thread.... pm mij effe je gsm nummer en ik stuur je een 1 malige sms via poivy om het je te laten zien.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

dat gaat niet lukken; zelf ben ik proximus klant.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mja... als ik niet zeker was van mijn zaak zou ik er ook niet over door blijven drammen, maar ik kan het je verzekeren dat mobistar niets blokkeert.de kans dat proximus of base iets niet doorstuurt is evengroot... Ik denk dat het probleem dat juij hebt niet bij mobistar ligt maar bij hetgene via wie jij je sms'en stuurt.
philippe_d
Moderator
Moderator

PumbaaH schreef:mja... als ik niet zeker was van mijn zaak zou ik er ook niet over door blijven drammen, maar ik kan het je verzekeren dat mobistar niets blokkeert. de kans dat proximus of base iets niet doorstuurt is evengroot... Ik denk dat het probleem dat jij hebt niet bij mobistar ligt maar bij hetgene via wie jij je sms'en stuurt.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit of jij denkt dat de fout bij Mobistar of Betamax ligt ... maar feit is dat:
* sms via Betamax clonen naar Base en Proximus gewoonlijk wel aankomen.
* sms via Betamax clonen naar Mobistar niet aankomen, als je een belgisch nummer als afzender meestuurt.
* sms via Betamax clonen naar Mobistar wel aankomen, als je een buitenlands nummer als afzender meestuurt.
* sms via Betamax clonen naar Mobistar wel aankomen, als je geen nummer, maar een naam als afzender meestuurt.
Vandaar onze bewering (beter gezegd "vermoeden") dat Mobistar deze berichten (*) blokkeert, gezien ze systematisch niet aankomen (in tegenstelling to Base en Proximus)

(*) dit zijn dus berichten, die via een buitenlandse SMS centrale vertsuurd worden, maar met een belgisch nummer als afzender.

Philippe.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het punt is dat mobistar met de vinger wordt gewezen terwijl jullie beweren dat het mobistar is en het niet eens met zekerheid kunt zeggen. ik heb al aangegeven wat anderen zien als ik op nummer wil sms'en. +44 is de landcode die ze aankrijgen als ik op nummer probeer te versturen, dus ja..... dan blijven jullie maar bij jullie wijsheid. Intussen heb ik ook via een base en proximus nummer geprobeerd naar mijn mobistar te sturen en dat werkt ook beide.

wat ik denk doet er inderdaad nie veel toe, maar in plaats van te jammeren probeer ik tenminste mijn beweringen te staven en ligt het niet bij mobistar... al ben ik er nog steeds niet achter waarom ik als nummer altijd die +44 via eender wie van de 3 krijg en op nick gewoon m'n accountnaam, maar niet mijn eigen nummer.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Zou het niets met de nummeroverdraagbaarheid te maken kunnen hebben? Dat VOIPBuster etc niet de moeite doen om te zien op welk netwerk de ontvanger daadwerkelijk aangesloten is? Ik wil wel eens testpersoon zijn. Heb een 0495- nummer bij Base.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

dat zou kunnen. als de oplossing van poivy zo simplistisch is via prefix uit te maken bij welke provider iemand zit is dit een workaround van poivy die niet zal werken. Het kan ook een doodgewoon compatibiliteits probleem zijn met de sms servers van mobistar. Wil het gerust met je testen. Je mag je nummer via pm doorsturen :)
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

hmms... nee dat zal het niet zijn, sms is gewoon aangekomen
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

waarschijnlijk een sms gekregen van +44xxxxxxxxx :)

mmm... nog mensen met suggesties? heb er geen probleem mee om actief naar de oorzaak te zoeken
philippe_d
Moderator
Moderator

PumbaaH schreef: wat ik denk doet er inderdaad nie veel toe, maar in plaats van te jammeren probeer ik tenminste mijn beweringen te staven en ligt het niet bij mobistar... al ben ik er nog steeds niet achter waarom ik als nummer altijd die +44 via eender wie van de 3 krijg en op nick gewoon m'n accountnaam, maar niet mijn eigen nummer.
Pumbaah ....
Jouw verhaal dat jouw SMSsen met nummer wel aankomen bij Mobistar klopt volledig met wat we hier al eerder beweerden:
. een SMS vanuit Poivy, waar een belgisch nummer meegestuurd wordt, komt niet aan.
. een SMS vanuit Poivy, waar een buitenlands nummer meegestuurd wordt, komt wel aan.
. een SMS vanuit Poivy, zonder nummer (maar met nick) komt ook aan.

Mobistar blokkert dus heel duidelijk al het SMS verkeer, die vanuit een buitenlandse SMS centrale verstuurd worden, maar met een belgisch afzender nummer.

Het is heel vriendelijk van jou, om als bewijs van het tegendeel, ons enkele test bercihtjes te sturen vanuit jouw poivy account. Maar dat bewijst dus niets, gezien de berichten die jij met nummer uitstuurt een +44 als afzender hebben. In tegendeel, het bewijst dus inderdaad onze bewering dat Mobistar de SMSsen emt +32 als afzender wel degelijk blokkeert.
PS - heb jij toevallig bij het openen van je account een +44 gsm gebruikt voor de verificatie ?
[EDIT]
Als je echt wil testen zou je dit moeten kunnen doen via een Poivy (of andere Betamax) account, waarbij je een +32 GSM nummer hebt geregistreerd.

Philippe
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

hier base-afgeleide provider: die berichten komen meestal veel te laat aan via betamax (uren later)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

PumbaaH schreef: al ben ik er nog steeds niet achter waarom ik als nummer altijd die +44 via eender wie van de 3 krijg en maar niet mijn eigen nummer.
Ik heb mij vroeger aangemeld bij Voipcheap met een Duits adres. Ik was dat vergeten toen ik later een DID kocht bij hen(slechts eenmalig enkele Euro's). Het was natuurlijk een +49-nummer. Sindsdien namen zij per default dat +49 nummer als afzender voor al mijn berichten en oproepen met dat account.

Is dat ook niet zoiets zijn bij Pumbaah met zijn +44-nummer ?

Later heb ik mijn Belgacom- en gsmnummer geverifiëerd en kon ik de afzender/oproeper-nummer instellen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat mij stoort is dat je hier mobistar met de vinger wijst zonder effectief aan te kunnen tonen dat het ook aan mobistar ligt.

Het zou logischer zijn als dit zou gebeuren:

. een SMS vanuit Poivy, waar een belgisch nummer meegestuurd wordt, komt wel aan.
. een SMS vanuit Poivy, waar een buitenlands nummer meegestuurd wordt, komt niet aan.
. een SMS vanuit Poivy, zonder nummer (maar met nick) komt ook niet aan.

want ik zie niet in waarom mobistar een sms met je eigen nummer zou blokkeren bij mobistar zelf. Mobistar treed mogelijk preventief op zodat op deze manier jou nummer niet kan misbruikt worden door iemand anders. Als mobistar internet sms volledig zou blokkeren zouden de sms'en van poivy of andere al helemaal niet aankomen ook al verstuur je dan op je nick. Lijkt me louter om iets preventief te gaan dan dat ze opzettelijk dat systeem blokkeren... maar de consument staat er niet bij stil dat ze dit doen om goed te doen blijkbaar als ik al gelijk heb.
philippe_d
Moderator
Moderator

PumbaaH schreef:Wat mij stoort is dat je hier mobistar met de vinger wijst zonder effectief aan te kunnen tonen dat het ook aan mobistar ligt.
want ik zie niet in waarom mobistar een sms met je eigen nummer zou blokkeren bij mobistar zelf. Mobistar treed mogelijk preventief op zodat op deze manier jou nummer niet kan misbruikt worden door iemand anders. Als mobistar internet sms volledig zou blokkeren zouden de sms'en van poivy of andere al helemaal niet aankomen ook al verstuur je dan op je nick. Lijkt me louter om iets preventief te gaan dan dat ze opzettelijk dat systeem blokkeren... maar de consument staat er niet bij stil dat ze dit doen om goed te doen blijkbaar als ik al gelijk heb.
Beste PumbaaH ...
Ik begrijp niet waarom je zo halsstarrig Mobistar blijft verdedigen. We hebben ook niet beweerd dat Mobistar "alle" internetverkeer blokkeert.
* Ik zeg alleen dat Mobistar (als enige belgische provider) het SMS verkeer vanuit een buitenlandse SMS centrale (dus ook internet SMS) blokkeert, wanneer er een belgisch nummer meegestuurd wordt.
* Jij probeerde het tegendeel te bewijzen met jouw ervaring, maar aangezien jij een engels nummer meestuurt, bewijs je in feite de juistheid van deze stelling.
* Ik verwijt Mobistar niets - en zoals jij hebt aangehaald hebben ze er misschien een goede reden voor - ik stel gewoon vast ....
Ik, en nog vele anderen, vinden het gewoon vervelend.
Je kan zelfs geen nieuwe account openen als je alleen een Mobistar nummer hebt: de verificatie SMS bij je eerste betaling komt niet eens door.
Groeten,
Philippe.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het is een beetje vervelend. Da's een feit. Het gaat me enkel om de correctheid van deze thread. Ik heb persoonlijk nog niet echt meegemaakt dat als je ergens voor betaald en een dienst werkt niet 100% zoals het moet wat niet aan de fabrikant/leverancier te wijten is dat je je geld terug krijgt. Mijn conclussie is uiteindelijk dat de fout niet bij mobistar ligt, maar bij poivy zelf wegens een incompatibiliteits probleem van hun kant. Als een sms bij betamax blijft staan zijnde als niet verzonden of niet aangekomen is deze thread onterecht en is het wijten aan betamax zelf.

Om de 1 of andere rede lukt het me eveneens niet meer om via poivy sms'en te sturen met als opgave een proximus of base nummer :s
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

PumbaaH schreef:Om de 1 of andere rede lukt het me eveneens niet meer om via poivy sms'en te sturen met als opgave een proximus of base nummer :s
Vraagje: Had je die nummers laten verifiëren door Poivy ?
PumbaaH schreef: Mijn conclussie is uiteindelijk dat de fout niet bij mobistar ligt, maar bij poivy zelf wegens een incompatibiliteits probleem van hun kant.
Dit is een veronderstelling van Pumbaah. Geen feit. We weten niet waar de fout juist zit. We hebben wel proefnemingen van Philippe. En die conlusie is op vaststellingen gebaseerd.
PumbaaH schreef:*edit* Ik verstuur ze inderdaad op m'n accountnaam en niet via een nummer.
Wie de conclusie van Philippe wil ontkrachten moet berichten versturen naar een Mobistar-gsm , via Poivy, met als afzender een +32-gsmnummer. Alle andere proeven en combinaties hebben geen waarde om deze conclusie teniet te doen. Da's gewoon logica toepassen.

We weten dan inderdaad nog niet 100 % zeker waar het probleem zit.
Heeft al iemand dit probleem gemeld bij Betamax ? Dit is de eerste stap naar de oplossing.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mijn nummers zijn allemaal geverifieerd zowel +3249 als +3248 als +3247

Ik kan met GEEN ENKELE van de +32 nummers een sms meer versturen die aankomen via poivy. Zonder nummer lukt het dan nog wel. Als ik er via mijn oudere voipstunt verstuur met mijn primaire mobistar nummer (andere moet ik er nog ingeven) lukt het wel om naar eender welk mobiel nummer te sms'en met m'n eigen nummer als afzender.

Tevens moet je geen moeite doen om betamax te contacteren als je niet via nummer kan versturen. Als je een nummer wilt toevoegen aan je account krijg je tegenwoordig ook al een venster met de melding dat het via sommige mobiele operators niet mogelijk meer is om je nummer mee te zenden, maar dat via nickname dan het enige alternatief is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Probleem ligt niet bij Poivy (of een betamax cloon). Zie ook een van mijn postings in deze (of andere) rubriek. Ik heb het probleem aan Poivy gemeld dat sms berichten bij Mobistar niet afgeleverd werden. Poivy heeft dat gecontroleerd en ze hebben mij bevestigd dat de berichten wel verstuurd waren maar NIET afgeleverd. Poivy heeft mij daarop het totale bedrag (bijna 1 euro) van al deze berichten terugbetaald met de melding dat ze gingen kijken om het probleem op te lossen. Ze hebben blijkbaar een (tijdelijke) oplossing gevonden want kort na mijn klacht werden mijn berichten toch netjes afgeleverd bij Mobistar. Blijkbaar moeten ze bij Mobistar dan iets in de mot gehad hebben want na een paar dagen was de pret alweer over en werden mijn berichten wederom niet afgeleverd. Dit leidt bij mij tot de conclusie dat Mobistar moedwillig sms berichten met als afzender een +32 nummer, verstuurd via een buitenlandse centrale, blokkeert en blijft blokkeren. SMS berichten op dezelfde manier verstuurd maar met je accountnaam van Poivy komen wel goed aan bij Mobistar. En ik zou graag hebben dat diegenen, die Mobistar hardnekkig blijven verdedigen, toch eerst eens een +32 nummer onder de arm nemen om met dit nummer een sms te versturen. En niet afkomen dat het wel lukt met een +44 of +49 nummer. Want daar gaat het hier niet over. Ikzelf (en anderen) hebben het uitsluitend over Belgische nummers, dus voorafgegaan door een +32 combinatie en gevolgd door een mobiel telefoonnummer.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Als ik vanuit google voice met een +1(646) nummer een sms stuur naar een Tele2 klant dan krijg ik een error message omdat de sms niet kan afgeleverd worden.
Bij Proximus komen de smssen van google voice wel door.
Zelfde probleem als bij Mobistar?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

Sorry om de oude topic op te vissen. Maar eigenlijk is het nog actueel: je kon al die tijd geen sms versturen met een +32 afzender-nummer naar een Mobistar gsm. Ik gebruik daarvoor het duurdere smscity.be .

Als test verstuurde ik toch nog eens met Jumblo.com naar een Mobistar-nummer. En oei, het berichtje kwam onmiddellijk aan. De afzender bleek niet mijn +32 nummer te zijn. Het was veranderd naar +44795623245.

Zo hebben ze het opgelost.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

De situatie is weer veranderd.

Smscity geeft naar Mobistar nu ook een +44-nummer als afzender. Ik vroeg hen om uitleg maar kreeg nog geen antwoord.
Betamax/Dellmont geeft nu naar Proximus een +44-nummer. Alleen naar Base werkt het nog met je eigen nummer.

Ken er iemand een smsdienst waarmee ik vanaf de computer (web-interface) een sms kan versturen naar de 3 operatoren met mijn eigen afzendernummer ?
Bij mijn provider Proximus is dat mogelijk. Maar ik vertik het om telkens, per sms, die captcha in te vullen. Ik ben daar tenslotte al ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord. En ik betaal er 15 cent per sms.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Ik zou gewoon mijn gsm aan mijn computer hangen en sms versturen met de software van de fsbrikant. Bijv nokia PC-suite voor nokia gsm.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”