Gratis upgrade naar VDSL2 ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

jack the ripper schreef:Ik zit hier een 4-5tal km van de centrale, iemand enig idee hoeveel ik eventueel zou halen met VDSL2 of die speed optie?
Ze zeiden wel iets van 20mbps, maar dat is in theorie, 't zou dus best kunnen dat ik er in de praktijk eventueel weinig van zou merken :P
De afstand tot de ROP(=meestal grijze kasten) speelt een rol, de afstand tot de centrale is van geen belang.
Je zal normaal gezien meer halen dan je nu op je ADSL-verbinding hebt.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Met adsl zat ik op 4,6 km van de centrale, met dezelfde snelheid als 'jack the ripper'
Nu met vdsl2 zit ik ei zo na aan de 'catalogussnelheden' voor Internet go.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Catalogussnelheid als in 12mbps?

De afstand tot de ROP weet ik niet juist, dat ding staat in't begin van de wijk ik en woon net om de bocht. Laat ons zeggen dat er een kleine 100m tussen zit waarschijnlijk.
Ik vermoed dat de modem die je dan krijgt zo'n B-box2 gedoe is ofzo?
Voor zover ik zag zou je daar ook 2 gewone netwerkaansluitingen op hebben, klopt dit?
Momenteel werk ik al ettelijke jaren met een SMC router met ingebouwde Adsl-modem, maar die kan enkel de gewone adsl aan.

Als het de moeite is wil ik m'n ouders wel proberen te overtuigen, desnoods betaal ik die 50 euro activatie zelf.
Overigens klopt het veronderstel ik dat de maandelijkse prijs van internet go hetzelfde blijft? (dus 41-42 euro)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Die ROP's worden om de 1 a 1,5 km geplaatst, dus die catalogus snelheden zullen zeer goed benaderd worden met Vdsl2.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
morro
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:43

@ fdgroote
Kan toch geen vdsl2 krijgen op de centrale waar ik ben aangesloten is er geen vdsl2,maar als ik tv neem willen ze me op een andere centrale aansluiten maar niet voor internet alleen,pech voor mij
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:Die ROP's worden om de 1 a 1,5 km geplaatst, dus die catalogus snelheden zullen zeer goed benaderd worden met Vdsl2.
om de 1,5 km? :eek:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:Die ROP's worden om de 1 a 1,5 km geplaatst, dus die catalogus snelheden zullen zeer goed benaderd worden met Vdsl2.
om de 1,5 km? :eek:
Heb hier toch altijd gehoord op het forum dat ze rops plaatsen op ongeveer 1km afstand van elkaar...tenzij dat intussen al veranderd is.
feit is dat men dan toch nooit verder kan zitten dan die afstand terwijl je soms bij een adsl centrale 4, 5of 6 km kon wonen, is bij Vdsl en Rops niet meer het geval.
zeg jij het dan eens Lord ... geef dan een zinnig antwoord, meneer weet het al :p
of mss kan EVA hier op antwoorden :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:
Lord Utopia schreef:
Patje schreef:Die ROP's worden om de 1 a 1,5 km geplaatst, dus die catalogus snelheden zullen zeer goed benaderd worden met Vdsl2.
om de 1,5 km? :eek:
Heb hier toch altijd gehoord op het forum dat ze rops plaatsen op ongeveer 1km afstand van elkaar...tenzij dat intussen al veranderd is.
De korte afstand is een basisvereiste voor VDSL2... ze staan dus effectief om de 1 a 1.5 km (als ik hier rondkijk kan ik haast de volgende zien staan).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”