Belgacom verlaagt de prijzen van zijn packs
Belgacom verlaagt de prijzen van de triple play aanbiedingen. Opmerkelijk, want Telenet verhoogde afgelopen week nog de prijzen van gecombineerde aanbiedingen.
Via het Pack dat Belgacom lanceert, kun je als klant een korting van 18,5 euro per maand krijgen: dat komt - niet toevallig - overeen met de de prijs van een abonnement op Belgacom TV Comfort en de huur van de decoder. Anders gezegd: wie intekent op een pakketaanbieding met internet (Light, Go of Plus) en telefonie (vast en/of mobiel), krijgt 'gratis' digitale tv erbij.
De prijsverlaging wordt niet automatisch doorgevoerd voor bestaande klanten. Wie wil overschakelen naar het nieuwe Pack, betaalt een activatiekost van 50 euro - tenzij je overstapt naar een pakket met hogere specificaties: een prijsbeleid dat exact overeenkomt met dat van Telenet.
Belgacom lijkt met deze prijsverlaging vooral nieuwe klanten te willen charmeren en drijft de concurrentie met Telenet op. Die verhoogde afgelopen week immers nog de prijzen van de pakketaanbiedingen. Volgens Belgacom zijn nieuwe triple play klanten daardoor nu tot 10 procent goedkoper af bij hen, dan bij Telenet.
Belgacom TV - dat onlangs nog haar vierde verjaardag vierde - heeft ondertussen 555.000 klanten en is beschikbaar voor 87% van de bevolking. 78% kan twee tv's aansluiten en 66,2% van de bevolking kan HD-kwaliteit ontvangen.
Bron:http://www.datanews.be/nl/news/90-14-24 ... acks-.html
Zie ook: http://www.datanews.be/nl/news/90-14-24 ... acks-.html
Dit zijn de nieuwe formules:
Drie in combinatie met Belgacom Classic Line (vaste klassieke lijn):
Pack Telephony + Internet + TV met Internet Light: 49,95 euro (ipv 68,45 euro)
Pack Telephony + Internet + TV met Internet Go: 60,15 euro (ipv 78,65 euro)
Pack Telephony + Internet + TV met Internet Plus: 70,15 euro (ipv 93,95 euro)
Vier in combinatie met Belgacom Smile Together (mobiel abonnement):
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 20 en Internet Go: 61,75 euro (ipv 80,25 euro)
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 20 en Internet Plus: 71,75 euro (ipv 95,55 euro)
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 35 en Internet Go: 76,75 euro (ipv 95,25 euro)
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 35 en Internet Plus: 86,75 euro (ipv 110,55 euro)[/quote]
Via het Pack dat Belgacom lanceert, kun je als klant een korting van 18,5 euro per maand krijgen: dat komt - niet toevallig - overeen met de de prijs van een abonnement op Belgacom TV Comfort en de huur van de decoder. Anders gezegd: wie intekent op een pakketaanbieding met internet (Light, Go of Plus) en telefonie (vast en/of mobiel), krijgt 'gratis' digitale tv erbij.
De prijsverlaging wordt niet automatisch doorgevoerd voor bestaande klanten. Wie wil overschakelen naar het nieuwe Pack, betaalt een activatiekost van 50 euro - tenzij je overstapt naar een pakket met hogere specificaties: een prijsbeleid dat exact overeenkomt met dat van Telenet.
Belgacom lijkt met deze prijsverlaging vooral nieuwe klanten te willen charmeren en drijft de concurrentie met Telenet op. Die verhoogde afgelopen week immers nog de prijzen van de pakketaanbiedingen. Volgens Belgacom zijn nieuwe triple play klanten daardoor nu tot 10 procent goedkoper af bij hen, dan bij Telenet.
Belgacom TV - dat onlangs nog haar vierde verjaardag vierde - heeft ondertussen 555.000 klanten en is beschikbaar voor 87% van de bevolking. 78% kan twee tv's aansluiten en 66,2% van de bevolking kan HD-kwaliteit ontvangen.
Bron:http://www.datanews.be/nl/news/90-14-24 ... acks-.html
Zie ook: http://www.datanews.be/nl/news/90-14-24 ... acks-.html
Dit zijn de nieuwe formules:
Drie in combinatie met Belgacom Classic Line (vaste klassieke lijn):
Pack Telephony + Internet + TV met Internet Go: 60,15 euro (ipv 78,65 euro)
Pack Telephony + Internet + TV met Internet Plus: 70,15 euro (ipv 93,95 euro)
Vier in combinatie met Belgacom Smile Together (mobiel abonnement):
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 20 en Internet Go: 61,75 euro (ipv 80,25 euro)
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 20 en Internet Plus: 71,75 euro (ipv 95,55 euro)
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 35 en Internet Go: 76,75 euro (ipv 95,25 euro)
Pack Mobile + Internet + TV met Mobile 35 en Internet Plus: 86,75 euro (ipv 110,55 euro)[/quote]
Laatst gewijzigd door Special_K 10 jul 2009, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Natuurlijk ook een manier om klanten te winnen voor Belgacom TV... Ik zelf heb telefonie via Belgacom (Classic line + Happy Time + Happy Time International) en Belgacom ADSL (Go)... Met andere woorden, ik zou gebruik kunnen maken van deze aanbieding volgens mij?
Het wordt interessant voor mij als je Belgacom TV nog steeds kan bekijken zonder decoder (via VLC player). Kan dat nog steeds?
Het wordt interessant voor mij als je Belgacom TV nog steeds kan bekijken zonder decoder (via VLC player). Kan dat nog steeds?
Ja mits activatiekost van €50 meen ik begrepen te hebben.meon schreef:Natuurlijk ook een manier om klanten te winnen voor Belgacom TV... Ik zelf heb telefonie via Belgacom (Classic line + Happy Time + Happy Time International) en Belgacom ADSL (Go)... Met andere woorden, ik zou gebruik kunnen maken van deze aanbieding volgens mij?
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
sommige Packs zullen goed zijn, andere minder voordelig.
bv:
telenet: tel+internet=45 euro (hoger volume)
belgacom: tel+internet=52 euro (hogere upload) --> 15% duurder
bv:
telenet: tel+internet=45 euro (hoger volume)
belgacom: tel+internet=52 euro (hogere upload) --> 15% duurder
Alle pakketten met digitale TV zijn goedkoper dan bij TN vermits je geen kabelabonnement hoeft te hebben:
Goldshake + = €55 + € 12.57 = € 67.57 vs. Pack Telephony + Internet + TV met Internet Go = € 60,15 euro dan is BGC ruim 10% goedkoper.
Diamondshake + = €59 + € 12.57 = €71, 57 vs. Pack Telephony + Internet + TV met Internet Plus = € 70,15 is nog anderhalve € goedkoper.
Goldshake + = €55 + € 12.57 = € 67.57 vs. Pack Telephony + Internet + TV met Internet Go = € 60,15 euro dan is BGC ruim 10% goedkoper.
Diamondshake + = €59 + € 12.57 = €71, 57 vs. Pack Telephony + Internet + TV met Internet Plus = € 70,15 is nog anderhalve € goedkoper.
-
- Pro Member
mijn inziens ben je beter met de oude formules van belgacom waar je tv wel moet betalen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 3500 TMF
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
52,50 + 18,40 = €70,90 (oude abo)proximusboy schreef:mijn inziens ben je beter met de oude formules van belgacom waar je tv wel moet betalen
tgo
€60,15
jouw inziens ben je toch wel verkeerd.
-
- Pro Member
18.40€ korting x 12 maand is = 220€
internetkorting promo 270.15€ 6 maand halve prijs
tv korting promo 55.5€
tesamen 325.65€
ik zou weten wa gekozen
tv korting promo 55.5€
tesamen 325.65€
ik zou weten wa gekozen
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Erelid
Dat zei je dus niet. Promoties tellen niet mee.proximusboy schreef:18.40€ korting x 12 maand is = 220€
tv korting promo 55.5€
tesamen 325.65€
ik zou weten wa gekozen
-
- Pro Member
als je op jaarbassis kijkt als nieuwe abo (want dat is de doelgroep) mag je de promo zeker meetellen !!
want iedere nieuwe klant krijgt sowieso toch een promo dus waarom zou je het niet mogen meetellen.
want iedere nieuwe klant krijgt sowieso toch een promo dus waarom zou je het niet mogen meetellen.
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
Als je het kabelabo van TN buiten beschouwing laatMuziekbos schreef:Al eens op tik.be gekeken daar heeft men de verschillende formules vergeleken en Belgacom komt er maar zwakjes en peperduur uit
Het artikel werd nadien nog eens aangepast:
http://www.tik.be/tik_vergelijkt_de_bel ... net_shakes
Hier staat nog een vergelijkend overzicht:
http://burnthattree.wordpress.com/2009/ ... voorbeeld/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Voor onbeperkt bellen betaal je er bij Belgacom bijna 20 Euro extra terwijl dat bij Telenet maar 5 Euro is.Special_K schreef:Als je het kabelabo van TN buiten beschouwing laatMuziekbos schreef:Al eens op tik.be gekeken daar heeft men de verschillende formules vergeleken en Belgacom komt er maar zwakjes en peperduur uit
Het artikel werd nadien nog eens aangepast:
http://www.tik.be/tik_vergelijkt_de_bel ... net_shakes
Hier staat nog een vergelijkend overzicht:
http://burnthattree.wordpress.com/2009/ ... voorbeeld/
Besluit: Belgacom is stinkende duur, ze moeten nog verder verlagen om concurentioneel te zijn, dit is gewoon een goed doordachte marketing stunt van Belgacom om hun dure prijzen te verdoezelen.
-
- Elite Poster
Ik betaal 64,50 per maand bij Telenet (kan enkele centen minder zijn) voor
- ComfortnetXL 12 / 400
- Freephone Europe 24/7 (met 5 Euro extra bel je gratis de hele dag door naar vaste nummers)
- Top pack (4)
- Digitale tv
- Kabel abonnement tv
Voor een gelijkaardig product bij Belgacom zou ik 84,60 moeten betalen.
- Classic telefoon lijn
- Slimme diensten (4,15)
- Internet Go
- Digitale televisie
- Onbeperkt bellen (19,95)
Dat maakt dat Belgacom meer dan 20 euro per maand duurder is dan Telenet. Ze zijn en blijven stinkende duur. Dat komt op jaarbasis uit op bijna 250 Euro of 10.000 Belgische franken.
p.s. het is ondertussen hatelijk als je op Belgacom surft dat je eerst die vervelende keuzes moet maken van wat je wilt. Je kan blijkbaar niet zomaar meer informatie meer opzoeken over een product afzonderlijk.
- ComfortnetXL 12 / 400
- Freephone Europe 24/7 (met 5 Euro extra bel je gratis de hele dag door naar vaste nummers)
- Top pack (4)
- Digitale tv
- Kabel abonnement tv
Voor een gelijkaardig product bij Belgacom zou ik 84,60 moeten betalen.
- Classic telefoon lijn
- Slimme diensten (4,15)
- Internet Go
- Digitale televisie
- Onbeperkt bellen (19,95)
Dat maakt dat Belgacom meer dan 20 euro per maand duurder is dan Telenet. Ze zijn en blijven stinkende duur. Dat komt op jaarbasis uit op bijna 250 Euro of 10.000 Belgische franken.
p.s. het is ondertussen hatelijk als je op Belgacom surft dat je eerst die vervelende keuzes moet maken van wat je wilt. Je kan blijkbaar niet zomaar meer informatie meer opzoeken over een product afzonderlijk.
Ik denk dat er wel het één en het ander niet klopt in je berekening:Muziekbos schreef:Ik betaal 64,50 per maand bij Telenet (kan enkele centen minder zijn) voor
- ComfortnetXL 12 / 400
- Top pack (4)
- Digitale tv
- Kabel abonnement tv
Goldshake= € 50
Freephone Europe 24: optie 24 Belgium : € 5
Top lijn (ken je beller,...) : € 4
Kabel abo € 12.57 (ex-indi) of € 13.33 (TN gebied)
Das voor mij al € 71.57 of € 72.33 per maand
Voor de nieuwe abo's komt daar nog eens € 5 bij (Goldshake => Goldshake+) .
BGC is in jouw geval duurder omdat de 24h gratis bellen optie er in zit, in bijna alle andere gevallen is TN duurder.
Conclusie: BGC dieven ja, maar TN evenzeer, zeker na de recentste prijsverhogingen.
-
- Elite Poster
Special_K schreef:Ik denk dat er wel het één en het ander niet klopt in je berekening:Muziekbos schreef:Ik betaal 64,50 per maand bij Telenet (kan enkele centen minder zijn) voor
- ComfortnetXL 12 / 400
- Top pack (4)
- Digitale tv
- Kabel abonnement tv
Goldshake= € 50
Freephone Europe 24: optie 24 Belgium : € 5
Top lijn (ken je beller,...) : € 4
Kabel abo € 12.57 (ex-indi) of € 13.33 (TN gebied)
Das voor mij al € 71.57 of € 72.33 per maand
Voor de nieuwe abo's komt daar nog eens € 5 bij (Goldshake => Goldshake+) .
BGC is in jouw geval duurder omdat de 24h gratis bellen optie er in zit, in bijna alle andere gevallen is TN duurder.
Conclusie: BGC dieven ja, maar TN evenzeer, zeker na de recentste prijsverhogingen.
Neen hoor mijn berekening klopt perfect, heb hier de bewijzen van tientallen facturen bij mij liggen. (smartshake + digi tv + onbeperkt bellen + top pack + kabel abonnement).
En dan nog is Belgacom 10 euro duurder per maand. Dus ze blijven de duurste van de twee. Het is en blijft een marketingstunt van Belgacom voor hun dure prijzen te verdoezelen.
Het is nogal gemakkelijk om op basis van JOUW concrete geval Belgacom de duurste van de twee te noemen. Veel mensen die een andere pakketsamenstelling nemen, zullen bij Belgacom goedkoper zitten.Muziekbos schreef:
Neen hoor mijn berekening klopt perfect, heb hier de bewijzen van tientallen facturen bij mij liggen. (smartshake + digi tv + onbeperkt bellen + top pack + kabel abonnement).
En dan nog is Belgacom 10 euro duurder per maand. Dus ze blijven de duurste van de twee. Het is en blijft een marketingstunt van Belgacom voor hun dure prijzen te verdoezelen.
Net daarom vind ik het eigenlijk onmogelijk om één van beiden de goedkoopste te noemen. Het hangt er gewoon vanaf wat je precies wil in je pakket. Bovendien is de inhoud van elk product (de internetsnelheid, het aantal tv-kanalen, etcetera) totaal verschillend, dus vind ik een vergelijking sowieso al bijzonder moeilijk.
-
- Pro Member
da is al te zien hoe je het bekijkt.
Tegenwoordig hebben veel mensen een gsm en met belgacom mag je in de daluren na 17uur en weekend feestdagen 24/24 2000 min naar mobiele nrs bellen en 10000 min naar vast.
na al die jaren heb ik een ding geleerd ge kunt alles draaien en voorstellen dat ge de goedkoopste zijn !
En momenteel is dat nu voor mij belgacom
Tegenwoordig hebben veel mensen een gsm en met belgacom mag je in de daluren na 17uur en weekend feestdagen 24/24 2000 min naar mobiele nrs bellen en 10000 min naar vast.
na al die jaren heb ik een ding geleerd ge kunt alles draaien en voorstellen dat ge de goedkoopste zijn !
En momenteel is dat nu voor mij belgacom
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
Niet iedereen heeft een 9 tot 17:00 uur job. Dus dat valt al weg als je niet tot die specifieke categorie behoort. Men sluit met hun extra tarief van 19,95 per maand hiermee een ganse werkende bevolkinsgroep uit.proximusboy schreef: na 17uur en weekend feestdagen 24/24 2000 min naar mobiele nrs bellen en 10000 min naar vast.
-
- Pro Member
muziekbos goed mijn voorlaatste zinneke lezen !!!!!!!!!!
momenteel is belgacom wel de enige die gratis bellen in de daluren naar gsmnrs toelaat !
momenteel is belgacom wel de enige die gratis bellen in de daluren naar gsmnrs toelaat !
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF
-
- Erelid
Maar niet iedereen wilt ook de optie onbeperkt bellen. Ik ben er bijvoorbeeld niets mee.
-
- Elite Poster
Wat ben je ermee als je moet werken op die momentenproximusboy schreef:muziekbos goed mijn voorlaatste zinneke lezen !!!!!!!!!!
Daarenboven is Proximus veel te duur voor mij.
Zo kan ik ook zeggen dat in de dag bellen mij niks opbrengt.
Het is duidelijk dat je een enorme aversie hebt jegens BGC maar je moet enigszins objectief blijven.
Dat je persoonlijk goedkoper af bent bij TN dat wil ik aannemen maar voor NIEUWE klanten die VANDAAG aansluiten op een abonnement MET DIGITALE TV zal TN in vele gevallen duurder zijn dan BGC.
Het is duidelijk dat je een enorme aversie hebt jegens BGC maar je moet enigszins objectief blijven.
Dat je persoonlijk goedkoper af bent bij TN dat wil ik aannemen maar voor NIEUWE klanten die VANDAAG aansluiten op een abonnement MET DIGITALE TV zal TN in vele gevallen duurder zijn dan BGC.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
dat is toch gratis bellen na 17 u. en in 't week-end.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... nettv_pric
* Optie No Limit: bel 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 zoveel u wilt naar alle nationale vaste nummers (telefoonverkeer naar internet en speciale nummers niet inbegrepen).
Kan je hier i-talk in combinatie nemen? Of is zo'n pack al voip (i-talk)
dat is toch gratis bellen na 17 u. en in 't week-end.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... nettv_pric
* Optie No Limit: bel 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 zoveel u wilt naar alle nationale vaste nummers (telefoonverkeer naar internet en speciale nummers niet inbegrepen).
Kan je hier i-talk in combinatie nemen? Of is zo'n pack al voip (i-talk)
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
iTalk werd onlangs geschrapt wegens te veel problemen, dus nieuwe klanten kunnen dat niet meer nemen _ bestaande iTalk klanten kunnen gewoon verder doen met dit pack.
Bron: belgacom forum.
Bron: belgacom forum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
tja, voip is dan toch niet 'het van het'?
dommel voip = problemen
edpnet (goeie isp)= nog niet mee gestart
dxadsl : nog niet mee gestart
belgian telecom: geen klagen van (wel nog altijd niet even bedrijfzeker als pstn-lijn)
blijkbaar hangt veel af van afstand tot de centrale en andere parameters (binnenbekabeling)
http://www.zdnet.be/news/100007/belgaco ... et-i-talk/
Belgacom stopt op 1 april met I-Talk. Dat is de goedkope vaste telefoonlijn die het bedrijf via zijn internetaansluiting aanbiedt. De lijn zou niet voldoen aan de kwaliteitsgaranties.
De melding van de stopzetting staat in een vertrouwelijke mailing van Belgacom aan zijn partners die onze redactie via een lezer ontving. Daarin staat dat er vanaf april geen nieuwe klanten worden geactiveerd. Voor bestaande klanten blijft de dienst wel bestaan.
Het bedrijf bevestigt het bericht, maar benadrukt in een e-mailreactie dat het niet volledig stopt. “Het is wel zo dat we vanaf 1 april tijdelijk geen promoties zullen voeren en nieuwe klanten pas op I-Talk zullen activeren als ze dat zelf uitdrukkelijk vragen, en na bepaalde technische controles.”
Kwaliteitsgaranties
Op welk vlak de lijn tekortschiet, blijft vaag: “Via marktstudies hebben wij ondervonden dat het product I-Talk niet voldeed aan deze hoge kwaliteitsgaranties die we onszelf opleggen wat betreft het gebruik van de dienst.”
Het is niet uitgesloten dat Belgacom ooit met een ander aanbod voor internettelefonie komt. “Het doel is om een Voip-oplossing opnieuw te commercialiseren, van zodra het product opnieuw aan de kwaliteitsgaranties zal voldoen.”
dommel voip = problemen
edpnet (goeie isp)= nog niet mee gestart
dxadsl : nog niet mee gestart
belgian telecom: geen klagen van (wel nog altijd niet even bedrijfzeker als pstn-lijn)
blijkbaar hangt veel af van afstand tot de centrale en andere parameters (binnenbekabeling)
http://www.zdnet.be/news/100007/belgaco ... et-i-talk/
Belgacom stopt op 1 april met I-Talk. Dat is de goedkope vaste telefoonlijn die het bedrijf via zijn internetaansluiting aanbiedt. De lijn zou niet voldoen aan de kwaliteitsgaranties.
De melding van de stopzetting staat in een vertrouwelijke mailing van Belgacom aan zijn partners die onze redactie via een lezer ontving. Daarin staat dat er vanaf april geen nieuwe klanten worden geactiveerd. Voor bestaande klanten blijft de dienst wel bestaan.
Het bedrijf bevestigt het bericht, maar benadrukt in een e-mailreactie dat het niet volledig stopt. “Het is wel zo dat we vanaf 1 april tijdelijk geen promoties zullen voeren en nieuwe klanten pas op I-Talk zullen activeren als ze dat zelf uitdrukkelijk vragen, en na bepaalde technische controles.”
Kwaliteitsgaranties
Op welk vlak de lijn tekortschiet, blijft vaag: “Via marktstudies hebben wij ondervonden dat het product I-Talk niet voldeed aan deze hoge kwaliteitsgaranties die we onszelf opleggen wat betreft het gebruik van de dienst.”
Het is niet uitgesloten dat Belgacom ooit met een ander aanbod voor internettelefonie komt. “Het doel is om een Voip-oplossing opnieuw te commercialiseren, van zodra het product opnieuw aan de kwaliteitsgaranties zal voldoen.”
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zou het belgacom zijn, die echt zag dat het nog niet 100% werkt
of waren er zo veel problemen dat stoppen zou minder kosten dan blijven aanbieden?
PS: afstand tot centrale heeft er niks me te maken. Je hebt och arme 8-10KB/s up en down nodig voor een gesprek. VOIP kan zeker werken, kijk maar naar skype
of waren er zo veel problemen dat stoppen zou minder kosten dan blijven aanbieden?
PS: afstand tot centrale heeft er niks me te maken. Je hebt och arme 8-10KB/s up en down nodig voor een gesprek. VOIP kan zeker werken, kijk maar naar skype