CRASH: Speedtouch usb modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Snowpanther
Starter
Starter

Het probleem gaat als volgt:

ik wilde overschakelen naar wireless internet, en tijdens de installatie van die linksys router/modem werd gevraagd om de andere etherenetadapters uit te schakelen. Het probleem is dat ik de foute modem besteld heb, en ik dus niet met die modem op internet kan (ISDN-ingang besteld ipv ADSL-ingang). Dit heb ik pas gezien nadat ik de linksys modem geinstalleerd heb.

Geen probleem dacht ik, ik bestel gewoon de juiste modem en wilde online gaan met mijn oude modem om dat te doen. Nu zag ik dat mijn oude modem Alcatel Speedtouch USB in apparaatbeheer uitgeschakeld werd tijdens de installatie van de nieuwe Linksys wireless modem. Telkens ik de oude alcatel modem wil inschakelen krijg ik 2 seconden een bluescreen en crasht de PC. Ik kon vluchtig iets lezen van op het bluescreen van veilig modus, maar ook in veilige modus kan ik hem niet inschakelen, hij verschijnt zelfs niet in apparaatbeheer.

Iemand een oplossing hiervoor?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

alcatel software volledig desinstalleren en dan terug installeren lijkt me handig ... maar gezien je nu ook online bent , kan je niet gewoon de goeie modem bestellen via deze weg ?

Die usb dingen zijn trouwens gekend voor dat soort zaken : die software daarvan heeft al menige computer tot crashen gebracht.
Ethernetmodems zijn veel gemakkelijker , je hoeft niks in te stellen op de computer zelf , alles zit in de modem.

Je moet trouwens een modem/router nemen met "PSTN" aansluiting (= analoge telefoonlijn).
ADSL aansluiting is niet de juiste term.
Floris Bakker for president!
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member

Al geprobeerd om systeemherstel te doen naar een punt voor de installatie van de foute modem?
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”