Hoelang wachten bij overstappen van adsl provider ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ey
Heb mij ingeschreven bij scarletstudent omdat het mij (veel) goedkoper zou uitkomen en omdat ik die snelle upload wel zie zitten ...
Toch loopt het allemaal niet als verwacht ...
Sinds vorige week is mijn adsl signaal van skynet weg .. en vervangen door dat van scarlet ( te merken aan de snellere up) .
Heb dan maar meteen skynet afgezegd met aangetekende brief .

Toch is mijn account bij scarlet blijkbaar nog niet actief ... Nochtans had de helpdesk het beloofd tegen gisteren (donderdag) .
IS het mijn fout dat die overgang zo slecht verloopt ? Want op andere site's staat er (www.academicbroadband.com) dat je max 1 uur zonder internet zit (en ik ondertussen al een heel week , en betaal wrschnlk 2 abbo's :p )...
Inbelmodemke kost mij (ook nog eens ..) geld zenne ;);)

Hebben nog mensen dit meegemaakt ?
Ik bedoel bij gsm operatoren kunde uwe nummer behouden als ge overstapt ... Op internet moogt ge da bijvoorbeeld niet ...(allé e-mail adres behouden bijvoorbeeld) ...
stephan
Elite Poster
Elite Poster

ik zit zelf niet op scarlet/a2f maar weet wel dat deze samenhangen...

en vermits er met a2f frequent problemen zijn...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Die 1 uur is zever zenne, hoe kunnen ze dat nu zo schoon afstemmen :)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The_borg,

1 uur is mogelijk, maar wel meestal indien je switched tussen TL-producten. En dus geen Broba-producten. Indien het tussen TL is, gebeurd alles door BGC en zij doen alles ineens. Service is daar pak sneller. Ac. broadband is Tiscali en gaat dus via TL.

Flup,
Ik zou je adviseren om eens te zoeken in ons forum met search en de topics ivm Scalret en A2F te volgen. (i know ze zijn lang, maar alle info staat er wel in).

Aansluiting kan makkelijk 10dagen duren. Je wordt immers eerst afgesloten door BGC, dan paar dagen down (volledig, zonder synch) en dan pas aangesloten met synch van Scarlet. En als je dan al je accountgegevens hebt, kan je online. Indien niet, kan je in het slechtste geval nog een paar dagen wachten op je login en pwd.

Die trage aansluitingen zijn een gevolg van:
1. problemen binnen admin van Scarlet..(loopt niet altijd even vlot)
2. problemen tussen Scarlet en BGC (slechte communicatie)
3. beide bedrijven die elkaar niks gunnen en het spel zéér hard spelen, met gevolgen voor de klant.
I love it when a plan comes together!
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Heb geen enkele dag zonder synch gezeten. Savonds nog BGC , smorgens al synch van Scarlet ... Maar de accountgegevens van scarlet (die ik al heb want heb me online geregged , heb pas enz zelf gekozen) werkten nog niet. En nu een dikke week , en 100 helpdesktelefoontjes nog altijd niet.
laatste operator zij dat mijn lijn technisch in orde is , maar dat er nog iets moest komen van belgacom (wat heeft em niet gezegd) voor dat ze mijn accountgegevens konden aanmaken.
Nochtans zij de vorige dan weer dat dat normaal automatisch gebeurd da aanmaken van gebruikersnaam en pas.
Maandag bellek zowel nor BGC en Scarlet , kunnen ze de schuld naar elkaar geven ;)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Flup schreef:Heb geen enkele dag zonder synch gezeten. Savonds nog BGC , smorgens al synch van Scarlet ...

Heb je dit zelf bepaald ? En zo ja, hoe ?
Of is dit info die je gekregen hebt ? Van ... ?
If you can't beat them, confuse them.
fluppe

heb niets gekozen , was er gewoon ...
Mocht ik kiezen dan zat ik nu ni met een sycnh van scarlet waarvan het pass en inlognaam nog niet blijkt te werken
(nu hebben ze begin volgende week gezegd)
dus jah ... 3 weken zonder internet
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Maar je "ziet" toch niet aan je synch of die van Belgacom of Scarlet is ? Maw. op welke DSLAM - of hoe noemt dat beest ook alweer - je telefoonkabel is aangesloten ?

Het os toch wel eigenaardig dat je synch zo snel in orde zou zijn, en dat je 3 weken moet wachten op je login/password...
Allez, 'k wil niet moeilijk doen, maar zou het kunnen dat je nog altijd synch'd bij Bgc, dus dat ze fysiek de kabel nog moeten gaan versteken ?
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep, ik volg Cueboy volledig.

Normaal gezien kan het niet opdezelfde dag.. tenzij het beiden TL producten zouden zijn. Maar als Broba2 in het spel is.. is het zo goed als onmogelijk om synch te knippen bij de ene OLO en synch aan te sluiten op de andere OLO onmogelijk. Scarlet werkt hier té vierkant voor en BGC speelt het spel zo smerig mogelijk qua aansluitingen.. dus jij zou echt wel een uitzondering zijn dan.

Ik denk dat jij die dag gewoon een synchloss gehad hebt en nadien weer synch gehad hebt, maar dat dat nog steeds de synch van BGC is....
Enige waaraan je kan zien met welke je synched is aan de uploadsnelheid.. die is anders.. de rest is hetzelfde.

Belgacom bellen is geen goed idee, tenzij je echt weet over wat je bezig bent en de juiste mensen kan bereiken. Anders ga je enkel voor verwarring zaaien over uw eigen ticket bij Scarlet. En wacht je misschien nog langer....

Een login:pwd activeren.. daarvoor heeft Scarlet BGC normaal niet nodig. Als er nog iets van BGC moet komen.. dan is het nen disconnect op DSLAM 1 en connect op DSLAM2. Meer niet dacht ik zo.

Tenzij dat er nog probs ivm vp's of andere in de lex zouden zijn. Al lijkt mij dat vreemd.. toeval, maar kan in principe.

Ik denk dat die helpdesker die je gehad hebt.. niet zo super was...en met de lijn zeggen :"uw lijn is technisch in orde.." kan het zijn dat hij bedoelt.. ze is in staat voor onze synch over te jagen.. dus niet té ver.. maar is maybe nog niet gebeurd.. allez ja.. is maar rare melding van die persoon.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”