adsl Versatel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
stovedek
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 maa 2004, 08:49

Graag ervaring over het aansluiten van de modem meer bepaald volgend probleem:
*de aansluiting gebeurde door een technieker en verliep vlot op een PC met Windows XP.
*bij het afsluiten (gebeurde nadat de technieker al weg was -en dit is fout!!!) was het niet meer mogelijk om te verbinden.
*nadat de software verwijderd was en opnieuw geïnstalleerd ging alles weer prima.
*na terug afsluiten bekomen we terug hetzelfde probleem.
*Is het mogelijk doordat het programma NORTON-anti-virus en Mailwasher nog op de PC werken?

*Ik wacht ook op een antwoord van VERSATEL

Met beste dank
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb je de review gelezen? Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt. Voorts is deze topic nog interessant: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=2447
stovedek
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 maa 2004, 08:49

Dank voor de reactie.
Heb inderdaad het forum gelezen doch dit brengt nog niet de oplossing.
Misschien wat duidelijker:
*ik krijg foutmelding 718 bij het aanmelden bij VERSATEL.
*die PC draaide voordien op TELENET en misschien is daar nog een instelling overgebleven die bij het opstarten die PC op een verkeerd pad stuurt.
*ik probeer vandaag opnieuw en zie de instellingen na zoals ik die kon vinden bij VERSATEL en het forum
*ik zet ook de Norton anti-virusen de Mailwasher even opzij.

Beste dank
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Telenet werkt met dhcp (de proxy is niet meer nodig). Dit is standaard in windows en dient niet speciaal ingesteld te worden, een setting die overblijft lijkt me dus raar.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Fout 718, volgens Wanadoo:

Error 718: PPP time out / IMS problem :

Deze fout is te wijten aan een probleem in de centrale van de telefoonmaatschappij. Contacteer de techdesk van Wanadoo, die zal vervolgens contact opnemen met de beheerder van het netwerk.


Ik zou zeggen, even contact opnemen met Versatel?
Die 718 is toch bij de DUN connectie eh? Is een zeldzame fout.
I love it when a plan comes together!
stovedek
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 maa 2004, 08:49

Dank voor de reacties.
Probleem is opgelost want alles was OK met de instellingen.
Fout werd gemaakt door het PASWOORD te willen invullen in het kader waar vermeld staat "hier aanklikken als u het paswoord wilt wijzigen"
Normaal ziet men in dergelijk vakje een reeks sterretjes of bolletjes maar hier kreeg ik de indruk dat het paswoord ontbrak.
Dus daar niets invullen tenzij je een ander paswoord wilt gebruiken.

Misschien nuttig om weten voor wie met hetzelfde probleem zit.

mvg en beste dank
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

stovedek,

Normaal gezien zou dat er moeten staan als het pwd al ingevuld is. Ofwel zie je zo'n tekstje, ofwel zie je bolletjes ipv sterretjes op WinXp.

Als dat er staat wil dat zeggen dat het reeds eerder is opgeslagen en hoef je dus enkel te connecten. Dat vak echter leeg laten.. dat kan nooit.

En een ander pwd willen gebruiken.. (even volledig zijn) dan moet je dat natuurlijk eerst op de e-care site van de isp wijzigen eh. Anders zal dat niet lukken ;-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”