VDSL2 bij dxADSL?
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Nu Scarlet gedowngrade is van 20 naar 12 Mbps is blijft er niet veel keuze meer over om van Belgacom naar een andere provider over te stappen met behoud van VDSL2 en de 20Mbps (ofja 18 officieel bij de Plus). Aangezien we van dxADSL al een tijdje niets nieuws meer gehoord hebben ben ik ze maar eens gaan mailen hoe het zit met VDSL2 ondersteuning. Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen op de 2 mailtjes hierover. Weet iemand hier iets meer over dxADSL? Op hun site geven ze aan dat ze 20Mb ondersteunen via het ADSL2+ netwerk. Ik ben van plan om over te stappen indien er aan mijn huidig VDSL2 profiel niets drastisch gewijzigd zal worden. 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik heb bij DxAdsl een 20/1 profiel ADSL2+:Kenw00t schreef:Nu Scarlet gedowngrade is van 20 naar 12 Mbps is blijft er niet veel keuze meer over om van Belgacom naar een andere provider over te stappen met behoud van VDSL2 en de 20Mbps (ofja 18 officieel bij de Plus). Aangezien we van dxADSL al een tijdje niets nieuws meer gehoord hebben ben ik ze maar eens gaan mailen hoe het zit met VDSL2 ondersteuning. Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen op de 2 mailtjes hierover. Weet iemand hier iets meer over dxADSL? Op hun site geven ze aan dat ze 20Mb ondersteunen via het ADSL2+ netwerk. Ik ben van plan om over te stappen indien er aan mijn huidig VDSL2 profiel niets drastisch gewijzigd zal worden.
Max. DSLAM data rate kBit/s 20000 1024
Min. DSLAM data rate kBit/s 4096 32
Attainable data rate kBit/s 19184 1063
Current data rate kBit/s 19168 1023
Van VDSL geen idee.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan je ons hierover ook op de hoogte houden?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Loopt dxADSL niet via Scarlet ?
Dat zou dan betekenen dat het bij Scarlet ook niet lang meer zal duren. We mogen hopen dat de overige afnemers van Scarlet (bijvoorbeeld Edpnet) eveneens zullen volgen.
Dat zou dan betekenen dat het bij Scarlet ook niet lang meer zal duren. We mogen hopen dat de overige afnemers van Scarlet (bijvoorbeeld Edpnet) eveneens zullen volgen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Scarlet is reseller van fulladsl
Fulladsl is reseller van Scarlet
Scarlet netwerk zou verkocht worden (dacht aan mobistar?) en alles van Scarlet gaat over het BGC Netwerk gaan...
Zo heb ik het toch begrepen
Scarlet netwerk zou verkocht worden (dacht aan mobistar?) en alles van Scarlet gaat over het BGC Netwerk gaan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
'reseller'... brrr, dat woord is zo irritantkrisken schreef:Scarlet is reseller van fulladsl

Scarlet-netwerk wordt verkocht aan B-Telecom (NMBS). Alle verbindingen via Scarlet (Scarlet, EDPnet, DX-adsl enz.) gaan naar Belgacom. Scarlet wordt turboline-gebruiker, net zoals Dommel dat is. FullTelecom (met daaronder FullADSL, Academic Broadband en ADSL20) maakten gebruik van BRUO (Scarlet).
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Nee hoor "Eind volgende week" was vorige week.Uzzi schreef:'Eind volgende week' is pas morgen![]()
Maar ik denk dat we best niet onze adem inhouden ... we zullen het wel horen als ze klaar zijn.

Enfin ik had ze eergisteren nog eens gemaild en heb antwoord gekregen:
Zodra we de nodige info hebben, zal dit overal duidelijk gecommuniceerd
worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Email van dxadsl aan klanten
dxADSL prettig verlof!
Beste klant,
Vooreerst wensen we u een prettig verlof en deugdoende vakantie toe!
Uitbreidingen
VDSL: Er is reeds veel vraag gesteld naar het VDSL netwerk, we doen ons best om dit tegen eind dit jaar actief te hebben.
Telefonie en digitale televisie: Deze plannen hebben we tijdelijk opgeborgen. Volgend jaar zullen we deze plannen herbekijken.
M.a.w: BGC knijpt de alternatieve providers uitgezonderd Dommel dood door hen op trage ADSL te laten zitten.
Ook het feit dat er in tegenstelling tot bij Scarlet geen triple play mogelijk is gaat hen niet vooruit helpen.
Hopelijk heeft onze nieuwe Vlaamse minister voor media hier oog voor voor het te laat is.
Ook het feit dat er in tegenstelling tot bij Scarlet geen triple play mogelijk is gaat hen niet vooruit helpen.
Hopelijk heeft onze nieuwe Vlaamse minister voor media hier oog voor voor het te laat is.

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Hoeft toch niet? Kan ook zijn dat het duur is voor de heel kleine providers als DX-ADSL, kan ook zijn dat DX-adsl niet voldoet aan de voorwaarden die Belgacom stelt.Special_K schreef:M.a.w: BGC knijpt de alternatieve providers uitgezonderd Dommel dood door hen op trage ADSL te laten zitten.
-
- Starter
ik hoop ook dat dxadsl snel komt met vdsl2 want 20 of 30mbit lijkt me erg makkelijk
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Mijn DxADSL lijn:Special_K schreef:M.a.w: BGC knijpt de alternatieve providers uitgezonderd Dommel dood door hen op trage ADSL te laten zitten.

Indien mogelijk worden alle mensen die op adsl2 profielen zaten op VDSL2 gezet.
Nu het wholesale aanbod is veranderd zal DxADSL vast wel met een nieuw aanbod komen.
Ben zelf ook nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken.