Cityconnect modem instellingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Rabid1984
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009, 22:14

mijn nieuwe Dommel-CityConnect is net geactiveerd. Ik probeer nu mijn internet in orde te krijgen met een Thomson Speedtouch ST706WL. Het is mijn vroegere modem die ik van Tele2 heb gekocht en waar ik de firmware van heb geflashed.

Hij laat echter weinig instellingen toe,
ik kan het type kiezen: Routed PPPoE, Routed PPPoA of Bridged

- de bridged zegt "alles ok", maar zonder resultaat, pingen naar eender welke website faalt
voor sommigen werkt dit blijkbaar

- PPPoE, wat het zou moeten zijn, vraagt een user/pass, die echter niet nodig zou zijn (en ik dus ook niet heb)
resultaat: "Authentication failed"

Connectivity test geeft DSL, ATM en Ethernet OK (waarom hij ok geeft op zowel ATM als Ethernet is mij een raadsel) en PPP down

Modulation wordt automatisch gedetecteerd, staat op "G.992.1 annex A"

iemand een idee? Ik heb de dommel thread hier eens doorgebrowsed maar niets gevonden
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 maa 2007, 15:07

Moet ge inderdaad zetten op Bridged, wat andere settings die ge kunt bezien zijn encapsulatie: llc mtu: 1492 vpi/vci: 8/35
Afbeelding
Rabid1984
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009, 22:14

Johnneke schreef:Moet ge inderdaad zetten op Bridged, wat andere settings die ge kunt bezien zijn encapsulatie: llc mtu: 1492 vpi/vci: 8/35
bij mij werkt dit echter niet, mijn IP laag reageert van geen kanten

encapsulatie kan ik zelfs nergens instellen
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Normaal moet ge dat op PPPoA zetten voor een adsl verbinding
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 maa 2007, 15:07

kweezie wabbit schreef:Normaal moet ge dat op PPPoA zetten voor een adsl verbinding

Cityconnect dient op bridged te staan en niet op pppoa
Afbeelding
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

Rabid1984 schreef:
Johnneke schreef:Moet ge inderdaad zetten op Bridged, wat andere settings die ge kunt bezien zijn encapsulatie: llc mtu: 1492 vpi/vci: 8/35
bij mij werkt dit echter niet, mijn IP laag reageert van geen kanten

encapsulatie kan ik zelfs nergens instellen

ADSL2+ hoort Bridge te zijn jawel niet ppe/ppoa!

Heb dat ervaren met een philips wireless notabene.... één tip , zet alles zovéél mogelijk manuéél. Zoals , ip, dns, gateway enzovoort ..
Zo heb ik die philips aan de praat gekregen!! Eigenaardig genoeg kan ik met mijn linksys zowel automatisch alsook manueel een verbinding instellen!!

And as last resort, kan je nog altijd verschillende firmwares proberen !

spruitjesgeur,
fouteboel :bang:
Afbeelding
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

hier ook in bridged op kot
was ook in de war toen ik de mail kreeg dat ik aangesloten was. Ze kunnen dat mss beter int vervolg er inzetten.

Wat ik wel wat vervelend vind is dat om de zoveel tijd ik op de crm.schedom... site zie staan dat ik niet verbonden ben terwijl ik het toch ben :p
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”