n00b vraagje... digiicorder & kabels

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik wil men TV verplaatsen, omdat ik nu heel veel last heb van de zon, die er recht op zit.
Ik zou men TV dus aan een andere muur willen zetten, maar dan staat de Digicorder te ver (kabels te kort) van de Telenet Installatie aan men muur...
Ik zou dus nieuwe kabels nodig hebben, maar ik heb totaal geen idee hoe die heten? En waar ik die dan zou kunnen gaan kopen?
Het gaat dus puur om die 2 kabels die van de muur naar de digicorder lopen... Die van de digicorder naar de TV waren, en zijn nog steeds, lang genoeg.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Het gaat hier om een coax kabel voor je beeld en om een UTP-kabel voor je interactiviteit. Beiden kunnen gekocht worden in een elektronicazaak. Indien je met een meter of vijf toekomt maakt het niet veel uit welke kabel je neemt. Je kan die UTP kabel eventueel ook vervangen door een stel powerline adapters.
Afbeelding
zotteken
Starter Plus
Starter Plus

Een UTP kabel had ik hier nog liggen en werkt perfect...
Die COAX kebel is een ander paar mouwen... heb er een gekocht van 5m. Ik kan die perfect aansluiten op de digicorder, maar ik kan die niet aansluiten op dezelfde connector als waar de vorige zat?

Zo ziet mijn muurinstallatie eruit:
Afbeelding

Deze is het bakje (hoe noemt dat??) waar de oude connector (te korte kabel) aan verbonden is (je kan hem zien, het is deze die van linksonder de foto inkomt en 3de van links op het bakje is aangesloten):
Afbeelding

De linkse connector in volgende foto is de oude, de rechtse de nieuwe... Duidelijk niet dezelfde!! Wat heb ik mis gedaan toen ik deze kocht?? De doos zei nochtans Coax kabel...
Afbeelding

En wat moet ik nu om dit op te lossen??

Sorry van de slechte fotokwaliteit, maar heb geen digitale camera
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Telenet installaties persen F-connectoren op de coax

wat jij daaar precies lijkt te hebben zijn bnc connectoren

past dus inderdaad niet ;)

je hebt dus een F connector M/M stuk nodig gevolgd door terug een coax met 2 f-connectoren op

beter zou zijn het korte stuk met 2 geperste f-connectoren gehaal vervangen door een langer stuk maar zonder het gerief krijg je enkel met veel gefoefel en mogenlijk afbreek die los aan de NIU (verdeeldoos zal ik maar zeggen)

laatste optie geeft weer minder storing en verlies
The eternal and true pessimist :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

a3ke schreef:je hebt dus een F connector M/M stuk nodig gevolgd door terug een coax met 2 f-connectoren op
Best niet... met zoveel rommel er tussen heb je misschien nog de helft van je signaal over.

Haal gewoon een F connector om (rechtstreeks op coax) te schroeven, en knip die gewone ouderwetse coax stekker eraf.
zotteken
Starter Plus
Starter Plus

OK, zoals ik al zei ben ik op gebied digitale TV en kabels n00b...
Ik kan dus niet mee...
Heb ondertussen wel een betere foto opgeduikeld van die connector aan men kabel, die dus blijkbaar moet verbinden met een F-connector....
Dus deze http://www.mediacollege.com/images/ires ... lugRFf.jpg (vrouwelijk volgens die site) connector zou verondersteld worden te connecteren met die F-connector (vrouwelijk volgens foto (http://www.allelectronics.com/make-a-st ... T/-/1.html) die ik net vond op internet) op de NIU (waarvoor staat dat??)

Dus ik heb een kabel nodig met mannelijk RF aan de ene kant en mannelijk F aan de andere kant... juist??
Ofwel ga ik een 3.5 meter lange kopen (hebben ze die in de handel?)
Ofwel moet ik zelf een F-connector monteren aan men huidige kabel
Ofwel ga ik een kortere kopen en maak zo, met die huidige lange, een nog langere kabel... (volgens R2504 af te raden wegens kwaliteitsverlies)
Ofwel (net gevonden) koop ik zoiets... of zal ik daarbij ook last hebben van kwaliteitsverlies?

Dank
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

1 had ook gezet dat 1 nieuw lang stuk veel beter zou zijn ...
The eternal and true pessimist :D
zotteken
Starter Plus
Starter Plus

Voor alles een eerste keer... dus ook voor die connector montage... ik heb ruim 1.5 meter marge (kabel is 5m, eigenlijk maar 3.5m nodig), dus als er iets verkeerd gaat... kan ik altijd opnieuw beginnen... Nu nog de juiste connector gaan kopen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zotteken schreef:Ofwel (net gevonden) koop ik zoiets... of zal ik daarbij ook last hebben van kwaliteitsverlies?
Nee, zoiets

Je knipt de bestaande coax stekker er dan af, stript de mantel wel en schroeft de F connector erop. (beter nog zijn de krimp modellen, maar dan heb je eveneens een speciale tang nodig).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

is wel duur, 1 euro per stuk; die koop je in Brico, Gamma... met een doosje van 5 of 6 stuks. Kostprijs is een halve euro per stuk of zo.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Special_K
Premium Member
Premium Member

Hij heeft er maar ééntje nodig :-D
Afbeelding
zotteken
Starter Plus
Starter Plus

Ja, het is me dus gelukt, ben ondertussen al 1.5 maand de kabel aan het gebruiken en merk geen problemen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”