@oddity
Wat doet die RasPPPOE juist?
liefst in taal die een leek begrijpt.
feestelijke groeten en het beste voor 2003
RasPPPOE
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Boswachter,
wat doet RasPPPoE nu juist?
Wel ken je Enternet dat standaard bij de Alcatel SpeedTouch Home modems wordt meegeleverd? Wel het doet ongveer juist hetzelfde.
Het programmatje maakt een PPPoE (een PPP connectie over Ethernet)-connectie.
Je adslmodem hangt aan je netwerkkaart (ethernetkaart) de software dient dus om een connectie te maken met internet over de netwerkaart.
Dit is simpel uitgelegd. Meer info vindt je op: RasPPPoE Website
Verder is de integratie in het Windows Os beter dan bij enternet, (integratie in DUN & Network), er is eveneens een ingebouwde mogelijkheid om het internet te sharen over je thuisnetwerk.
Dit is het belangrijkste, meer info -- zie de website.
Daar heb je ook een vergelijking met de ingebouwde PPPoE adapter van WindowsXp.
Hoop dat je genoeg info hebt?
wat doet RasPPPoE nu juist?
Wel ken je Enternet dat standaard bij de Alcatel SpeedTouch Home modems wordt meegeleverd? Wel het doet ongveer juist hetzelfde.
Het programmatje maakt een PPPoE (een PPP connectie over Ethernet)-connectie.
Je adslmodem hangt aan je netwerkkaart (ethernetkaart) de software dient dus om een connectie te maken met internet over de netwerkaart.
Dit is simpel uitgelegd. Meer info vindt je op: RasPPPoE Website
Verder is de integratie in het Windows Os beter dan bij enternet, (integratie in DUN & Network), er is eveneens een ingebouwde mogelijkheid om het internet te sharen over je thuisnetwerk.
Dit is het belangrijkste, meer info -- zie de website.
Daar heb je ook een vergelijking met de ingebouwde PPPoE adapter van WindowsXp.
Hoop dat je genoeg info hebt?
I love it when a plan comes together!
@oddity,
Ik ken enternet niet maar kan je door dit programma niet direct verbinden vanbij opstart?
Ik ken enternet niet maar kan je door dit programma niet direct verbinden vanbij opstart?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Boswachter,
Ik weet niet of je reeds adsl abo bent, of welke modem je hebt?
maar je kan zowel met Enternet300 als met raspppoe automatisch verbinden met het internet, wanneer windows opstart. Dit is toepasbaar op de SpeedTouch Home modems.
Wanneer je een usb-modem gebruikt kan je je ook je connectie automatiseren onder WinMe, 2000, Xp met standard windows-functies van de Dial-Up-Networking. Voor Win98 dien je wat externe software te installeren om je verbinding te automatiseren. (is iets omslachtiger).
Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Boswachter: ik heb de topic gesplitst (Alcatel adsl 1000 modem en RasPPPoE)
Ik weet niet of je reeds adsl abo bent, of welke modem je hebt?
maar je kan zowel met Enternet300 als met raspppoe automatisch verbinden met het internet, wanneer windows opstart. Dit is toepasbaar op de SpeedTouch Home modems.
Wanneer je een usb-modem gebruikt kan je je ook je connectie automatiseren onder WinMe, 2000, Xp met standard windows-functies van de Dial-Up-Networking. Voor Win98 dien je wat externe software te installeren om je verbinding te automatiseren. (is iets omslachtiger).
Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Boswachter: ik heb de topic gesplitst (Alcatel adsl 1000 modem en RasPPPoE)
@oddity,
Vraag is perfect beantwoord. Ik heb een topcom webr@cer 850 en heb abo bij planet internet.
automatische verbinding werkt nu perfect.
Bedankt en feestelijke groeten
Vraag is perfect beantwoord. Ik heb een topcom webr@cer 850 en heb abo bij planet internet.
automatische verbinding werkt nu perfect.
Bedankt en feestelijke groeten
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Geen enkel probleem, glad we could help you out!
en natuurlijk ook een happy 2003!
btw feel free to register on the forum!
en natuurlijk ook een happy 2003!
btw feel free to register on the forum!