Sinds ongeveer een week zijn er problemen met mijn expressnet verbinding van Telenet.
3 dagen geleden gebeurde het voor de eerste keer, ergens tussen middernacht en 10u kreeg ik geen verbinding niet meer door met mijn browsers, mijn router vertelde me dat er nog wel internetverbinding was, en mijn p2p/msn/games hadden wel internet verkeer, dus het probleem lag ergens bij http verkeer. Ik zag dat mijn "cable" lampje af en toe aan en uit ging en probeerde mijn modem te resetten zonder succes (ook zonder stroom te zetten).
Bij telenet support werd het probleem direct opgelost doordat ze mijn verbinding resetten, of iets in die aard vertelden ze mij alsinds - en ook hadden ze vermeld dat dit een probleem zou zijn in Leuven waar ze al kennis van hebben. (het rare hier is dat mijn vorige contactpersoon hier niks van had vermeld)
Andere details; als ik mijn internetconnectie wil herstellen in winXP lukt alles behalve "clearing the dns cache" tevens bij mijn router die zegt dat ik wil internet verbinding totdat ik een dhcp release/renew vraag - dan herkent hij het probleem pas.
Heeft iemand hier meer informatie/ervaring/oplossing voor.
Alvast bedankt
Telenet Leuven
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Maak je gebruik van een draadloos netwerk , surf je met meerdere pc's .
Heb je zo een draadloze installatie van telenet (Dlink acces point en switch) ?
Heb je zo een draadloze installatie van telenet (Dlink acces point en switch) ?
- fieldoxide
- Elite Poster
Gisteren van ongeveer 0830 uur tem 1730 uur geen internet , digitale tv , telefoon en radio beschikbaar in Heverlee wegens een panne .
Zijn er hier nog mensen die er last van hebben ondervonden ?
Misschien zijn er aanpassingen gebeurd aan het netwerk of zo ?
Als ik naar telenet belde kreeg ik van de computerstem te horen dat er een algemene panne was . Dit ging opgelost worden binnen de drie uur maar heeft uiteindelijk veel langer geduurd .
Zijn er hier nog mensen die er last van hebben ondervonden ?
Misschien zijn er aanpassingen gebeurd aan het netwerk of zo ?
Als ik naar telenet belde kreeg ik van de computerstem te horen dat er een algemene panne was . Dit ging opgelost worden binnen de drie uur maar heeft uiteindelijk veel langer geduurd .
Ik zie het topic mss wat laat, maar kom, voor de volledigheid:
Hier de voorbije weken geen enkel probleem gehad (Centrum).
Alsik eerlijk ben: de voorbije +/- 4 jaar nog maar 2 keer 'problemen' gehad.
1ste keer waren snelheidsproblemen (haalde maar 12mbit meer), en 1 dag na telefoontje opgelost.
2de was paar maand terug. Mijn lijn was s'nachts voor 2 uur onderbroken
zonder ik hierover iets van info kon terugvinden op hun site. Even mail gestuurd,
en paar uur later mail terug met excuses. Panne was te wijten aan technisch probleem hier in de buurt (ofzoiets).
Of dit te maken heeft met het feit dat ik nog steeds op het fysieke netwerk van chello/upc hang, weet ik niet,
maar ik mag absoluut niet klagen (kvind da eigenlijk maar heel normaal als ik zie wat ik ervoor betaal).
Spijtig dat ge op speedtest niet naar u average waarde kunt 'linken', maar enfin:
Hier de voorbije weken geen enkel probleem gehad (Centrum).
Alsik eerlijk ben: de voorbije +/- 4 jaar nog maar 2 keer 'problemen' gehad.
1ste keer waren snelheidsproblemen (haalde maar 12mbit meer), en 1 dag na telefoontje opgelost.
2de was paar maand terug. Mijn lijn was s'nachts voor 2 uur onderbroken
zonder ik hierover iets van info kon terugvinden op hun site. Even mail gestuurd,
en paar uur later mail terug met excuses. Panne was te wijten aan technisch probleem hier in de buurt (ofzoiets).
Of dit te maken heeft met het feit dat ik nog steeds op het fysieke netwerk van chello/upc hang, weet ik niet,
maar ik mag absoluut niet klagen (kvind da eigenlijk maar heel normaal als ik zie wat ik ervoor betaal).
Spijtig dat ge op speedtest niet naar u average waarde kunt 'linken', maar enfin:
Average Download Speed
2919.9 kB/s
Average Upload Speed
116.4 kB/s
- fieldoxide
- Elite Poster
Voor de moment continue uitval hier van MTV/Nick en TMF .
Heb er gisteren en vandaag al voor gebeld maar ze zeggen me dat ze met werken bezig zijn aan het netwerk .
De rest van de zenders is hier wel ok . Internet gaat ook weer sinds de uitval van twee dagen geleden .
Noise margin van deze twee zenders zakt continue , dit was vroeger niet zo . Ik denk dat ik morgen nog maar eens moet terugbellen .
Ik betaal tenslotte elke maand voor mijn diamond shake en ik wens een product dat degelijk functioneert .
Zit zelf hier ook nog op het oude UPC netwerk .
Heb er gisteren en vandaag al voor gebeld maar ze zeggen me dat ze met werken bezig zijn aan het netwerk .
De rest van de zenders is hier wel ok . Internet gaat ook weer sinds de uitval van twee dagen geleden .
Noise margin van deze twee zenders zakt continue , dit was vroeger niet zo . Ik denk dat ik morgen nog maar eens moet terugbellen .
Ik betaal tenslotte elke maand voor mijn diamond shake en ik wens een product dat degelijk functioneert .
Zit zelf hier ook nog op het oude UPC netwerk .
Straf, hier niets problemen. Die 'db' in mijn digicorder schommelt voor alle kanalen rond de 0 (en da was volgens de telenettechnieker opmerkelijk).
Het rare is wel da ik iemand ken die ook constant storing heeft op die 2 zenders.
Hij had da vroeger met analoog ook al, en had gehoopt dat dat met digitaal te nemen zou opgelost zijn,
maar niets was minder waar. Tot dag van vandaag heeft hij nog storingen op die zenders (bij analoog waren het percies 'strepen', bij digitaal flikkert het
beeld soms 3sec zwart, wat verschrikkelijk irritant is
).
Het rare is wel da ik iemand ken die ook constant storing heeft op die 2 zenders.
Hij had da vroeger met analoog ook al, en had gehoopt dat dat met digitaal te nemen zou opgelost zijn,
maar niets was minder waar. Tot dag van vandaag heeft hij nog storingen op die zenders (bij analoog waren het percies 'strepen', bij digitaal flikkert het
beeld soms 3sec zwart, wat verschrikkelijk irritant is
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- fieldoxide
- Elite Poster
Het vreemde is dat ik tot de panne van deze week geen enkel probleem had met digitale tv . Alles werkte hier perfect . Zelfs internet was nog nooit echt uitgevallen . Heb zonet even terug gebeld naar de technische dienst maar ze konden geen enkele test uitvoeren aangezien ze op het netwerk bezig waren.
Zelfs een lijntest ging niet . Volgens mij zijn ze alles in gereedheid aan het brengen voor hun shakes + . Morgenavond mocht ik nog eens terugbellen .
Indien ze mij niet rechtstreeks kunnen helpen gaan ze een technieker sturen .
Zelfs een lijntest ging niet . Volgens mij zijn ze alles in gereedheid aan het brengen voor hun shakes + . Morgenavond mocht ik nog eens terugbellen .
Indien ze mij niet rechtstreeks kunnen helpen gaan ze een technieker sturen .
Ah, cool, kwist ni eens da er veranderingen aankwamen ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nuja, het enige wa er voor mij gaat veranderen is percies:
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nuja, het enige wa er voor mij gaat veranderen is percies:
Nog wel mooi meegenomen, 50% van den tijd staat TV hier op Discovery# Nieuw! Een pakket van digitale topkanalen in HD kwaliteit: BBC HD, Discovery HD, Animal Planet HD, Sundance HD