Ik ben al enkele jaren een UB'er, maar gezien de gevoeligheid van mijn vraag (werkgevers hebben ogen!) even een nieuwe account gemaakt
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben al enkele jaren als IT'er werkzaam, vooral in Microsoft omgevingen & virtualisatie (vmware, citrix). Nu ben ik erover aan het denken om over te schakelen naar een zelfstandig statuut en full-time als freelancer te beginnen. Zijn er op UB andere full-time freelancers? Is het op dit moment nog makkelijk om aan nieuwe opdrachten te komen? Wat is een gemiddeld uurtarief voor een freelancer met een 5-tal jaren relevante ervaring? Wat zijn jullie goede/slechte ervaringen?
Ik ben op dit moment vooral het financiële plaatje aan het bekijken, en nog niet echt actief op zoek gegaan naar opdrachten. Ik verwacht dat dit in het begin wat moeizamer zal gaan, maar ik kan wel rekenen op een redelijk actief netwerk, dus dat moet wel lukken denk ik. Maar allereerst zou ik willen weten of het financieel haalbaar is. Ik doe het niet enkel voor het geld (zou zelfs wel wat willen inleveren voor complete zelfstandigheid), maar helaas vindt de bank het belangrijk dat ik op het eind van de maand wel genoeg overhou om aan hen te geven
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)