Hallo,
Recent heb ik me een nieuwe draadloze router aangeschaft : een Linksys WAG160N.
Ik ben er wel in geslaagd om draadloos in te stellen, maar ik heb gewoon vergeleken met mijn vorige, oude Tornado 840 een hele trage internetverbinding,
zowel down- als upload.
Er zijn op mijn draadloze netwerk 2 laptops aangesloten.
Een oudere Dell-laptop met draadloze b-functionaliteit en een nieuwe Sony Vaio met n-functionaliteit.
Het vreemde is dat ik op deze Vaio zelfs nog een tragere snelheid heb dan vroeger met mijn Dell en Tornado-router.
Volgens het scherm in mijn Linksys router zou ik downstream 3648 kbps moeten kunnen halen en upstream 512 kbps.
In werkelijkheid haal ik nu slechts tussen 650 en 1000 down en zo'n 40 up.
Ik heb alle mogelijke programma's op de achtergrond stopgezet. (antivirus, firewall, linksys software, enz.)
Hierbij een overzicht van mijn instellingen op de router.
Misschien is iets verkeerd ingesteld :
Encapsulatie : RFC 23664 PPPoA (andere keuze's : alleen brug, RFC 1483 brug, RFC 1483 gerouteerd, IPoA, RFC 2516 PPPoE)
Multiplexing : LLC (andere keuze VC)
Qos-type : VBR (andere keuze's : UBR, CBR)
PCR : 8 cps
SCR : 35 cps
Automatische detectie : ingeschakeld
DSL-modulatie : Multimodus (andere keuze's : T1.413, G.dmt, G.lite, ADSL2, ADSL2+, ADSL L, ADSL M, ADSL2+ M)
IP Gateway : 192.168.1.1
Subnetmasker : 255.255.255.0
DHCP server : ingeschakeld
Geen Ip adres DHCP relay server aangegeven
DDNS service : uitgeschakeld
Bedrijfsmodus : Nat : ingeschakeld
Dynamische routing : uitgeschakeld
Statische routing : setnummer 1, aantal sprongen : 2
Draadloze configuratie : handmatig (andere keuze : wifi-protected setup)
Netwerkmodus : gemengd (andere keuze : uitschakelen)
Radioband : Standaard - 20-Mhz-kanaal (andere keuze's : Breed 40-Mhz-kanaal)
Standaardkanaal : 7 - 2.442 GHz (meerdere keuze's van 1 - 11)
SSID-broadcast : ingeschakeld
Geen Beveiliging
Mac-filter uitgeschakeld
AP-isolatie : uitgeschakeld
Verificatietype : open system (andere keuze : automatisch, gedeelde sleutel)
Basissnelheid : alle (andere keuze : Standaard, 1-2 Mbps)
Overdrachtsnelheid : auto (andere keuze : 6 - 54 MBps in stappen van 3)
N-overdrachtssnelheid : auto (heel veel andere keuze's van 6,5 tot 130 Mbps)
CTS-beveiligingsmodus : Uitgeschakeld
Bakeninterval : 100 ms
DTIM-interval : 1, bereik 1 - 255
Fragmentatiedrempel : 2346
RTS-drempel : 2346
Upnp : ingeschakeld
IGMP-proxy : Uitgeschakeld
HELP AUB
Shirinovitch
Nieuwe draadloze router : heel traag internet (down- en up)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Linksys heeft maar 1 dual band WIfi Router namelijk de WRT610N. Kortom jouw 802.11B (11mbit) toestel downgrade heel je 300mbit wifi-n geval naar een Wifi-b. Het beste wat je kan doen is je Tornado ernaast plaatsen en op wifi-b zetten en je Linksys op "wifi-n ONLY"
Waarom de wifi-b van je tornado "sneller" lijkt dan die van je linksys weet ik niet
Waarom de wifi-b van je tornado "sneller" lijkt dan die van je linksys weet ik niet

-
- Starter
Hallo,
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.
Ik lees op diverse plaatsen dat wifi N achterwaarts compatibel is met wifi b/g.
Daarenboven zie ik niet hoe mijn dell (aan b-snelheid) mijn n-verbinding kan downgraden. Deze oude dell wordt enkel noch door de kids gebruikt en dat is op dit moment niet veel, waardoor ik meestal met mijn nieuwere laptop alleen verbinding heb.
Ook in dat geval blijf ik met heel trage down- en uploads zitten.
Iemand die me kan helpen met de instellingen boven ? Als het al hieraan ligt.
Dank bij voorbaat,
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.
Ik lees op diverse plaatsen dat wifi N achterwaarts compatibel is met wifi b/g.
Daarenboven zie ik niet hoe mijn dell (aan b-snelheid) mijn n-verbinding kan downgraden. Deze oude dell wordt enkel noch door de kids gebruikt en dat is op dit moment niet veel, waardoor ik meestal met mijn nieuwere laptop alleen verbinding heb.
Ook in dat geval blijf ik met heel trage down- en uploads zitten.
Iemand die me kan helpen met de instellingen boven ? Als het al hieraan ligt.
Dank bij voorbaat,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
de router zal automatisch de traagste snelheid aannemen van het traagste aangesloten toestel...is het niet jouw B toestel dan is het die van de buren (je hebt geen beveiliging aanstaan hiertegen)
ook wordt deze snelheid (11mbit) gedeeld over alle aanwezigen... en is die 11mbit "up+download samengeteld" dus is het eigenlijk 5.5mbit ALS je ernaast zit met je laptop
ook heb je hem op kanaal 7 staan; er zijn maar 3 kanalen niet overlappen : 1,6 en 11; best een van die nemen en dan met bijv netstumbler kijken of er niet teveel kapers zijn op hetzelde kanaal
ook wordt deze snelheid (11mbit) gedeeld over alle aanwezigen... en is die 11mbit "up+download samengeteld" dus is het eigenlijk 5.5mbit ALS je ernaast zit met je laptop
ook heb je hem op kanaal 7 staan; er zijn maar 3 kanalen niet overlappen : 1,6 en 11; best een van die nemen en dan met bijv netstumbler kijken of er niet teveel kapers zijn op hetzelde kanaal
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Hang je laptop er eens aan via een kabeltje.
Is het dan nog zo traag ?
Zo ben je zeker dat het aan dat Wifi probleem ligt en de eventuele snelheidsverlaging naar B-standaard.
Wat voor een Dell is het ? In veel types zit een mini-pci kaartje (genre Intel2100b) dat voor een paar euro te vervangen was door een G exemplaar ... misschien bestaat dat ook in N vorm.
Is het dan nog zo traag ?
Zo ben je zeker dat het aan dat Wifi probleem ligt en de eventuele snelheidsverlaging naar B-standaard.
Wat voor een Dell is het ? In veel types zit een mini-pci kaartje (genre Intel2100b) dat voor een paar euro te vervangen was door een G exemplaar ... misschien bestaat dat ook in N vorm.
Floris Bakker for president!