Hoi, vorige week heb ik een notebook gekocht en zo was het tijd om draadloos internet gebreuken.
Mijn desktop werkt op XP en ik heb telenet provider dus gaven de vriendelijke mensen van HCW een DIR-615 mee.
Tijdens de installatie met de cd-rom had ik wat problemen want de router vond mijn ethernet verbinding niet tussen de router en de pc maar ik had nog zo'n NetLine usb ethernet adaptor liggen waarbij het direct werkte. (toch vond ik dat verdacht want na de installatie en zonder de USB ethernet adapter er rechtstreeks op de pc ging het nu wel).
Nu geen problemen gehad met de verbinding tot enkele dagen geleden ik geen verbinding kon maken met internet (kan de pagina niet vinden, op meerdere sites) en dit terwijl in mijn netwerk configuratie er wel degelijk een verbinding is. Ook op de notebook heb ik hetzelfde probleem op dat moment.
De stekker uittrekken effe van de router werkt prefect en zo wordt het probleem verholpen voor 1 of 2 dagen to alles zich herhaald.
Ik heb de router op dynamisch IP gezet maar ik vind echt het probleem niet iemand een idee wat er mis kan zijn want ik heb niet het geduld om elke dag de router uit te schakelen.
DIR-615 problemen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Regel nummer één... gooi die CD's die bij routers zitten zo ver mogelijk weg. Om een wireless router te kunnen gebruiken heb je absoluut geen CD of software nodig, enkel de driver van je wireless kaart in je laptop (maar die is normaal in orde als Windows ze herkend).Janus schreef:Tijdens de installatie met de cd-rom had ik wat problemen want de router vond mijn ethernet verbinding niet tussen de router en de pc maar ik had nog zo'n NetLine usb ethernet adaptor liggen waarbij het direct werkte. (toch vond ik dat verdacht want na de installatie en zonder de USB ethernet adapter er rechtstreeks op de pc ging het nu wel).
Het enige wat je moet doen is je wireless router inpluggen, en normaal kan je dan meteen reeds wireless (of anders wired) er naartoe surfen (standaard staat de beveiliging van die dinge uit, en heb je een standaard adres in de vorm van 192.168.1.1 of zoiets - zie handleiding). Daarna kan je alles gewoon instellen.
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb hetzelfde met een DIR-655: 1 toestel heeft enorm veel problemen om te verbinden via de kabel (RTL-8111G chipset geloof ik) en via een D-Link Wireless stick (zelfde serie) heb ik ook constant wegvallende verbinding... D-Link kwaliteit blijkbaar
Ondertussen is op dat toestel al Windows Vista, Windows 7 en Ubuntu 9.04 geweest, die allemaal hetzelfde probleem hebben met de onboard netwerkkaart en de wireless stick...