ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Onlangs zat ik 4 dagen zonder internet. Ze hadden mij afgesloten omdat ik zogezegd mijn rekening (van de maand erop?!) nog niet betaald had. Volgens Dommel was dit omdat de betaalperiode onlangs werd teruggebracht naar 7 dagen. Hadden ze wel iets mogen laten weten, ipv me op een vrijdagavond af te sluiten. Een mens kijkt z'n mails na, alles werkt prima, komt dan terug van de afwas en geraakt nergens meer op. Mijn broer, die ook Dommel heeft, en per domicilie betaalt, had een paar dagen ervoor nog bericht gekregen dat hij nog openstaande facturen had, een eerste waarschuwing-mail. Hij betaalt nochtans per domicilie, en het geld was al een week eerder van z'n rekening.

Komt allemaal toch maar hebberig en zeer onprofessioneel over, als je het mij vraagt. Hier vliegt Dommel ook buiten van zodra mijn eerste jaar erop zit.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Eventjes ter verduidelijking.

Dommel heeft een goed product (aan lage prijs), maar minder goed werkende adminstratie. Dit komt omdat de administratie voor een groot stuk geautomatiseerd is. Waardoor je bv nog facturen krijgt, nadat je opgezegd hebt. Of bv na 7 dagen automatisch afgesloten geraakt (als de betaling niet tijdig of correct verwerkt is)

Dit is vervelend (I know). Maar is beetje de bluts met de builen. Doordat ze die administratie en boekhouding sterk automatiseren, drukken ze de kosten en kunnen ze een sterk product aan een scherpe prijs aanbieden.

Als je administratieve aanpassingen hebt (bv verhuis, een opzegging of laattijdige betaling), kan Dommel eventjes een ramp voor je worden. In zulk geval, bel je best zoveel mogelijk naar hun helpdesk (TIP: als je Homeconnect hebt, kun je dit gratis :wink:). om asap je probleem opgelost te krijgen. Niet (als klant) van je laten horen, is ergens met je probleem instemmen.

Vriendelijk blijven met de helpdesk is alvast de boodschap. Ik heb zelf ook een paar kleine problemen gehad (oa met de dommicliering die er maar niet door geraakte). Die bijwerking van hun administratie duurt soms een tijdje, maar in the end is alles bij mij in orde gekomen.

Fouten en vertragingen in de administratie gebeuren overal. Niet enkel bij Dommel. De klantendienst van Belgacom of Telenet kan ook tegenvallen. Maar is wel sterker bemand. Ze hebben dan ook meer geld en kapitaal dan Dommel. En duurdere producten. 't is een keuze, waar je voor kiest.

Ik steun daarom zelf liever de kleintjes. Want Belgacom maakt alle concurrende ISP's in ons land al monddood genoeg. Zeker met hun ADSL2+ uitrol de laatste tijd. Die ze bewust (als ze kunnen) tegenhouden onder het principe: "Eigen volk eerst". Tja, wat doe je eraan ? Ik steun alvast de kleintjes, om ze in leven te houden. En de concurrentie zo goed als mogelijk in Belgie in leven te houden.

Anders krijgen we een nog sterker duopolie tussen Belgacom en Telenet en daar zullen wij als consument zeker NIET beter van worden! Chapeau voor Dommel die deze lans heeft doorbroken. En alle andere kleine ISP's die hun best doen (ieder op hun wijze, met hun producten)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Gent32m

Ik lees elke keer vol verwondering hoe jij van een absolute ramp toch een succesverhaal kan maken. Kan je misschien ook eens een stukje schrijven over de Belgische begroting of de staatshervorming ?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:@Gent32m

Ik lees elke keer vol verwondering hoe jij van een absolute ramp toch een succesverhaal kan maken. Kan je misschien ook eens een stukje schrijven over de Belgische begroting of de staatshervorming ?


Lol :-D

Mijn beste Uzzi, zoals ik je eerder al schreef (ivm mijn uiteenzetting over Kant en de werkelijkheid). Ieder mens heeft zijn eigen ervaringen met producten en bedenkingen erover. In een algemene waarheid (waar jij meer naar op zoek bent, denk ik ?) geloof ik niet echt. Of beter gezegd, die weet ik niet.

Ik heb goed ervaringen met Dommel en daar schrijf ik over. Ik heb minder goede ervaringen met Belgacom en daar schrijf ik ook over. Idem met de andere mensen hier. Die hebben bv slechte ervaringen met Dommel en goede ervaringen elders, etc.

Ieder mens vertelt zijn eigen verhaal, zijn eigen werkelijkheid. Of er daarbuiten ook een meer "algemene werkelijkheid" bestaat, weet ik niet. Je kunt proberen die te destilleren. Maar zoals reeds eerder gezegd, is dit heel gevaarlijk. Kan bv zijn dat van de 100 Dommel klanten er 90 tevreden zijn. En 10 niet. Maar deze 10 lawaai maken voor honderd. En die anderen niet van zich laten horen. Waarom zouden ze ? Ze hebben geen problemen, dus wat hebben ze hier te zoeken.

In die optiek zie ik Userbase ook minder als een forum waar je de waarheid over providers gaat vinden. Toch zeker niet statistisch. Het geeft wel een beeld (wat ok is). Maar dit beeld is relatief. Je kent immers de totale werkelijkheid niet.

Waar het wel ideaal voor is, is om mensen te helpen met hun problemen. Wat ik ook tracht te doen (afhankelijk van de topic die geopend wordt). Dit topic is een ander topic. Een topic waarin je komt vertellen dat je Dommel gaat verlaten. Prima.

Echter is er aan elk verhaal altijd een + en een - zijde. Als mensen een keuze maken, die geven ze voorkeur aan hun + redenering (en relativeren de - kanten) Bv ik stop niet met roken, want je leeft toch maar één keer (op die manier, door zo te denken, kunnen ze hun eigen gedrag goedkeuren of "raticiferen") Daar is een heel interessante theorie over geschreven: "Cognitieve Dissonantie". Van Leon Festinger (ik was die naam even vergeten en moest het opzoeken).

Waarmee ik (in the end) maar zeggen wil. Uiteindelijk zijn we allemaal maar mensen. Ieder met onze eigen ervaringen, oordelen. Ik vind al die ervaringen, oordelen en de manier waarop we daar zelf mee omgaan, prima. Ieder heeft die vrijheid. Dat is ook mooi aan userbase hier. Ieder kan zijn zegje doen. Net als ik.

Het enige wat ik soms (als ik tijd heb) eens graag doe, is op de andere kant wijzen. Overigens, Belgacom heeft ook goede kanten. Zij hebben ADSL uitgevonden. Zij hebben het mogelijk gemaakt dat wij op die kleine telefoonkabel kunnen surfen en al die digitale informatie kunnen doorsleuren. Waarvoor dank. Dit is technisch een sterke verdienste. Maar de technische kant van Belgacom (hun ingenieurs) is nog iets anders dan hun commerciele kant (of hun bazen). Ik weet daar zelf ook het fijne niet van. Is er bv van politieke inmenging sprake of niet. Ik kan mijn mening daarover geven, maar aangezien ze op geen eigen ervaringen gebaseerd is (en ik me daarover ook niet verder geinformeerd heb) heeft ze maar weinig waarde.

Wat de Belgische begroting en staatshervorming betreft :wink: Idem. Ook hier heb ik zelf geen ervaringen in. Want ik was er niet bij. Ik heb wel een mening erover. Maar wil je die echt weten ? Ik vermoed van niet. Maar ik wil er gerust tussen pot en :beerchug: eens met je over praten...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

In die optiek zie ik Userbase ook minder als een forum waar je de waarheid over providers gaat vinden. Toch zeker niet statistisch. Het geeft wel een beeld (wat ok is). Maar dit beeld is relatief. Je kent immers de totale werkelijkheid niet.


Goh, en daar sla je dus net de bal mis volgens mij. Hoewel het forum inderdaad meer bezocth/gebruikt word door mensen met problemen, kan je hieruit toch "statistisch" bewijzen dat deze of gene provider "meer" klagers heeft en dus "statistisch" gezien slechter scoort dan een andere provider met minder klagers ? Ook denk ik dat het klantentotaal van Dommel al bij al beduidend minder is dan bvb Scarlet of Belgacom of Telenet of zelfs Tele2. En "statistisch" gezien heeft Dommel een pak meer klagers dan deze providers ... wat is dan de conclusie ?

Echter is er aan elk verhaal altijd een + en een - zijde. Als mensen een keuze maken, die geven ze voorkeur aan hun + redenering (en relativeren de - kanten) Bv ik stop niet met roken, want je leeft toch maar één keer (op die manier, door zo te denken, kunnen ze hun eigen gedrag goedkeuren of "raticiferen") Daar is een heel interessante theorie over geschreven: "Cognitieve Dissonantie". Van Leon Festinger (ik was die naam even vergeten en moest het opzoeken).


Dit is best wel grappig, ik wou eigenlijk zelf ook deze theorie aanbrengen naar aanleiding van jouw pro-dommel posts :twisted:

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Sasuke schreef:
Echter is er aan elk verhaal altijd een + en een - zijde. Als mensen een keuze maken, die geven ze voorkeur aan hun + redenering (en relativeren de - kanten) Bv ik stop niet met roken, want je leeft toch maar één keer (op die manier, door zo te denken, kunnen ze hun eigen gedrag goedkeuren of "raticiferen") Daar is een heel interessante theorie over geschreven: "Cognitieve Dissonantie". Van Leon Festinger (ik was die naam even vergeten en moest het opzoeken).


Dit is best wel grappig, ik wou eigenlijk zelf ook deze theorie aanbrengen naar aanleiding van jouw pro-dommel posts :twisted:

grtz,
Sasuke


En niet te vergeten, de harde Dommel Fan-base, die elke vorm van kritiek probeert te minimaliseren, blijft ontkennen of gewoon weglacht.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Gent32m schreef:---Overigens, Belgacom heeft ook goede kanten. Zij hebben ADSL uitgevonden. Zij hebben het mogelijk gemaakt dat wij op die kleine telefoonkabel kunnen surfen en al die digitale informatie kunnen doorsleuren. Waarvoor dank. Dit is technisch een sterke verdienste.

De hele discussie zal mij verder m'n reet roesten, maar ik lees hier iets wat niet juist is en voor de geschiedenis even correctie behoeft voordat het een eigen leven gaat leiden.
Belgacom is geen uitvinder van ADSL.
Zij was zelfs niet vertegenwoordigd in de ITU-T Study Group 15 (Study Period 1997 - 2000) die verantwoordelijk was voor het opstellen van de standaard ITU-T recommendation G.992.1, of in gewone mensentaal, ADSL.
Overigens, hier bedoel ik niets negatiefs mee ten opzichte van Belgacom, er waren meer bedrijven niet betrokken bij het tot stand komen hiervan.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:En niet te vergeten, de harde Dommel Fan-base, die elke vorm van kritiek probeert te minimaliseren, blijft ontkennen of gewoon weglacht.


En ook zeker niet vergeten de groep flamers waarvan 90 % van hun posts en soms zelfs meer geen enkele toegevoegde waarde vertonen buiten bashen en flamen in meerdere topic's zonder oponthoud
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Sasuke schreef:Goh, en daar sla je dus net de bal mis volgens mij. Hoewel het forum inderdaad meer bezocht/gebruikt word door mensen met problemen, kan je hieruit toch "statistisch" bewijzen dat deze of gene provider "meer" klagers heeft en dus "statistisch" gezien slechter scoort dan een andere provider met minder klagers ? Ook denk ik dat het klantentotaal van Dommel al bij al beduidend minder is dan bvb Scarlet of Belgacom of Telenet of zelfs Tele2. En "statistisch" gezien heeft Dommel een pak meer klagers dan deze providers ... wat is dan de conclusie ?


Sasuke, dit is juist mijn punt. Dat je zulke conclusies niet trekken kan. Dat is heel moeilijk. Weet jij hoeveel gebruikers er van Dommel of andere ISP's zijn ? Weet jij ook hoeveel er daarvan hier komen klagen en welke niet. Weet jij ook hoeveel er tevreden zijn en welke niet ? Weet jij overigens ook hoeveel mensen er Userbase kennen ? Enzovoort..

Ik lees de ervaringen /oordelen van anderen (die ik verder niet kan staven). En ik ken mijn eigen ervaring met Dommel. Daaruit trek ik mijn conclusie, over Dommel. En die is positief. Ik heb zelf geen slechte ervaringen met dit bedrijf. Wat niet wil zeggen, dat anderen geen slechte ervaringen ermee kunnen hebben. Die kan ik echter zelf niet staven.

Je hebt allerlei mensen. Een muziekbos doet niet liever dan mee op de kar te springen van negativiteit. De kudde daarin mee te volgen. Zonder verdere commentaar of eigen feitenmateriaal.

Ik zou bv ook over Belgacom of Telenet kunnen gaan klagen hier. Maar ik ben daar zelf geen klant van. Ik vraag me dan ook af of Muziekbos klant bij Dommel is ? Of hier enkel wat komt bashen. En overneemt wat hij van andere mensen hoort.

Ieder zijn mening. Over Dommel of wat ook. Dat is userbase. En is prima.
Maar ik ben voorzichtig met het trekken van "conclusies". Het liefst schrijf ik enkel mijn eigen ervaringen neer. En laat de conclusies aan anderen over. Echter (zie hieronder)

Sasuke schreef:Dit is best wel grappig, ik wou eigenlijk zelf ook deze theorie aanbrengen naar aanleiding van jouw pro-dommel posts :twisted:


Klopt. Ik ben tenslotte ook maar een mens hé :-D Alles wat ik neerschrijf of een ander durf te verwijten, die fouten maak ik zelf ook. Zoals bv in de badminton. Onlangs nog een tornooi gespeeld, dan geef ik soms positieve kritiek aan mijn partner, aandachtspunten waarop zij in haar spelstijl kan verbeteren. Dat is niet slecht bedoeld. Echter, de fout die zij maakt, kan ik ook gerust maken. Ik ben niet perfect of wat ook.

Wanneer je echter een teamsport speelt is het heel belangrijk dat je op dezelfde lijn komt te zitten. Ik heb een bepaalde visie. De andere ook. Als we erin kunnen slagen daar een gezamenlijk visie van te maken en die beide in onze hersenen goed in te prenten. Dan spelen we samen veel beter. Want we hanteren dezelfde blauwdruk in ons hoofd. Waardoor we onbewust en snel een betere terreindekking zullen opbouwen. Dat is informatie (een conclusie) die je dan met twee mensen kan trekken. Je onderschrijft samen dat contract.

Echter, wie ben ik om bv te zeggen, dat onze of mijn tactiek de juiste is ? Dat er een soort van hogere (en maar één juiste) tactiek zou bestaan. Aan dergelijke waarheden (of interpretaties) waag ik me liever niet. Zoals eerder gesteld. Laat me gewoon mezelf zijn, mijn eigen ervaringen (voor wat ze waard zijn) neerschrijven en that's it.

Aan verdere uitspraken waag ik me liever niet. Is Dommel een goede provider ? Of is die het niet ? Ik weet het niet. Voor mezelf wel. Dat is mijn mening. Ik lees dan ook het liefst ieder zijn mening, zonder daar verdere conclusies uit te trekken. Dat laatste vind ik een brug te ver...

Echter nogmaals, ik maak ook fouten, net als jij. Maar dat doet er niet zoveel toe, want die beoordelingen (verkeerd of niet) die wij allen maken, zijn van ons. En van ons alleen. Die behoren een ander niet toe. Tenslotte is en blijft dit alles onze eigen werkelijkheid.
Laatst gewijzigd door Gent32m 04 mei 2009, 12:13, in totaal 2 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Limburg schreef:De hele discussie zal mij verder m'n reet roesten, maar ik lees hier iets wat niet juist is en voor de geschiedenis even correctie behoeft voordat het een eigen leven gaat leiden.
Belgacom is geen uitvinder van ADSL.
Zij was zelfs niet vertegenwoordigd in de ITU-T Study Group 15 (Study Period 1997 - 2000) die verantwoordelijk was voor het opstellen van de standaard ITU-T recommendation G.992.1, of in gewone mensentaal, ADSL.
Overigens, hier bedoel ik niets negatiefs mee ten opzichte van Belgacom, er waren meer bedrijven niet betrokken bij het tot stand komen hiervan.


Klopt. Goede opmerking. En bedankt voor de tijdige correctie. Zoals je ziet, ik klets hier vaak ook maar uit mijn nek :wink:
En zo heb ik weer iets bijgeleerd zie. Dat Belgacom ADSL niet uitgevonden heeft. De snoodaards.. :-)

Enfin, het is tijd voor te eten... Alvast eet smakelijk iedereen.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gent32m schreef:Eventjes ter verduidelijking.

Dommel heeft een goed product (aan lage prijs), maar minder goed werkende adminstratie. Dit komt omdat de administratie voor een groot stuk geautomatiseerd is. Waardoor je bv nog facturen krijgt, nadat je opgezegd hebt. Of bv na 7 dagen automatisch afgesloten geraakt (als de betaling niet tijdig of correct verwerkt is)...
True. Hier een Homeconnect en 2 Cityconnect installaties zonder problemen! :p
Nu ja, volgens mij hebben ze nog heel wat klanten waar alles goed loopt en komt er hier op Userbase een minoriteit klagen.
OK, ik ga er volledig mee akkoord dat Homeconnect niet echt een deftig product is, het staat een jaar ver nog steeds in z'n kinderschoenen qua kwaliteit (VoIP en de Siemens router die het soms laat afweten). Verder ligt het ofwel aan je modem/router of aan je lijn.

Daarnaast als ik het zowat zie is het de facturatie die na een opzegging eventjes doorloopt, so what? Gewoon niet betalen?! Het zijn maar proforma facturen. Proforma facturen dien je enkel te betalen als je ermee akkoord gaat en zijn volledig vrijblijvend. Echte facturen daarentegen moet je wel betwisten. Als je opzegt, zet dan gewoon je domiciliëring ook op tijd stop.

Enkele tips voor nieuwe installaties.
1. Bij een nieuwe installatie: Dommel geeft nadat je het contract getekend hebt jou adres en telefoonnummer door aan de Belgacom dispatch.
Op hun beurt plannen zij (Belgacom) een datum in en geven zij die door aan Dommel.
Daarna stuurt Dommel je een e-mail met de datum dat de Belgacom technieker langskomt en de rest van de gegevens voor de verbinding.
Zorg gewoon dat je die dag vrij bent of dat een familielid er kan zijn gedurende de installatie.

2. Zorg indien je een nieuwe installatie aanvraagt dat je zeker aanwezig bent als de Belgacom technieker langskomt.
Sta er gewoon achter als hij zijn werkt doet :p Normaal gezien word tegelijk jou verbinding aangesloten door een collega van hem in de centrale of door Dommel zelf in het geval van Cityconnect. Vraag hoe ver je van de centrale af bent. Hij checkt dat dan snel op zijn laptop. Laat hem checken of je wel al bent aangesloten in de centrale. Voor 5 DSL verbindingen op verschillende plaatsen hebben ze dit voor mij steeds gedaan en werd ik wanneer de technieker aanwezig was steeds aangesloten!

3. Hij test/meet de lijn ook zelf uit voor signaal. Verbind indien het mogelijk is de modem als hij erbij staat (preconfigureer hem met de instellingen die je kreeg van Dommel om weinig tijd te verliezen). Doe ook snel een check van je profiel en doe een speedtest en bekijk het samen met de Belgacom technieker en vraag hem ook of er bepaalde punten van de binnen bekabeling zouden kunnen verbeterd worden. (Ik dacht dat er een 10-tal meter gratis UTP kabel voorzien is enkel indien het echt nodig is.)

4. Mocht de lijn nog niet aangesloten zijn in de centrale en de technieker zegt dat dit een andere dag zal gebeuren dan moet je hiervoor Dommel contacteren voor een precieze datum. Maar dit gebeurd normaal gezien binnen de 48u. Dus eventjes braaf wachten mag ook eens zeker?
Indien je lijn niet binnen de 48u aangesloten is (alleen tijdens werkdagen) contacteer dan Dommel en meld hen dat je nog steeds niet aangesloten bent.

5. Als ze daarna moeilijk doen en je binnen de laat ons zeggen 2 weken nog niet aangesloten bent betaal dan gewoon de eerste proforma factuur niet die je gekregen hebt totdat je aangesloten bent (meld hen dit ook aan de telefoon of in een ticket). Indien het na de 3de week nog niet in orde is stel je ze in gebreke via een aangetekende brief en/of fax (indien je dit wenst stel je hen nog een termijn voor om alles in orde te brengen OF verbreek je het contract en maak je hen duidelijk dat je geen klant meer wenst te zijn van hen) en zoek je een andere provider en spreek je er gewoon niet meer van. Ze kunnen in dat geval hun eigen afspraak niet naleven en je moet je er maar bij neerleggen.


Kortom, bij mij is het steeds goed verlopen op wel een 10-tal verschillende locaties (In Vlaanderen en Wallonië) met zowel Dommel als EDPnet.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kort en to the point schrijven is ook een kunst
so it seems
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Gent32m schreef:(...)
Als je administratieve aanpassingen hebt (bv verhuis, een opzegging of laattijdige betaling), kan Dommel eventjes een ramp voor je worden. In zulk geval, bel je best zoveel mogelijk naar hun helpdesk (TIP: als je Homeconnect hebt, kun je dit gratis :wink:). om asap je probleem opgelost te krijgen. Niet (als klant) van je laten horen, is ergens met je probleem instemmen.

Vriendelijk blijven met de helpdesk is alvast de boodschap. Ik heb zelf ook een paar kleine problemen gehad (oa met de dommicliering die er maar niet door geraakte). Die bijwerking van hun administratie duurt soms een tijdje, maar in the end is alles bij mij in orde gekomen.

Beste,

Even ter verduidelijking:

1) Mijn betalingen zijn sinds ze de facturen een maand te vroeg zijn begonnen op te sturen, altijd zo geweest. Dat dit nu plots na een half jaar ineens anders gaat, is niet mijn schuld. Ik kan ze toch moeilijk een half jaar lang constant blijven contacteren hierover? Dat werd op een vrijdagavond rond 21:30 uitgezet. Ik heb zo snel ik kon gebeld. Dat is maandag, omdat de helpdesk niet op vrijdagavond werkt, noch in het weekend. Kan je alstublieft niet zeggen dat het mijn fout is door niet van me te laten horen, als het zij zijn die zonder iets te laten weten ineens hun procedures aanpassen.

2) Ik heb hen hier meerdere malen voor gebeld. Ben nog altijd aan het wachten op mijn factuur van oktober. Ik ben altijd vriendelijk en beleefd gebleven, maar als je erop blijft wijzen dat de maand die volgt op september oktober is, en niet november, en vraagt wat er met het factuur van oktober gebeurt, dan beginnen ze aan de andere kant van de lijn gewoon te vloeken en schelden ze je uit, met als uiteindelijke resultaat dat je geen stap verder bent, omdat ze blijkbaar toch maar doen wat ze willen.

3) Er is nu een factuur voor juni. Die heb ik ondertussen al ongeveer een week. Deze moet voor de 20e mei betaald worden. Ik heb voor gans de maand mei betaald. Mijn activatie was op 30 juli 2008. Een maand betaling is dus ook tot de 30e, maw tot het einde van de maand. Als ik over wil stappen naar een andere provider en die rekening niet betaal, om de maand waar die rekening voor is al bij een andere provider te zitten, zetten ze me voor nog 3-4 dagen, WAAR IK VOOR BETAALD HEB, zonder internet. Reken maar uit: 20 + 7 = 27. 30 (of 31, naargelang de maand) - 27 = 3 (of 4, naargelang de maand). Ook al ben ik overgestapt naar een andere provider, ze zullen nog altijd eisen dat die rekening betaald wordt, ook al gebruik ik voor die gefactureerde maand hun dienst niet meer. (Ter info: dit is de situatie voor volgende maand, wanneer ik opzeg, niet voor wat er eind deze maand gebeurt). Dat zijn geen propere praktijken.

Kom jij me even zeggen dat het mijn schuld is omdat ik hen niet op de hoogte gebracht heb? Betaal jij mij dan maar de €25 (via Mobistar) die het me ondertussen aan helldesk bellen gekost heeft, dan maar terug.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Beste Klant,

Kun jij kort je probleem eens uitleggen (want ik kan niet meteen je probleem uit je antwoord halen)

Mijn ervaringen met de helpdesk van Dommel zijn positief. Zo heb ik die nog nooit weten vloeken tegen mij.
Ofwel hebben zij een onbekwame medewerker bij. Ofwel is dit een alleenstaand geval (I don't know)

Kom jij me even zeggen dat het mijn schuld is omdat ik hen niet op de hoogte gebracht heb? Betaal jij mij dan maar de €25 (via Mobistar) die het me ondertussen aan helldesk bellen gekost heeft, dan maar terug.


Wie spreekt er hier van schuld ? Zoek niet naar de schuldige (wat bereik je daarmee ?) Maar naar een oplossing. Probeer met Dommel tot een oplossing te komen (zij zijn het best geplaatst om te te helpen). Voor technische problemen kun je ook bij ons terecht. Er zitten genoeg mensen hier, met voldoende kennis daarover. Maar voor administratieve of echte aansluitingsproblemen kun je enkel bij je provider terecht.

Ofwel kom je met Dommel tot een oplossing ofwel niet. Het eerste is altijd beter. Lukt dit niet. Spreek dan de ombudsdienst aan en probeer hen in gebreke te stellen. Zodat je van provider kunt veranderen.

Veel meer dan dit kan ik je niet meegeven, vrees ik. Ik ken ook je situatie niet. En ben verder ook niet echt geplaats om daarover te oordelen. Voel je alvast niet schuldig. Waarom zou jij schuld dragen ? Of Dommel. Probeer constructief (met goede wil langs beide kanten!) een oplossing te vinden. Lukt dit niet, kaart je het verder bij de ombudsdienst aan.

Good luck.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Het probleem is het volgende:

* Ingeschreven halverwege juli

* Activatie eind juli (30/07)

* Begin augustus factuur voor augustus

* Ik denk dat dat een louter administratieve vergissing is.

* Begin september krijg ik een factuur voor september.

* Ook komen er waarschuwingen aan dat het factuur voor augustus nog niet betaald is. Blijkbaar dus toch geen louter administratieve vergissing.

* Ik bel naar helpdesk:
"Meneer, bij inschrijving heb ik al betaald voor de eerste maand. Waarom krijg ik nu een factuur voor de eerste maand?"
"Ja, dat is een veel voorkomende fout bij inschrijvingen. Als je alletwee de facturen betaalt, zet ik het zo dat dat van augustus voor oktober is. Dan moet je tot einde oktober niets meer betalen."

* Allemaal in orde, ik blij dat het opgelost is.

* Eind september krijg ik een factuur. Ik denk dat dat het factuur voor oktober is, met het bedrag al op gecrediteerd, zoals normaal zou moeten gebeuren om alle facturen en betalingen administratief en boekhoudkundig in orde te hebben.

* Blijkt dat dat factuur voor november is, niet voor oktober, en niks op gecrediteerd wordt.

* Ik bel naar de helpdesk, en vraag waarom ik eind september een factuur voor november krijg, en niet voor oktober.

* Helpdesk beweert dat je betaalt voor de maand die komt. Ik zeg dat de maand die komt op september oktober is, maar helpdesk blijft hoog bij laag beweren dat de maand die volgt op september, november is. Ze weigeren me ook te zeggen waar het factuur van oktober naartoe is.

* Ik blijf aandringen op het factuur, en blijf mijn probleem uitleggen. Helpdesk schiet in een colère.

* Dat telefoontje heeft me ongeveer €10 gekost, en heeft niets uitgehaald. Er waren nog soortgelijke telefoontjes later, om dit probleem op te lossen, maar het bleef altijd hetzelfde.

* Sindsdien betaal ik altijd op de allerlaatste moment, om niet nogmaals gedwongen te worden teveel te betalen

* Dit ging goed en zonder problemen tot voor kort, toen ze die allerlaatste moment zonder enige mededeling wijzigden.

* Ik heb NOG STEEDS geen factuur voor oktober. Ik denk dat ze dat geld in hun zak staken zonder de nodige BTW op te betalen, of ik zou er een factuur van gekregen hebben.

* Het facturatiesysteem van Dommel behandelt de facturen nog steeds alsof mijn eerste maand juli was, niet augustus. Enkel de nummers zijn wat aangepast, maar de betalingstermijnen zijn altijd een maand te vroeg. Dit brengt met zich mee dat:

1) Ik bij opzeg sowieso 3-4 dagen zonder verbinding zit, alhoewel ik hier wel degelijk voor betaald heb
2) Ze mij sowieso een maand teveel willen aanrekenen, omdat er een lopende factuur is van de maand na de laatst gebruikte.

De ombudsdienst contacteren lijkt me geen goed idee, omdat ze mij bij de gangsterpraktijken van Proximus volledig in de kou lieten staan. Het lijkt me sterk dat ze mij hier dan wel bij zouden voorthelpen, temeer omdat Dommel openlijk z'n derriere veegt aan de ombudsdienst.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Klant schreef:Onlangs zat ik 4 dagen zonder internet. Ze hadden mij afgesloten omdat ik zogezegd mijn rekening (van de maand erop?!) nog niet betaald had. Volgens Dommel was dit omdat de betaalperiode onlangs werd teruggebracht naar 7 dagen. Hadden ze wel iets mogen laten weten, ipv me op een vrijdagavond af te sluiten. Een mens kijkt z'n mails na, alles werkt prima, komt dan terug van de afwas en geraakt nergens meer op. Mijn broer, die ook Dommel heeft, en per domicilie betaalt, had een paar dagen ervoor nog bericht gekregen dat hij nog openstaande facturen had, een eerste waarschuwing-mail. Hij betaalt nochtans per domicilie, en het geld was al een week eerder van z'n rekening.

Komt allemaal toch maar hebberig en zeer onprofessioneel over, als je het mij vraagt. Hier vliegt Dommel ook buiten van zodra mijn eerste jaar erop zit.


Bij dommel als je stopt met betalen word je zowiezo afgesloten en kunnen zij jou niets maken omdat zij met proforma fakturen betalen. Een proforma faktuur is géén officiële faktuur, de dienst/contract word pas door beide partijen als "in orde" bevonden wanneer de proforma betaald is.

Heb dit nu al 3x laten doen door mensen die niet meer langer met deze onprofessionele firma zaken wensten te doen zonder gevolgen. Let wel op, dommel schorst pas na 2 maand, als je al eerder wil overstappen kan je best een andere/2de BGC lijn aanvragen (of een ISP nemen die geen BGC lijn vereist). De andere kan je altijd nadien nog opzeggen.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Da's heel goed om te weten! :-D Als je BGC-lijn een Discovery lijn is die je zelf bij BGC hebt besteld en die je zelf bij hen betaalt, dus niet via Dommel, is het dan nog steeds nodig om een 2e lijn aan te vragen?

Wilt dat met de proforma facturen ook zeggen dat je voor het einde van het eerste jaar op kan zeggen, of moet je toch wachten tot het einde van het eerste jaar?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Klant,

In de mate dat ik je probleem snap, heeft dit te maken met Homeconnect en het krijgen van je gratis maand. Correct ?
Bij mij is dit als volgt gegaan. De eerste 3 maanden heb ik gewoon doorbetaald (zonder mijn gratis maand te krijgen)
Na 3 maanden, schoof mijn facturatiedatum een x tal weken op (dit volgens mijn feitelijke activatiedatum).

Er zijn twee soorten activatiedatums (bij HomeConnect).
- De eerste activatiedatum, is de datum waarop jij je registratie gedaan hebt. (Bv 5 juli 2008)
- De tweede activatiedatum, is de datum waarop jij bent aangesloten geraakt (Bv 24 juli 2008).

Mijn factuurdatum liep de eerste 3 maanden gelijk met de eerste activatiedatum.
Na 3 maanden, liep die gelijk met de tweede activatiedatum (waardoor ik mijn gratis maand verkregen heb)

Nu maakt Dommel in jouw geval geen goede beurt (moet ik zeggen).
Dat hun administratie soms een ramp is, is een feit. Maar dat ze dit nu al zo zouden aanpakken, is geen goede zaak.
In jouw geval, zou ik dit toch eens aan de ombudsdienst doorgeven (als je met Dommel niet tot een goed akkoord hierover kunt komen)

Overigens, mijn vader is een paar maanden geleden ook overgeschakeld naar HomeConnect.
Ik ga eens nakijken of hij die gratis maand nu al verkregen heeft.
Ik heb daar indertijd voor gebeld (om dit bij mij na te laten kijken)

De oplossing die jij beschreven hebt (of Dommel je voorgesteld heeft) vind ik alvast raar.
Normaal gezien had jij die factuur van augustus gewoon moeten betalen, net als de andere facturen.
En na 3 maanden hadden ze je facturatiedatum dan moeten opschuiven.

Bij mijn weten, is dat bij de meeste Homeconnectors hier zo gebeurd.
Of zijn er nog mensen die dit voor gehad hebben ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Gent32m schreef:Klant,

In de mate dat ik je probleem snap, heeft dit te maken met Homeconnect en het krijgen van je gratis maand. Correct ?
Bij mij is dit als volgt gegaan. De eerste 3 maanden heb ik gewoon doorbetaald (zonder mijn gratis maand te krijgen)
Na 3 maanden, schoof mijn facturatiedatum een x tal weken op (dit volgens mijn feitelijke activatiedatum).

Er zijn twee soorten activatiedatums (bij HomeConnect).
- De eerste activatiedatum, is de datum waarop jij je registratie gedaan hebt. (Bv 5 juli 2008)
- De tweede activatiedatum, is de datum waarop jij bent aangesloten geraakt (Bv 24 juli 2008).

Mijn factuurdatum liep de eerste 3 maanden gelijk met de eerste activatiedatum.
Na 3 maanden, liep die gelijk met de tweede activatiedatum (waardoor ik mijn gratis maand verkregen heb)

Nu maakt Dommel in jouw geval geen goede beurt (moet ik zeggen).
Dat hun administratie soms een ramp is, is een feit. Maar dat ze dit nu al zo zouden aanpakken, is geen goede zaak.
In jouw geval, zou ik dit toch eens aan de ombudsdienst doorgeven (als je met Dommel niet tot een goed akkoord hierover kunt komen)

Overigens, mijn vader is een paar maanden geleden ook overgeschakeld naar HomeConnect.
Ik ga eens nakijken of hij die gratis maand nu al verkregen heeft.
Ik heb daar indertijd voor gebeld (om dit bij mij na te laten kijken)

De oplossing die jij beschreven hebt (of Dommel je voorgesteld heeft) vind ik alvast raar.
Normaal gezien had jij die factuur van augustus gewoon moeten betalen, net als de andere facturen.
En na 3 maanden hadden ze je facturatiedatum dan moeten opschuiven.

Bij mijn weten, is dat bij de meeste Homeconnectors hier zo gebeurd.
Of zijn er nog mensen die dit voor gehad hebben ?

Cityconnect, geen Homeconnect. Bij inschrijving betaal je gelijk ook voor de eerste maand. Voor Dommel wil dat zeggen de maand waarin je jezelf inschrijft. Zelfs zij kunnen niet beweren dat, als ze je aan het einde van de maand activeren, je voor die ganse maand moet betalen, temeer omdat die eerste maand contractueel loopt vanaf de activatie.

Ik heb even alles nagegaan ivm die 2e lijn aanvragen. Is er geen enkele manier om Dommel de lijn niet twee maand lang te laten gijzelen? Hoeveel tijd duurt het vooraleer de lijn terug vrij is als je via aangetekend schrijven opzegt, en die laatste factuur niet meer betaalt (daar die voor een maand is na de opzeg)? Als ik die weg opga, hoe zorg ik ervoor dat ze me geen 3-4 dagen zonder internet zetten, terwijl ik er wel voor betaald heb? Een nieuwe lijn aanvragen is nl. ineens een grote kost, omdat er een tweede gelegd moet worden. Een provider die niet via de lijn gaat, zou Telenet zijn. Dat zijn al even grote schurken. Plus, ik heb geen TV-kabel. Dat zou ook ineens een grote kost zijn om die te laten leggen + activeren.
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Hallo,

Ik ben nu een tweetal jaar (tevreden) klant bij Dommel. Heb zelfs een verhuis heelhuids overleefd. Nu heb ik vandaag de rekening eens gemaakt en vastgesteld dat mijn NetConnect-abonnement in combinatie met Discovery-line best duur uitvalt! Daarom overweeg ik over te stappen naar een andere aanbieder.
Praktisch vraagje i.v.m. de opzegtermijn. Ik zie bij m'n account dat mijn aansluiting sinds 16/01/2007 actief is. Heb zonet eens een final invoice bekeken en blijkbaar betaal je een maand vooruit voor de diensten (heb de facturatie eigenlijk nooit echt gecontroleerd). Mijn facturatieperiode loopt blijkbaar van de 14de van de huidige maand tot de 14de van de volgende maand.

Zo heb ik nu betaald voor de periode van 14/05 t.e.m. 14/06. Stel dat ik deze maand opzeg, dan begint te opzegtermijn vanaf volgende maand te lopen. Dat zou dus bvb. betekenen dat het contract op 30 juni afloopt. Ik verwacht dan ook nog een factuur voor de periode van 14/06 t.e.m. 14/07. Ik zal dus 14 dagen te veel betaald hebben.

Zien jullie enige manier om dit op te vangen? Of stel ik 14/07 gewoon als einddatum voorop in de opzegbrief?

Heb eigenlijk interesse voor de Adsl 20 No Limit-promotie van Scarlet zonder vaste lijn, maar die loopt blijkbaar eind deze maand af. Dat zal dus wellicht betekenen dat ik nog onnodig geld betaal aan Dommel...of is dit gewoon een kwestie van de bluts met de buil.

Thanks,
Joris
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

osieke schreef:Zo heb ik nu betaald voor de periode van 14/05 t.e.m. 14/06. Stel dat ik deze maand opzeg, dan begint te opzegtermijn vanaf volgende maand te lopen. Dat zou dus bvb. betekenen dat het contract op 30 juni afloopt. Ik verwacht dan ook nog een factuur voor de periode van 14/06 t.e.m. 14/07. Ik zal dus 14 dagen te veel betaald hebben.


Aanvraag doen bij je nieuwe provider en zo snel mogelijk Dommel opzeggen. De maand opzeg van 14/5 tot 14/6 laten lopen. Niet vergeten je domiciliering stop te zetten zodat Dommel geen extra maand meer kan afhalen.

Kijk vooral je contract met Dommel na. De oudere laten opzeg via mail (vanaf geregistreerde e-mailadres) toe de nieuwere per aangetekende zending.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

on4bam schreef:Aanvraag doen bij je nieuwe provider en zo snel mogelijk Dommel opzeggen. De maand opzeg van 14/5 tot 14/6 laten lopen. Niet vergeten je domiciliering stop te zetten zodat Dommel geen extra maand meer kan afhalen.

Kijk vooral je contract met Dommel na. De oudere laten opzeg via mail (vanaf geregistreerde e-mailadres) toe de nieuwere per aangetekende zending.


Bedankt voor je reactie. Mijn contract dateert nog vanuit het "oude" tijdperk, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en houd het bij een aangetekende zending.

Betekent uw reactie dat de opzegtermijn met onmiddellijke ingang van start gaat? (dus niet vanaf de 1ste van de volgende maand?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Fax is ook een aangetekende zending.

Dit terzijde.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

osieke schreef:Betekent uw reactie dat de opzegtermijn met onmiddellijke ingang van start gaat? (dus niet vanaf de 1ste van de volgende maand?)


Yup. De maand gaat in zoals je activering. De 14e dus.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

osieke schreef:Heb eigenlijk interesse voor de Adsl 20 No Limit-promotie van Scarlet zonder vaste lijn


osieke,

Heb je al eens naar HomeConnect gekeken ?
- Daar heb je ook unlimited mee (aan 12 Mpbs, als Belgacom mee wilt)
- Plus gratis bellen naar alle vaste lijnen + goedkoop naar GSM
- Ook geen vaste lijn bij Belgacom meer nodig.

Dit alles voor slechts 50 euro in de maand.
Nog altijd een goede deal.

Ik weet niet hoe de voorwaarden bij Adsl 20 No Limit zijn.
Let alvast op voor het 20 (of 12 Mpbs) verhaal (zowel bij Dommel als Scarlet)

Dit is maar heel beperkt leverbaar. Informeer je alvast eens goed (volgens jouw situatie) voor je daarin mee stapt.
Tenzij de snelheid voor je niet uitmaakt. Dan kun je idd Adsl 20 bij Scarlet of Homeconnect bij Dommel or whatever nemen, volgens je eigen voorkeur.

Veel plezier ermee (en good luck bij de omschakeling)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Gent32m schreef:
osieke schreef:Heb eigenlijk interesse voor de Adsl 20 No Limit-promotie van Scarlet zonder vaste lijn


osieke,

Heb je al eens naar HomeConnect gekeken ?
- Daar heb je ook unlimited mee (aan 12 Mpbs, als Belgacom mee wilt)
- Plus gratis bellen naar alle vaste lijnen + goedkoop naar GSM
- Ook geen vaste lijn bij Belgacom meer nodig.

Dit alles voor slechts 50 euro in de maand.
Nog altijd een goede deal.

Vergeet er niet bij te melden dat je een nieuwe modem/router van 129 euro moet kopen en dat je niet naar de alarmdiensten kan bellen.

Scarlet ADSL 20 No Limit is het eerste jaar 19.95 euro + 5 euro indien je geen Belgacom abo wil, da's de helft van Dommel Homeconnect.

Ik ga iig mijn Homeconnect opzeggen, het werkt na bijna een jaar nog steeds van geen kanten.
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

De overstap naar Scarlet is ondertussen al voltooid. :-)

Heb zonet gezien dat mijn abonnement bij Dommel al op terminated staat, dus de opzegbrief zal zijn doel ook wel bereikt hebben. Nu het Discovery-abonnement nog buiten knikkeren. :beerchug:
Afbeelding
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

jongens je kan wel naar noodnummers bellen via voip, dit is allemaal al veranderd en gewoon mogelijk.
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

zelfs als je alles aangetekend op stuurt blijven ze met je voeten rammelen.

Op aanraden van de juridische dienst van de gezinsbond heb ik ze een fax gestuurd waarin ze ik adviseer om binnen de maand te betalen of er volgt een klacht bij www.ombudsmantelecom.be. Die klacht is vandaag verzonden want ik heb mijn geld nog altijd niet weer.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Sorry voor jou, maar daar zullen ze bij Dommel eens hartelijk om lachen want ze negeren de ombudsdienst volledig. Lees het laatste verslag er maar eens op na. Veel succes.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Motorcycle Boy schreef:zelfs als je alles aangetekend op stuurt blijven ze met je voeten rammelen.

Op aanraden van de juridische dienst van de gezinsbond heb ik ze een fax gestuurd waarin ze ik adviseer om binnen de maand te betalen of er volgt een klacht bij http://www.ombudsmantelecom.be. Die klacht is vandaag verzonden want ik heb mijn geld nog altijd niet weer.

zoals blijkt uit vele posts hier en rapport van ombudsman, dommel negeert ze
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Ik heb ze 2 weken geleden een aangetekend schrijven gestuurd met de mededeling dat ik mijn Homeconnect abo vanaf 12 juli wil beëindigen en heb ze dat ook via een ticket laten weten. Vandaag, 14 juni, krijg ik een proforma invoice aan voor de periode 12 juli tot 12 augustus.

Ik ga de factuur natuurlijk niet betalen en ws sluiten ze me dan op 5 juli af, de uiterste betalingsdatum voor die onterechte factuur. Ik heb ze via een ticket al gevraagd om de factuur te annuleren, maar Dommel kennende is het ws teveel moeite om het uit hun geautomatiseerd systeem te verwijderen.
Laatst gewijzigd door Perkele 15 jun 2009, 01:17, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Perkele schreef:Ik heb ze 2 weken geleden een aangetekend schrijven gestuurd met de mededeling dat ik mijn Homeconnect abo vanaf 12 juli wil beëindigen en heb ze dat ook via een ticket laten weten. Vandaag, 14 juni, krijg ik een proforma invoice aan voor de periode 12 juli tot 12 augustus.

Ik ga de factuur natuurlijk niet betalen en ws sluiten ze me dan op 5 juli af, de uiterste betalingsdatum voor die onterechte factuur. Ik heb ze via een ticket al gevraagd om de factuur te annuleren, maar Dommel kennende is het ws teveel moeite om het uit hun geautomatiseerd te verwijderen.
automatische factuur. Ik denk dat het zowat 100% voorkomt bij annulatie :)
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

Maglor schreef:Sorry voor jou, maar daar zullen ze bij Dommel eens hartelijk om lachen want ze negeren de ombudsdienst volledig. Lees het laatste verslag er maar eens op na. Veel succes.

DOMMEL LUISTERT WEL NAAR OMBUDSDIENST


bij deze kan ik tot mijn volle tevredenheid melden dat ze blijkbaar wél luisteren naar de ombudsdienst. Nog geen week nadat ze van de ombudsdienst een schrijven hadden ontvangen, kreeg ik al de Dommelse melding dat ze het geld de week erop gingen storten !

Het heeft dus alles bijeen 7 maand geduurd om mijn geld te krijgen en pas na inschakeling van de ombudsdienst kwam er schot in de zaak.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

De vraag is nog maar: luistert de ombudsdienst naar de klanten? Mijn klacht tegen Proximus hebben ze aanvaard, een paar maanden aan laten modderen, om dan te zeggen dat ze teveel achterstand hebben en ik de onterechte facturen van Proximus maar moet betalen omdat zij toch niet van mening gaan veranderen. Ik aanvaard dat (natuurlijk) niet, maar het blijft nu in alle talen stil bij de ombudsdienst. Dat is nu sinds begin april. Zelfs op de twee aangetekende brieven krijg ik geen reactie, noch van de ombudsdienst, noch van Proximus. De enige die reageert, is het BIPT, waar ik het probleem bij heb voorgelegd en hen ervan op de hoogte bracht dat de ombudsdienst weigert z'n werk te doen. In mijn ogen zijn die vooral bezig met zelf-promotie (al die artikels in de kranten), maar helpen ze misschien 1 op de 20 mensen met een geldige en ontvankelijk verklaarde klacht voort.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Vandaag kreeg ik een reply op mijn ticket en hebben ze de proforma invoice aangepast zodat ik enkel de telefoniekosten moet betalen. 2 uur later kreeg ik een nieuwe proforma invoice aan voor de abonnementskosten, die ze uit de eerdere factuur hadden verwijderd.

Is het nu echt teveel gevraagd om mijn abonnementsstatus te wijzigen, zodat ik geen nieuwe facturen meer aankrijg?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Gisteren dus een brief aangetekend verzonden met specifiek de vraag erin of ze mij de opzeg konden bevestigen via mail of telefoon.
Ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren eer ik iets hoor. Nu vraag ik me wel af of ik mijn Belgacom al zou mogen opzeggen of dat ik zou moeten wachten tot Dommel afgehandeld is?
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Het seizoen van de opzeggingen is een jaar na de lancering van HomeConnect dan toch begonnen,
en zij die vinden dat ze een jaar onheus behandeld zijn geweest,kunnen eindelijk aan opzeggen gaan denken

De tevredenen kunnen blijven en hun mening wordt ook gerespecteerd

Wat laat ,maar toch een Happy Birthsday toegewenst voor de eerste verjaardag van HomeConnect die zonder veel tralala is gepasseerd.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Even iets heel concreet.

Volgende woensdag (1 juli) verhuis ik. Ik zou m'n Belgacom Discovery-lijn mee willen nemen, maar Dommel niet. Ik heb Dommel betaald voor 11 maanden nu. Ze zijn ondertussen wel weer hun dreigmails aan't sturen ("Pas op of we sluiten je af" gedoe) omdat ik volgens hen nog niet betaald heb op hun laatste factuur. Dat is een proforma factuur dat ik eind mei kreeg om voor juli te betalen. Ze gaan me dus morgen of zo weer op suspended zetten (wat ze niet mogen, want ik heb voor die laatste 4 dagen ook nog betaald).

Nu, heel concreet:
1) Als mijn Discovery-lijn mee gaat op woensdag, gaat het geblokkeerde ADSL-signaal ook mee, of komt het dan terug vrij?
2) Wat kan Dommel me doen als ik die laatste factuur (voor een maand die ik niet ga gebruiken) niet betaal?
3) Is er een opzeggingsbrief een maand op voorhand nodig wanneer er met proforma facturen gewerkt wordt (lijkt me straf, want zij kunnen me zonder iets afsluiten. Moet't omgekeerd ook kunnen. Wat mij logisch lijkt, is echter niet per sé wat ook wettelijk het geval is)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

hm gistern aangetkende brief verzonden met opzeg. Vandaag krijg ik een mail dat mijn ticket gesloten is, hoewel ik er geen gemaakt had. Ik ga er dan van uit dat dit mbt opzeg is:p . Ook al heb ik niks van antwoord ofzo gekregen via mail
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”