Waar kopen jullie toners voor laser printers?
Ik weet dat je ze niet kan "bijvullen", maar is er iets anders? Zijn er toners te koop van door mensen die ze zelf "vullen"? (zoals het geval is met cartridges)
in het kort: waar koop ik het goedkopst?
PS: printer in kwestie is HP 2015
Waar toners kopen voor printers?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
ik koop mijn inktcartridges altijd bij http://www.123inkt.nl . Ze zijn goedkoop en ik ben zeer tevreden van hun snelheid/service. Ze hebben ook toners, dus ik ga ervan uit dat ze de juiste voor jouw printer wel hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
bah te snel topic aangemakt
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=17431
tot nu toe deze gezien
www.powerprint.nl
http://www.123inkt.nl
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=17431
tot nu toe deze gezien
www.powerprint.nl
http://www.123inkt.nl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb ook een winkel en ik heb de prijzen eens bekeken. Zijn deze nu zoveel goedkoper dan in een winkel ???
Scheelt misschien een euro of soms nog niet en je moet de verzendingskosten nog betalen ...
Scheelt misschien een euro of soms nog niet en je moet de verzendingskosten nog betalen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
bijvulinkt(voor toners,vind je niet in België) koop ik meestal, +-32€ voor 12.000pg's (oki 7300) via ebay (engelse shop).liger schreef:Waar kopen jullie toners voor laser printers?
Ik weet dat je ze niet kan "bijvullen", maar is er iets anders? Zijn er toners te koop van door mensen die ze zelf "vullen"? (zoals het geval is met cartridges)
in het kort: waar koop ik het goedkopst?
PS: printer in kwestie is HP 2015
Het bijvullen is kinderspel,alleen niet teveel in doen, kwaliteit is even goed als origineel.
edit: die HP is maar voor 3.000 pg's, zal een pak goedkoper zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ah dus het is toch mogelijk
en is dat even makkelijk als bij inkt? Of moet je al gaan solderen of weet ik veel wat?
PS: kan je een url geven van die shop aub?
en is dat even makkelijk als bij inkt? Of moet je al gaan solderen of weet ik veel wat?
Hier toch 30-50 euro verschilconehead schreef:Ik heb ook een winkel en ik heb de prijzen eens bekeken. Zijn deze nu zoveel goedkoper dan in een winkel ???
PS: kan je een url geven van die shop aub?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
hier gaat dat zeer eenvoudig: het bijvulgat openen(gaat heel makkelijk), tonerproduct erin gieten en de dop er weer op zetten en printen maar.liger schreef:ah dus het is toch mogelijk
(elk gat is goed natuurlijk).
Maandag betaald, vrijdag geleverd (uk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Opgelet. Nieuwe laserprinters zijn door de fabrikant meestal voorzien van anti-refill maatregelen. Meestal in de vorm van een controllerchip op de toner of toner/drum combo zelf. Bij de HP2015 ga je daarom niet enkel toner nodig hebben, maar ook een nieuwe "volle" tonerchip; deze is in de regel bij de "betere refiller" te krijgen. Oudere lasers of lasers van een ouder design hebben deze beperkingen meestal niet.
Bij HP zit het meestal in een mechanische ingreep : je moet de oude controlechip (kleine pcb met meestal 2 contactvlakken) uit de drum wrikken en de "nieuwe" in de plaats duwen. Ook hier : opgelet ! Meestal zijn deze controlechips voorzien van dubbelzijdige kleefband om ze op de juiste plaats te houden, omdat je bij het verwijderen van de orginele chip meestal de houder ervan moet breken.
Ik heb al kapotte HP's gezien (25xx series, de vervloekte "karroessel-designs" met roterende toners in een cirkelvormige drumhouder) omdat deze chips losschoten en het hele transmissiesysteem van de HP naar de verdoemenis draaiden !
Dus : speciaal opletten met HP's waarbij de drum/toner mechanisch door de printer wordt gewisseld en niet op een vaste positie blijft staan, die printers zijn namelijk mechanisch heel gevoelig voor dit soort problemen.
Bij andere printers valt de eerste refill nog binnen de "schattingsgrens" van de controlechip (voorbeeld: de huidige Samsungs van de 31x series) en kan je tenminste een eerste refill doen zonder ombouwen van deze controlechip.
Bij nog andere modellen is er doodgewoon (nog) geen mogelijkheid om deze controle te omzeilen, of moet je al gaan ingrijpen in de electronica van de printer zelf (pakweg de Samsung 3175 series) of moet je gaan knutselen omdat de controlechip moeilijker toegankelijk is (voorbeeld Oki C3xxx series).
Ook ga je bij de meeste refills van drums de drum eerst *volledig* moeten ledigen van nog aanwezige toner VOOR je de refill toner inbrengt. Doe je dat niet is de kwaliteit in de meeste gevallen zeer slecht tot compleet onbruikbaar. Dit best BUITEN doen. Toner is namelijk ongelooflijke vuiligheid die _overal_ inkuipt en niet geheel zonder gezondheidsrisico's is.
... een gewaarschuwd man enzovoort ...
Wat verschil in prijzen betreft : hangt sterk af van printer tot printer en merk tot merk. Als je 25€ moet uitgeven voor een Samsung Refill en je voor 32€ een orginele volle kan krijgen heb ik zoiets van "laat maar", maar als je bijvoorbeeld een Brother 9420 series hebt waar iedere orginele toner +/-150€ kost en je voor 90€ een complete 4-kleuren refill set kan krijgen, is je rekening wel heel snel gemaakt hé ...
Bij HP zit het meestal in een mechanische ingreep : je moet de oude controlechip (kleine pcb met meestal 2 contactvlakken) uit de drum wrikken en de "nieuwe" in de plaats duwen. Ook hier : opgelet ! Meestal zijn deze controlechips voorzien van dubbelzijdige kleefband om ze op de juiste plaats te houden, omdat je bij het verwijderen van de orginele chip meestal de houder ervan moet breken.
Ik heb al kapotte HP's gezien (25xx series, de vervloekte "karroessel-designs" met roterende toners in een cirkelvormige drumhouder) omdat deze chips losschoten en het hele transmissiesysteem van de HP naar de verdoemenis draaiden !
Dus : speciaal opletten met HP's waarbij de drum/toner mechanisch door de printer wordt gewisseld en niet op een vaste positie blijft staan, die printers zijn namelijk mechanisch heel gevoelig voor dit soort problemen.
Bij andere printers valt de eerste refill nog binnen de "schattingsgrens" van de controlechip (voorbeeld: de huidige Samsungs van de 31x series) en kan je tenminste een eerste refill doen zonder ombouwen van deze controlechip.
Bij nog andere modellen is er doodgewoon (nog) geen mogelijkheid om deze controle te omzeilen, of moet je al gaan ingrijpen in de electronica van de printer zelf (pakweg de Samsung 3175 series) of moet je gaan knutselen omdat de controlechip moeilijker toegankelijk is (voorbeeld Oki C3xxx series).
Ook ga je bij de meeste refills van drums de drum eerst *volledig* moeten ledigen van nog aanwezige toner VOOR je de refill toner inbrengt. Doe je dat niet is de kwaliteit in de meeste gevallen zeer slecht tot compleet onbruikbaar. Dit best BUITEN doen. Toner is namelijk ongelooflijke vuiligheid die _overal_ inkuipt en niet geheel zonder gezondheidsrisico's is.
... een gewaarschuwd man enzovoort ...
Wat verschil in prijzen betreft : hangt sterk af van printer tot printer en merk tot merk. Als je 25€ moet uitgeven voor een Samsung Refill en je voor 32€ een orginele volle kan krijgen heb ik zoiets van "laat maar", maar als je bijvoorbeeld een Brother 9420 series hebt waar iedere orginele toner +/-150€ kost en je voor 90€ een complete 4-kleuren refill set kan krijgen, is je rekening wel heel snel gemaakt hé ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
kaween kent z'n vak !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Er gaat toch niks boven het originele spul ... We hebben op m'n werk een tijd 'Reprocart" gebruikt. Heel mooie voorstelling enz enz ..
Na 6 maand : kost van herstellingen op de printers zijn ineens vervijfvoudigd .. daar gaat dan je besparing.
Ging wel over vrij grote volumes qua printen en op Laserjet 4xxx en 81xx , vooral de 8150s hadden continu last van tonerleaks vanbinnen.
(een 100tal 4xxx en 10 81xx)
Na 6 maand : kost van herstellingen op de printers zijn ineens vervijfvoudigd .. daar gaat dan je besparing.
Ging wel over vrij grote volumes qua printen en op Laserjet 4xxx en 81xx , vooral de 8150s hadden continu last van tonerleaks vanbinnen.
(een 100tal 4xxx en 10 81xx)
Floris Bakker for president!
-
- Elite Poster
... zoals ik al zei : kosten/baten hoor je altijd af te wegen.
Praktijk voorbeeld
* een Brother MFC 9420 kost netto een bedrijf ongeveer 650€ aankoop
* 4 nieuwe toners kosten netto ruwweg 150€ per stuk voor dit toestel. de kleurentoners gaan een 6000 pagina's mee, de zwart toner doet 10.000 bij een dekking van 5%.
* de fuser en OPC belt van deze machines kosten ruwweg 400€ elk en staken vanaf 60.000 images, en aangezien iedere printout bij deze printers bestaat uit 4 zulke images (1 voor elke kleur) is je OPC na ongeveer 15.000 pagina's al end-of-life. Dan zitten zeuren dat na een refill je maar 5000 pagina's extra eruit hebt weten halen is BS; die orginele supplies hadden het niet beter gedaan.
DUS : in *dit specifieke geval* ben je bijna beter af met ipv die 4 cartridges te vervangen gewoon de hele printer af te schrijven wanneer de eerste complete tonerset eruit moet. In dat soort gevallen is een refill-poging dan ook absoluut geldig. Het is zeker niet zaligmakend en ik heb zelf ook al veel ellende gezien met zogezegd "ervaren en betrouwbare refillers", maar het allemaal ongenuanceerd als rommel te bestempellen is kortzichtig en getuigd niet van een goede zin voor de economische realiteit, een matige productkennis of een combinatie van beiden.
Praktijk voorbeeld
* een Brother MFC 9420 kost netto een bedrijf ongeveer 650€ aankoop
* 4 nieuwe toners kosten netto ruwweg 150€ per stuk voor dit toestel. de kleurentoners gaan een 6000 pagina's mee, de zwart toner doet 10.000 bij een dekking van 5%.
* de fuser en OPC belt van deze machines kosten ruwweg 400€ elk en staken vanaf 60.000 images, en aangezien iedere printout bij deze printers bestaat uit 4 zulke images (1 voor elke kleur) is je OPC na ongeveer 15.000 pagina's al end-of-life. Dan zitten zeuren dat na een refill je maar 5000 pagina's extra eruit hebt weten halen is BS; die orginele supplies hadden het niet beter gedaan.
DUS : in *dit specifieke geval* ben je bijna beter af met ipv die 4 cartridges te vervangen gewoon de hele printer af te schrijven wanneer de eerste complete tonerset eruit moet. In dat soort gevallen is een refill-poging dan ook absoluut geldig. Het is zeker niet zaligmakend en ik heb zelf ook al veel ellende gezien met zogezegd "ervaren en betrouwbare refillers", maar het allemaal ongenuanceerd als rommel te bestempellen is kortzichtig en getuigd niet van een goede zin voor de economische realiteit, een matige productkennis of een combinatie van beiden.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bij ons op het werk huren we nu een laserprinter. Het is een Japans merk maar dat kan ons niet schelen: huurprijs, toners inbegrepen is goedkoper dan de nieuwe toners die we voor onze HP moesten kopen (machine die ondertussen niet meer 100 % werkt). Bij problemen komen ze een nieuwe zetten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
Je zegt dat alsof Japanse toestellen op een of andere manier minderwaardig zouden zijn.
Weet dan dat quasi iedere laser printer ofwel volledig of voor een groot deel uit Japanse techniek bestaat.
Epson/Seiko/Oki/Brother/Minolta/Ricoh/Canon/.... allemaal puur Japans.
En de printer engines van quasi iedere HP laser wordt ontwikkeld en gebouwd door Canon.
Of vind je echt Amerikaanse techniek soms beter ? Bestaat hoor. Heet Lexmark.
Weet dan dat quasi iedere laser printer ofwel volledig of voor een groot deel uit Japanse techniek bestaat.
Epson/Seiko/Oki/Brother/Minolta/Ricoh/Canon/.... allemaal puur Japans.
En de printer engines van quasi iedere HP laser wordt ontwikkeld en gebouwd door Canon.
Of vind je echt Amerikaanse techniek soms beter ? Bestaat hoor. Heet Lexmark.