Voor de dienst rekent men op factuur 10 euro,word er een creditnota voor diezelfde dienst gemaakt dan word er 9,99 euro gerekend en afgetrokken.
Noem het maar muggenziften of centjesklieven of wat je wil,
maar als het met enkele % tjes, van een paar miljoen klanten gebeurt ,
die er niet over zeveren omdat het maar over éne cent gaat,
verwijder dit dan maar.
Als de bedrijver van deze praktijk vernoemt moet worden met de bewijzen erbij,dan zeg je het maar.
op Factuur = 10€ , op Creditnota = 9,99€ ? ?
-
- Member
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste Ceurix, Destertjes, whatever, ...
Waarom komen zulke zaken eigenlijk enkel bij jou voor ? Niet dat ik het niet eens ben met jouw muggezifterij, verre van, want juist is juist. Maar het is enorm frappant dat steeds jij zulke problemen hebt/maakt met de dienstverleners ?
Grtz,
Sasuke
Waarom komen zulke zaken eigenlijk enkel bij jou voor ? Niet dat ik het niet eens ben met jouw muggezifterij, verre van, want juist is juist. Maar het is enorm frappant dat steeds jij zulke problemen hebt/maakt met de dienstverleners ?
Grtz,
Sasuke
-
- Member
Ik heb het me ook al afgevraagd,zouden ze me daar soms speciaal voor uitkiezen ?
En ik kan er toch ook niet aan doen dat die waarheden frappant zijn en,ongeloofwaardig overkomen.
Of vinden anderen, zoiets de moeite van het vermelden niet waard,kijken ze er over misschien ?
Tja ,'t zal mijn schuld weeral zijn ,zoals gewoonlijk.
ps,: Ik heb die factuur niet gemaakt, en die creditnota ook niet,ik heb ze enkel ontvangen.
En 'k zal wat helpen ook, de fout zit hem in het berekenen van de btw van de 10€ op de factuur waar ze de btw moeten aftrekken,
als ze nadien btw bij het bedrag zonder btw moeten bijtellen en ze ronden af dan komen ze aan 9,99€
En ik kan er toch ook niet aan doen dat die waarheden frappant zijn en,ongeloofwaardig overkomen.
Of vinden anderen, zoiets de moeite van het vermelden niet waard,kijken ze er over misschien ?
Tja ,'t zal mijn schuld weeral zijn ,zoals gewoonlijk.
ps,: Ik heb die factuur niet gemaakt, en die creditnota ook niet,ik heb ze enkel ontvangen.
En 'k zal wat helpen ook, de fout zit hem in het berekenen van de btw van de 10€ op de factuur waar ze de btw moeten aftrekken,
als ze nadien btw bij het bedrag zonder btw moeten bijtellen en ze ronden af dan komen ze aan 9,99€
Laatst gewijzigd door destertjes 23 jun 2009, 11:00, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Een afrondingsfout m.b.t. BTW?
Firma will 10 € incl BTW ontvangen voor zijn dienst. 10 / 1,21 = 8,2644628... Op factuur komt: excl BTW: 8,26 , incl BTW: 10.
Bij creditnota neemt men opnieuw het bedrag exclusief BTW (8,26) maar dan negatief. - 8,26 * 1,21 = 9,99446 , afgerond 9,99 €.
Voila, de uitleg van wat waarschijnlijk gebeurd is. Wiskundig gezien kan je enkel zeggen dat de originele factuur niet correct is...
Firma will 10 € incl BTW ontvangen voor zijn dienst. 10 / 1,21 = 8,2644628... Op factuur komt: excl BTW: 8,26 , incl BTW: 10.
Bij creditnota neemt men opnieuw het bedrag exclusief BTW (8,26) maar dan negatief. - 8,26 * 1,21 = 9,99446 , afgerond 9,99 €.
Voila, de uitleg van wat waarschijnlijk gebeurd is. Wiskundig gezien kan je enkel zeggen dat de originele factuur niet correct is...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Member
Neem van mij aan dat het onmogelijk is ,dat dit enkel bij mij gebeurt.Sasuke schreef:Beste Ceurix, Destertjes, whatever, ...
Grtz,
Sasuke
Anderen kijken er misschien over of vinden zoiets het vermelden en het klagen waarschijnlijk niet waard
destertjes schreef:Misschien word het begrijpelijker voor U als je de laatste zin van de volgende quote leestKK schreef:
Ik begrijp niet hoe iemand erin slaagt om bij ELKE provider steeds zoveel problemen te hebben. .De ISP maakt fouten, ik zie ze ,ik reklameer,de isp vraagt tijd om de fouten recht te zetten,
ps,: en dan krijg ik van sommigen te horen dat het mijn eigen schuld is.
Want als ik betaalde zonder eerst m"n rekeningen na te kijken,had ik die last en zever niet ! !
en ik ben het ,die moeilijk doe .
ps,: Al eens gehoord van "the law of atraction" zoals het word uitgelegd in The Secret ,
volgens die theorie zou ik de fouten die anderen maken,veroorzaken ,
enkel door te willen,dat de fouten gemaakt worden.
Maar wie gelooft er nu in zo ne zever,he ? ?
Laatst gewijzigd door destertjes 23 jun 2009, 11:52, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Normaal moet je intern rekenen met 4 cijfers na de komma, en dan heb je dat probleem niet.Goztow schreef:Firma will 10 € incl BTW ontvangen voor zijn dienst. 10 / 1,21 = 8,2644628... Op factuur komt: excl BTW: 8,26 , incl BTW: 10.
8,2645 * 1,21 = 10,000045 ofwel eveneens een creditnota voor 10 euro.
Dit heeft dus niet echt iets te zien met wiskunde, maar met het volgen van de correcte regels.
-
- Member
Zover (4 cijfers na komma)had ik nog niet gekeken en nu heb ik de juiste uitleg ,bedankt.
Het zal nu begrijpelijker worden ( hoop ik) om uit te leggen aan de factureerder,
ben benieuwd naar hun antwoord en het resultaat.
Edit,19.00 uur,: Heb gebeld,de juffra aan de telefoon,zei me dat het niets met haar correcte regels te maken had,
maar ging er toch een nota voor opmaken
Het zal nu begrijpelijker worden ( hoop ik) om uit te leggen aan de factureerder,
ben benieuwd naar hun antwoord en het resultaat.
Edit,19.00 uur,: Heb gebeld,de juffra aan de telefoon,zei me dat het niets met haar correcte regels te maken had,
maar ging er toch een nota voor opmaken
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Om effe terug te komen op uw andere uitspraak. "The Secret" is een commercieel success,niks meer en niks minder.Het is de grootste onzin ooit uitgekraamd en is een leidraad voor mensen die de harde en meestal onleuke realiteit niet onder ogen willen zien.
Grtz,
Sasuke
PS:En ja,ik heb die ook gelezen...
Grtz,
Sasuke
PS:En ja,ik heb die ook gelezen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zoiets is bij me gebeurd ook
maar dan voor grotere som bij creditnota bij electrabel
daar hebben zo op een of andere manier btw voor zichzelf overgehouden
Dus wat je teveel betaald krijg je normaal terug op het einde van uw conractjaar maar we kregen bedrag-btw.
Ik weet niet op welke schaal zulke fouten voorkomen en of ze ALLEMAAL "bugs" in het systeem zijn maar ik weet zeker dat niet iedereen het checkt en "vindt"
maar dan voor grotere som bij creditnota bij electrabel
daar hebben zo op een of andere manier btw voor zichzelf overgehouden
Dus wat je teveel betaald krijg je normaal terug op het einde van uw conractjaar maar we kregen bedrag-btw.
Ik weet niet op welke schaal zulke fouten voorkomen en of ze ALLEMAAL "bugs" in het systeem zijn maar ik weet zeker dat niet iedereen het checkt en "vindt"
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Stuur bij Base maar eens 2 SMS'en aan 10 cent op 1 maand, dan krijg je een factuur van... tadaa, jawel 21 cent.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Member
Ik geloof dat BC de énige is waar je telefonisch GRATIS kunt reklameren om 1 cent te veel aangerekend terug te krijgen
en als je bij Base wilt klagen ben je ,dacht ik,al rap wat eurokens kwijt
En zijn er geen ,die je naar een duur betaalnr. verwijzen en/of je in de wacht zetten tot je het opgeeft ? ?
of zonder namen te moeten/mogen/willen noemen
en zonder het te veralgemenen
en als je bij Base wilt klagen ben je ,dacht ik,al rap wat eurokens kwijt
En zijn er geen ,die je naar een duur betaalnr. verwijzen en/of je in de wacht zetten tot je het opgeeft ? ?
of zonder namen te moeten/mogen/willen noemen
en zonder het te veralgemenen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Van de Base website geplukt:
J.
Daar heb ik toen naar gebeld en het was op de volgende factuur in orde gebracht.Bel onze klantendienst
op 1999 (gratis via je BASE gsm in België1)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Member
Het was,dacht ik,omdat ik de moeite niet gedaan had het te controleren en met Base, geen ervaring heb.
In ieder geval bedankt om het te vermelden.
In ieder geval bedankt om het te vermelden.
-
- Member
Een brief gekregen van BC dat alles geregeld is,indien niet dan moet ik maar bellen
Gebeld en ze toch maar 'ffen verwezen naar de 1 cent fout bij de creditnota van 9,99€ die 10€ moest zijn.
Hd,:Ja maar wij gaan geen creditnota maken voor die éne cent hé
Ik,:Niet nodig verbeter die foute creditnota
Hd,: ik neem er nota van en trek die cent maar af van hetgeen je moet betalen.
Ik ,: En kan ik geen compensatie krijgen voor die 4 maanden last door die verkeerde facturen?
Hd,:Meneer,wij hebben nu alles toch rechtgezet hé
Ik ,:Jufra als ik de fouten op die 4 facturen niet had gezien of betaalde per domiciliëring was ik 53 euro kwijt.
4 foute facturen op 4 maanden tijd
Hd,:Fouten kan iedereen maken en ze zijn toch rechtgezet hé
Ik,: Dat zou er nog moeten bijkomen dat het na 4 maanden nog niet rechtgezet was,
of toch bijna of ben je die cent al vergeten,ik heb wel die fouten moeten zien en ze nog aanwijzen ook,
met andere woorden ,ik heb jullie werk moeten overdoen ,verbetert en jullie voorgelegd.
Zij,: Meneer alles is toch in orde nu en daar kunnen we geen compensatie voor geven
Ik ,: Ok ufra,ik zie de volgende verkeerde factuur al lachend tegemoet en dan klappen we nog eens
Einde
Bron + oorzaak
Gebeld en ze toch maar 'ffen verwezen naar de 1 cent fout bij de creditnota van 9,99€ die 10€ moest zijn.
Hd,:Ja maar wij gaan geen creditnota maken voor die éne cent hé
Ik,:Niet nodig verbeter die foute creditnota
Hd,: ik neem er nota van en trek die cent maar af van hetgeen je moet betalen.
Ik ,: En kan ik geen compensatie krijgen voor die 4 maanden last door die verkeerde facturen?
Hd,:Meneer,wij hebben nu alles toch rechtgezet hé
Ik ,:Jufra als ik de fouten op die 4 facturen niet had gezien of betaalde per domiciliëring was ik 53 euro kwijt.
4 foute facturen op 4 maanden tijd
Hd,:Fouten kan iedereen maken en ze zijn toch rechtgezet hé
Ik,: Dat zou er nog moeten bijkomen dat het na 4 maanden nog niet rechtgezet was,
of toch bijna of ben je die cent al vergeten,ik heb wel die fouten moeten zien en ze nog aanwijzen ook,
met andere woorden ,ik heb jullie werk moeten overdoen ,verbetert en jullie voorgelegd.
Zij,: Meneer alles is toch in orde nu en daar kunnen we geen compensatie voor geven
Ik ,: Ok ufra,ik zie de volgende verkeerde factuur al lachend tegemoet en dan klappen we nog eens
Einde
Bron + oorzaak
-
- Member
En zoals gezien in mijne glazen bol,is mijn nieuwe factuur weeral fout.destertjes schreef: Ik ,: Ok ufra,ik zie de volgende verkeerde factuur al lachend tegemoet en dan klappen we nog eens
Einde
Bron + oorzaak
3 keer word mij de huur van mijn decoder aangerekend
Waarom stellen ze toch hun facturen zo ingewikkeld op?
BGC TV TA7 Rental decoder V3 SA 061 1 4,7934
Totaal juni 4,7934
Telefoonlijn Classic 1 15,2062
Huur Decoder Belgacom V3 2 9,9174
Internet Multi en Security 1 4,1322
Promotie Pack Internet+TV -4,1322
Internet Go 1 34,5041
Pack Internet+TV -10,4959
Promotie Pack Internet+TV -20,9504
Belgacom TV
(1) Classic+ 1 9,2768
(1) Comfort View 1 1,6875
Totaal juli 39,1457
Mijn classic telefoon abonnement kost 18.40€/maand BTW inbegrepen
Mijn internet + TV abo pack iets meer dan 20€/maand, huur decoder en BTW inbegrepen.
Dat is +/- 40€ BTW in.
BC rekent mij ongeveer dat bedrag (zie quote) aan zonder BTW
Ik ga ze bellen en vragen of dat ze doen om me te pesten,
omdat ik compensatie gevraagd heb en hun op de fouten wijs die ze maken,
in dit geval de 6e keer (maand) op een rij,en na de belofte dat het allemaal rechtgezet was
en het niet meer ging gebeuren.
Denken ze soms na hun beloftes,dat ik mijn factuur niet meer controleer en alles zo maar betaal ??
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Betaal niet meer, en als ze reklameren betaal je gewoon de factuur zonder verwijlintresten 'we hebben nu toch alles rechtgezet, meneer'
J.
J.
-
- Member
IK heb ze mijn 2 laatste facturen laten bevriezen en me als compensatie,
voor het moeten incasseren van de zoveelendertigste verkeerde factuur,
me geen abonnement aan te rekenen zolang het niet geregeld is,
omdat die van de hd me vertelde dat het tot 3 weken kon duren voor ik antwoord kreeg
omdat men nog veel werk had met het verwerken van eerdere klachten van andere klanten
heb hem dan maar eens uitgelegd wat ik ervan dacht, en hij zei me dat ik de hoogste prioriteit zou krijgen
benieuwd of hij zijn woord houdt en wat ze hoogste prioriteit noemen
Edit,: 14.50 uur
En heb ik overgezien of is het er ondertussen bijgekomen,weet ik niet ,
maar ik heb juist een creditnotatje (5.80€) gezien voor iets waarvan ik niets vind dat ze moesten aftrekken
en ook,zoals mijn factuur gedateerd op 21/7/2009 onze nationale feestdag
Wie werkt er op de nationale feestdag ?
Of hebben ze het werk ,zonder toezicht aan de BC computers overgelaten ? ?
Tja,dan verschiet ik weeral niet meer van die foute facturen en creditnota's
En voor die moeilijk verklaarbare creditnota wacht ik af om bellen tot de rest geregeld is want,
die is waarschijnlijk eens een keer in hun nadeel
voor het moeten incasseren van de zoveelendertigste verkeerde factuur,
me geen abonnement aan te rekenen zolang het niet geregeld is,
omdat die van de hd me vertelde dat het tot 3 weken kon duren voor ik antwoord kreeg
omdat men nog veel werk had met het verwerken van eerdere klachten van andere klanten
heb hem dan maar eens uitgelegd wat ik ervan dacht, en hij zei me dat ik de hoogste prioriteit zou krijgen
benieuwd of hij zijn woord houdt en wat ze hoogste prioriteit noemen
Edit,: 14.50 uur
En heb ik overgezien of is het er ondertussen bijgekomen,weet ik niet ,
maar ik heb juist een creditnotatje (5.80€) gezien voor iets waarvan ik niets vind dat ze moesten aftrekken
en ook,zoals mijn factuur gedateerd op 21/7/2009 onze nationale feestdag
Wie werkt er op de nationale feestdag ?
Of hebben ze het werk ,zonder toezicht aan de BC computers overgelaten ? ?
Tja,dan verschiet ik weeral niet meer van die foute facturen en creditnota's
En voor die moeilijk verklaarbare creditnota wacht ik af om bellen tot de rest geregeld is want,
die is waarschijnlijk eens een keer in hun nadeel
-
- Member
Juist een dreigbrief gekregen van BC waarin ze dreigen de geleverde diensten te zullen beperken
en me 40 euro te zullen aanrekenen om die beperkingen op te heffen.
Eerst zeggen ze dat ze de facturen bevriezen en dan flikken ze zoiets.
'k heb ze gebeld en ze hebben de facturen nog maar eens bevrozen.
Het zijn daar kaffers,want als ik over hun vorige fouten spreek ,krijg ik als antwoord
die problemen zijn toch opgelost en het is toch niet nodig om oude koeien uit de gracht te halen,
Ik heb hun gezegd dat volgens mij die koeien nog altijd in de gracht liggen en ze hun ogen moeten opentrekken om ze te zien liggen.
en me 40 euro te zullen aanrekenen om die beperkingen op te heffen.
Eerst zeggen ze dat ze de facturen bevriezen en dan flikken ze zoiets.
'k heb ze gebeld en ze hebben de facturen nog maar eens bevrozen.
Het zijn daar kaffers,want als ik over hun vorige fouten spreek ,krijg ik als antwoord
die problemen zijn toch opgelost en het is toch niet nodig om oude koeien uit de gracht te halen,
Ik heb hun gezegd dat volgens mij die koeien nog altijd in de gracht liggen en ze hun ogen moeten opentrekken om ze te zien liggen.
-
- Member
Eindelijk een telefoontje van BC gekregen om alles te regelen en uit te klappen.
Voor de laatste factuur hebben ze nog eens een creditnota gemaakt ,
en nu hebben ze me voor mijn werk met hun foute facturen toch een compensatie gegeven die overeen komt met één maand internet.
Het schone is dat ze me niet de +/- 20€ die ik nu per maand betaal hebben gegeven,
maar de normale prijs van wat een maand kost,zijnde 41€ en een kletske ,waardoor ik 2 maand gratis heb en waarvoor ik hen heb bedankt
en hen heb beloofd niet meer te zullen zeveren over die 10€ factuur met hun 9,99€ creditnota.
Ze zei dat ze die foute creditnota niet kunnen verbeteren en een creditnota van 0,01€ kan hun facturatiesysteem niet maken
ps,: Het was dezelfde uffra die vorige maal de compensatie weigerde
en die ik toen zei,dat ik in blijde verwachting was van de volgende foute factuur
en waarvan ze heeft gezien ,dat die volgende factuur, zoals voorspeld,( toevallig ? ? ) ook verkeerd was.
Ik verwacht en zij hoopt,dat de volgende facturen nu in orde zullen zijn.
Ik had het in mijn glazen bol zien aankomen na wat tovertrukskes ,wat bezweringen en het branden van de nodige kaarsjes
Creditnota 5990792398 11/08/2009 -41,75€ = de compensatie en ik betaal +/- 20€/maand voor m'n internet + TV
Creditnota 5990792035 11/08/2009 -6,00€
Factuur 5922122384 21/07/2009 10/08/2009 82,18€ = 34,43€ geworden
Voor de laatste factuur hebben ze nog eens een creditnota gemaakt ,
en nu hebben ze me voor mijn werk met hun foute facturen toch een compensatie gegeven die overeen komt met één maand internet.
Het schone is dat ze me niet de +/- 20€ die ik nu per maand betaal hebben gegeven,
maar de normale prijs van wat een maand kost,zijnde 41€ en een kletske ,waardoor ik 2 maand gratis heb en waarvoor ik hen heb bedankt
en hen heb beloofd niet meer te zullen zeveren over die 10€ factuur met hun 9,99€ creditnota.
Ze zei dat ze die foute creditnota niet kunnen verbeteren en een creditnota van 0,01€ kan hun facturatiesysteem niet maken
ps,: Het was dezelfde uffra die vorige maal de compensatie weigerde
en die ik toen zei,dat ik in blijde verwachting was van de volgende foute factuur
en waarvan ze heeft gezien ,dat die volgende factuur, zoals voorspeld,( toevallig ? ? ) ook verkeerd was.
Ik verwacht en zij hoopt,dat de volgende facturen nu in orde zullen zijn.
Ik had het in mijn glazen bol zien aankomen na wat tovertrukskes ,wat bezweringen en het branden van de nodige kaarsjes
Creditnota 5990792398 11/08/2009 -41,75€ = de compensatie en ik betaal +/- 20€/maand voor m'n internet + TV
Creditnota 5990792035 11/08/2009 -6,00€
Factuur 5922122384 21/07/2009 10/08/2009 82,18€ = 34,43€ geworden