Vandaag nog eens een belgacomtechnieker over de vloer gehad ivm problemen met mijn internet en belgacomtv die al tiental dagen aanslepen. Was al de derde of vierde keer dat er ene langskwam want ze vonden het probleem maar niet.
Bij het melden van de storing (9/6) wist men bij de dienst storingen me te melden dat hun metingen er op wezen dat er geen VDSL signaal meer op mijn aansluiting aanwezig was.
Technieker werd langsgestuurd (11/6) en omdat het probleem volgens de dienst storingen wsl aan de VDSL centrale lag, was het niet nodig dat ik absoluut thuis was.
het probleem kon niet opgelost worden, dus moest een nieuwe afspraak maken met de technieker en deze keer ging hij wel thuis langskomen (15/6), dus heb familielid opgetrommeld omdat ik en echtgenote beiden fulltime werken.
resultaat: probleem nog niet opgelost
Op 17/6 nog technieker langsgeweest, echter zonder voorafgaand afspraak te maken met mij en. hij belde me gewoon dat hij ter plaatse was en er aan bezig was. Dus vermoedde dat hij weer aan de VDSL centrale aan het werken was wsl.
probleem was hierna weer niet opgelost.
weer nieuwe afspraak gemaakt en familielid opgetrommeld om hen onze woning binnen te laten (vandaag 18/6). En krijg uiteindelijk nu dus telefoon met volgende uitleg:
die technieker beweert tegen mij dat het probleem was dat ik teveel rommel op mijn bbox2 had aangesloten en dat dit niet compatibel is met VDSL.
Met rommel bedoelde hij: een aansluiting van de bbox2 (via één van de LANpoorten) op een DEVOLO powerline adaptor die zo verbonden is met een linksys WRT54G router. Die linksys router mocht volgens hem niet aangesloten worden op de bbox2, noch de devolo powerline adaptor want die zijn de oorzaak van de problemen. Op mijn antwoord dat alles dan toch maanden lang goed gewerkt heeft en hoe dat dan kwam kreeg ik geen echt antwoord. Op mijn vraag waarvoor mijn lan poorten dan wel dienen op de bbox2 als ik er toch niets mag op aansluiten kreeg ik ook geen antwoord.
Storing sleept al tien dagen aan (dus zonder telefoon, internet entelevisie) en krijg nu te horen dat het van mijn rommel is die de oorzaak van de problemen is. Dus nog eens veel kans dat ik zal kunnen opdraaien voor eventuele kosten, al ga ik nog niet vooruitlopen op de zaken.
ik heb nog nooit gehoord van t feit da je geen router zou mogen aansluiten op de lan poorten van de bbox2 maar mss ligt het aan mij en ben ik te dom?
iemand enig idee of deze beweringen van belgacom technieker steek houden?
BBOX2+DEVOLO powerline+router: mag niet vlgs BELGACOM?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Heb je geprobeerd je pc rechtstreeks aan de bbox te hangen?
Misschien heeft hij gelijk en is het gewoon een probleem met je powerplugs ofzo. Maar een router achter de bbox hangen mag perfect.
Misschien heeft hij gelijk en is het gewoon een probleem met je powerplugs ofzo. Maar een router achter de bbox hangen mag perfect.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Een 2de maal NAT (met je Linksys router) doen na je BBOX2 wordt in elk geval niet aangeraden, maar zal zeker de oorzaak niet zijn in dat verhaal. Noch de powerline adapters.
Regel nummer één voor probleem verhelping: koppel alles los en hang één pc rechtstreeks aan de router.
Regel nummer één voor probleem verhelping: koppel alles los en hang één pc rechtstreeks aan de router.
Ik hoor van anderen en zelfs bij telenet steeds zelfde verhaalTomG schreef:Een 2de maal NAT (met je Linksys router) doen na je BBOX2 wordt in elk geval niet aangeraden, maar zal zeker de oorzaak niet zijn in dat verhaal. Noch de powerline adapters.
Als er een router aanhangt is dat steeds dat de oorzaak zeker als ze het niet direkt vinden
Stellen vast dat heel wat techniekers die door zowel Belgacom als door Telenet naar de klanten worden gestuurd weinig kennis hebben van echt problemen op te lossen of zelfs mogelijks opdracht hebben gekregen als er iets anders dan de apparatuur zoals bij de gewone gebruiker er achter hangt daar dan de schuld op schuiven
Is apparatuur van klant die stoort
Zo zijn ze ervan af en dus de gemakkelijkste manier om het problemeen op te lossen
nog interessant om toe te voegen: De powerline adaptor die ik gebruik is er één van DEVOLO. En welke powerline adaptor stelt Belgacom zelf ter beschikking voor de Installatie van hun Belgacomtv zonder zichtbare kabels via het elektriciteitsnet van de woning? Drie keer raden..... JUIST JA DEVOLO's
zie link: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... line_price
ondertussen ook nog eens proeberen horen op de dienst storingen van Belgacom wat nu de juiste oorzaak bleek te zijn van die storing, en kreeg van de medewerker van (een zekere Jeffrey) te horen dat hun VDSL modem/router niet compatibel was met de powerlineadaptor-toestanden. Op mijn vraag dat ik dit ten zeerste betwijfelde en of ik dan kon doorverbonden worden met iemand van Belgacom die technisch op de hoogte was van al die zaken, kreeg ik doodleuk de opmerking dat het belacheleijk was dat ik twijfelde aan de uitleg van hun "competente" Belgacomtechnieker. Ik werd door diezelfde jeffrey uiteindelijk weer doorverwezen (of zeg maar afgescheept) naar hun vertrouwde algemene nummer 080022800 voor meer technische uitleg. Toen ik daar opmerking over maakte, kreeg ik antwoord dat hij me dan nie verder kon helpen en smeet de lijn toe....
Dus ik dan maar direct er een klacht van gemaakt op hun klachtendienst en gelukkig was er daar wel vriendelijk en behulpzaam personeel die me ter woord stonden. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Voor mij is het alvast duidelijk: Van Belgacom wil ik zo snel als mogelijk van af (ik heb trouwens nog verschillende andere klachten al gehad ook ivm verkeerde fakturatie en problemen bij de initiele aansluiting). Als het kan zonder kosten voor het verbreken van mijn jaarcontract op basis van de ellende die er tot nu toe al geweest is, en als dit niet kan, dan zal ik braaf mijn termijn uitdoen (nog 6maand op de tanden bijten) en dan overstappen.
zie link: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... line_price
ondertussen ook nog eens proeberen horen op de dienst storingen van Belgacom wat nu de juiste oorzaak bleek te zijn van die storing, en kreeg van de medewerker van (een zekere Jeffrey) te horen dat hun VDSL modem/router niet compatibel was met de powerlineadaptor-toestanden. Op mijn vraag dat ik dit ten zeerste betwijfelde en of ik dan kon doorverbonden worden met iemand van Belgacom die technisch op de hoogte was van al die zaken, kreeg ik doodleuk de opmerking dat het belacheleijk was dat ik twijfelde aan de uitleg van hun "competente" Belgacomtechnieker. Ik werd door diezelfde jeffrey uiteindelijk weer doorverwezen (of zeg maar afgescheept) naar hun vertrouwde algemene nummer 080022800 voor meer technische uitleg. Toen ik daar opmerking over maakte, kreeg ik antwoord dat hij me dan nie verder kon helpen en smeet de lijn toe....
Dus ik dan maar direct er een klacht van gemaakt op hun klachtendienst en gelukkig was er daar wel vriendelijk en behulpzaam personeel die me ter woord stonden. Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Voor mij is het alvast duidelijk: Van Belgacom wil ik zo snel als mogelijk van af (ik heb trouwens nog verschillende andere klachten al gehad ook ivm verkeerde fakturatie en problemen bij de initiele aansluiting). Als het kan zonder kosten voor het verbreken van mijn jaarcontract op basis van de ellende die er tot nu toe al geweest is, en als dit niet kan, dan zal ik braaf mijn termijn uitdoen (nog 6maand op de tanden bijten) en dan overstappen.
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Dag ylfa,
Ik heb niet veel gegevens dus ik kan uw dossier niet raadplegen en ook niet nagaan wat er juist is misgelopen. Het is niet aan te raden om 2 routers aan elkaar te koppelen, maar dit zou niet echt een probleem mogen geven. De devolo adapters kunnen misschien niet meer met elkaar verbonden geweest zijn waardoor uw Linksys geen internet kreeg. Zoals "TomG" hier al aangehaald heeft is het het beste om alles rechtstreeks te testen op de B-box zonder enige andere apparaten en met de kabel. Zo kan u uitsluiten of het aan de andere apparatuur ligt.
Vriendelijke groet,
Eva
Belgacom-klantendienst
Ik heb niet veel gegevens dus ik kan uw dossier niet raadplegen en ook niet nagaan wat er juist is misgelopen. Het is niet aan te raden om 2 routers aan elkaar te koppelen, maar dit zou niet echt een probleem mogen geven. De devolo adapters kunnen misschien niet meer met elkaar verbonden geweest zijn waardoor uw Linksys geen internet kreeg. Zoals "TomG" hier al aangehaald heeft is het het beste om alles rechtstreeks te testen op de B-box zonder enige andere apparaten en met de kabel. Zo kan u uitsluiten of het aan de andere apparatuur ligt.
Vriendelijke groet,
Eva
Belgacom-klantendienst
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Dit wil ik wel even naar Eva Belgacom richten
De enige dienst waarvoor ik mijn hoed af doe en waar tot nu toe ik steeds op deftige en direkte manier ben geholpen als er foutjes zijn de personen van de facturatie
Op de helpdesk beschouwen ze iedereen als prutsers als je echt met deftige vragen afkomt
Misschien moet men eens terug op zoek gaan naar de personen die een aantal jaren geleden (bij de opkomst van VDSL) de helpdesk bemanden
Toen kreeg men via email of via telefoon voor 99% een antwoord op de (ernstige) gestelde vragen bvb over instellingen of de werking van de toen gangbare routers en modems verdeeld via Belgacom
Nu krijgt men een standaard email terug en men moet er zich maar bij neerleggen
Probleem opgelost of niet
De enige dienst waarvoor ik mijn hoed af doe en waar tot nu toe ik steeds op deftige en direkte manier ben geholpen als er foutjes zijn de personen van de facturatie
Op de helpdesk beschouwen ze iedereen als prutsers als je echt met deftige vragen afkomt
Misschien moet men eens terug op zoek gaan naar de personen die een aantal jaren geleden (bij de opkomst van VDSL) de helpdesk bemanden
Toen kreeg men via email of via telefoon voor 99% een antwoord op de (ernstige) gestelde vragen bvb over instellingen of de werking van de toen gangbare routers en modems verdeeld via Belgacom
Nu krijgt men een standaard email terug en men moet er zich maar bij neerleggen
Probleem opgelost of niet
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Bedankt Lion, we doen hard ons best om onze Customer Experience op alle vlakken te verbeteren. Ik zal je opmerking doorgeven aan de verantwoordelijken voor de helpdesk. Ik zeg wel nu al dat ik het niet zelf ga kunnen opvolgen, maar weet wel dat je opmerking op de juiste plaats terecht komt.
Vriendelijke groet,
Eva
Vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Beste Eva,
Het probleem was niet dat ik geen internet had, het probleem was dat ik GEEN VDSL signaal meer had op mijn bbox. Dit werd door de technieker van de dienst storingen aan mij meegedeeld toen ik de storing initieel meldde. Trouwens mijn Belgacom TV decoder , die wel rechtsreeks via een ethernetkabel verbonden was met mijn bbox2 gaf ook geen beeld, wat dus klopt met de vaststelling van de dienst storingen: Er kon geen VDSL signaal gemeten worden op mijn bbox2. Als de Belgacom technieker me nu achteraf komt vertellen dat het probleem veroorzaakt was door mijn linksys router, of door de DEVOLO adapters en dat ik dit beter niet meer terug mag aansluiten want dat het probleem zich anders terug gaat voordoen, dan is dit volledig in tegenstrijd met de uitleg van de medewerker op de dienst storingen.
Ik heb ten andere zelf al een beetje zo een idee wat het probleem juist was, gebaseerd op de verschillende reacties die ik nu al gehoord heb van de dienst storingen, de Belgacomtechnieker(s) en de klachtendienst van Belgacom, maar ik ga me daar verder niet over uitspreken en wacht liever af wat Belgacom zelf nu als officiele reden voor de storing zal melden. Alleszins zal ik niet aanvaarden dat het probleem in mijn schoenen geschoven wordt omdat ik zogezegd zelf het probleem veroorzaakt zou hebben door het gebruik van een DEVOLO adaptor en een linksys router (een combinatie die trouwens maanden aan een stuk goed gedraaid heeft zonder problemen).
Verder ook niets dan lovende commentaar voor de klachtendienst van Belgacom tot nu toe. Zij zijn de enige medewerkers waarbij ik tot nu toe echt het gevoel had dat ze het probleem begrepen. De Belgacom technieker zelf en de dienst storingen blijven halstarrig de vinger wijzen naar mijn DEVOLO powerline adaptors en linksys WRT54G router.
Het probleem was niet dat ik geen internet had, het probleem was dat ik GEEN VDSL signaal meer had op mijn bbox. Dit werd door de technieker van de dienst storingen aan mij meegedeeld toen ik de storing initieel meldde. Trouwens mijn Belgacom TV decoder , die wel rechtsreeks via een ethernetkabel verbonden was met mijn bbox2 gaf ook geen beeld, wat dus klopt met de vaststelling van de dienst storingen: Er kon geen VDSL signaal gemeten worden op mijn bbox2. Als de Belgacom technieker me nu achteraf komt vertellen dat het probleem veroorzaakt was door mijn linksys router, of door de DEVOLO adapters en dat ik dit beter niet meer terug mag aansluiten want dat het probleem zich anders terug gaat voordoen, dan is dit volledig in tegenstrijd met de uitleg van de medewerker op de dienst storingen.
Ik heb ten andere zelf al een beetje zo een idee wat het probleem juist was, gebaseerd op de verschillende reacties die ik nu al gehoord heb van de dienst storingen, de Belgacomtechnieker(s) en de klachtendienst van Belgacom, maar ik ga me daar verder niet over uitspreken en wacht liever af wat Belgacom zelf nu als officiele reden voor de storing zal melden. Alleszins zal ik niet aanvaarden dat het probleem in mijn schoenen geschoven wordt omdat ik zogezegd zelf het probleem veroorzaakt zou hebben door het gebruik van een DEVOLO adaptor en een linksys router (een combinatie die trouwens maanden aan een stuk goed gedraaid heeft zonder problemen).
Verder ook niets dan lovende commentaar voor de klachtendienst van Belgacom tot nu toe. Zij zijn de enige medewerkers waarbij ik tot nu toe echt het gevoel had dat ze het probleem begrepen. De Belgacom technieker zelf en de dienst storingen blijven halstarrig de vinger wijzen naar mijn DEVOLO powerline adaptors en linksys WRT54G router.
en weer een triestige update van de situatie:
gisterenavond (25/6). Sinds de dag ervoor werkte mijn voip telefoontoestel niet meer (siemens gigaset, maar ken het type niet exact van buiten). Ik heb als voip provider 3starsnet, en moet in mijn bbox2 een aantal instellingen daarvoor aanpassen voor het gedeelte voip. Mijn toestel had nochtans tot een week na de storing perfect gewerkt (wat ik al raar vond want mijn voip instellingen in de router stonden terug op de fabrieksinstellingen van belgacom sinds mijn vorige storing). Ik pas dus de instellingen aan (registrar, proxy ed...) en start bbox2 opnieuw op voor de wijzigingen door te voeren. Resultaat, weer geen internet meer en BelgacomTV. De router geeft weer aan : geen VDSL signaal en het lichtje van de bbox2 voor de verbinding met interenet knippert. (nog aan toe voegen: sinds mijn vorige storing heb ik mijn intern netwerk (DEVOLO, linksys, synology netwerkschijf) VOLLEDIG gescheiden gehouden van mijn bbox2. Ik heb dan ook het siemens gigaset basisstation (het enige toestel dat ik nog aan mijn bbox2 had hangen) losgekoppeld van de bbox2 en opnieuw heropgestart, maar probleem blijft zelfde....
het wordt een straatje zonder einde precies... misschien dat ze nu het gaan wijten aan mijn gigaset , ik verschiet van niets meer...
anyway, ik verwacht dus weer een technieker vannamiddag
PS. en tot nu toe nog geen nieuws ivm mijn klacht over de vorige storing
gisterenavond (25/6). Sinds de dag ervoor werkte mijn voip telefoontoestel niet meer (siemens gigaset, maar ken het type niet exact van buiten). Ik heb als voip provider 3starsnet, en moet in mijn bbox2 een aantal instellingen daarvoor aanpassen voor het gedeelte voip. Mijn toestel had nochtans tot een week na de storing perfect gewerkt (wat ik al raar vond want mijn voip instellingen in de router stonden terug op de fabrieksinstellingen van belgacom sinds mijn vorige storing). Ik pas dus de instellingen aan (registrar, proxy ed...) en start bbox2 opnieuw op voor de wijzigingen door te voeren. Resultaat, weer geen internet meer en BelgacomTV. De router geeft weer aan : geen VDSL signaal en het lichtje van de bbox2 voor de verbinding met interenet knippert. (nog aan toe voegen: sinds mijn vorige storing heb ik mijn intern netwerk (DEVOLO, linksys, synology netwerkschijf) VOLLEDIG gescheiden gehouden van mijn bbox2. Ik heb dan ook het siemens gigaset basisstation (het enige toestel dat ik nog aan mijn bbox2 had hangen) losgekoppeld van de bbox2 en opnieuw heropgestart, maar probleem blijft zelfde....
het wordt een straatje zonder einde precies... misschien dat ze nu het gaan wijten aan mijn gigaset , ik verschiet van niets meer...
anyway, ik verwacht dus weer een technieker vannamiddag
PS. en tot nu toe nog geen nieuws ivm mijn klacht over de vorige storing
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
Er zijn altijd en aantal opties waar jou probleem zou kunnen aanliggen. Aan jou uitleg te horen zou dit de vdsl kaart bij belgacom kunnen zijn of jou bbox2 en die zen internet instellingen. volgens mij persoonlijk lijkt het me straf dat jou binnen installatie uberhoud het probleem kon zijn aangezien dit na de bbox2 hangt. wat je wel kan proberen bij de volgende technieker is te vragen of die en test wilt doen met en andere bbox2 (deze heeft normaal gezien en test appartaat en/of andere bbox2's). als het bij deze werkt ligt het aan je bbox2 anders licht dit aan de kaart dat internet over je koperpaar stuurt. en dan zal de technieker en ander positie moeten vragen voor u
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Je devolo & linksys hebben er niks mee te maken. Het ergste dat er daarmee kan gebeuren is dat je bbox2 vastloopt, een reset is dan genoeg om het te terug io te brengen.
Als je probleem is dat het signaal zelf wegvalt, kan het aan de rop-poort liggen, je bbox2, je splitter, je binnenbekabeling of extern (op het bgc netwerk dus)
Indien je lijnmetingen goed zijn (ik ga ervan uit als er al vier techs zijn geweest), kan het dus bij jou nog de modem of de splitter zijn, ofwel de rop-poort in de kvd. Is hier al iets van vervangen geweest?
Als je probleem is dat het signaal zelf wegvalt, kan het aan de rop-poort liggen, je bbox2, je splitter, je binnenbekabeling of extern (op het bgc netwerk dus)
Indien je lijnmetingen goed zijn (ik ga ervan uit als er al vier techs zijn geweest), kan het dus bij jou nog de modem of de splitter zijn, ofwel de rop-poort in de kvd. Is hier al iets van vervangen geweest?