Gezien de snelheid bij Tele2 all-inn 70 kb/sec en de slechte telefoonverbinding toch maar de stap gewaagd om over te stappen naar een nieuwe provider. Gezien de prijs, ongelimiteerd gekozen voor Scarlet. Belgacom lijn aangevraagd en voor de zekerheid aangetekend opgezegd. 3 dagen later de bevestiging dat de lijn op 10 juni werd geactiveerd. Tevens brief ontvangen van Tele2 dat 10 juni er geen adsl signaal meer was en dat de telefoon naar Belgacom ging. Vanuit mijn vakantieadres op 9 juni ADSL NO limit aangevraagd op 15 juni was de adsl actief. Net terug van mij vakantie. Binnen 4 minuten de Speedtouch 716 voorzien van de nieuwste systeem software (mbv het forum) . De router in de kernel modus gezet en vervolgens de software erin gezet. Ingesteld met gebruikersnaam en wachtwoord van Scarlet ....en jawel verbinding is supersnel (in vergelijking met Tele2) telefoonlijn is superstrak. Geen echo's, hakkelende gesprekken en disconnects meer.
Even via mijn payserver de snelheid getest. Continue download snelheid van 1.2 mb/sec . De tele2 was laatste maanden 78 kb/sec, dus 15x sneller. Tot nu toe erg tevreden.
Overstap naar Scarlet
-
- Pro Member
lees ik dat nu goed dat jij teveden bent met 1.2 van de beloofde 20
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
proximusboy, ik denk dat jij de weg kwijt bent. Een 20 mb lijn wil niet zeggen dat iedereen een 20 mbit profiel krijgt. Dit heeft te maken met de technische haalbaarheid. Ik heb zelf een 12 mbit profiel toegwezen gekregen en effectief haal ik een download snelheid van 1.22 mb/sec.
- eddyfr
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
1,2 megabyte/s = 9,6mbit/sproximusboy schreef:lees ik dat nu goed dat jij teveden bent met 1.2 van de beloofde 20
nuja da is gewoon snel genoeg
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
je gebruikt 2 eenheden door mekaarjohn1971 schreef:proximusboy, ik denk dat jij de weg kwijt bent. Een 20 mb lijn wil niet zeggen dat iedereen een 20 mbit profiel krijgt. Dit heeft te maken met de technische haalbaarheid. Ik heb zelf een 12 mbit profiel toegwezen gekregen en effectief haal ik een download snelheid van 1.22 mb/sec.
je synct op 12 Mbit en uw werkelijke snelheid is 1.2 MByte
12mbit=1,5mbyte
Enkel omdat je een aversie hebt tegen de kabelboer of je volumeverbruik niet strookt met wat TN te bieden heeft.coldman schreef:wees blij met die snelheid.
vele mensen (waaronder ik) moeten het maar stellen met 3.3mbit/s
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Tegenwoordig staat er op de site dat je een 12Mbit (turboline) profiel krijgt. Van de 20 Mbit wordt niet meer gesproken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 18 keer
Moet je eens mailen of ze een hoger profiel willen geven.coldman schreef:wees blij met die snelheid.
vele mensen (waaronder ik) moeten het maar stellen met 3.3mbit/s
Ik heb de 22st of de 23ste een mail gestuurd met mijn waardes met de vraag voor een hoger profiel (was niet mijn eerste mail!). Vandaag merk ik dat mijn scarlet box herstart werd, 'k kijk naar mijn profiel en ik sta op een 6Mbit profiel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Het is ook nog te bezien of de centrale al aangepast is aan hogere snelheden,ik heb een 6 mbps lijn,en woon 500 meter van de centrale,na contakt met de helpdesk kreeg ik te horen dat ik eerst een nieuw contrakt moet tekenen,en dat ze dan gaan onderzoeken of er een hogere snelheid mogelijk is,wat in mijn geval dus njet is,ik woon hier echt in een boeregat,en de centrale is voorlopig maar aangepast aan 6 mbps.