Tax-on-web

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

r2504 schreef:Trouwens goed nieuws voor wie problemen heeft met z'n PIN code...
Niet meer betalen voor nieuwe eID bij verlies code
zondag 07 juni 2009
Bron: De Zondag/BELGA Auteur: dgs Wie de pin- en pukcode van zijn elektronische identiteitskaart (eID) verliest zal die codes vanaf 15 juni simpelweg kunnen opvragen. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt in De Zondag. Tot voor kort moest wie de codes kwijtspeelde een nieuwe eID aanvragen en daarvoor 10 euro betalen.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 5&word=eid
Iemand een idee hoe je dit precies kan doen... er is namelijk niets over te vinden... en op mails naar FEDICT en de helpdesk krijg ik gewoon geen antwoord ?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

r2504 schreef:
r2504 schreef:Trouwens goed nieuws voor wie problemen heeft met z'n PIN code...
Niet meer betalen voor nieuwe eID bij verlies code
zondag 07 juni 2009
Bron: De Zondag/BELGA Auteur: dgs Wie de pin- en pukcode van zijn elektronische identiteitskaart (eID) verliest zal die codes vanaf 15 juni simpelweg kunnen opvragen. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt in De Zondag. Tot voor kort moest wie de codes kwijtspeelde een nieuwe eID aanvragen en daarvoor 10 euro betalen.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 5&word=eid
Iemand een idee hoe je dit precies kan doen... er is namelijk niets over te vinden... en op mails naar FEDICT en de helpdesk krijg ik gewoon geen antwoord ?
Zouden ze dat op het Gemeentehuis niet weten? Zij werken toch vooral met deze kaarten.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Lijkt me ook dat je daarvoor moet langsgaan op je stad- of gemeentehuis. Net zoals als je je bankkaart blokkeert door 3x een foute pincode in te geven je langsgaat in het bankkantoor waar de kaart dan eenvoudige gedeblokkeert wordt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Maglor schreef:Hmm, verkeerd uitgedrukt denk ik. Eigenlijk is het het aanslagbiljet 2008 (aanslagjaar 2007). Ik krijg >4000€ terug, dus ze mogen zich wel eens haasten. Nu, naar het schijnt hebben ze tot eind juni om ze te versturen.
Nice, vandaag ons aanslagbiljet eindelijk in de bus. Het was het wachten waard want we krijgen een pak meer terug dan verwacht! :bdaysmile:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Maglor schreef:
Maglor schreef:Hmm, verkeerd uitgedrukt denk ik. Eigenlijk is het het aanslagbiljet 2008 (aanslagjaar 2007). Ik krijg >4000€ terug, dus ze mogen zich wel eens haasten. Nu, naar het schijnt hebben ze tot eind juni om ze te versturen.
Nice, vandaag ons aanslagbiljet eindelijk in de bus. Het was het wachten waard want we krijgen een pak meer terug dan verwacht! :bdaysmile:
Sta jij dan nog een jaar achter ? hier al 2009 -> aanslag 2008
een goeie 3000 € terug :-D
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Heb ik het toch weer verkeerd gezegd zeker... :?

Het ging dus over het aanslagbiljet 2008 (inkomsten 2007). Ik sta dus geen jaar achter (gelukkig maar).

Wij trekken 6000 terug :P (had maar een 4800 verwacht)... Leuk extraatje!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

wat is den truuk om zoveel terug te trekken ? :)
ik trek maar 75 euro terug (ben ongehuwd en 2008 was mijn eerste volledige jaar dat ik gewerkt heb, was begonnen in nov 2007)

Die mr rsz op de loonfiche valt nog mee, maar die mr bedrijfsvoorheffing is wel serieus schandalig, zeker als ge uw vakantiegeld van bruto naar netto ziet afslanken
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Den truk is meestal puur de hypothecaire lening.

Het is redelijk simple: je afhoudingen kan men goed inschatten, o.b.v. je bruto inkomen maar men weet niet op voorhand of je al dan niet een lening dan wel een huur betaalt (men kan het weten maar men houdt er geen rekening mee ;) ). Dus krijg je op het einde een groot deel terug, als je getrouwd bent zekers (2 keer maximale inbreng van hypothecaire).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Zoals Goztow zegt, een hypotheek helpt je belastingen mooi naar beneden. Vergeet ook kinderen niet: belastingvermindering, aftrek van kinderopvang,... Hou er, voor je aan het voortplanten slaat, wel rekening mee dat kinderen je veel meer kosten dan wat je ervan terugtrekt via de belastingen. :wink: Pensioensparen helpt ook natuurlijk. Veel meer staat er bij mij niet op.

Een tip: koop jaarlijks de Netto-bijlage over belastingen bij De Tijd (ergens in mei als ik me niet vergis). Staat vol met tips om minder belastingen te betalen.
Laatst gewijzigd door Maglor 19 jun 2009, 10:00, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

texarcanaa schreef:wat is den truuk om zoveel terug te trekken ? :)
De truuk is in eerste instantie zo weinig mogelijk te betalen... dan hoe je niets terug te trekken.
texarcana
Starter
Starter

mja ik betaal geen huur, of heb geen lening
ik doe wel aan pensioensparen

nuja zolang ik iets terugtrek, is het altijd beter dan betalen :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

texarcana schreef:mja ik betaal geen huur, of heb geen lening
Huur maakt niets uit, een lening wel.
texarcana schreef:ik doe wel aan pensioensparen
... en pensioensparen ook. Geen idee of je voor de volle 800 euro gaat, maar anders zou je moeten bijbetalen dan (kan je altijd simuleren via Tax-On-Web hé).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”