duidelijk dommel netwerk problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Giel schreef:yep, het is weer begonnen, en altijd rond deze tijd dat het begint.
Pfff kben da hier echt kotsbeu he :s
5 kb / s fzo
Zone 015
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

IanDesmet schreef:
Giel schreef:yep, het is weer begonnen, en altijd rond deze tijd dat het begint.
Pfff kben da hier echt kotsbeu he :s
5 kb / s fzo
Zone 015
Vraag me af welk pakket enzo mensen gebruiken die hetzelfde probleem ondervinden, misschien ergens een link dat we het mogelijke probleem kunnen vinden. Sinds we er toch niets van horen, deze is dan wel een "last resort" aan mijn kant. :?
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Homeconnect
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 9&start=60
Er is mij verteld dat tegen de 19de alles in orde zou moeten komen.
Iets met datalink & te weinig capaciteit.. tja.. hadden ze dat voor hun migratie gedaan

Ik heb die test gedaan s'nachts om 5h en het gaf geen probleem...

Bon.. nog een week wachten en dan vollop genieten van mij 4.6 profiel op een ADSL2..

19e, dat is nog 7dagen wachten, serieus f*** up, ze mogen is een ferme compensatie geven voor deze toestand.

regio:052
Netconnect,


nog een maand en ik zit op speedconnect plus(vdsl2), bye bye adsl
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Laten we hopen dat die datum klopt, het is al beter dan niets.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Komt er eigenlijk ooit een reactie op een ticket dat je aanmaakt? Ik heb dit een week geleden gedaan, maar niks feedback. Ticket blijft gewoon open. Ondertussen gaat het hier van kwaad naar erger. Ik verlies mijn connectie om de paar uur, op gelijk welk moment van de dag.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Ik krijg hier echt zo een déjà - RealDSL - vu gevoel van he.

Ik ben al gelukkig dat mijn connectie alleen zeer slecht wordt en niet uitvalt.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:Voor de problemen van vandaag zou BGC wel eens verantwoordelijk kunnen zijn

http://www.zdnet.be/news/103595/interne ... -belgacom/

Volgens mij is dat spelletje trouwens gisternacht 2 am al begonnen.
Ook hier geldt: herlees mijn post nog eens. gewoon, aandachtig en begrijpend lezen. Dat leer je op school!
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Goendi schreef:
ispwatch schreef:Voor de problemen van vandaag zou BGC wel eens verantwoordelijk kunnen zijn

http://www.zdnet.be/news/103595/interne ... -belgacom/

Volgens mij is dat spelletje trouwens gisternacht 2 am al begonnen.
Ook hier geldt: herlees mijn post nog eens. gewoon, aandachtig en begrijpend lezen. Dat leer je op school!
Hier geldt enkel "wat baten kaars en bril als Goendi niet ziet en wil".
Je hele technische uitleg was heel mooi maar niet volledig aangaande het probleem dat BGC had, je zag een simpel feit over het hoofd.
Een tip en heel simpel uitgelegd, als de snelweg volzit met files, heb je op de opritten ook problemen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:
Goendi schreef:
ispwatch schreef:Voor de problemen van vandaag zou BGC wel eens verantwoordelijk kunnen zijn

http://www.zdnet.be/news/103595/interne ... -belgacom/

Volgens mij is dat spelletje trouwens gisternacht 2 am al begonnen.
Ook hier geldt: herlees mijn post nog eens. gewoon, aandachtig en begrijpend lezen. Dat leer je op school!
Hier geldt enkel "wat baten kaars en bril als Goendi niet ziet en wil".
Je hele technische uitleg was heel mooi maar niet volledig aangaande het probleem dat BGC had, je zag een simpel feit over het hoofd.
Een tip en heel simpel uitgelegd, als de snelweg volzit met files, heb je op de opritten ook problemen.
Mijn uitleg was wel degelijk volledig. En is nog steeds van kracht. Als je geen technische kennis hebt, kun je dan ook beter zwijgen. Het is niet omdat de Belgacom fibers vol zitten, dat daarom de fibers van zijn klanten volzitten. Die liggen heus niet op dezelfde ringen. En daarnaast hoef ik ook helemaal niets te zien... Zoals ik reeds uitlegde, komt er geen Belgacom fiber te pas aan Dommel's cityconnect netwerk. En als iets fysisch niet mogelijk is, kan er ook geen link zijn. Maar dat is te simpel voor jou kaarsen en bril niet?
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Goendi schreef:
Mijn uitleg was wel degelijk volledig. En is nog steeds van kracht. Als je geen technische kennis hebt, kun je dan ook beter zwijgen. Het is niet omdat de Belgacom fibers vol zitten, dat daarom de fibers van zijn klanten volzitten. Die liggen heus niet op dezelfde ringen. En daarnaast hoef ik ook helemaal niets te zien... Zoals ik reeds uitlegde, komt er geen Belgacom fiber te pas aan Dommel's cityconnect netwerk. En als iets fysisch niet mogelijk is, kan er ook geen link zijn. Maar dat is te simpel voor jou kaarsen en bril niet?
Wat mij duidelijk is dat je jezelf op technische kennis beroept maar aan een van de basisprincipes voorbijgaat, zelfs de simpele voorstelling kon je niet aan, maar goed, gezien het over BGC gaat had ik van jou ook niet anders verwacht.
Ik laat mij niet uit over de rest van de problemen die hier aangekaart werden, ik had het specifiek over 10 juni en jawel Goendi, andere providers hebben last ondervonden van de problemen bij BGC op 10 juni, mijn BGC connectie gaf geen problemen, mijn andere connectie wel en mijn isp kon mijn probleem zelf niet oplossen, na een telefoontje naar mijn ex-collega's bij BGC kwam de aap uit de mouw.
Ik ga jou trouwens steken waar ik dat spambotje van BGC ook gestoken heb, aan het weerleggen van het ontkennen van het bestaan van zonlicht ga ik me niet bezighouden, doei.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:
Goendi schreef:
Mijn uitleg was wel degelijk volledig. En is nog steeds van kracht. Als je geen technische kennis hebt, kun je dan ook beter zwijgen. Het is niet omdat de Belgacom fibers vol zitten, dat daarom de fibers van zijn klanten volzitten. Die liggen heus niet op dezelfde ringen. En daarnaast hoef ik ook helemaal niets te zien... Zoals ik reeds uitlegde, komt er geen Belgacom fiber te pas aan Dommel's cityconnect netwerk. En als iets fysisch niet mogelijk is, kan er ook geen link zijn. Maar dat is te simpel voor jou kaarsen en bril niet?
Wat mij duidelijk is dat je jezelf op technische kennis beroept maar aan een van de basisprincipes voorbijgaat, zelfs de simpele voorstelling kon je niet aan, maar goed, gezien het over BGC gaat had ik van jou ook niet anders verwacht.
Ik laat mij niet uit over de rest van de problemen die hier aangekaart werden, ik had het specifiek over 10 juni en jawel Goendi, andere providers hebben last ondervonden van de problemen bij BGC op 10 juni, mijn BGC connectie gaf geen problemen, mijn andere connectie wel en mijn isp kon mijn probleem zelf niet oplossen, na een telefoontje naar mijn ex-collega's bij BGC kwam de aap uit de mouw.
Ik ga jou trouwens steken waar ik dat spambotje van BGC ook gestoken heb, aan het weerleggen van het ontkennen van het bestaan van zonlicht ga ik me niet bezighouden, doei.
Ignorance. Denk wat je niet laten kunt :)
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Net telefoon gekregen van de service (WUJ!).

Vanavond eens z'n uitleg proberen, punt was dat het probleem bij Belgacom ligt en Dommel zelf er nix kan aan doen!
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Op 10 juni, van 13.40 tot 14.00 uur, werd het internetverkeer in België vertraagd door netwerkproblemen. Onze technici hebben direct alle internetverkeer omgeleid via een ander netwerk en ondertussen gewerkt aan de oplossing van het probleem. Breedbandsurfers konden 's namiddags nog enkele problemen ondervinden, maar tegen 15.30 uur waren alle problemen verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
texke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Duo schreef:Net telefoon gekregen van de service (WUJ!).

Vanavond eens z'n uitleg proberen, punt was dat het probleem bij Belgacom ligt en Dommel zelf er nix kan aan doen!
Wat was zijn uitleg dan precies, als ik vragen mag? :)
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Op 10 juni waren er dus Belgacom problemen. De problemen dat zoveel mensen sinds mei ondervinden, hielden dan op 10 juni ineens op om dan massaal een probleem van Belgacom te zijn, en kwamen de dag erna doodleuk terug? Zelfs Dommel z'n eigen helpdesk kan dat toch niet geloven, en die geloven dat oktober niet bestaat!
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Dank u Eva van Belgacom, maar de uitleg die ik van Dommel gehoord heb, is veel meer dan 'er waren wat netwerk problemen'.

Waar het op neerkomt zijn migratie werken op het netwerk van Belgacom die hopelijk gauw afgerond gaan zijn. (Zonder al teveel in technische details te treden, want die ontsnappen mij.) En die migraties zijn nog aan de gang. Ze zijn wel volop bezig bij Dommel om de problemen die daardoor veroorzaakt worden zo goed mogelijk op te lossen.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beste,

Jullie pingen & laag download snelheid heeft ALLES te maken met BGC!

Zelf ben ik SCARLET klant en die "cinema" (sry voor de uitdrukking") duurt al EEN maand.
Heeft alles te maken met migratie van het Scarlet netwerk naar het BGC netwerk.
Nu BGC klanten ondervinden wel geen problemen, wel de mensen die ADSL hebben bij een "alternative" ISP.

Dit toon alleen maar aan dat BGC alles in handen heeft en hoog waarsch. het capacteit probleem niet zien aankomen, of te wel wisten ze dat wel goed genoeg maar ze waren verplicht om tegen een bepaalde datum alles over te zetten naar hun netwerk (ik denk daar hier iets over gelezen hebben) en ze hebben dat gedaan zonder rekening te houden met hun "indirekte" klanten.

Merci BGC..

Lees hier het Scarlet topic :

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=22979
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Jethz schreef:Dank u Eva van Belgacom, maar de uitleg die ik van Dommel gehoord heb, is veel meer dan 'er waren wat netwerk problemen'.

Waar het op neerkomt zijn migratie werken op het netwerk van Belgacom die hopelijk gauw afgerond gaan zijn. (Zonder al teveel in technische details te treden, want die ontsnappen mij.) En die migraties zijn nog aan de gang. Ze zijn wel volop bezig bij Dommel om de problemen die daardoor veroorzaakt worden zo goed mogelijk op te lossen.
Yep, precies wa hij mij vertelde.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Ik hoor zelfs van mensen die BGC zijn dat zij ook netwerkproblemen hebben, mss alleen wat minder.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

het is 2 dagen goed geweest maar vandaag is het opnieuw niet te doen. Gisteren vdsl besteld. Ik vond het eigenlijk wel duur. 238€ ... waarvan 100€ migratiekosten ...

Hopelijk is het dan wel in orde
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

ik denk dat ik de snellste netconnect lijn heb bij dommel:
Afbeelding


ofwel loopt er iets fout bij speedtest :D
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Bon, vandaag geen last gehad. Hopelijk blijft het zo! :-)
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Zone 052: heel de voormiddag geen internet. Lag wel niet enkel aan dommel ( eerder een belgacom probleem), met credentials van belgacom (skynet) lukte het namelijk ook niet.
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

@conehead. Moet ik wel ontkennen. Via dommel geen connectie, Via skynet belgacom wel in zone 055.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Same shit, different day. Ging goed vrijdagavond, nu weer hetzelfde.
yorki97
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2008, 08:07

Hier ook de ganse voormiddag problemen gehad met internet (zone 053)
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Jethz schreef:Same shit, different day. Ging goed vrijdagavond, nu weer hetzelfde.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Giel schreef:ik denk dat ik de snellste netconnect lijn heb bij dommel:
Afbeelding


ofwel loopt er iets fout bij speedtest :D
Uwe PING is wel héél hoog.

Dit is de mijne:
Afbeelding
Regio: 059 / Oostende - Cityconnect
Afbeelding
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Afbeelding

zuuuuucht.
jensdc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:28

Afbeelding

Standaard Netconnect, kan geen speedpack nemen :(
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Terug van dezelfde zever :bang:
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Duo schreef:Afbeelding

zuuuuucht.
Die speedtest klopt voor geen meter
Als ik de test doe haal ik evenveel als u maar als ik via SABnzn+ of bepaalde torrents iets download zit ik constant op 465 kb .....
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

klooooon schreef:
Duo schreef:Afbeelding

zuuuuucht.
Die speedtest klopt voor geen meter
Als ik de test doe haal ik evenveel als u maar als ik via SABnzn+ of bepaalde torrents iets download zit ik constant op 465 kb .....
Ik post wat ik kreeg.
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.



Bezig met het traceren van de route naar 206.16.235.101 via maximaal 30 hops

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 13 ms 13 ms 12 ms gateway.dyn2.gent.schedom-europe.net [83.101.54.
1]
3 16 ms 16 ms 15 ms atm-28-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net [
83.101.0.54]
4 17 ms 32 ms 16 ms bru-22-r5-g1-19.car.belbone.be [80.84.21.58]
5 18 ms 17 ms 16 ms bru-bix-h2-g3-1.car.belbone.be [80.84.18.137]
6 18 ms 18 ms 20 ms sl-gw10-bru-6-0-0.sprintlink.net [80.66.129.137]

7 17 ms 16 ms 18 ms sl-bb20-bru-8-0.sprintlink.net [80.66.128.45]
8 24 ms 21 ms 22 ms sl-bb22-lon-13-0.sprintlink.net [213.206.129.41]

9 89 ms 90 ms 90 ms sl-crs1-nyc-0-5-2-0.sprintlink.net [144.232.9.16
3]
10 93 ms 91 ms 98 ms sl-crs2-nyc-0-14-3-0.sprintlink.net [144.232.3.2
15]
11 92 ms 89 ms 96 ms sl-bb26-nyc-8-0.sprintlink.net [144.232.7.37]
12 94 ms 93 ms 95 ms 144.232.8.194
13 99 ms 100 ms 99 ms cr2.n54ny.ip.att.net [12.122.130.22]
14 106 ms 99 ms 99 ms cr2.wswdc.ip.att.net [12.122.3.38]
15 100 ms 99 ms 102 ms 12.122.134.1
16 110 ms 100 ms 102 ms 12-122-254-98.attens.net [12.122.254.98]
17 101 ms 99 ms 102 ms mdf002c7613r0002-gig-12-1.wdc1.attens.net [63.24
0.192.142]
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.



Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [209.85.229.99]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 13 ms 13 ms 13 ms gateway.dyn2.gent.schedom-europe.net [83.101.54.
1]
3 17 ms 16 ms 16 ms atm-28-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net [
83.101.0.54]
4 18 ms 28 ms 17 ms bru-22-r5-g1-18.car.belbone.be [80.84.21.54]
5 23 ms 22 ms 22 ms lnd-ix-r3-t2-4.car.belbone.be [80.84.18.177]
6 24 ms 22 ms 22 ms 74.125.50.21
7 23 ms 22 ms 22 ms 209.85.255.175
8 30 ms 29 ms 28 ms 66.249.95.170
9 29 ms 28 ms 32 ms 72.14.236.191
10 39 ms 40 ms 32 ms 209.85.243.85
11 29 ms 31 ms 28 ms ww-in-f99.google.com [209.85.229.99]

De trace is voltooid.



Pingen naar 83.101.54.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 83.101.54.1: bytes=32 tijd=13 ms TTL=63
Antwoord van 83.101.54.1: bytes=32 tijd=12 ms TTL=63
Antwoord van 83.101.54.1: bytes=32 tijd=13 ms TTL=63
Antwoord van 83.101.54.1: bytes=32 tijd=13 ms TTL=63

Ping-statistieken voor 83.101.54.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 13ms, Gemiddelde = 12ms
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Migraties zouden zijn afgelopen bij Belgacom, dus voor de meeste mensen met problemen zou alles terug normaal moeten verlopen.

Kwart voor 7 nu en het ziet er inderdaad nog altijd goed uit. Hout vasthouden.
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Kunnen maar hopen ;)
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Probleem is bij mij nu inderdaad weg. Ben benieuwd bij andere mensen.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Ik zit weer met'n stevige ping-drop sinds deze namiddag. Op Msn moet ik alles drie keer copy-pasten vooraleer het door komt, en alles in Flash lagt dat't geen naam heeft. Voor de rest laden sites wel in, maar ook weer drie keer zo traag als normaal.

Afbeelding

Dat ziet er nochtans redelijk uit. Niet bijster goed, maar ook niet bijster slecht.
Furon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2008, 13:55
Bedankt: 1 keer

Jethz schreef:Probleem is bij mij nu inderdaad weg. Ben benieuwd bij andere mensen.
Vannacht weer 4 disconnects gehad, 5 minuten geleden ook nog ene. Zaterdag niks van last gehad though, het begon gewoon opeens weer om 02:00.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”