Speedtouch WDS Enabled

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Verbinding met mijn Speedtouch maak ik meestal via een Utp kabel, maar soms ook wel eens draadloos. De laatste tijd heb ik problemen om draadloos te connecteren met mijn router. De configuratie van laptop en de wifi-router kloppen, toch kreeg ik geen verbinding, wel met m'n buurman (als ik wil :wink: ).

Bij de WLAN instellingen stond ergens ook WDS (Wireless Distribution System), om je draadloos netwerk uit te breiden denk ik. Die stond Enabled.
In de help-menu stond : In the Pick a task list, click Scan for wireless Access Points.
Ik heb even die scan gedaan en hij vond wifi-netwerkjes in mijn buurt. Ik heb er verder niks mee gedaan en het vinkje verwijderd van WDS Enabled.
Dit was wel interessant want zo kon je zien op welk kanaal zij uitzenden.
Raar, maar nu werkt mijn wifi terug.

Vraagje: wat gebeurt er effectief met die: Scan for wireless Access Points? Wordt het zendvermogen en/of de bandbreedte van mijn access-point verhoogd of zo ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Lacer, neen, hij gaat op dat moment zoeken naar andere wireless stations (die kunnen fungeren als AP) om zich op te verbinden (jij moet dan wel aangeven dewelke je wil gebruiken), dit is bvb handig als je met wireless in grotere woonsten / gebouwen wilt werken, omdat je dan het signaal laat versterken door de AP's en zo kunt blijven gebruik maken van slechts 1 internetconnectie.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ok, maar waarom ik dat vroeg is omdat vlak boven de Tele2 modem een Telenet kabelmodem staat en de kabelversterker.
Op het moment dat ik dus scande naar andere AP's in de buurt, viel mijn radio uit (ontvangst via kabel), mijn televisie had ook geen ontvangst meer.
Een rechtreekse verbinding van de coax-kabels bracht geen soelaas.
Dus ik vroeg mij af of op dat moment het wifi zendvermogen toenam en interfereerde met het signaal op de kabel, want de coax- en utp kabels lopen dicht in de buurt van de wifi-antenne.
Al bij al, na een halfuurtje is het vanzelf in orde gekomen, ik moest dus niet naar de kabelmaatschappij bellen :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Lijkt mij ergens beetje sterk moest een dergelijke manipulatie met zo'n modem mogelijk zijn :)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ja, het zal dan een toeval geweest zijn zeker, juist op 't zelfde moment ? Was wel al na middernacht, onderhoud bij hen misschien ?
Het zou geen lachtje geweest zijn moest daardoor het televiesiesignaal in heel de straat uitgevallen zijn :? .

Ik zal het dan maar geloven dat het een toeval was zeker, al vind ik het verdacht :roll:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

lacer schreef:Ja, het zal dan een toeval geweest zijn zeker, juist op 't zelfde moment ? Was wel al na middernacht, onderhoud bij hen misschien ?
Het zou geen lachtje geweest zijn moest daardoor het televiesiesignaal in heel de straat uitgevallen zijn :? .

Ik zal het dan maar geloven dat het een toeval was zeker, al vind ik het verdacht :roll:

ik heb heir zelf thuis al vaak mee zitten spelen, maar bij mij zit de versterker van telenet samen met de modem in de kelder, en modem van Tele2 op gelijkvloers, en heb nog niets dergelijks gemerkt.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ja, dat wil ik best geloven, maar bij jou zijn het meters die de apparaten scheiden, bij mij enkele cm.
Ik laat mijn installatie wel zo want ik heb er verder geen last van, zal die scan voorlopig wel niet meer doen.

Nog bedankt voor de vlugge reaktie 320i hé :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Mja als je het zeker wilt weten, test het nog eens uit zou ik zeggen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”