Coax kabel splitten

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een tweede tv bij gezet maar het signaal is niet optimaal.
Momenteel ziet de situatie er zo uit: Er komt een coax kabel binnen (van de straat), deze gaat naar een doosje in de muur, daar komt het signaan uit voor de TV en voor de radio. Daar gaat het naar de digibox en van de digibox loopt een kabel naar de tweede digibox (zonder doosje tussen, direct op de TV).

Ik zou dus graag het signaal al in twee verdelen voor het doosje in de muur. Dit heb ik uitgelegd bij mijn elektricien en hij gaf met het volgende mee: http://www.antenneversterkers.nl/verdeelelement.php
Die van mij is van het merk 'dinh-telecom' en het is een sp-02/E en heeft 3.5dB ipv 3.8dB, maar dat maakt niet zoveel uit lijkt me.
Nu lees ik op die site: "het is niet de bedoeling dat er einddozen direct op de uitgangen verdelers worden aangesloten". Is dit dus niet wat ik nodig heb (het signaal is duidelijk slechter met het verdeelelement ertussen) ? Wat heb ik dan wel nodig ?
Alvast bedankt,
het is misschien een domme vraag maar ik ken er echt niets van
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat je beter een splitter + versterker gebruikt.
De door de Telenet geinstalleerde splitters zien er zo uit:
http://content.astralon.be/userbase/Tel ... _small.jpg

Meer info kan je vinden op:
http://www.dinh.be/NL/Produits.aspx?IDProd=14
Jammer maar je moet kunnen inloggen om de PDF's te kunnen lezen

En er ook eentje te koop gevonden op Kapaza!
http://www.kapaza.be/Video_en_DVD/Diver ... 2D4TB.html
silentkiller
Pro Member
Pro Member

bedankt voor je reactie, maar ik heb televisie van indi (ondertussen ook wel overgenomen door telenet)
Is het niet een beetje stom om zo'n duur ding te kopen ? Ik gebruik de kabel alleen voor televisie (telefoon / internet) doe ik via de telefoonlijn
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Een splitter van Telenet zal inderdaad de beste oplossing zijn. Ik heb hier wel zo'n splitter liggen (gekregen van iemand die die niet meer moest teruggeven aan Telenet), maar ben momenteel te lui om die te installeren.

Hoe gaat het bij mij? (wel analoge tv)
1. Coax komt binnen in de kelder.
2. Er vertrekken dan 3 verschillende coax-kabels (eigenhandig vastgemaakt aan de coax die binnenkomt)
3. Ieder van de 3 coax'en gaat naar een verschillend doosje

De kwaliteit is niet supergoed, maar wel doenbaar en goed genoeg (en heb daarom na 3 jaar nog steeds die splitter niet geinstalleerd)

Welke coax gebruik je en over welke afstand? Er zijn van die spotgoedkope kabels, maar die helemaal niet goed van kwaliteit zijn, zeker niet over een lange afstand.

Ik zou indien mogelijk proberen te gaan voor een splitter. €15 valt nog mee, toen ik er 4 jaar geleden één wou kopen bij Integan moest ik €89 betalen. (en dat heb ik dan toch maar gelaten)
silentkiller
Pro Member
Pro Member

Hmm dat moet ik eens bekijken dan. Ik gebruik degelijke kabel (telenet pe6 kabel). Dit is de zwarte kabel omdat hij ook buiten over de muur loopt (uv). De afstand is 20 meter dus daar zit ik normaal gezien goed :)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

silentkiller schreef:De afstand is 20 meter dus daar zit ik normaal gezien goed :)
20 meter moet normaal goed lukken. Ik zit hier aan een kabel van 25m (een goedkope) en eeen van 50m (één aangeraden voor Telenet, redelijk duur)

Is het mogelijk om een splitter/versterker te installeren? Of liggen de kabels daarvoor slecht?
Indien mogelijk zou ik toch voor een versterker gaan, dan ben je zeker. En ik spreek over analoge tv (een beetje sneeuw merk je soms niet, bij wijze van spreken)
silentkiller
Pro Member
Pro Member

de kabel ligt perfect, die is een jaar geleden getrokken omdat we slecht signaal hadden en bijgevolg loopt die gewoon onder de bureau door etc.
Misschien moet ik toch maar eens kijken voor een versterker dan .. Het is niet dat men signaal rotslecht is (hd is goed kijkbaar) maar soms 'hakkelt' hij toch eens (fenomeen dat je alleen bij digitale tv tegenkomt hoor .. :=) )
Als ik dat goedkoop kon oplossen deed ik het cker, maar zo'n versterker moet ik toch eerst eens afwegen :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

silentkiller schreef:Daar gaat het naar de digibox en van de digibox loopt een kabel naar de tweede digibox (zonder doosje tussen, direct op de TV).
Regel nummer één is dat je steeds vanaf je centrale punt met een aparte coax vertrekt naar iedere TV. Het splitsen van een coax zal vroeg of laat steeds voor problemen zorgen, en doe je dus best niet.

Het voordeel van TN is dat deze meestal een versterker/splitser plaatsen waar je coax binnen komt... aangezien dat INDI dit niet gedaan heeft bij je ga je dan ook best op zoek naar dergelijk toestel (de passieve splitter gaat je niet veel opleveren als je nu al een zwak signaal hebt).

Best dus eens kijken naar de link van Astralon... voor 15 euro kan je zeker niet sukkelen (en da's de originele versterker/splitter die TN plaatst trouwens).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”