Beste ub'ers,
Mijn moeder heeft sinds kort Telenet DigiTV met HD digicorder. Nadat de TN installateur is langsgeweest, heeft dit echter maar 1 dag goed gefunctioneerd (+/- 1,5week geleden). Sindsdien heeft ze maar enkele posten beschikbaar en herstart de digicorder automatisch.
De telenet klantendienst wou hier niet echt mee helpen, maar had aangeraden de Digicorder te gaan omruilen bij een verdeler. Dit is ondertussen gebeurd, en ik heb gisterenavond de nieuwe Digicorder aangesloten.
Echter, het probleem is er nog altijd, dus het ligt niet aan de Digicorder én ook niet aan de TV (sinds gisteren nieuwe TV, via HDMI).
Iemand een idee, ik bel seffes nog even naar TN, hopelijk willen ze dit nu snel en goed oplossen ...
Grtz,
Sasuke
PS: Alle zenders zitten er wel in, maar enkel "één" geeft beeld. Op de andere posten is er geen beeld of geluid, de zenderbalk met programma info verschijnt wel. Ook zaken zoals TV theek e.d. zijn vrij leeg ...
Telenet issue - slechts enkele zenders beschikbaar ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Heb zelf geen telenet, maar lijkt me een kaart-registratie/activatie issue te zijn en niet een decoder probleem.
één is net één van de weinige "vrije" zenders die Telenet nog doorgeeft, de rest werkt niet als er een probleem ter hoogte van de smartcard zit. Dus ofwel smartcard stuk ofwel activatieprobleem.
just my 2 cents.
één is net één van de weinige "vrije" zenders die Telenet nog doorgeeft, de rest werkt niet als er een probleem ter hoogte van de smartcard zit. Dus ofwel smartcard stuk ofwel activatieprobleem.
just my 2 cents.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Volgens mij ook eigenlijk, maar de TN klantendienst zegt dat dat niet kan want:
* registratie is OK volgens hun diensten
* als er een probleem is met de smartcard MOET je een foutmelding krijgen
* Bij de verdeler waar de digicorder is omgeruild hebben ze ook gekeken of de SC in orde was ... volgens hen OK.
Heb gevraagd dat de technieker die gaat langskomen een SC bijheeft, maar daar vrees ik dus voor ...
Grtz,
Sasuke
* registratie is OK volgens hun diensten
* als er een probleem is met de smartcard MOET je een foutmelding krijgen
* Bij de verdeler waar de digicorder is omgeruild hebben ze ook gekeken of de SC in orde was ... volgens hen OK.
Heb gevraagd dat de technieker die gaat langskomen een SC bijheeft, maar daar vrees ik dus voor ...
Grtz,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Regel één... klantendienst is niet echt een referentie. Gewoon neerleggen en opnieuw bellen is vaak al een oplossing.Sasuke schreef:Volgens mij ook eigenlijk, maar de TN klantendienst zegt dat dat niet kan want:
Gaan beweren dat het volgens het computersysteem van TN in orde is terwijl de decoder duidelijk niet werkt is nogal onnozel... dat ze hem zelf eens aansluiten en effectief controleren !Sasuke schreef:Bij de verdeler waar de digicorder is omgeruild hebben ze ook gekeken of de SC in orde was ... volgens hen OK.
SC's zijn gebonden aan de decoder... zomaar verwisselen is er dus meestal niet bij. Nogmaals, gewoon blijven bellen naar TN, vroeg of laat ga je wel iemand tegenkomen die meer doet dan als een aap z'n scriptje aflopen.Sasuke schreef:Heb gevraagd dat de technieker die gaat langskomen een SC bijheeft, maar daar vrees ik dus voor ...
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, ik wacht nu even de technieker af, die komt dinsdagochtend. We zien wel, laat TN het maar uitzoeken hé.
Ik hou het topic wel uptodate voor toekomstige gelijkaardige issues.
Grtz,
Sasuke
PS: Kan ik als test mijn SC gebruiken bij mijn ouders, of moet ik dan de volledige digicorder + sc meenemen ?
Ik hou het topic wel uptodate voor toekomstige gelijkaardige issues.
Grtz,
Sasuke
PS: Kan ik als test mijn SC gebruiken bij mijn ouders, of moet ik dan de volledige digicorder + sc meenemen ?
-
- Deel van't meubilair
Nee, een SC is niet bruikbaar in een andere decoder... dat is namelijk het vervelende bij TN, de koppeling tussen SC en de hardware zodat je nooit een eigen decoder kan gebruiken.Sasuke schreef:PS: Kan ik als test mijn SC gebruiken bij mijn ouders
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Maar als de registratie niet OK was dan zou ik ook eerder een NAGRA melding verwachten.
Smartcard lijkt daarom eerder defect ipv iets met de registratie/achterliggend.
Als je een andere smartcard invoert (bijvoorbeeld die van je ouders) zal je dus een NAGRA melding krijgen. (smartcard is nt geactiveerd voor deze box of iets in die aard).
Smartcard lijkt daarom eerder defect ipv iets met de registratie/achterliggend.
Als je een andere smartcard invoert (bijvoorbeeld die van je ouders) zal je dus een NAGRA melding krijgen. (smartcard is nt geactiveerd voor deze box of iets in die aard).
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Welke melding krijg je als je op een zender gaat die niet werkt?
Evt moet je in de menu's (home knop, instellingen, digicorder, signaal (denk ik) eens kijken wat ie doorgeeft voor de verschillende zenders.
Ik heb hier een tijdlang hetzelfde issue gehad, bleek uiteindelijk te zijn dat de connector bovenop de paal kompleet verroest was wat serieuze signaaldegradatie gaf.
Evt moet je in de menu's (home knop, instellingen, digicorder, signaal (denk ik) eens kijken wat ie doorgeeft voor de verschillende zenders.
Ik heb hier een tijdlang hetzelfde issue gehad, bleek uiteindelijk te zijn dat de connector bovenop de paal kompleet verroest was wat serieuze signaaldegradatie gaf.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Signaalsterkte is 54%, kwaliteit is 100%devilkin schreef:Welke melding krijg je als je op een zender gaat die niet werkt?
Er is geen enkele melding op een zender die niet werkt, lijkt gewoon OK (onderaan beeld komt de programma info bvb: VTM: Familie ...) maar geen beeld noch geluid. Bij "een" werkt het wel bijvoorbeeld, en het beeld is digitaal.
De TVGids werkt ook niet ... maar de TVTheek bvb wel. Iets opnemen van zender VTM geeft geen fout, maar ook enkel zwart beeld. Opnemen van één geeft geen problemen.
enfin, de technieker moet het maar oplossen zeker. Morgenvoormiddag weten we meer.
Grtz,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
Weet wel dat deze cijfers verschillen per zender (eigenlijk MUX) ! Trouwens S/N en dBmV cijfers geven een beter idee.Sasuke schreef:Signaalsterkte is 54%, kwaliteit is 100%
Neem eens simultaan twee dingen op... geven ze dan beide zwart beeld ?Sasuke schreef:Iets opnemen van zender VTM geeft geen fout, maar ook enkel zwart beeld. Opnemen van één geeft geen problemen.