disconnects regio 056

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Sinds een paar dagen terug geregeld disconnects in regio Kortrijk. Als ik kijk naar m'n routerpagina zie ik nochtans "Connected" staan en alle lampjes branden ook, dus heb geen idee waar het aan kan liggen (DNS?). Wanneer ik terug ben van op reis (eind juni) ben ik dan ook van plan om over te stappen naar telenet, zeker omdat er nu terug een actie lopende is waardoor je een quasi gratis installatie krijgt, hopelijk kunnen ze mij daar garanderen dat ik niet om de haverklap zonder internet zit. :bang:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Vandaag vlieg ik er hier in 053 ook regelmatig uit. Modem geeft 'up' aan, maar voorts... niks.

DNS is het niet, ik geraak ook niet op IP buiten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook 056. Sinds een uur of 2-3 steeds disconnects.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Het zou mij niet verwonderen dat de werken bij Belgacom er opnieuw voor iets tussenzitten.
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Torhout hier, ook al de hele dag aan en uit. Van 't een naar 't andere.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

hier voorlopig geen disconnects ook regio 056
Afbeelding
Furon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2008, 13:55
Bedankt: 1 keer

Regio 056, talloze disconnects gehad vanaf 14:00 ofzo, nu lijkt het 'stabiel'. De lampjes van mij modem bleven wel branden, en ik kon pas terug verbinding met internet als ik mijn modem uit- en aanzette, anders bleef mij toegang op 'Enkel lokaal' staan. 2de weekend op rij met problemen, *zucht* -_-
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

AeroFury schreef: hopelijk kunnen ze mij daar garanderen dat ik niet om de haverklap zonder internet zit. :bang:
ADSL is heel gevoelig voor al zo'n zaken plus daarenboven zitten ze met een monopolist Belgacom die alles in handen heeft om de concurrentie te doden en er ook niet van terug schrikt om te handelen in die zin.

Met de kabel nog nooit zonder internet gezeten in al die jaren dat ik klant ben.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Vandaag precies weer prijs?

Krijg wel sync, maar verder...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

Duo schreef:Torhout hier, ook al de hele dag aan en uit. Van 't een naar 't andere.
Zelfde probleem hier (ook Torhout). Gisteren de hele tijd disconnects, vandaag helemaal geen internet meer (lampje brandt niet en ik krijg geen verbinding in router).
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Vandaag regio 09 ook geen internet meer (uit rond 9.30u voordien wel). Wel synck en dan geeft de modem aan dat er geen ipadress kan verkregen worden
Raar.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Idem hier, wel synch maar geen verbinding.
Volgens mij is er iets fout met hun authentificatie server ofzo.
locatie:Zwijnaarde, Gent Homeconnect abbo
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hier zone 055. Sinds gisteren 14h00 ook steeds disconnects. Deze morgen totaal geen internet meer via dommel. Inloggen via een skynet account geen probleem. Dus modem, sync en lijn zijn OK. Probleem zit bij dommel, maar zoals gewoonlijk geen info te vinden ivm eventueel probleem.

conclusie voor dit weekend: dommel is rommel... :-(
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook terug problemen. Lijkt erop dat de authenticatie server down is.
Zijn er al mensen die een ticket aangemaakt hebben ?
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

Software schreef:Hier ook terug problemen. Lijkt erop dat de authenticatie server down is.
Zijn er al mensen die een ticket aangemaakt hebben ?
Ticket aangemaakt, maar aangezien het zondag is, verwacht ik niet snel een 'doorbraak'.
Als er maandag nog problemen zijn, eens proberen te bellen.

Ferm ambetant als je net bezig bent met uw eindexamens... :evil:
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Same. Ook ticket aangemaakt, maar jah...

Ben content dat ik Mobile Vikings heb als backup ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Vanaf 9u geen internet meer, nu net terug online. :cry:
Furon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2008, 13:55
Bedankt: 1 keer

AeroFury schreef:Vanaf 9u geen internet meer, nu net terug online. :cry:
Idem, lampje van 'Online' bleef de ganse tijd uit.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Net terug online, zone 053. Gelukkig had ik nog wel wat andere dingen te doen :p
jensdc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:28

Hier is het in orde. Eindelijk! :D
steve-0
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2008, 00:34
Bedankt: 1 keer

Regio 09, buurt Sint-Pietersstation:
gisteren 4-5 keer de modem moeten resetten, sedert vanmorgen enkel sync en geen verbinding...
nu sinds 5 minuutjes weer online, ben benieuwd voor hoelang...
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

Hier werkt het opnieuw. Geen problemen meer met verbinding (tot nu toe).
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Wat moet je eigenlijk doen om op te zeggen, gewoon een aangetekende brief sturen of is een belletje geven voldoende? En wat moet je dan nog precies betalen? :p
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

AeroFury schreef:Wat moet je eigenlijk doen om op te zeggen, gewoon een aangetekende brief sturen of is een belletje geven voldoende? En wat moet je dan nog precies betalen? :p
Ik dacht dat je een opzegbrief moet sturen.
Als je al meer dan een jaar een abonnement hebt bij dommel is het gewoon de resterende maand. Ik ben niet zeker, dus best nog eens laten verifiëren.

Ik begin toch ook te twijfelen rond opzeg. Voor enkele euro's meer heb je all-in-one pakketten bij andere providers. Je hebt dan natuurlijk geen hoge downloadlimieten, maar dat is nu niet de belangrijkste drijfveer voor mij.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
ScHAmPi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2009, 12:58

steve-0 schreef:Regio 09, buurt Sint-Pietersstation:
gisteren 4-5 keer de modem moeten resetten, sedert vanmorgen enkel sync en geen verbinding...
nu sinds 5 minuutjes weer online, ben benieuwd voor hoelang...
Jep same here. Ook geprobeerd met mijn FullADSL account, same problem. Belgacom wist van niets toen ik hen belde :roll:, lijn getest en die was in orde. Maar toch had de helpdesk een langere wachttijd dan normaal. Ik stel mij hier toch allemaal vragen bij hoor.

Anyways, hopelijk betekenen de problemen dat CityConnect snel beschikbaar wordt voor mij. Hoewel ik in Gent woon is dat momenteel nog niet het geval.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

ScHAmPi schreef:
steve-0 schreef:Regio 09, buurt Sint-Pietersstation:
gisteren 4-5 keer de modem moeten resetten, sedert vanmorgen enkel sync en geen verbinding...
nu sinds 5 minuutjes weer online, ben benieuwd voor hoelang...
Jep same here. Ook geprobeerd met mijn FullADSL account, same problem. Belgacom wist van niets toen ik hen belde :roll:, lijn getest en die was in orde. Maar toch had de helpdesk een langere wachttijd dan normaal. Ik stel mij hier toch allemaal vragen bij hoor.

Anyways, hopelijk betekenen de problemen dat CityConnect snel beschikbaar wordt voor mij. Hoewel ik in Gent woon is dat momenteel nog niet het geval.

Als andere providers een identiek probleem hadden, denk ik niet dat we in dit geval Dommel mogen verantwoordelijk stellen voor het probleem... eerder het gezamelijke punt nl de Belgacom infrastructuur van de welke ze gebruik maken.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”