disconnects regio 056
Sinds een paar dagen terug geregeld disconnects in regio Kortrijk. Als ik kijk naar m'n routerpagina zie ik nochtans "Connected" staan en alle lampjes branden ook, dus heb geen idee waar het aan kan liggen (DNS?). Wanneer ik terug ben van op reis (eind juni) ben ik dan ook van plan om over te stappen naar telenet, zeker omdat er nu terug een actie lopende is waardoor je een quasi gratis installatie krijgt, hopelijk kunnen ze mij daar garanderen dat ik niet om de haverklap zonder internet zit.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Vandaag vlieg ik er hier in 053 ook regelmatig uit. Modem geeft 'up' aan, maar voorts... niks.
DNS is het niet, ik geraak ook niet op IP buiten.
DNS is het niet, ik geraak ook niet op IP buiten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Regio 056, talloze disconnects gehad vanaf 14:00 ofzo, nu lijkt het 'stabiel'. De lampjes van mij modem bleven wel branden, en ik kon pas terug verbinding met internet als ik mijn modem uit- en aanzette, anders bleef mij toegang op 'Enkel lokaal' staan. 2de weekend op rij met problemen, *zucht* -_-
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
ADSL is heel gevoelig voor al zo'n zaken plus daarenboven zitten ze met een monopolist Belgacom die alles in handen heeft om de concurrentie te doden en er ook niet van terug schrikt om te handelen in die zin.AeroFury schreef: hopelijk kunnen ze mij daar garanderen dat ik niet om de haverklap zonder internet zit.
Met de kabel nog nooit zonder internet gezeten in al die jaren dat ik klant ben.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Vandaag precies weer prijs?
Krijg wel sync, maar verder...
Krijg wel sync, maar verder...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Zelfde probleem hier (ook Torhout). Gisteren de hele tijd disconnects, vandaag helemaal geen internet meer (lampje brandt niet en ik krijg geen verbinding in router).Duo schreef:Torhout hier, ook al de hele dag aan en uit. Van 't een naar 't andere.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier zone 055. Sinds gisteren 14h00 ook steeds disconnects. Deze morgen totaal geen internet meer via dommel. Inloggen via een skynet account geen probleem. Dus modem, sync en lijn zijn OK. Probleem zit bij dommel, maar zoals gewoonlijk geen info te vinden ivm eventueel probleem.
conclusie voor dit weekend: dommel is rommel...
conclusie voor dit weekend: dommel is rommel...
Ticket aangemaakt, maar aangezien het zondag is, verwacht ik niet snel een 'doorbraak'.Software schreef:Hier ook terug problemen. Lijkt erop dat de authenticatie server down is.
Zijn er al mensen die een ticket aangemaakt hebben ?
Als er maandag nog problemen zijn, eens proberen te bellen.
Ferm ambetant als je net bezig bent met uw eindexamens...
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Same. Ook ticket aangemaakt, maar jah...
Ben content dat ik Mobile Vikings heb als backup
Ben content dat ik Mobile Vikings heb als backup
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Hier werkt het opnieuw. Geen problemen meer met verbinding (tot nu toe).
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Ik dacht dat je een opzegbrief moet sturen.AeroFury schreef:Wat moet je eigenlijk doen om op te zeggen, gewoon een aangetekende brief sturen of is een belletje geven voldoende? En wat moet je dan nog precies betalen?
Als je al meer dan een jaar een abonnement hebt bij dommel is het gewoon de resterende maand. Ik ben niet zeker, dus best nog eens laten verifiëren.
Ik begin toch ook te twijfelen rond opzeg. Voor enkele euro's meer heb je all-in-one pakketten bij andere providers. Je hebt dan natuurlijk geen hoge downloadlimieten, maar dat is nu niet de belangrijkste drijfveer voor mij.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Jep same here. Ook geprobeerd met mijn FullADSL account, same problem. Belgacom wist van niets toen ik hen belde , lijn getest en die was in orde. Maar toch had de helpdesk een langere wachttijd dan normaal. Ik stel mij hier toch allemaal vragen bij hoor.steve-0 schreef:Regio 09, buurt Sint-Pietersstation:
gisteren 4-5 keer de modem moeten resetten, sedert vanmorgen enkel sync en geen verbinding...
nu sinds 5 minuutjes weer online, ben benieuwd voor hoelang...
Anyways, hopelijk betekenen de problemen dat CityConnect snel beschikbaar wordt voor mij. Hoewel ik in Gent woon is dat momenteel nog niet het geval.
ScHAmPi schreef:Jep same here. Ook geprobeerd met mijn FullADSL account, same problem. Belgacom wist van niets toen ik hen belde , lijn getest en die was in orde. Maar toch had de helpdesk een langere wachttijd dan normaal. Ik stel mij hier toch allemaal vragen bij hoor.steve-0 schreef:Regio 09, buurt Sint-Pietersstation:
gisteren 4-5 keer de modem moeten resetten, sedert vanmorgen enkel sync en geen verbinding...
nu sinds 5 minuutjes weer online, ben benieuwd voor hoelang...
Anyways, hopelijk betekenen de problemen dat CityConnect snel beschikbaar wordt voor mij. Hoewel ik in Gent woon is dat momenteel nog niet het geval.
Als andere providers een identiek probleem hadden, denk ik niet dat we in dit geval Dommel mogen verantwoordelijk stellen voor het probleem... eerder het gezamelijke punt nl de Belgacom infrastructuur van de welke ze gebruik maken.