Van Homeconnect naar Speedconnect +

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Juist van de telefoon met dommel. Heb een sgevraagd naar een migratie van HC naar SC +.
Mijn abo begon op de 24e juli 2008.
Ik moet volgende stappen overlopen:
-Opzeg versturen in juli, zodat abo eindigt 24 aug
-Vanaf 24 juli bij Belgacom een Classic line aanvragen, met overname van het telefoonnummer
-Vanaf dat telefoonnr bij BGC actief is, kan ik VDSL2 aanvragen
-VDSL2 activatie afwachten.

Nu, die mevrouw zei dat mijn internet nog zou moeten werken eens ik mijn telnr bij BGC weer heb. Bij HC had ik geen splitter meer nodig, dus deze zal ik weer in gang moeten steken(alcatel 1000 ofzo). Mijn HC internet zal dan nog werken met dezelfde login? Want het signaal zal dan enkel internet doorzenden naar de Siemens.
En voor VDSL2: kan ik daarvoor dezelfde splitter gebruiken, of heb ik een nieuwe nodig om telefoon en internet te splitsen? Zoja, is die meegeleverd? Zo nee, gewoon dezelfde manier van werken als bij gewone ADSL?
En voor die BGC classic aanvraag: zal ik daar nog activatie moeten voor betalen ook? Zit alvast met die €139 +99 voor vdsl2..

*EDIT: die BGC aanvraag, doe ik dit best in ene lokaal BGC punt, of via http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... elephony_l# ?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

frado schreef:-Vanaf 24 juli bij Belgacom een Classic line aanvragen, met overname van het telefoonnummer
Een Classic Line is niet vereist, een Discovery Line is voldoende. 't Is gewoon kwestie van weer twee werkende koperdraadjes te hebben waarop signaal staat.
frado schreef:Bij HC had ik geen splitter meer nodig, dus deze zal ik weer in gang moeten steken(alcatel 1000 ofzo).
Inderdaad, tenzij je ermee kan leven dat er tijdens telefoongesprekken hoge fluittonen te horen zijn :?
frado schreef:En voor VDSL2: kan ik daarvoor dezelfde splitter gebruiken, of heb ik een nieuwe nodig om telefoon en internet te splitsen? Zoja, is die meegeleverd? Zo nee, gewoon dezelfde manier van werken als bij gewone ADSL?
Voor VDSL2 is een andere splitter nodig. Geen idee of die meegeleverd wordt. Het principe blijft wel hetzelfde.
Tegenvraagje: heb je er al aan gedacht of je modem VSDL2 aankan? Of wordt die door Dommel aangeleverd? Indien aangeleverd, dan zal de splitter er ook wel bijzitten zeker? Best even nagaan.
Computer(k)nul
frado
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal een classic line nemen omdat we ook willen bellen(en dus ook terug nummer van dommel overnemen).
Atm heb ik die siemens router van dommel, maar die is adsl en 2+. Voor vdsl2 zal ik zo'n router krijgen van dommel, dezelfde die BGC gebruikt. Geen idee of er hier een splitter bijgeleverd is. Mss kan hier iemand antwoord op geven die alreeds vdsl2 heeft?
logion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

In de BBOX2 die wij gekregen hebben van BGC(wel BGC VDSL2 klant, niet bij Dommel) zat er een VDSL2 splitter.
Als jij de zelfde modem krijgt dan zit dat daar dus ook bij.
frado
Elite Poster
Elite Poster

Die opzeg van HC, moet dat een aangetekende brief zijn, of kan dit ook online? Kdenk dat ik mijn netconnect de vorige keer via mail opgezegd heb?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

Weet er iemand ook of je voip van vb voipbuster kan gebruiken? Khad anders gedacht aan discovery line voor binnenkomende gesprekken en uitgaande met voip.. Kdenk dat dat het voordeligst zal zijn. Ik weet alleen niet of het mogelijk is.
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:Die opzeg van HC, moet dat een aangetekende brief zijn, of kan dit ook online? Kdenk dat ik mijn netconnect de vorige keer via mail opgezegd heb?
Je kan dat via mail doen, maar als er dan iets fout loopt dan heb je geen concreet bewijs. (mail kan verloren gaan ...)
Met een aangetekend schrijven ben je veiliger (ik heb mijn overstap van netconnect naar homeconnect ook met mail gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ik dat aanbeveel)
Denk ook aan uw opzegtermijn!
...
frado
Elite Poster
Elite Poster

Update: opzeg werd vorige week goed ontvangen. Mijn abo eindigt nu op 24 aug ( 1jaar +1maand dus). Ik belde daarjuist even voor bevestiging, maar de mevrouw aan de lijn (zelfde vd vorige keer) had nog een leuke verrassing voor me: geen internet vanaf dat belgaocm je nummer terug overneemt.
De vorige keer zei ze dat het internet nog zou werken doordat mijn abo tot 24 aug liep. blijkbaar niet.. Vanaf dat mijn classic line geactiveerd is, kan ik speedconnect bestellen(via het interneth héé....), en dan zal het naar het schijnt nog enkele weken duren...
Wel jammer dat ze hier nu mee afkomen, maarja... Maar kan ik niet die siemens router gebruiken, samen met die DSLtemp@schedom login? Was dat niet zo'n tijdelijk internetaccountje dat men kon gebruiken? Want zou graag wat internet hebben natuurlijk in die periode, zeker omdat het weken kan duren(als ik de vdsl2 thread lees).

*misschien ga ik ma beter weer na BGC ofzo :cry: , als ik zie dat het meer dan 3 weken kan duren. Beetje té lange periode zonder internet. Zou het niet lukken om die dsltemp account te gebruiken?
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb op dit moment ook Homeconnect en zou graag Speedconnect+ bestellen, vooral omdat ik niet in aanmerking kom voor een ADSL2+ upgrade. Vandaar heb ik wel interesse hoe het gaat met de overstap. Mijn Homeconnect installatie heeft mij heel veel telefoons en gezeik gekost dus ik ben eigenlijk niet zo happig om nog eens te veranderen, nu het eindelijk al maandenlang deftig werkt.
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

verb schreef:Ik heb op dit moment ook Homeconnect en zou graag Speedconnect+ bestellen, vooral omdat ik niet in aanmerking kom voor een ADSL2+ upgrade. Vandaar heb ik wel interesse hoe het gaat met de overstap. Mijn Homeconnect installatie heeft mij heel veel telefoons en gezeik gekost dus ik ben eigenlijk niet zo happig om nog eens te veranderen, nu het eindelijk al maandenlang deftig werkt.
Je kan homeconnect niet behouden. Dus ofwel ga je naar een andere voip provider en neem je speedconnect ofwel blijf je bij home connect.
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Voip interesseert mij niet, ik heb die telefonie van Homeconnect zelfs nog nooit gebruikt. Ik heb Homeconnect gekozen omdat ik dan internet zonder limiet had aan een snelheid van 9 of 12mbit (wat dus niet doorgaat).
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

verb schreef:Voip interesseert mij niet, ik heb die telefonie van Homeconnect zelfs nog nooit gebruikt. Ik heb Homeconnect gekozen omdat ik dan internet zonder limiet had aan een snelheid van 9 of 12mbit (wat dus niet doorgaat).
Dan moet je homeconnect opzeggen en speedconnect aanvragen :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”