Op zoek naar de juiste telecom oplossing

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe internet access provider en wil door een aantal incidenten ook graag van Belgacom af. Momenteel zit ik bij Edpnet met een 6mbit profiel, omdat het blijkbaar niet sneller kan volgens Belgacom zegt Edpnet. Dit is een vreemd verhaal, omdat mijn testwaarden van de Belgacom test in de eerste instantie de mogelijkheid van een 10-mbit profiel aangaven (ik ken een aantal engineers binnen Belgacom die de test voor mij hebben uitgevoerd). Soit.

Nu ben ik een grootgebruiker. Op zowel data als telefoniegebied:

- Data, EDPnet:
Ik zit makkelijk aan 100 gig per maand. Dit is een combinatie van iTunes films/muziek dowloaden, online video training en mijn werk wat bestaat uit pen-testing/vulnerability scanning, verder kijk ik ook veel televisie via uitzendingemist.nl en luister ook veel naar Internet radio. En ja, ik download daarnaast ook wel eens tv-episode van Lost ofzo.

- Vaste telefonie, Belgacom:
Ik bel veel binnen Europa, vooral 's avonds en in het weekend

- Digit. TV met digicorder (300gig, HD), Indi

- Mobiele telefonie, Base, bel ongeveer voor 100 euro per maand (binnen Europe) met een postpaid abbo + 2 gig download / maand GPRS/EDGE

- Proximus mobile Internet UMTS 4 gig download limit / maand

Conclusie, totale chaos, en ik weet nu al dat ik veels te veel betaal. Ik heb al besloten om mijn Proximus UMTS abbo op te zeggen, en ook van Base af te stappen omdat ik met de nieuwe iPhone (ik heb nu nog een 2G) graag een 3G provider wil en dan ook tethering van de iPhone ga gebruiken zodat ik geen Proximus meer nodig heb. Als nieuwe provider heb ik liever geen Proximus, dus dan wordt het Mobistar of Scarlet waarschijnlijk.

Ik ben nu aan het overwegen om EDPnet te vervangen door Dommel VDSL, zodat ik een hogere download snelheid heb plus een groter download volume. Ik kan dan ook mijn Belgacom lijn opzeggen. Dommel bied ook telefonie, maar ik vraag me af hoe goed dat is.

Anywayzs, degene die nog lezen, bedankt :) Ik heb ook naar Scarlet One + Scarlet 3G gekeken, wat op zich intressante aanbiedingen zijn, echter met het nadeel dat ik met mijn lijn op 6 Mbit blijf steken. Telenet is ook een optie, maar ik heb al een HD recorder van Indi en verder zijn ze vreselijk duur, vooral qua data.

Ik zit nu te denken aan de combinatie: Dommel VDSL raw copper + Dommel vaste telefonie + Scarlet 3G + Indi HD (wat ik al heb).

Any thoughts?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb mijn internet via dxadsl, scherpe prijzen en goede service.
raw copper via dxadsl, vast nummer is overgedragen via Weepee.

Mobiel ga ik je niet kunnen helpen denk ik. Ik ben net van Mobilevikings terug overgestapt naar Base. ik ben wel niet zo'n intensieve beller als jij. Smsen wel en dan is de nieuwe optie van Base interressant.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

littlebighuman schreef:Ik zit nu te denken aan de combinatie: Dommel VDSL raw copper + Dommel vaste telefonie + Scarlet 3G + Indi HD (wat ik al heb).
Any thoughts?


Niet gemakkelijk.
Indi gaat sowieso verdwijnen, vanaf juli neemt TN zowat alles over en het valt te bezien hoelang die Indi boxen nog gaan ondersteund worden.
Vroeg of laat ga je wss toch moeten overstappen naar een huur HD-digicorder
Wat betreft de telefoon, kan je als intensieve beller naar stabiliteit toe, niet beter zitten bij BGC of TN.
Voor internet moet je een powerabo hebben en daar is Dommel een goede keuze vermits je een hogere snelheid wenst, nadeel is dat je maandelijks geld wegsmijt aan raw-copper en dat je bovendien €240 instapkosten hebt.
Scarlet 3G lijkt me op het eerste zicht vrij duur, vond daar niks terug van volumepacks (mss slecht gezocht).

Als Scarlet zijn triple play binnenkort uitrolt kan je misschien digitale TV, een snelle VDSL2 verbinding met de nodige capaciteit en een interessante telefonie formule combineren en je bespaart dan bovendien op je kabelaansluiting. Ik zou daar alvast eens over informeren.

Een andere mogelijkheid is een de duurste TN-shake met Turbonet XL aan €75 alhoewel je dan vast zit aan een limiet van 100 GB (200 GB met nachtsurfen)
BGC all-in one is geen optie wegens te weinig volume (60 GB) en duur €92.05 p/m
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”