Cityconnect + SMC7904WBRA2NE -> geen internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Donderdag was mijn cityconnect lijn actief. Maar ik heb nog steeds geen internet. Kan het zijn door verkeerde instellingen in de router ?
ik heb de protocol : 1483 routing dhcp gepakt , maar nog steeds werkt het niet , heb ook andere protocols geprobeerd waaronder : 1483 bridging (dhcp of static) , bridging , PPPoA , PPPoE. Kan het zijn door kapotte router (smc7904wbra2NE)?
Kan er iemand mij helpen want dommel helpdesk helpt niet veel : ze zeggen constant we openen een ticket en een expert zal naar u bellen. Ondertussen is al 4 dagen en nog niks van gehoord.
Dit zijn de geavanceerde modem/router instellingen:

protocol: rfc 2684 (voorheen 1483) multi-protocol over atm (bridged of routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
paswoord: niet vereist
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Volgens mij ligt het probleem noch aan je instellingen, noch aan je router.

Ikzelf ben namelijk ook sinds donderdag gemigreerd van Netconnect naar Cityconnect.

Ik had enkel dagen op voorhand reeds een mailtje ontvangen met de datum van de migratie (donderdag 28 mei) alsook de gegevens (ip, dns, news-pass,...). Rond 9u 's morgens viel tijdens het surfen de verbinding weg, voor de eerste keer was ik blij dat dit voorviel, aangezien ik wist wat dat betekende. Maar na het invoeren van de door Dommel opgegeven instellingen kreeg ik geen verbinding. Sinds donderdag ben ik er niet meer in geslaagd een verbinding tot stand te brengen.

Ik gebruik een Linksys WAG200G-EU met de laatste firmware (1.01.09), voorheen werkte deze zonder problemen. Ongeacht welke instellingen ik ook gebruik, het DSL ledje licht nooit op. Het ligt dus niet aan de modem/router/bekabeling/filter/splitter. Het lijkt me een iets te groot toeval dat verschillende mensen dit probleem ondervinden bij hun migratie waar er voorheen geen probleem was.

Overigens kreeg ik donderdag en vrijdag geen beltoon toen ik de dommel helpdesk probeerde te contacteren op het gekende 070 nummer (vanaf verschillende toestellen) . Nog iemand die hier problemen mee had?

Laat weten als je wat nieuws te weten komt.

Grtz,

Optimus
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Het nummer 070224305 heb ik ook is geprobeerd om te bellen , maar nooit hoor ik een toon ofzo.
Dus bel ik altijd naar 0119200.
Wat is de verschil tussen die 2 nummers dan ?
Bij mij zal het ook niet aan de bekabeling liggen van het appartement want de vorige eigenaar zei tegen mij dat hij vroeger daar adsl van belgacom gebruikt.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

ok , gisteren nog is gebeld en uitgelegd wat mijn probleem was en weer dezelfde antwoord teruggekregen en ook een mail teruggekregen van dat ik maar 1 ticket mag openen :angel: , ik wist het dus niet dat de persoon van de hulpdesk al een ticket voor mij had geopend.
Vandaag nog is gebeld en het is binnen de 3 minuten opgenomen. Dus ik had nog is uitgelegd wat mijn probleem was , weer dezelfde antwoord teruggekregen.
Maar dit keer nog is een mail teruggekregen , er sta op :
Geachte,

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud eerder vandaag, bevestigen we dat uw technische service case verdere aandacht van ons vereist.
Uw case administrator zal u zo snel mogelijk of rond het afgesproken tijdstip contacteren om dit verder met u op te nemen via e-mail of telefoon.

Dus ik ben is benieuwd hoe lang dat het nog zal duren voor die mij helpen.
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Grappig, ik heb gisteren zowat hetzelfde gedaan, alleen met meer resultaat zo blijkt.
Er is toch vooruitgang bij dommel bij de zaken die vroeger mogelijke pijnpunten vormden, want ik was binnen de 30seconden binnen bij de helpdesk, kreeg bericht dat ik zou opgebeld worden en nog geen uur later kreeg ik telefoon dat een BGC technieker morgen (vandaag) zou langskomen.

Technieker is deze middag langs geweest en het probleem lag blijkbaar (bij BGC of gelijk wie verantwoordelijk is voor het fysiek inpluggen van je koperdraadjes) aan het feit dat het koperpaar die was ingeplugd in hun centrale niet correct was of zo laat ik me toch vertellen door m'n vriendin die de technieker gesproken heeft.

Het switchen van het koperpaar langs hun zijde heeft mijn probleem opgelost. :beerchug: :banana: :beerchug: den deze was zo content als ne 6-jarige de ochtend van 6 december.

Alleen was het 6 december gevoel snel verdwenen na het controleren van de lijnwaarden...

Afbeelding

De migratie van mijn Netconnect naar Cityconnect heeft m'n oorspronkelijke uploadsnelheid misschien verdubbelt maar m'n download is nog slechts 1/4e van wat het was. ...en die migratie was net met het oog op meer :cry:

Met filter/splitter had ik een Down- en Upstream margin van 4db, aangezien hier enkel 'rouwe koper' toekomt heb ik de filter er van tussen gesmeten en de koper rechtstreeks op de modem aangesloten met schamele 1 à 2 db winst.

Heeft dit te maken met 'slechte' DSLAM kaarten?

Met m'n Netconnect kon ik steeds mooi de maximum down- en uploadsnelheden halen.

Straks nog maar eens naar de helpdesk bellen voor meer info.

Grtz,

Optimus
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Das toch al iets uw internet werkt tenminste , ge kunt nu rustig de kleine problemen oplossen.
Ik moet dan maar wachten , op mijn ticket sta prioriteit 2.
Btw hoe lang zat ge zonder internet ? en waarom helpen ze u eerst en niet mij :-) .
Ik ga morgen nog is bellen en is gaan zeveren , want het heeft te lang geduurd , een week zonder internet en het is bijna examens.
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Ik veronderstel dat ik sneller geholpen ben omdat ik reeds klant was met Netconnect en ze er zo vanop aan konden dat een probleem onstaan op het moment van migratie hoogstwaarschijnlijk een oorzaak heeft die bij de 3e partij ligt. Iets dat ze in uw geval niet met uitsluitel kunnen doen. Maar daar zijt gij inderdaad vet mee...

Ik heb vanaf donderdag 28 mei 9u smorgens tot vandaag, woensdag 3 juni 14u, zonder internet gezeten.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Ik was vroeger ook klant bij dommel (netconnect) nooit problemen gehad , doordat ik moest verhuizen moest ik mijn contract opzeggen.
Als ik dit site eerder had gelezen had ik misschien zelfs niet eens cityconnect genomen , zoveel problemen.
Moest je de kosten betalen van de belgacom technieker ? of betaald dommel dat ?
Alé ik denk toch dat het bijna mijn beurt is dat ze mij helpen :-) .
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Het feit dat je verhuist bent, dus een fysisch andere aansluiting hebt in je appartement/huis zal de reden zijn (denk ik).
En neen ik heb de kosten niet moeten betalen, wat me in dit geval volledig normaal lijkt aangezien de fout bij BGC lag. Anderzijds heb ik wel de kosten betaald om te migreren dus 'het al blij zijn dat ik op internet kan' is er voor mij niet bij...
_gebruikersnaam
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2009, 23:21

Beste

Het zal wel even duren voordat een oplossing uit de bus komt, lijkt me een slecht contact ergens, of nog steeds een verkeerde aansluiting (bij BGC).

het kan natuurlijk ook anders...

Migratie aangevraagd naar cityconnect eind april geld was via domiciliëring eindelijk van de rekening gehaald.

Na zo'n weekje bevestiging via Dommel "dsl info".
Omschakeling gebeurde dan een dag of twee na de bevestiging in"dsl info", rond 16u viel internet uit. Liet router (LevelOne) even automatisch scannen naar type verbinding. Vijf minuten later was alles in orde.

Maar alhoewel op Cityconnect actief, heb ik nog geen e-mail gekregen van Dommel (met log-in gegevens), noch is het adres in "dsl info" ingevuld.

Afbeelding
Attenuation Down 16 dB
Attenuation Up 9.7 dB

BTW heb dus 10 minuten zonder internet gezeten.

Vg
Laatst gewijzigd door _gebruikersnaam 05 jun 2009, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Ja blijkbaar is de fout niet bij mij , ik heb zelf met een andere router geprobeerd en nog steeds geen internet.
Vandaag nog is gebeld en ze zeiden dat misschien de fout bij hun liggen , ze gaan nog is dubbel testen ofzoiets.
Ze gaan mij nog is contacteren. Blijkbaar niet meer voor vandaag :-(
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Vorige week vrijdag is gebeld en ze zeiden tegen mij dat ze een technieker ging sturen en dat ik op een telefoontje van hun moest wachten.
Maandag nog is gebeld en dezelfde antwoord en deze keer zeiden ze : we zetten u op de hoogste prioriteit (1 dus)
Vandaag nog is gebeld en weer dezelfde antwoord.
Ik begin het stilaan beu te worden.
Na 2 weken nog steeds geen internet en deftige hulp van hun.
Als ik nu dommel gaat opzeggen moet ik dan een jaar boete betalen ?
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Ik raad je aan om deze stappen te volgen om dommel op te zeggen en zodoende geen 'boete' te moeten betalen en wettelijk recht in je schoenen te staan. Google ook eens "ingebreke stelling document" of "voorbeeld" om een template brief te vinden.

Ik ga trouwens hetzelfde doen. Gisteren heb ik voor de 4e keer gebeld, weer hetzelfde lijntje "U wordt zo snel mogelijk door een techn...." yeah right, deze keer ga ik ze echt nog geloven.

Op de duur wordt dit gewoon een absurde situatie, alsof je probeert te converseren met iemand die denkt "als ik ze maar lang genoeg negeer laten ze me misschien wel met rust". Die redenering gaat misschien op voor huis-aan-huis-verkopers van hypersonische stofzuigers of getuigen van Jehova (no offence), maar dat is niet bepaald de manier om met klanten om te gaan. Ik probeer hiermee ook geen reacties uit te lokken pro of contra, het is een ondervinding.

Grtz

EDIT: Wat ik zelf nog maar net ontdekt heb is dat je een aangetekende brief ook online kan verzenden als je niet tijdens de kantooruren in een postkantoor raakt.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Ik ga deze week dommel nog tijd geven als ze mij dan nog niet contacteren , ga ik deze stappen volgen.
Ik heb ondertussen zeker al meer dan 25 euro verspild aan die telefoonkosten.
Bij u is die technieker zo snel gegaan en bij mij heeft het al 5 dagen geduurd.
Is het zo moeilijk om een technieker te sturen ? :bang:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Offtopic: je hebt nog "geluk" dat de tijd waarin de helpdesk een betaalnr was, voorbij is (lees: het is hun verboden)! Toen was het voor velen met problemen echt een dure grap!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

optimus schreef:Ik raad je aan om deze stappen te volgen om dommel op te zeggen en zodoende geen 'boete' te moeten betalen en wettelijk recht in je schoenen te staan. Google ook eens "ingebreke stelling document" of "voorbeeld" om een template brief te vinden.
Ik vind zo'n template of voorbeeld van een "ingebrekestelling document" niet , zou jij er eentje kunnen sturen naar mij of hier posten.
Dank U
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Hier een template dat je kan gebruiken. Wat je ermee doet is jouw zaak en ik neem geen enkele verantwoordelijkheid in de mogelijke consequenties die eruit voortvloeien. :angel:

Dit gezegd zijnde, als ik je hiermee uit je lijden kan verlossen, graag :-)

Volg dus de stappen hier vermeld door a3ke. Volg elke stap en hou je aan de termijnen, zoniet kan je evengoed niets sturen.
Je kan je aangetekend schrijven ook steeds online via mycertipost versturen, met dezelfde rechtsgeldigheid als een klassieke aangetekende zending.
Template Ingebrekestelling schreef: AANGETEKENDE INGEBREKESTELLING
<Plaats> <Datum>

Aan:
<Naam (bedrijf)>
t.a.v. < bvb klantendienst>
<Straat> <Nummer>
<Postcode> <Stad>
België

Van:
Contractnummer : <Contractnummer>
<Naam> <Voornaam>
<Straat> <Nummer> <Bus>
<Postcode> <Stad>
België

Betreft : Ingebrekestelling in verband met <tekortkoming geleverde dienst/service>

Geachte heer/mevrouw,

Eerder bracht ik u op de hoogte van <zeg duidelijk welke service/dienst het betreft en wanneer deze normaal actief/geleverd moest zijn, of andere details over het gebrek in jouw geval>.

Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat u tot op heden nog niets hebt ondernomen om <het probleem> <op te lossen, te herstellen, activeren, ...>.

Ik vraag u dan ook met aandrag om < het probleem > < op te lossen>. Indien u geen gevolg geeft binnen de 15 dagen, zie ik dit als contractbreuk en wens ik niet langer gebruik te maken van < uw product/diensten>.


Hoogachtend,


<Uw naam en handtekening >
Grtz,
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Bedankt voor de template :-D

Stel als ik nu een aangetekend brief verzend betreft : niet werkende internetverbinding.
Dat ik dommel nog twee weken gaat geven om mijn internetverbinding werkend te krijgen , als ze dat niet doen ga ik mijn contract op zeggen maar kan ik dan mijn geld van de activatiekosten en de kosten van de 1ste factuur nog terug eisen?
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Graag gedaan

Wel enkele opmerkingen:

De termijn van 15 dagen is denk ik niet naar eigen believen in te vullen. Bij elke voorbeeld ingebrekestelling die ik tot nu toe heb gezien wordt de termijn van 15 dagen gebruikt. Ik raad je dus aan om die ook te respecteren.

Voor het eisen van een schadevergoeding zal je na het correct afsluiten, zoals hierboven vermeld, verdere gerechterlijke stappen moeten ondernemen. Ik denk niet dat de mogelijke gerechts- en andere kosten opwegen tegen het bedrag dat je terug wenst te krijgen. Moest ik geen arme student zijn zou ik zoiets uit principe misschien nog overwegen, maar dat is momenteel geen optie.

Grtz
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Hehe , Ik ben ook maar een student :-D veel geld heb ik ook niet.
Maar die 15 dagen , zijn dat 15 werkdagen of gewone dagen ?
Het moet allemaal zo snel mogelijk gebeuren want over 2 weken ga ik op vakantie en kan ik dit allemaal niet doen.
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

Het zijn wel degelijk 15 werkdagen oftewel 3 weken.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Goed Nieuws voor mij :banana: , ze hebben mij eindelijk opgebeld.
Ze gaan morgen(vrijdag) een BGC technieker sturen.
Ik wou nog juist diene brief sturen :P , dus nu effe die brief opzijleggen en afwachten.
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

ikke123 schreef:Goed Nieuws voor mij :banana: , ze hebben mij eindelijk opgebeld.
Ze gaan morgen(vrijdag) een BGC technieker sturen.
Ik wou nog juist diene brief sturen :P , dus nu effe die brief opzijleggen en afwachten.
Ik hoop voor jou dat daarmee je probleem opgelost raakt. Die technieker was er mij bij dan misschien wel snel bij, maar zit ook al meer dan een week met een downloadsnelheid < 800kbps, daarvoor betalen? no thanks.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

ja , ik mag niet te vroeg juichen. Maar toch eindelijk deftige hulp.
Ik verwacht ook niet dat alles ineens goed verloopt , maar het is al een goed begin.
Ik laat je morgen meer weten hoe het afloopt :D
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

GVD , zit dommel of belgacom met mijn voeten te spelen !!!!
Het is ondertussen al half seven , technieker nog niet langs geweest , waarschijnlijk komt hij vandaag niet meer.
Gebeld naar belgacom , zei tegen mij dat ik naar dommel moest bellen.
Gebeld naar dommel , zei tegen mij dat normaal ze tegen vandaag nog zouden komen.
2de keer gebeld naar dommel , zei ik zal het probleem van u toevoegen bij de ticket , ten vroegste weet ge maandag het antwoord.
Daarjuist mijn mails nog gechecked , er werdt totaal geen update toegevoegd.
Pff Ik weet ook niet meer wat ik moet doen :bang:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Vreemd, het zal een beetje afhangen van regio zeker. In Oostende 2 Cityconnect aansluitingen zonder problemen verlopen, het waren telkens 2 nieuwe aansluitingen waarbij er voorheen nog nooit geen Belgacom lijn was geïnstalleerd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
optimus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:34

ikke123 schreef:Pff Ik weet ook niet meer wat ik moet doen :bang:
Ik weet het wel... een aangetekende brief versturen.

Ze hebben hier ook lang genoeg met m'n kl**** gespeeld. Minstens 5 keer "Ik update uw ticket en uw case administrator zal u zo snel mogelijk contacteren" te horen krijgen en dan helemaal niks horen voor 10 dagen. Oftewel is er één case administrator voorzien per 100.000 klanten ofwel is die administrator al een week of 2 op vakantie ( voor diegenen die hierop mogelijke willen reageren : het kan me als klant aan de reet roesten wat de werkelijke reden is voor het uitblijven van een telefoontje, Dommel heeft het laatste beetje krediet die het nog reste verloren ). Hoedanook, zo met de klant z'n voeten (blijven) rammelen staat bij mij gelijk aan erom vragen klanten kwijt te spelen.
ikke123
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:49

Ok , belgacom is deze morgen toch langsgeweest , de wandcontactdoos verwisseld in een nieuwe en nu werkt mijn internet :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”