duidelijk dommel netwerk problemen
Hier gaat het anders continu verkeerd, ongeacht het nu piek- of daluur is...
Ik vind het een spijtige zaak dat er ondanks meerdere contacten met de helpdesk geen oplossing wordt aangeboden, laat staan enige uitleg wordt gegeven.
Na 7 dagen geen internet en nu 5 dagen met een maximum dl van 100kbps en een gemiddelde van rond de 75kbps overweeg ik nu een aangetekend schrijven te versturen. Hoe onnozel ik het zelf ook vind, als dit de enige manier is om een oplossing te forceren dan moet het maar zo. En als er dan geen respons komt kan ik op z'n minst overstappen zonder (veel) gezever.
Ik vind het een spijtige zaak dat er ondanks meerdere contacten met de helpdesk geen oplossing wordt aangeboden, laat staan enige uitleg wordt gegeven.
Na 7 dagen geen internet en nu 5 dagen met een maximum dl van 100kbps en een gemiddelde van rond de 75kbps overweeg ik nu een aangetekend schrijven te versturen. Hoe onnozel ik het zelf ook vind, als dit de enige manier is om een oplossing te forceren dan moet het maar zo. En als er dan geen respons komt kan ik op z'n minst overstappen zonder (veel) gezever.
Mja, hier gaat het dus alleen verkeerd van 17.30~ tot 23.00. 't Zou inderdaad wel heel handig zijn moesten we weten wat er nu helemaal verkeerd aan het gaan is, maar dat is blijkbaar al teveel gevraagd. Ik zou al content zijn moest ik het weten en nog eens weten dat ze er effectief mee bezig zijn, anders is het precies of ze ons af wimpelen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00
Bij ons in 011 is het eignelijk continu slecht.
Ik heb vandaag dan nogmaals met Dommel gebeld en heb hun duidelijk gezegd dat wij dit probleem reeds sinds één week hebben. Verder heb ik ook aangehaald dat er vele andere Dommel-klanten ook met hetzelfde probleem zitten. De support-medewerker repliceerde dat er bij hun geen algemene netwerkstoring voorligt en dat zij ook niet veel klanten hebben die dit probleem aan hun gemeld hebben. Ik heb over hetgeen mij verteld werd toch duidelijke twijfels.
Graag wil ik volgende oproep aan jullie richten:
wie heeft reeds contact opgenomen met Dommel (via telefoon of e-mail)?
Wie gaat nog contact opnemen met Dommel?
Ik heb vandaag dan nogmaals met Dommel gebeld en heb hun duidelijk gezegd dat wij dit probleem reeds sinds één week hebben. Verder heb ik ook aangehaald dat er vele andere Dommel-klanten ook met hetzelfde probleem zitten. De support-medewerker repliceerde dat er bij hun geen algemene netwerkstoring voorligt en dat zij ook niet veel klanten hebben die dit probleem aan hun gemeld hebben. Ik heb over hetgeen mij verteld werd toch duidelijke twijfels.
Graag wil ik volgende oproep aan jullie richten:
wie heeft reeds contact opgenomen met Dommel (via telefoon of e-mail)?
Wie gaat nog contact opnemen met Dommel?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier heb ik geen enkel probleem.
Volgens mij toch ook een teken dat er niet een probleem is bij de capaciteit bij Dommel maar dat er ergens bij belgacom een glasvezeltje te weinig ligt.
Het zal al wel geweten zijn waar het foutloopt maar een kabeltje bijtrekken duurt even.
Volgens mij toch ook een teken dat er niet een probleem is bij de capaciteit bij Dommel maar dat er ergens bij belgacom een glasvezeltje te weinig ligt.
Het zal al wel geweten zijn waar het foutloopt maar een kabeltje bijtrekken duurt even.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb dommel gebeld gehad toen ik probleem een paar dagen na elkaar had. En de dag dat ik gebeld heb lag het volledig uit bij mij.gmnijs schreef:Bij ons in 011 is het eignelijk continu slecht.
Ik heb vandaag dan nogmaals met Dommel gebeld en heb hun duidelijk gezegd dat wij dit probleem reeds sinds één week hebben. Verder heb ik ook aangehaald dat er vele andere Dommel-klanten ook met hetzelfde probleem zitten. De support-medewerker repliceerde dat er bij hun geen algemene netwerkstoring voorligt en dat zij ook niet veel klanten hebben die dit probleem aan hun gemeld hebben. Ik heb over hetgeen mij verteld werd toch duidelijke twijfels.
Graag wil ik volgende oproep aan jullie richten:
wie heeft reeds contact opgenomen met Dommel (via telefoon of e-mail)?
Wie gaat nog contact opnemen met Dommel?
Sinds dat ik ze gebeld heb is mijn probleem opgelost.
Ik zit ook in zone 011
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb dezelfde problemen hier, zelf als ik een belgacom login gebruik gaat het voor geen meter vooruit.
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00
Wel, ik heb sinds 19h weer min of meer de normale snelheden (netconnect), maar ben benieuwd of het zo zal blijven. Anders bel ik morgen weer naar Dommel.Black_BMWke schreef:Ik heb dommel gebeld gehad toen ik probleem een paar dagen na elkaar had. En de dag dat ik gebeld heb lag het volledig uit bij mij.gmnijs schreef:Bij ons in 011 is het eignelijk continu slecht.
Ik heb vandaag dan nogmaals met Dommel gebeld en heb hun duidelijk gezegd dat wij dit probleem reeds sinds één week hebben. Verder heb ik ook aangehaald dat er vele andere Dommel-klanten ook met hetzelfde probleem zitten. De support-medewerker repliceerde dat er bij hun geen algemene netwerkstoring voorligt en dat zij ook niet veel klanten hebben die dit probleem aan hun gemeld hebben. Ik heb over hetgeen mij verteld werd toch duidelijke twijfels.
Graag wil ik volgende oproep aan jullie richten:
wie heeft reeds contact opgenomen met Dommel (via telefoon of e-mail)?
Wie gaat nog contact opnemen met Dommel?
Sinds dat ik ze gebeld heb is mijn probleem opgelost.
Ik zit ook in zone 011
Hier de actuele gegevens:
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
geen problemen gemerkt, als er problemen zijn met de dns van dommel neemt mn router normaal opendns, wat soms het geval is.
(zit al paar dagen op mediumband btw).
(zit al paar dagen op mediumband btw).
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Deze morgen een mail gestuurdgmnijs schreef:Bij ons in 011 is het eignelijk continu slecht.
Ik heb vandaag dan nogmaals met Dommel gebeld en heb hun duidelijk gezegd dat wij dit probleem reeds sinds één week hebben. Verder heb ik ook aangehaald dat er vele andere Dommel-klanten ook met hetzelfde probleem zitten. De support-medewerker repliceerde dat er bij hun geen algemene netwerkstoring voorligt en dat zij ook niet veel klanten hebben die dit probleem aan hun gemeld hebben. Ik heb over hetgeen mij verteld werd toch duidelijke twijfels.
Graag wil ik volgende oproep aan jullie richten:
wie heeft reeds contact opgenomen met Dommel (via telefoon of e-mail)?
Wie gaat nog contact opnemen met Dommel?
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hier ook geen problemen. (09 zone)
Ik heb wel eens gemerkt (paar dagen geleden) dat er eventjes wat connection timeouts waren.
Maar na een kwartiertje was dat over.
Ik heb wel eens gemerkt (paar dagen geleden) dat er eventjes wat connection timeouts waren.
Maar na een kwartiertje was dat over.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00
Kan iemand me vertellen of dit goede lijnwaardes zijn?
Ik wil niet weten wat een DSL path mode anders dan Fast doet met de snelheid. Volgens mij wordt er in de centrale gebruik gemaakt van een dode eekhoorn om mijn koperpaar door te verbinden. Afhankelijk van de staat van ontbinding zorgt dit voor een Downstream Margin tussen de 4 en 11db.
Vergeef me de flauwe humor, twas dat of
Dat ik op een leuk snelheidsprofiel sta weet ik ondertussen ook, alleen doet dommel er weinig aan om bgc onder zijn vijs te geven. Waarom wou ik persé toch migreren naar cityconnect? ( ik kom trouwens van netconnect waar ik steeds de max down- en uploadsnelheden had, zit tussen 1,5 en 2km van centrale )
Ik wil niet weten wat een DSL path mode anders dan Fast doet met de snelheid. Volgens mij wordt er in de centrale gebruik gemaakt van een dode eekhoorn om mijn koperpaar door te verbinden. Afhankelijk van de staat van ontbinding zorgt dit voor een Downstream Margin tussen de 4 en 11db.
Vergeef me de flauwe humor, twas dat of
Dat ik op een leuk snelheidsprofiel sta weet ik ondertussen ook, alleen doet dommel er weinig aan om bgc onder zijn vijs te geven. Waarom wou ik persé toch migreren naar cityconnect? ( ik kom trouwens van netconnect waar ik steeds de max down- en uploadsnelheden had, zit tussen 1,5 en 2km van centrale )
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00
Ik heb net nog eens naar Dommel gebeld en van mij tak gemaakt. Ze hebben mij toen beloofd zo snel als mogelijk ernaar te kijken. Heb hen toen gerepliceerd dat mij "snel" te vaag is en dat ze er onmiddellijk werk van moeten maken. De medewerker heeft mij toen beloofd de hoogste prioriteit aan mijn ticket te geven.
Nu zijn wij twee uur later en het probleem is blijkbaar opgelost, althans dat hoop ik toch. Maar laten we even afwachten of het enkel "toeval" en tijdelijk is dat het goed gaat, of voorgoed.
Nu zijn wij twee uur later en het probleem is blijkbaar opgelost, althans dat hoop ik toch. Maar laten we even afwachten of het enkel "toeval" en tijdelijk is dat het goed gaat, of voorgoed.
Ik allessinds niet. Dat kost me altijd veel te veel, ofwel €10 om drie kwartier of zo naar dezelfde twee kutnummers te moeten luisteren, ofwel om dan verrot gescholden te worden door de helpdesk medewerker. Ik heb het er echt niet meer voor over. Ik schakel gewoon over van zodra ik kan (ofwel einde contract, ofwel verhuis)gmnijs schreef:Bij ons in 011 is het eignelijk continu slecht.
Ik heb vandaag dan nogmaals met Dommel gebeld en heb hun duidelijk gezegd dat wij dit probleem reeds sinds één week hebben. Verder heb ik ook aangehaald dat er vele andere Dommel-klanten ook met hetzelfde probleem zitten. De support-medewerker repliceerde dat er bij hun geen algemene netwerkstoring voorligt en dat zij ook niet veel klanten hebben die dit probleem aan hun gemeld hebben. Ik heb over hetgeen mij verteld werd toch duidelijke twijfels.
Graag wil ik volgende oproep aan jullie richten:
wie heeft reeds contact opgenomen met Dommel (via telefoon of e-mail)?
Wie gaat nog contact opnemen met Dommel?
Als het een probleem bij Belgacom is, dat ze ergens een glasvezel kabel te weinig hebben liggen, zou het maar in een regio zijn, en vrijwel constant. Het is echter over heel België, en sommige mensen hebben er eens wel last van, dan niet (gisterenavond, bv, had ik er geen last van, maar gisteren ochtend wel). Het lijkt me eerder een load balancing probleem, daar het over het gehele netwerk is, en de zaken soms wel werken, en soms niet.alfadude schreef:Hier heb ik geen enkel probleem.
Volgens mij toch ook een teken dat er niet een probleem is bij de capaciteit bij Dommel maar dat er ergens bij belgacom een glasvezeltje te weinig ligt.
Het zal al wel geweten zijn waar het foutloopt maar een kabeltje bijtrekken duurt even.
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik doe anders weleens speedtest op momenten dat anderen klagen over te lage snelheden en packetloss.
Op die momenten heb ik nooit een probleem.
Dat is toch niet echt een teken dat er een centraal tekort aan bandbreedte is.
Dan heb je algemeen over heel het netwerk problemen.
Dat heb ik vroeger bij ADSL2fit meegemaakt. Maar dan heb je gewoon elke avond prijs tussen 17u en 23u.
En dan iedereen hé. Niet hier en daar eentje.
Als je dan ook hier en daar berichten leest van scarlet klanten met deze problemen nadat ze omgezet zijn naar het BGC netwerk, is voor mij de conclusie dat er niet centraal bij dommel een capaciteitsprobleem is.
Verder word hier gesproken over modems die beginnen disconnecten als de snelheidsproblemen zich voordoen.
Check dan eens een keer uw lijnwaarden. Als die dan ook slecht worden zou ik het op uw lijn of modem willen gaan steken.
Maar dan maak ik me niet populair natuurlijk.
Dommel bashen is veel leuker.
Op die momenten heb ik nooit een probleem.
Dat is toch niet echt een teken dat er een centraal tekort aan bandbreedte is.
Dan heb je algemeen over heel het netwerk problemen.
Dat heb ik vroeger bij ADSL2fit meegemaakt. Maar dan heb je gewoon elke avond prijs tussen 17u en 23u.
En dan iedereen hé. Niet hier en daar eentje.
Als je dan ook hier en daar berichten leest van scarlet klanten met deze problemen nadat ze omgezet zijn naar het BGC netwerk, is voor mij de conclusie dat er niet centraal bij dommel een capaciteitsprobleem is.
Verder word hier gesproken over modems die beginnen disconnecten als de snelheidsproblemen zich voordoen.
Check dan eens een keer uw lijnwaarden. Als die dan ook slecht worden zou ik het op uw lijn of modem willen gaan steken.
Maar dan maak ik me niet populair natuurlijk.
Dommel bashen is veel leuker.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Als mijn connectie perfect in orde was tot voor kort en dan ineens gigantisch slecht wordt, dan denk ik niet dat dit aan mijn modem of aan mijn lijn ligt. Daarbovenop is het steeds tussen 18.00 en 23.00 uur. Of zit er een kabouterke in de centrale dat aan het dansen is op de kabels in die tijdsperiode omdat er toevallig dan een kabouterfuif is?
Een bedrijf dat alleen maar uw geld binnenrijft en zich voor de rest niks aantrekt van de service die het levert en het feit dat klanten toch recht hebben op tevredenheid over het geleverde product en genoeg informatie om tenminste te weten dat men zich iets van zijn klanten aantrekt, verdient het om gebasht te worden.
Het is niet omdat uw verbinding in orde is, dat andere mensen die wel problemen hebben dan plots moeten zeggen, ocharme, maar kom 't is maar een paar mensen. Spijtig, maar het is nu zo. Er komen klachten van slechte verbindingen uit alle zones, het minste dat je zou verwachten is dat Dommel toch wel iets van communicatie zou doen. En ja ik weet het, het is Dommel, dus je weet dat de klantenservice zo goed als nihil is, maar niks zeggen of niet klagen gaat zeker het probleem niet oplossen.
Een bedrijf dat alleen maar uw geld binnenrijft en zich voor de rest niks aantrekt van de service die het levert en het feit dat klanten toch recht hebben op tevredenheid over het geleverde product en genoeg informatie om tenminste te weten dat men zich iets van zijn klanten aantrekt, verdient het om gebasht te worden.
Het is niet omdat uw verbinding in orde is, dat andere mensen die wel problemen hebben dan plots moeten zeggen, ocharme, maar kom 't is maar een paar mensen. Spijtig, maar het is nu zo. Er komen klachten van slechte verbindingen uit alle zones, het minste dat je zou verwachten is dat Dommel toch wel iets van communicatie zou doen. En ja ik weet het, het is Dommel, dus je weet dat de klantenservice zo goed als nihil is, maar niks zeggen of niet klagen gaat zeker het probleem niet oplossen.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het lijkt me evident dat het probleem zal gelinkt zijn aan de migratie van scarlet klanten op het BGC netwerk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Bon, als mod hoop ik dat je beseft wanneer je kortzichtige opmerkingen maakt? Ten eerste zijn het niet enkel netconnect klanten die klagen, maar eveneens cityconnect klanten. Cityconnect werkt als volgt: men neme Alcatel DSLAM's, b-telecom fiber en men linkt dit alles in een Belgacom LEX. Aan de andere zijde van de fiber bevestigd men Juniper apparatuur die gelinked is aan de transits. Intern zet men enkele servers die dhcp, mail & dns doen, en klaar is kees. Buiten dat de muren in de lex van Belgacom zijn, en de electriciteit door hen geregeld wordt net als de airco, kun je me even uitleggen hoe in godsnaam een migratie van Scarlet klanten naar het Belgacom netwerk gerelateerd is aan snelheidsproblemen op het Dommel netwerk? Tenzij belgacom Scarlet klanten migreert naar Dommel DSLAM's, zie ik niet hoe dat praktisch mogelijk is...Goztow schreef:Het lijkt me evident dat het probleem zal gelinkt zijn aan de migratie van scarlet klanten op het BGC netwerk.
Ten tweede, wat betreft de netconnect klanten... Men neme Belgacom wholesale, via broba. Men neemt een aantal IP ranges, en zorgt voor STM links vanuit de redbacks naar het eigen netwerk (de junipers). De poorten zijn hier Belgacom DSLAM's, maar de netwerkconfiguratie & fysieke uplinks zijn hier evengoed zuiver Dommel. Ook hier gaat je stelling niet op.
En tot slot... Iets wat iedereen lijkt te overzien. Scarlet heeft mss 500.000 klanten. Belgacom TV heeft er ongeveer 400.000. Nieuwe xDSL aansluitingen worden daar waar mogelijk op VDSL gezet, wat ineens een totaal andere netwerk setup is, met ook veel meer bandbreedte er achter aangezien Belgacom er een totaal apart NGN voor heeft draaien (New Generation Network). Dat wil zeggen: copper to the rop, fiber to the backbone en vanaf dan direct naar de core. Op het huidige xDSL netwerk is dus een groot gedeelte klanten weggemigreerd de laatste jaren. Capaciteit zat dunkt me zo.
Conclusie: tot daar dat iemand iets tegen Belgacom heeft, maar kom aub niet met totale onzin af. technisch slaat die stelling op niets, en dat heb ik ook reeds elders beweerd waar een of andere noob zich baseerde op "het aantal posts op UB" om te stellen dat Belgacom een algemeen probleem had. Want als dat al zo is, dan is het toch enorm straf dat het voornamelijk Dommel klanten zijn die nu snelheidsproblemen aankaarten.
En terzijde... Dit zijn vermoedelijk Dommel groeipijnen. Een link die niet werkt, of een router die plat gaat zijn relatief makkelijke problemen, snelheidsproblemen die random optreden is van een heel ander houtje. Dat is niet iets dat je op 123 uitzoekt en ff oplost. Dat is een "ambetant" probleem. Dat de klant daar geen boodschap aan heeft is evident, en dat het ook niet leuk is noch een excuus kan zijn evenmin, maar na alle investeringen die ze gedaan hebben zullen ze heus wel de moeite nemen om te achterhalen wat de oorzaak is. Het is nl geen reclame eh...
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Eventjes iets rechtzetten:
a. ik heb hoegenaamd niet de pretentie dezelfde technische kennis als jou te hebben. Daarom ook dat ik schrijf het LIJKT MIJ met de nadruk zowel op LIJKT als op MIJ, waarbij ik bedoelde dat ik nog geen andere mogelijke uitleg zien passeren heb.
b. het feit dat ik een mod tag draag, heeft niks te maken met technische kennis. Een ISP tag heeft daarmee te maken. Het heeft hoogstens te maken met een actieve medewerking aan UB, een zeker engagement en een vraag om een minimum aan respect voor dit engagement
c. het is heus niet nodig je dik te maken in een eventuele vergissing van mijn kant. Je post was heel verhelderend voor mezelf en waarschijnlijk ook voor anderen, maar de toon waarin je sommige van je posts schrijft, is een beetje misplaatst, volgens mij persoonlijk (neem dat niet op als een "opmerking van een moderator", ajb).
a. ik heb hoegenaamd niet de pretentie dezelfde technische kennis als jou te hebben. Daarom ook dat ik schrijf het LIJKT MIJ met de nadruk zowel op LIJKT als op MIJ, waarbij ik bedoelde dat ik nog geen andere mogelijke uitleg zien passeren heb.
b. het feit dat ik een mod tag draag, heeft niks te maken met technische kennis. Een ISP tag heeft daarmee te maken. Het heeft hoogstens te maken met een actieve medewerking aan UB, een zeker engagement en een vraag om een minimum aan respect voor dit engagement
c. het is heus niet nodig je dik te maken in een eventuele vergissing van mijn kant. Je post was heel verhelderend voor mezelf en waarschijnlijk ook voor anderen, maar de toon waarin je sommige van je posts schrijft, is een beetje misplaatst, volgens mij persoonlijk (neem dat niet op als een "opmerking van een moderator", ajb).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik neem dit ook niet op als een opmerking van een moderator, maar iemand die die "moderator" tag plaatst mag iets minder lichtzinnig opmerkingen maken. En het is ook evenmin verboden niets te zeggen als je geen technische kennis hebt... Dan moet je je achteraf niet verslikken in de reactie die je krijgt. Die reactie was nl heel moedwillig, net omdat jij die "moderator" tag hebt, en met je commentaar de indruk wekt dat het zo is. Daarnaast voed je de eeuwige Belgacom bashers in een topic die zelfs niet eens Belgacom gerelateerd is.Goztow schreef:Eventjes iets rechtzetten:
a. ik heb hoegenaamd niet de pretentie dezelfde technische kennis als jou te hebben. Daarom ook dat ik schrijf het LIJKT MIJ met de nadruk zowel op LIJKT als op MIJ, waarbij ik bedoelde dat ik nog geen andere mogelijke uitleg zien passeren heb.
b. het feit dat ik een mod tag draag, heeft niks te maken met technische kennis. Een ISP tag heeft daarmee te maken. Het heeft hoogstens te maken met een actieve medewerking aan UB, een zeker engagement en een vraag om een minimum aan respect voor dit engagement
c. het is heus niet nodig je dik te maken in een eventuele vergissing van mijn kant. Je post was heel verhelderend voor mezelf en waarschijnlijk ook voor anderen, maar de toon waarin je sommige van je posts schrijft, is een beetje misplaatst, volgens mij persoonlijk (neem dat niet op als een "opmerking van een moderator", ajb).
Daarnaast, alle respect voor je engagement, maar naast dat respect komt je engagement ook met verantwoordelijkheidszin en terughoudendheid, zodat je je neutraal kunt opstellen in eender welke discussie. Het helpt daarbij niet als je een totaal bij de haren gegrepen opmerking maakt, die een gehele discussie totaal uit context trekt. En sorry, maar dat is hier wel degelijk het geval. Het feit dat die mod tag er bij stond rechtvaardigt net mijn post.
En wat betreft die andere mogelijke uitleg... Die is er niet. Het enige wat je kunt is speculeren. Het kan heel simpel: de uplinks zitten vol (fibers zijn beperkt tot de bandbreedte die je er op gebruikt). Het grote probleem met ongelimiteerd, is namelijk dat je een kwasi monopolie krijgt in België op grootgebruikers omdat die niet bij de gevestigde waarden terecht kunnen. En het is kwasi onmogelijk te schalen... Het is namelijk niet zo dat je per 5x20 mbit, ook een 100mbit uplink plaatst. er is geen kat die dat doet. Maar het kan ook heel technisch, en dan gaan we in de richting van pure electriciteit. Mijn advies: afwachten tot Dommel het probleem heeft onderzocht en een uitleg er aan geeft. In tussentijd kun je altijd je lijnwaarden elke x tijd opslaan, zodat als ze die opvragen je ze kunt bezorgen van jouw zijde van het koperpaar.
Als je in de supermarkt staat, en er zijn 3 rijen met 50 man per rij, en jij staat in een rij met maar 1 iemand voor je, die dan nog enkel een pakje kouwgom heeft, ga je tegen iedereen van die andere 3 rijen ook zeggen dat ze niet moeten klagen en dat er geen probleem is, zeker?alfadude schreef:Ik doe anders weleens speedtest op momenten dat anderen klagen over te lage snelheden en packetloss.
Op die momenten heb ik nooit een probleem.
Dat is toch niet echt een teken dat er een centraal tekort aan bandbreedte is.
Dan heb je algemeen over heel het netwerk problemen.
Dat heb ik vroeger bij ADSL2fit meegemaakt. Maar dan heb je gewoon elke avond prijs tussen 17u en 23u.
En dan iedereen hé. Niet hier en daar eentje.
Als je dan ook hier en daar berichten leest van scarlet klanten met deze problemen nadat ze omgezet zijn naar het BGC netwerk, is voor mij de conclusie dat er niet centraal bij dommel een capaciteitsprobleem is.
Verder word hier gesproken over modems die beginnen disconnecten als de snelheidsproblemen zich voordoen.
Check dan eens een keer uw lijnwaarden. Als die dan ook slecht worden zou ik het op uw lijn of modem willen gaan steken.
Maar dan maak ik me niet populair natuurlijk.
Dommel bashen is veel leuker.
Dat is een load balancing probleem, met het enige verschil dat in de supermarkt, de klanten de rijen kiezen, terwijl dat bij een provider meer van de provider af hangt. Het is dus precies omdat het voor jou wél goed gaat, en voor anderen over heel het land niet, en dat het voor de meesten wel en dan weer niet goed gaat, dat het een load balancing probleem lijkt.
Als je begint te zagen over die supermarkt, dan heb ik nog een voor je. Als je ooit in een restaurant gewerkt hebt, als afwasser of dergelijks, zal je weten dat je op bepaalde momenten van de dag armen en benen tekort komt om alles gedaan te krijgen, maar op andere momenten je met je duimen staat te draaien. Het zou beter zijn moest dat wat verspreid zijn, en niet met pieken en dalen. De mensen die hier problemen melden, zitten in die pieken. Jij zit duidelijk in zo'n dal.
Als je nu nog niet begrijpt wat ik zeg, en terug afkomt met: "Voor mij werkt het, dus er is geen probleem", lijkt het me eerder moedwillig, en ben je meer aan't trollen dan dat je iets toevoegt.
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben hier ondertussen al vele jaren, trollen is niet echt iets wat mij bezig houdt.Klant schreef:Als je nu nog niet begrijpt wat ik zeg, en terug afkomt met: "Voor mij werkt het, dus er is geen probleem", lijkt het me eerder moedwillig, en ben je meer aan't trollen dan dat je iets toevoegt.
Spijtig genoeg heb jij blijkbaar veel moeite met een andere mening dan de uwe.
Ik heb nooit ontkent dat er problemen kunnen zijn. Ik heb enkel aangebracht dat deze zeker niet algemeen zijn en dat in het geval van disconnects er andere redenen kunnen zijn dan backbone problemen bij Dommel.
Ja, ook indien die disconnects zich enkel 's avonds voordoen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Ik merk, sinds een kleine week, ook enorme vertragingen op het netwerk. Begint telkens rond zo'n 20u 's avonds, openen van pagina's gaat opmerkelijk trager, in-game latency schiet telkens omhoog tot ~800ms (waar dit dan vroeger ~50ms was).
Reeds meermaals Helpdesk willen bereiken, maar overdag neemt er niemand op, en 's avonds mag je bellen aan 3eur/minuut. Op mail reageren ze ook niet ...
't Is om zot van te worden, zelfs een "budget ISP" mag op zijn minst de nodige capaciteit voorzien om pieken aan te kunnen. Een load balancing probleem - if that's the case - kan zeer snel opgelost worden, als er de nodige motivatie voor is ... 't Kan natuurlijk ook een cheapo manier zijn om migratie naar adsl2/vdsl2 te forceren, of een upgrade naar het "boost/speed-pack".
Reeds meermaals Helpdesk willen bereiken, maar overdag neemt er niemand op, en 's avonds mag je bellen aan 3eur/minuut. Op mail reageren ze ook niet ...
't Is om zot van te worden, zelfs een "budget ISP" mag op zijn minst de nodige capaciteit voorzien om pieken aan te kunnen. Een load balancing probleem - if that's the case - kan zeer snel opgelost worden, als er de nodige motivatie voor is ... 't Kan natuurlijk ook een cheapo manier zijn om migratie naar adsl2/vdsl2 te forceren, of een upgrade naar het "boost/speed-pack".
Het enige wat ze momenteel voor mij forceren is een overstap naar een andere ISP. Spijtig dat ik dan de unlimited download verlies en 2 maand boete moet betalen, maar trop is teveel. De slechte reclame voor dommel naar mensen die mij vragen welke ISP ze best zouden nemen krijgen ze er gratis bij.
Ik wacht al 3 weken op een reactie op mijn ticket.
Aangezien ik niet veel anders kan aanvangen met mijn connectie momenteel ben ik maar wat tests gaan doen:
Download van Steam: normaal gezien capt dit mijn connectie en moet ik het alleen laten draaien. Ik haal er momenteel niet meer uit dan 60 KB/s. Steam download connectie zit op poort 27030.
Download van newsserver (betalende connectie) Softwarematig een cap gezet op 300kb/s. Download gaat snel, maar met enorme fluctuaties tussen 200 & 300 kb/s. Download hier loop op de standaard poort 119.
Ventrilo op poort 5030: Normaal 16 ping, momenteel tussen 200-300, met uitschieters naar soms 1000.
World of Warcraft: poort 3724. Normale ping sub 100, momenteel 500.
Welke persoon met verstand van de werking van ISPs kan hiervoor een aannemelijke verklaring geven? Het lijkt mij geen capaciteitsprobleem qua pure bandbreedte, maar bepaalde poorten of ranges van poorten die precies gecapt zijn?
Ik wacht al 3 weken op een reactie op mijn ticket.
Aangezien ik niet veel anders kan aanvangen met mijn connectie momenteel ben ik maar wat tests gaan doen:
Download van Steam: normaal gezien capt dit mijn connectie en moet ik het alleen laten draaien. Ik haal er momenteel niet meer uit dan 60 KB/s. Steam download connectie zit op poort 27030.
Download van newsserver (betalende connectie) Softwarematig een cap gezet op 300kb/s. Download gaat snel, maar met enorme fluctuaties tussen 200 & 300 kb/s. Download hier loop op de standaard poort 119.
Ventrilo op poort 5030: Normaal 16 ping, momenteel tussen 200-300, met uitschieters naar soms 1000.
World of Warcraft: poort 3724. Normale ping sub 100, momenteel 500.
Welke persoon met verstand van de werking van ISPs kan hiervoor een aannemelijke verklaring geven? Het lijkt mij geen capaciteitsprobleem qua pure bandbreedte, maar bepaalde poorten of ranges van poorten die precies gecapt zijn?
je bent niet alleen jethz.
in WoW heb ik ook ms rond 400-700
Ventrilo tussen 200-300
momenteel download ik nu van men 100mbit server located in Frankrijk aan 24kb/s
Volgens mij is Belgacom toch zwaar aant kloten met de Dommel & Scarlet users.
Want ik zie geen problemen bij hun eigen klanten in het userbase forum.
in WoW heb ik ook ms rond 400-700
Ventrilo tussen 200-300
momenteel download ik nu van men 100mbit server located in Frankrijk aan 24kb/s
Volgens mij is Belgacom toch zwaar aant kloten met de Dommel & Scarlet users.
Want ik zie geen problemen bij hun eigen klanten in het userbase forum.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Re-read my post.Giel schreef:je bent niet alleen jethz.
in WoW heb ik ook ms rond 400-700
Ventrilo tussen 200-300
momenteel download ik nu van men 100mbit server located in Frankrijk aan 24kb/s
Volgens mij is Belgacom toch zwaar aant kloten met de Dommel & Scarlet users.
Want ik zie geen problemen bij hun eigen klanten in het userbase forum.
Zelfde verhaal hier:
-na 23u geen problemen met lag, dowloaden en surfen.
-tussen 19u-23u is online gamen compleet uitgesloten, in WoW start ik rond de 300ms die na enkele minuten reeds oploopt naar +3000ms
-leeching heb ik getest op verschillende servers en alle geven enorme schommelingen tijdens het downloaden 200-150-450KB/s
-VoIP is een ramp, slechte geluidskwaliteit, niet bereikbaar.
Op 7 juli ben ik een jaartje bij Dommel die nu pas de laatste maand problemen geeft. Als dit echt niet opgelost wordt zal er niks anders opzitten dan overstappen van ISP...shame
-na 23u geen problemen met lag, dowloaden en surfen.
-tussen 19u-23u is online gamen compleet uitgesloten, in WoW start ik rond de 300ms die na enkele minuten reeds oploopt naar +3000ms
-leeching heb ik getest op verschillende servers en alle geven enorme schommelingen tijdens het downloaden 200-150-450KB/s
-VoIP is een ramp, slechte geluidskwaliteit, niet bereikbaar.
Op 7 juli ben ik een jaartje bij Dommel die nu pas de laatste maand problemen geeft. Als dit echt niet opgelost wordt zal er niks anders opzitten dan overstappen van ISP...shame
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Voor de problemen van vandaag zou BGC wel eens verantwoordelijk kunnen zijn
http://www.zdnet.be/news/103595/interne ... -belgacom/
Volgens mij is dat spelletje trouwens gisternacht 2 am al begonnen.
http://www.zdnet.be/news/103595/interne ... -belgacom/
Volgens mij is dat spelletje trouwens gisternacht 2 am al begonnen.