Eind oktober vorig jaar heb ik een netconnect abo genomen. Nu zou ik willen overschakelen naar een cityconnect plus abo omdat dit meer voordelen biedt en ik toch evenveel betaal. Maar aangezien mijn jaarcontract nog niet ten einde is, zal ik dan kunnen veranderen van abo ? Of zal ik een "boete" moeten betalen als ik nu wil overschakelen ?
PS: Zal mijn Philips ADSL Wireless modem (witte kap) ADSL2+ ondersteunen ?
Overschakelen van abonnement
Ik heb gevraagd om van Homeconnect naar Speedconnect te gaan en het is onmogelijk. Ik vind het echt wel spijtig dat Dommel zijn bestaande klanten gewoon niks van flexibiliteit biedt. Het is 'boete betalen' of uw jaar uitdoen en dan opzeggen en nieuw pakket nemen. Ik zie niet anders dan dat ze dat doen om u telkens weer een jaar aan uw been te lappen, geen moeite moeten doen en het voor hen win-win is, ofwel betaal je je boete (extra inkomen voor hen) ofwel zetten ze je terug voor een jaar vast. Redelijk smerig maarja... ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ben beetje in de war, mag je nu van abbo veranderen als je contract van 1 jaar tekent of niet?
en danHet is 'boete betalen' of uw jaar uitdoen en dan opzeggen en nieuw pakket nemen
fwel betaal je je boete (extra inkomen voor hen) ofwel zetten ze je terug voor een jaar vast
Wel ja stel dat je je jaar uitdoet en dan opzegt zonder 'boete' dan smeren ze u terug een jaar aan uw been, want je zegt je huidge pakket op en dat telt dus niet meer voor je 'ancienniteit'.
En het is eigenlijk boete betalen EN terug een jaar vastzitten, mijn excuses.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Sorry maar bij belgacom en telenet moet je dit niet doen maar als je van pakket veranderd zit je ook weer voor een jaar vast.Jethz schreef:Wel ja stel dat je je jaar uitdoet en dan opzegt zonder 'boete' dan smeren ze u terug een jaar aan uw been, want je zegt je huidge pakket op en dat telt dus niet meer voor je 'ancienniteit'.
En in het geval van dommel kan ik er nog inkomen. Zij betalen voor u reeds een jaar aan belgacom. Mochten ze hun klanten laten veranderen voor het einde van het jaar dan maken ze verlies op die klant.
-
- Elite Poster
downgraden en upgraden binnen zelfde "klasse" leidt niet tot contract verlenging bij telenet (belgacom dunno)rpr schreef:Sorry maar bij belgacom en telenet moet je dit niet doen maar als je van pakket veranderd zit je ook weer voor een jaar vast.Jethz schreef:Wel ja stel dat je je jaar uitdoet en dan opzegt zonder 'boete' dan smeren ze u terug een jaar aan uw been, want je zegt je huidge pakket op en dat telt dus niet meer voor je 'ancienniteit'.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Overschakelen van net- naar cityconnect kan gewoon via een druk op de knop op de CRM site. Ik zou zeggen: probeer eens en zie of je ergens een waarschuwing krijgt over boetes. Bij twijfel uiteraard niet bevestigen tijdens de laatste stap.Bauhaus schreef:Eind oktober vorig jaar heb ik een netconnect abo genomen. Nu zou ik willen overschakelen naar een cityconnect plus abo omdat dit meer voordelen biedt en ik toch evenveel betaal. Maar aangezien mijn jaarcontract nog niet ten einde is, zal ik dan kunnen veranderen van abo ? Of zal ik een "boete" moeten betalen als ik nu wil overschakelen ?
Toen ik migreerde van net- naar cityconnect was mijn eerste jaar al verlopen, maar ik kreeg tijdens het proces wel duidelijk de migratiekost te zien.
-
- Plus Member
Is het finaal onmogelijk, of voorlopig nog onmogelijk? Ik heb namelijk na de introductie van cityconnect als netconnecter ook een half jaar moeten wachten vooraleer Dommel de mogelijkheid in hun CRM applicatie had ingebouwd om officieel over te schakelen. In de periode daarvoor moest je inderdaad je bestaande contract opzeggen en een nieuw afsluiten om over te schakelen.Jethz schreef:Ik heb gevraagd om van Homeconnect naar Speedconnect te gaan en het is onmogelijk. Ik vind het echt wel spijtig dat Dommel zijn bestaande klanten gewoon niks van flexibiliteit biedt. Het is 'boete betalen' of uw jaar uitdoen en dan opzeggen en nieuw pakket nemen. Ik zie niet anders dan dat ze dat doen om u telkens weer een jaar aan uw been te lappen, geen moeite moeten doen en het voor hen win-win is, ofwel betaal je je boete (extra inkomen voor hen) ofwel zetten ze je terug voor een jaar vast. Redelijk smerig maarja...
-
- Elite Poster
dat zou ik dus met dommel NIET doen. Daar waar bij andere providers je nog kan bellen en van alle administratieve miserie oplossen is dommel er zeer zwak in. Eerst informeren, dan doenTylerDurden schreef:Overschakelen van net- naar cityconnect kan gewoon via een druk op de knop op de CRM site. Ik zou zeggen: probeer eens en zie of je ergens een waarschuwing krijgt over boetes. Bij twijfel uiteraard niet bevestigen tijdens de laatste stap.Bauhaus schreef:Eind oktober vorig jaar heb ik een netconnect abo genomen. Nu zou ik willen overschakelen naar een cityconnect plus abo omdat dit meer voordelen biedt en ik toch evenveel betaal. Maar aangezien mijn jaarcontract nog niet ten einde is, zal ik dan kunnen veranderen van abo ? Of zal ik een "boete" moeten betalen als ik nu wil overschakelen ?
Toen ik migreerde van net- naar cityconnect was mijn eerste jaar al verlopen, maar ik kreeg tijdens het proces wel duidelijk de migratiekost te zien.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt voor de reacties.
Heb nog wat gegoogeled en het verbreken van het jaarcontract zou wellicht betekenen dat ik de resterende maanden van mijn huidig contract eerst moet uitbetalen vooraleer ik van abo kan veranderen...
Zal niks anders opzitten dan mijn jaarcontract uit te doen.![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Heb nog wat gegoogeled en het verbreken van het jaarcontract zou wellicht betekenen dat ik de resterende maanden van mijn huidig contract eerst moet uitbetalen vooraleer ik van abo kan veranderen...
Zal niks anders opzitten dan mijn jaarcontract uit te doen.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Plus Member
Lezen alvorens te bashen.liger schreef:dat zou ik dus met dommel NIET doen. Daar waar bij andere providers je nog kan bellen en van alle administratieve miserie oplossen is dommel er zeer zwak in. Eerst informeren, dan doenTylerDurden schreef:... Bij twijfel uiteraard niet bevestigen tijdens de laatste stap. ...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)