Telenet digitale tv vraagje

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Hallo ik ben helemaal nieuw met de digitale tv en telenet.
omdat wij met verbouwingen bezig zijn lijkt het ons handig om alles via telenet te laten gebeuren. ( internet , digitale tv en telefonie)
Daarom kiezen we zo'n shake pakket.
Nu heb ik het self starter filmpje op de telenet site bekeken en snap nu hoe het allemaal in werking gaat. ( helemaal anders dn bij dommel, ds geen belgacom kabel meer etc.)
Nu heb ik op de plek waar ik de nieuwe instalatie wil zetten deze aansluiting ( http://www.factoryprices.nl/images/tele ... sdd714.jpg) zo 2 x een tv aansluiting. Dus met zo één doosje kan ik er zo'n splitter opzetten nzo vermoed ik?
Nu als dat klopt dan heb ik nog een laatste vraag, is het mogelijk om digitale tv op meerdere tv's door te sturen bv. via een switch?
Grts
Ian
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als je meerdere televisies wilt aansluiten zal de Telenet installateur een splitter/versterker monteren op de plaats waar de kabel binnenkomt of op de plaats waar ze op dit moment gesplitst worden. Op zo'n splitter kan je vier coax-kabels aansluiten en kan je dus op 4 plaatsen naar TV kijken, dit kan zowel analoog als digitaal zijn. Echter in jouw geval zal je er geen vier kunnen aansluiten want je hebt ook nog internet en telefonie.

Voor digitale televisie heb je ook een uplink (nodig) en die gaat dan weer over ethernet (aparte VLAN). Die uplinks komen inderdaad samen op een switch.
Ik zal later ééns een paar foto's toevoegen.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Astralon schreef:Als je meerdere televisies wilt aansluiten zal de Telenet installateur een splitter/versterker monteren op de plaats waar de kabel binnenkomt of op de plaats waar ze op dit moment gesplitst worden. Op zo'n splitter kan je vier coax-kabels aansluiten en kan je dus op 4 plaatsen naar TV kijken, dit kan zowel analoog als digitaal zijn. Echter in jouw geval zal je er geen vier kunnen aansluiten want je hebt ook nog internet en telefonie.

Voor digitale televisie heb je ook een uplink (nodig) en die gaat dan weer over ethernet (aparte VLAN). Die uplinks komen inderdaad samen op een switch.
Ik zal later ééns een paar foto's toevoegen.

Oké dus als ik meerdere tv's op die digibox wil aansluiten moet er een Telenet installateur komen?
En als ik het dus op 1 tv wil aansluiten hoeft hij niet te komen; want ik doet het liever zelf met het starters-paket?
En ds dan komt op de plek met die doos vn myn foto een splitter waar dn zo een andere tv op aangesloten kan worden met de coax en die hebben dn ook digitale tv.
Idd een foto zou handig zijn want ik heb wel een idee van wat je bedoeld maar echt 100 % snap ik het niet :-)
Bedankt !!
Grts
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik hoop dat deze twee foto's een beetje helpen...

De eerste foto laat je zien hoe je binnenkomende televisiesignaal gesplit/verdeeld wordt naar de verschillende televisies en naar de modem.
De tweede foto toont dan hoe het signaal van je modem naar de switch gaat vanwaar het zowel naar je digicorder gaat als naar je internet aansluiting of router.
http://content.astralon.be/userbase/Telenet_Splitter_small.jpg
http://content.astralon.be/userbase/Telenet_Modem_Switch_small.jpg
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Astralon schreef:Ik hoop dat deze twee foto's een beetje helpen...

De eerste foto laat je zien hoe je binnenkomende televisiesignaal gesplit/verdeeld wordt naar de verschillende televisies en naar de modem.
De tweede foto toont dan hoe het signaal van je modem naar de switch gaat vanwaar het zowel naar je digicorder gaat als naar je internet aansluiting of router.
http://content.astralon.be/userbase/Telenet_Splitter_small.jpg
http://content.astralon.be/userbase/Telenet_Modem_Switch_small.jpg

Wat jij op de 1 ste foto laat zien dat heb ik in de garage, maar kan het ook niet vanaf ( http://www.factoryprices.nl/images/tele ... sdd714.jpg) dat in de salon staat?
hoe word er dan via de switch er voor gezorgt dat de andere tv's ook digitaal kunnen pakken?
Thnx
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Digitaal signaal ONTVANGEN gaat via de coax-kabel (het kastje dat jij op foto hebt). Als je interactiviteit wilt (rode knop, a la carte) heb je OOK een netwerkaansluiting nodig naar die D-Link-switch.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

meon schreef:Digitaal signaal ONTVANGEN gaat via de coax-kabel (het kastje dat jij op foto hebt). Als je interactiviteit wilt (rode knop, a la carte) heb je OOK een netwerkaansluiting nodig naar die D-Link-switch.

Ha oké en die vn in de garage zoals op foto 1 bij hem dat kastje daar zijn er ng 2 op aangesloten, worden deze dn ook aangepast of moete ze vn aan dat kastje vn myn foto kome?
Greets
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik begrijp bovenstaande opmerking niet en zal het dus op een andere manier proberen.

Je zegt dat je reeds een splitter (zoals op mijn eerste foto) hebt in de garage.
Zijn hier 2 televisies op aangesloten?

Want als dit zo is dan is het vrij éénvoudig.
Plaats een digibox of digicorder tussen je televisieaansluiting (jouw foto) en de televisie.
Herhaal dit voor de tweede televisie.

Wil je ook nog interactiviteit (uitgebreide programmagids, stemmen, enz...) dan heb je bij elke televisieaansluiting ook nog een netwerkaansluiting nodig.
De kabel van die netwerk aansluiting loopt dan naar de switch die je op mijn tweede foto ziet. Indien je geen netwerk kabel kunt trekken van de plaats waar je televisie staat naar de switch dan kan je altijd powerplugs gebruiken.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Astralon schreef:Ik begrijp bovenstaande opmerking niet en zal het dus op een andere manier proberen.

Je zegt dat je reeds een splitter (zoals op mijn eerste foto) hebt in de garage.
Zijn hier 2 televisies op aangesloten?

Want als dit zo is dan is het vrij éénvoudig.
Plaats een digibox of digicorder tussen je televisieaansluiting (jouw foto) en de televisie.
Herhaal dit voor de tweede televisie.

Wil je ook nog interactiviteit (uitgebreide programmagids, stemmen, enz...) dan heb je bij elke televisieaansluiting ook nog een netwerkaansluiting nodig.
De kabel van die netwerk aansluiting loopt dan naar de switch die je op mijn tweede foto ziet. Indien je geen netwerk kabel kunt trekken van de plaats waar je televisie staat naar de switch dan kan je altijd powerplugs gebruiken.

Oké bedankt :p ^^
Dus dan heb je nog een digibox of digicorder extra nodig
Bedankt ehééé !!
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Even dit topic doorgelezen en ik zag dat Ian niet echt doorhad hoet het zit met de TV's.
Je hebt dus inderdaad per TV een digicoder/corder nodig. Je kan niet met één telenet decoder al je tv's van digitale tv voorzien
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Op zo'n splitter kan je vier coax-kabels aansluiten en kan je dus op 4 plaatsen naar TV kijken, dit kan zowel analoog als digitaal zijn. Echter in jouw geval zal je er geen vier kunnen aansluiten want je hebt ook nog internet en telefonie.


Internet of telefonie heeft heen invloed op het aantal TV's dat je kan aansluiten... de standaard NIU's hebben 2 data poorten (waarvan slechts één gebruikt wordt voor een modem die zowel internet als telefonie kan), en 4 TV poorten welke je dus inderdaad kan gebruiken om 4 TV's aan te sluiten.

Tenzij je opmerking betrekking had op de ethernet switch... deze is inderdaad voor zowel internet (niet telefonie) als het retour kanaal voor digitale TV. Standaard krijg je hier van TN een 4 poorts, maar deze kan je eventueel vervangen door een groter model indien je meer als vier poorten nodig hebt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Internet of telefonie heeft heen invloed op het aantal TV's dat je kan aansluiten... de standaard NIU's hebben 2 data poorten (waarvan slechts één gebruikt wordt voor een modem die zowel internet als telefonie kan), en 4 TV poorten welke je dus inderdaad kan gebruiken om 4 TV's aan te sluiten.

:oops: misschien moet ik mijn eigen foto's eens bekijken :oops:
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

Astralon schreef:
r2504 schreef:Internet of telefonie heeft heen invloed op het aantal TV's dat je kan aansluiten... de standaard NIU's hebben 2 data poorten (waarvan slechts één gebruikt wordt voor een modem die zowel internet als telefonie kan), en 4 TV poorten welke je dus inderdaad kan gebruiken om 4 TV's aan te sluiten.

:oops: misschien moet ik mijn eigen foto's eens bekijken :oops:

Bedankt allemaal ! Ik trek er mijn conclussies uit ;)
Greets
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Geen splitter gebruiken,is niet nodig.Bij ons gewoon via een telenet versterker,veel beter.
Ge kunt ze kussen
FoBa
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2011, 21:16

Hey iedereen

Ik hoop even gebruik te maken van dit topic..
Ik heb thuis deze situatie:
We hebben telenet digitale tv.
http://content.astralon.be/userbase/Tel ... _small.jpg (sorry voor het gebruik van de foto van iemand anders)

dit bakje hangt naast de tv en sluit 1 tv aan via digicorder(ext1).
en ik heb nu op ext2 een nieuwe kabel aangelegd die naar boven gaat (16m) zonder digicorder gewoon analoog.
Nu mijn probleem is dat mijn beeld op die tv niet zuiver is, sneeuw.
Nu heb ik twee vraagjes:
kan ik gewoon analoog tv kijken zonder digitoestel?
Kan de tuner ofzoiets in de tv kapot gaan?

mvg

Bart
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kijk nog eens goed alle verbindingen na. Gebruik een coax van goede kwaliteit en goede connectoren.

1. Ja je kan gewoon analoog tv kijken zonder digitoestel. Met een coax van 16m op de EXT2/4dB uitgang moet je in principe goed beeld hebben
2. Ja een tuner kan kapot gaan. Maar sneeuw duidt gewoonlijk op een zwak signaal = slechte verbinding.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”