Tax-on-web

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hallo
Gisteren een eerste poging gedaan om mijn belastingsaangifte van 2008 on-line in te vullen.
http://www.taxonweb.be/taxonweb/app/cit ... ox/home.do

Ik heb de indruk dat ze er bij de Fiscus nog niet helemaal klaar mee zijn:
1) In tegenstelling tot vorig jaar, zijn er bijna géén codes op voorhand ingevuld. Vorig jaar was het een plezier: bijna alles was op voorhand door de belastingen zelf ingevuld, aan de hand van de fiches die ze ontvangen hadden: bedrijfsinkomsten, vervangingsinkomsten (mutualitiet), bedrijfsvorheffing, levensverzekeringen, pensioensparen, dienstencheques, zelfs giften (11.11.11, rode kruis etc).
2) De berekeningsmodule werkt niet

Ik zou zeggen: wacht nog maar een maandje om eraan te beginnen (deadline is 30 juni, dus we hebben nog wat tijd ...)

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DEWAELE
Member
Member
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is logisch, nog niet alle gegevens zijn al aan de fiscus electronisch overgemaakt. Zo wacht ik nog steeds op mijn belastingfiches 2008 van de wergevers.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DEWAELE schreef:Is logisch, nog niet alle gegevens zijn al aan de fiscus electronisch overgemaakt. Zo wacht ik nog steeds op mijn belastingfiches 2008 van de wergevers.
Dus vandaar dat het beter is om nog een maand te wachten.
Want ik vermoed dat, als je eens begonnen bent met manueel in te vullen, ze niet meer automatisch nieuwe fiches toevoegen in je aangifte ...
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Heb juist eens gekeken, en ik moest niets meer invullen, enkel nummer 361 (pensioensparen)
Voor de rest was alles ingevuld, inclusief overuren.

Gebruik taxonweb nu al sinds het ontstaan ervan, en het wordt met de jaren alsmaar makkelijker.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

't Ligt plat :-(
Victory Not Vengeance
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

testertje schreef:'t Ligt plat :-(
en de papieren versie wordt ieder jaar beter.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Trouwens goed bezig, die mannen. Mijn nieuwe belastingsbrief is hier gisteren in de bus gevallen, maar mijn terugbetaling voor 2007 heb ik nog steeds niet gekregen op mijn rekening. :roll:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maglor schreef:Trouwens goed bezig, die mannen. Mijn nieuwe belastingsbrief is hier gisteren in de bus gevallen, maar mijn terugbetaling voor 2007 heb ik nog steeds niet gekregen op mijn rekening. :roll:
Ah, ik heb mijn terugbetaling al gekregen. Gisteren ook wel het onding voor 2008 in de bus gekregen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik had m'n terugbetaling al eind maart en nog steeds geen nieuwe belastingsbrief.

Ik leef dus nog in de waan van het moment :bdaysmile: :banana: :bdaysmile:
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

ha, ik heb zelfs nog geen aanslag gehad van 2007. Theoretisch hebben ze tijd tot 30/06/2009. Zouden ze me manueel aan het controleren zijn? :angel:
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Heb de mijne vandaag in kunnen geven. Ik trek 228 Euro terug :) Go companycar!!!! :p
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

die_ene schreef:Go companycar!!!! :p
Euh, wat is de link ? (of ben je zelfstandige)
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

die_ene schreef:Heb de mijne vandaag in kunnen geven. Ik trek 228 Euro terug :) Go companycar!!!! :p
Wij krijgen er meer dan 5000 terug :twisted:
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Het Ministerie van Financiën heeft interne informaticaproblemen bij het verwerken van de Belcotax gegevens. Hierdoor zijn de fiscale fiches van sommige bedrijven niet consulteerbaar via de Self’Service van Belcotax. Een oplossing is nog niet direct in zicht. Dit betekent ook dat bij de persoonlijke on-line aangiftes via Tax-On-Web uw gegevens op heden niet automatisch in de aangifte zijn opgeladen, en door uzelf moeten worden ingebracht.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Dan zal ik traditite getrouw wachten tot de laatste week om in te vullen!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

en dan zal traditiegetrouw tax-on-web ook weer regelmatig bezwijken onder het massaal aantal mensen dat de laatste week afwacht :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dfrog schreef:
die_ene schreef:Heb de mijne vandaag in kunnen geven. Ik trek 228 Euro terug :) Go companycar!!!! :p
Wij krijgen er meer dan 5000 terug :twisted:
Dan heb je ze met andere woorden ook op voorhand betaald... de staat is blij met dergelijke renteloze leningen... misschien beter je sociaal secretariaat eens aanspreken om dit te vermijden. Ideaal gezien trek/betaal je 0 euro al is dat alléén mogelijk als je geen specifieke aftrekposten hebt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat bij zulke bedragen het grootste deel (net zoals bij ons) komt door de 'zware' aftrekposten hypotheekleningen en pensioensparen.

Wij moeten 4500 terugkrijgen :). Wel nog steeds niks gezien... :bang:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Aangezien de tarieven van de bedrijfsvoorheffing voor werknemers niet aangepast zijn aan de laatste wijzigingen in de belasingsschalen, zal zowat elke 'normale' Belgische werknemer geld terugkrijgen van de belastingen. Wij kregen trouwens dik 6.200€ terug van de belastingen. Wie doet beter :beerchug:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Uzzi schreef:Wij kregen trouwens dik 6.200€ terug van de belastingen. Wie doet beter :beerchug:
Al eens gedacht aan de interesten die jullie misgelopen zijn... en wil je dan nog altijd :beerchug: of voel je je dan meer :help: ?

:twisted:
If you can't beat them, confuse them.
brommer
Starter Plus
Starter Plus

philippe.deleye schreef: Ik heb de indruk dat ze er bij de Fiscus nog niet helemaal klaar mee zijn:
Jij kan toch al inloggen. Ik geraak er gewoon niet op. De driver en het programma van mijn e-id broldinges zijn nochtans netjes geïnstalleerd en de kaart kan uitgelezen worden.

Als ik naar www.taxonweb.be surf en klik op taxbox kreeg ik aanvankelijk enkele foutmeldingen over de browser. Bij de fiscus verwachten ze blijkbaar dat we Firefox 1.5 of IE5 of IE6 gebruiken :bang:! De vermelde browsers zijn al jaren niet meer up-to-date en worden afgeraden door de makers zelf. Toch ben ik op zoek gegaan naar firefox 1.5 maar dit helpt ook niet. Als ik op login druk op deze pagina, hetgeen een javascript [checkBrowserAndSubmit()] oproept, krijg ik geen gehoor. Inloggen gaat op geen enkele manier, ook niet bij Myminfin.

Ik geloof er geen snars van dat tax-on-web een succes is...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Inloggen et id kaart lukte bij mij ook niet een eindje terug, ik heb van miserie mijn token terug boven gehaald...
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ook doorgestuurd, alles was ingevuld, inclusief pensioensparen. Nice.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
gunny
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

brommer schreef:Ik geloof er geen snars van dat tax-on-web een succes is...
Een groot deel wordt door boekhouders gedaan en een ander groot deel door belastingambtenaren die dezer dagen niets anders doen dan bezoekers helpen met hun aangifte. Het doel, nl. de burgers zelf hun aangifte laten invullen, wordt dus volledig gemist.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

gunny schreef:
brommer schreef:Ik geloof er geen snars van dat tax-on-web een succes is...
Een groot deel wordt door boekhouders gedaan en een ander groot deel door belastingambtenaren die dezer dagen niets anders doen dan bezoekers helpen met hun aangifte. Het doel, nl. de burgers zelf hun aangifte laten invullen, wordt dus volledig gemist.
Helemaal niet akkoord. Via token werkt alles. 80% van de gegevens is reeds ingevuld. Je kan direct uitrekenen en direct fouten opsporen. Is in ieder geval veel comfortabeler dan een belastingsbrief deze dagen invullen.

Wat niet wil zeggen dat een belastingsbrief invullen voor iedereen weggelegd is.
brommer
Starter Plus
Starter Plus

Ik ben er daarnet opgeraakt met de token. Eenmaal je erop zit gaat dit inderdaad als een tierelier! Ook mijn vriendin heeft haar belastingsbrief ingevuld met mijn e-id kaartlezer. Wat de preciese reden is dat ik er de vorige dagen niet op geraakte weet ik echter niet. Ik heb identiek hetzelfde gedaan als de vorige dagen.
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Als ik het zo lees, heeft iedereen hier een e-id lezer??
Waarom ik niet?
liger
Elite Poster
Elite Poster

OpThaCop schreef:Als ik het zo lees, heeft iedereen hier een e-id lezer??
Waarom ik niet?
uh uh
hoeveel keer mogen we raden?
:angel:

wrs omdat je was bang en wou ff zien hoe dit gaat evolueren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

OpThaCop schreef:Als ik het zo lees, heeft iedereen hier een e-id lezer??
Waarom ik niet?
Inderdaad... vond zo'n smalle spleet in m'n laptop... en wonder boven wonder paste m'n e-ID erin 8)

Had er zelf eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat ik er één had (al heb ik ook ééntje voor de desktop hoor).
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Van waar gehaald?

Op de gemeente?
Ik geloof dat mijn identiteitskaart nog maar pas vervangen is door zo'n digitale. En ik heb daar niets bij gehad.
Daarmee, ben eigenlijk teleurgesteld :cry:
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb gratis 1 gekregen bij de gemeente toen mijn e-id kaart kapot was gegaan, de chip viel er zomaar uit door een fabricage fout.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Inderdaad... vond zo'n smalle spleet in m'n laptop... en wonder boven wonder paste m'n e-ID erin 8)

Had er zelf eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat ik er één had.
Dito hier :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

brommer schreef:Ik ben er daarnet opgeraakt met de token. Eenmaal je erop zit gaat dit inderdaad als een tierelier! Ook mijn vriendin heeft haar belastingsbrief ingevuld met mijn e-id kaartlezer.
Heb daarnet ook Tax-On-Web gebruikt met m'n e-ID... werkte prima, echter m'n vriendin kreeg de melding "Steek een geldige e-ID kaart in" of zoiets, nochtans moet haar kaart werken want haar fotootje kwam wel tevoorschijn rechts onder, en in het programma van de e-ID waren alle gegevens zichtbaar ?

We hebben wel via die weg ook de Test-Pin gedaan... en die gaf steeds aan dat het fout was (nochtans was ze vrij zeker dat de code juist was)... met als gevolg dat haar kaart nu toch niet meer bruikbaar is :bang:
mousty
Member
Member

Had hetzelfde probleem met mijn IDkaart. Voor mijn echtgenoot ging alles zonder problemen maar toen ik met mijn IDkaart wou inloggen kreeg ik het bericht "gebruik een geldige IDkaart". Heb mij dan tijdelijk uitgelogd en na 1 uur terug geprobeerd en toen werd mijn IDkaart onmiddellijk herkend.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

[OT]

En ondertussen nog altijd geen aanslagbiljet voor 2007 gekregen. Bende f*ck ups...

[/OT]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trouwens goed nieuws voor wie problemen heeft met z'n PIN code...
Niet meer betalen voor nieuwe eID bij verlies code
zondag 07 juni 2009
Bron: De Zondag/BELGA Auteur: dgs Wie de pin- en pukcode van zijn elektronische identiteitskaart (eID) verliest zal die codes vanaf 15 juni simpelweg kunnen opvragen. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt in De Zondag. Tot voor kort moest wie de codes kwijtspeelde een nieuwe eID aanvragen en daarvoor 10 euro betalen.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 5&word=eid
Goztow
userbase crew
userbase crew

Maglor schreef:[OT]

En ondertussen nog altijd geen aanslagbiljet voor 2007 gekregen. Bende f*ck ups...

[/OT]
Die verjaart toch ook?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, verkeerd uitgedrukt denk ik. Eigenlijk is het het aanslagbiljet 2008 (aanslagjaar 2007). Ik krijg >4000€ terug, dus ze mogen zich wel eens haasten. Nu, naar het schijnt hebben ze tot eind juni om ze te versturen.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Hmm, verkeerd uitgedrukt denk ik. Eigenlijk is het het aanslagbiljet 2008 (aanslagjaar 2007). Ik krijg >4000€ terug, dus ze mogen zich wel eens haasten. Nu, naar het schijnt hebben ze tot eind juni om ze te versturen.
Ik ben ook bij de wachtenden. Na 30/06 krijg je eventueel nalatigheidsinteresten.

btw, ik ben dit jaar 3 euro responsabiliseringsbijdrage van de sossen vergeten in te vullen.... link
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Is niet enkel voor Bond Moyson van tel... Hier de pagina van de fiscus voor de "Niet ingehouden persoonlijke sociale bijdrage".
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”